Jump to content

Photo

Officiella trailer-tråden


  • Please log in to reply
528 replies to this topic

#501 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 06 November 2013 - 16:00

Och här har vi en teaser till The Raid 2: Berendal. Trots att jag inte var helt såld på den första filmen så ser jag faktiskt fram emot att få se den andra. Och jag måste säga att det här var en bra teaser jämfört med många andra som man ser.

 


Edited by Garm, 07 November 2013 - 00:33.


#502 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 07 November 2013 - 08:06

Håller med, en väldigt snygg trailer som nästan kändes som en liten kortfilm. :)


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#503 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 07 November 2013 - 12:35

Dom flesta verkar vara enade om att det är sådär som en teaser ska vara. Att man inte avslöjar för mycket, men trots det förblir intressant. Regissören sa till och med inför att han tycker att det avslöjas för mycket dagens trailers så han skulle medvetet hålla det hela till ett minimum inför releasen av filmen.

Min största farhåga är att den här filmen ser ut att bli lika våldsam som den första. Och den var överdrivet våldsam, även för en härdad filmnörd som mig.

#504 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 12 December 2013 - 12:23

Edge of Tomorrow
Release: 28.95.2014 (i Sverige enl IMDb)
Genre: Sci-fi+Action
Synopsis:

  • »If you liked the futuristic military side of Starship Troopers and the stuck-in-a-loop aspect of Groundhog Day, we have good news for you: Edge of Tomorrow mixes them together and serves it smokin' hot. It might not be the most obvious combination, but EoT makes it look as natural as peanut butter and chocolate.« — [Källa]

Kommentar: Konceptet verkar avgjort så pass intressant att jag har överseende med att Tom Cruise spelar huvudrollen. Gillade ju Starship Troopers (iaf 1 & 3) och kanske borde man kolla in Groundhog Day någon dag?

Trailer:


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#505 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 12 December 2013 - 16:47

Var det någon mer som såg den svenska flaggan/fanan svaja i bakgrunden? En kul liten detalj. Trailern var fint och bra gjord. Även om det kanske var lite för mycket fokus på action och CGI. Men jag är fortsatt intresserad i alla fall. Och då Tom Cruise var helt OK i "Oblivion" så får man nog lov att ge även den här filmen en chans.

 

"Groundhog Day" tycker jag att du kan ge en chans. Bill Murray spelar en karaktär som är ungefär lika självgod som Peter Venkman är i "Ghostbusters"-filmerna. Bara så att du är förberedd på det. Annars så är filmen bra, småmysig och med en riktigt finurlig handling.



#506 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 13 December 2013 - 09:28

Svensk flagga? Det missade jag... Såg om trailern och hittade den. Coolt.

 

Att det är mycket fokus på action/cgi-delen beror väl på att det är det som bolagen tror säljer in filmen.

 

Skall kika in den, tack för varningen... Venkman är som bekant inte vad jag anser är den stora poängen med Ghostbusters.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#507 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 13 December 2013 - 15:44

Kul att du också upptäckte den. Det ska bli intressant att se om vi spelar någon roll i filmens handling, eller om det mest är som utsmyckning.

 

Du har helt rätt om trailern. Bara att man själv inte faller så lätt för sådana saker, det var väl därför som jag var tvungen att anmärka på det.

 

Gör gärna det. En film av den äldre skolan som du helt klart borde bocka av om du får chansen. Och det kan vara bra att veta om hur Bill Murrays karaktär är innan, så blir det nog enklare att ta sig an filmen. Speciellt för oss som inte riktigt förstår storheten i när Bill Murray gör sådana karaktärer.



#508 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 30 December 2013 - 16:21



#509 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 09 February 2014 - 22:40

Här har vi en teaser för novellfilmen Ingen natt och ingen dag.

 

Vad som är så märkvärdigt med just den filmen? Jo, det skulle väl framför allt vara det att jag är med i den.

 

 

 

 

Se här! Filmen har både en IMDb-sida och en Facebook-sida så det är på redigt!



#510 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 09 May 2014 - 09:28

likt en spirituell uppföljare på Machete Maidens Unleashed! (2010) anländer snart dokumentären The Search for Weng Weng (2007) (av Andrew Leavold, en annan australiensare). För er som inte haft den goda smaken att se Machete Maidens ännu, Weng Weng var en av fillippinernas stora skådespelare (trots sina knappa 84 cm) och spelade bland annat "Agent 00" i filmen For Y'ur Height Only For Y'ur Height Only (1981).
 
Avgjort skoj tycker jag, och delar med mig av ett klipp från dokumentären:
Artikel & Trailer


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#511 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 09 May 2014 - 22:51

Jag kommer ju definitivt göra vad jag kan för att kunna få se den där dokumentären. Väldigt trevligt att regissören inte gav upp trots diverse problem på vägen, utan kämpade på. Och nu ser det ju onekligen ut som att den verkligen kommer att släppas. :)



#512 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 18 May 2014 - 19:56

Jag tror jag mår illa. Det finns redan en trailer till "The Vanishing Act", filmatiseringen om Malaysia Airlines planet som försvann för 2 månader sedan. De har inte hittat planet än och folket ombord är inte ens lagligt döda än. Räcker det inte med att det redan har släppts en bok som påstår att planet har sjuitits ner av USA eller Thailand och ingår i en cover-up? Filmen ska vara baserad på en teori som en hemlig journalist har och han ska även vara en av de som sponsrar filmen.

Just nu verkar de inblandade hoppas att planet inte hittas innan filmen har premiär i Augusti eller att den isåfall ska visa teorin vara riktig, annars blir det en ekonomisk förlust för de inblandade och deras rykte kommer vara lite värt.

Regisören lovar att ingen av passagerarna ska visas i ett negativt ljus eller skadas under filmen.

 

Källa för artiklen om ni vill läsa mer. Och den usla trailern om någon är sugen på att se den.

 


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#513 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 19 May 2014 - 09:36

Lite för tätt in på ja... Men annars så måste jag ju erkänna att det är en story som är som gjort för att hänga upp en film på. Men det är som sagt lite tidigt. Och så usel tycker jag inte trailern var (smaklös kanske med tanke på händelsen som ligger till grund för den).

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#514 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 27 August 2014 - 11:58

Såg just en trailer till Automata, som verkar kunna vara en intressant Robot-Scifi med en mix av Asimov och Philip K. Dick.



IMDb
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#515 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 28 August 2014 - 08:27

Såg den jag med och håller med, den kan avgjort vara värd en chans. :)

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#516 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 05 November 2014 - 14:59

"Just Another Swedish Action Comedy Musical B-movie". Ett koncept dömt att lyckas.

 



#517 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 05 November 2014 - 17:22

Något som antagligen kommer att ses ja! :)

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#518 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 20 December 2014 - 18:10

Awesome promon:

 

 

:D


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#519 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 06 January 2015 - 23:13

Big Game, finsk film med Samuel L. Jackson.. :D


//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#520 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 07 January 2015 - 09:29

Big Game kommer från samma ställe som Rare Exports. Den verkar ju kunna bli hur lovande som helst.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#521 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 28 July 2015 - 14:54

Tremors 5: Bloodlines



Någon som är sugen på en filmfest? :P
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#522 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 11 December 2017 - 20:24

Trailer för den nya Bond-filmen Black Light:

 



#523 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 29 August 2018 - 12:23

Lite nyfiken är jag allt på den här. Men jag har måttlig koll på boken och på tidigare adaptationer, så hur vettigt det egentligen är att göra film av den vet jag inte.

 



#524 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 30 August 2018 - 10:29

Nä jag har ingen koll heller; varken på förlagan, tidigare produktioner eller författaren i stort. Har sneglat på Aniara men aldrig vågat mig på den av någon anledning.
 
Hittade dock boken och adioteatern om någon vill läsa på:


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#525 Libby

Libby

    Senior Commander

  • Members
  • 357 posts
  • Gender:Male
  • Location:Lilla huset på Prärien

Posted 30 August 2018 - 13:20

Jag har ett svagt minne att vi fick i hemuppgift att läsa den när jag gick i gymnasiet, men jag tror inte att jag lyckades ta mig igenom den.  

Problemet, tror jag, är att när litterära storheter som exempelvis Harry Martinsson och Doris Lessing plötsligt får för sig att skriva SF

så är det i deras ögon inte SF dom skriver och deras målgrupp är heller inte vanliga SF-läsare.

För dem är nog genren bara en experimentell metod att förmedla något annat budskap som inte har med SF att göra. Visst, det finns många

författare som genomgående använder SF som verktyg för att förmedla exempelvis politiska budskap, men för att lyckas nå "oss" SF-are

så måste det finnas en grundläggande SF-kärna i berättelserna som är svår att definiera och förklara, men som alla som är uppfödda med SF vet vad det är. (Sense of Wonder)

 

Jag har läst de 3 första böckerna i "Canopus i Argo" av Doris Lessing och där tycker jag att den där kärnan fattas totalt.

Därmed inte sagt att det inte är god litteratur, men det var heller inte det jag ville komma fram till.