Jump to content

Photo

SonyEricsson Mobil tråd


  • Please log in to reply
55 replies to this topic

#51 stoffe

stoffe

    Senior Commander

  • Members
  • 291 posts
  • Gender:Male

Posted 16 April 2012 - 14:02

Ok, tack för hjälpen! Ska tänka på saken (Jag funderar på obundet Tele2 Smart nu.) :)
ಠ_ಠ

#52 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 16 April 2012 - 17:35

Jag har Comviq kontant och surfar som vanligt med min telefon. Oftast via trådlöst nätverk men även med Comviq Surf Small (eller vad det heter) som kostar 19kr månaden (dras från kontantkortet) för 200MB och det räcker för mig.
I slutändan blir det nog billigare om du fortsätter med obunden telefon och kör på med ditt Comviq Kontant kort tror jag.
Man kan ju om man märker efter någon månad eller så beställa Medium eller Large (mer MB i månaden) eller för att vara på den säkra sidan ett 6-månaders/1-års paket för surf. Står ju mer om det på Comviqs sida.


Jag har bara hört positiva saker om nya SonyEricsson Xperia Pro. Du ska se till att du får nya modellen också och inte åker på den gamla modellen.
Men det är ju en smaksak vad man vill ha för telefon. Xperia Mini Pro är ju en aning mindre än övriga telefoner (jämförelsevis med HTC som också har tangentbord på någon av sina modeller).

Bästa tipset. Åk till en butik och känn på telefonerna innan du bestämmer dig (köper en via nätet) :)
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#53 stoffe

stoffe

    Senior Commander

  • Members
  • 291 posts
  • Gender:Male

Posted 16 April 2012 - 20:18

Jag har Comviq kontant och surfar som vanligt med min telefon. Oftast via trådlöst nätverk men även med Comviq Surf Small (eller vad det heter) som kostar 19kr månaden (dras från kontantkortet) för 200MB och det räcker för mig.
I slutändan blir det nog billigare om du fortsätter med obunden telefon och kör på med ditt Comviq Kontant kort tror jag.
Man kan ju om man märker efter någon månad eller så beställa Medium eller Large (mer MB i månaden) eller för att vara på den säkra sidan ett 6-månaders/1-års paket för surf. Står ju mer om det på Comviqs sida.


Jag har bara hört positiva saker om nya SonyEricsson Xperia Pro. Du ska se till att du får nya modellen också och inte åker på den gamla modellen.
Men det är ju en smaksak vad man vill ha för telefon. Xperia Mini Pro är ju en aning mindre än övriga telefoner (jämförelsevis med HTC som också har tangentbord på någon av sina modeller).

Bästa tipset. Åk till en butik och känn på telefonerna innan du bestämmer dig (köper en via nätet) :)


Tack för det informativa inlägget! :)

Jag kom också på att obundet nog blir billigare men det var så trevligt och se hur priset halverades när man tog bundet abonnemang. Comviq kan jag däremot inte ha kvar efter de har sådan usel täckning där jag bor (utanför Norrtälje). :( Vilket är den nya modellen? Den nyaste jag hittade är den jag länkade till (MK16I), finns det någon nyare modell?
ಠ_ಠ

#54 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 16 April 2012 - 20:40

MK16 är nog den nya modellen från förra året.
Jag vet att dom hade en drive och sålde Mini Pro till billigt pris runt den tiden (hösten) men då var det föregående modell, så dom finns nog inte för försäljning längre.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#55 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 19 April 2012 - 09:45

Jag har en Xperia. Vilken sorts sådan det är vet jag inte, men den har inget tangentbord. Jämföra den med någon annan telefon av den smarta sorten kan jag inte, eftersom jag inte haft någon. Men jämfört med den telefon jag hade tidigare är den bättre på de flesta vis. Några funktioner saknar jag, men dem hade jag säkert kunnat ladda hem appar för om jag hade brytt mig tillräckligt. I övrigt är jag fundersam över varför jag inte alltid kan använda de nätverk som jag ansluter till lite här och var. Vet inte om det beror på själva telefonen eller något annat. Priser vet jag inget om, eftersom jag har en bror som jobbar på Sony och jag som en angenäm konsekvens av det slipper fundera över vad telefoner kostar.

#56 stoffe

stoffe

    Senior Commander

  • Members
  • 291 posts
  • Gender:Male

Posted 23 April 2012 - 22:30

Gratis är förstås det bästa priset. :P Jag tänker iaf. vänta lite tills skatteåtebäringen (prisa den) kommer och har jag tur så har priset sjunkit ytterligare vid det laget. Min bror tyckte jag skulle köpa en iPhone ist. vilket skulle bli 3x så dyrt... <_<
ಠ_ಠ