Jump to content

Photo

Black Panther blir film?


  • Please log in to reply
5 replies to this topic

#1 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 06 June 2012 - 17:07

Rykten att Black Panther ska bli film har dykt upp.



Rumor of the Day: Marvel's Black Panther already has a release date | Blastr



We know that sequels to Thor, Captain America and Iron Man 2 are on the way from Marvel, but it's got at least two other films in the pipeline that it's not willing to tell us about yet. Now, word is that one of those films will star Marvel's legendary African superhero. Is Black Panther headed to theaters in 2014?

News that the King of Wakanda might be the next solo Marvel hero up to bat at the movies is still only in the rumor stage at this point, but there is evidence to support it. Last year, Marvel hired screenwriter Mark Bailey to put a script together, and hints of Black Panther's existence have appeared in the Marvel flicks already in the form of a map that features Wakanda in Iron Man 2.
And then there's this very self-assured post from the always-rumor-heavy Latino Review, which claims:

"Hell yes folks... THE BLACK PANTHER is going to headline his own film! How do I know? Let's say I got it from FOUR different trusted sources."

We don't know who these "trusted sources" are, but that certainly seems like a lot of confidence, and with the flick already in some stage of development it's not that big of a stretch to imagine that T'Challa could be making his way to our screens in two years.
We've been wondering what Marvel's got planned for its two open release slots in 2014 for quite some time now. While one seems very likely to be The Avengers 2 at this point, the other remains open for discussion. Rumors have ranged from Luke Cage to Doctor Strange to Guardians of the Galaxy, and now it seems Black Panther is at the forefront of that particular area of speculation.
So, what do you think? Should Black Panther be Marvel's next big-screen solo hero?
(Via Bleeding Cool)


Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#2 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 11 June 2012 - 21:58

Dessa mindre hjältar som knappt är kända utanför USA får nog väldigt svårt att dra in pengar vilket troligen gör att om de blir gjorda kommer vara med Hollywood-mått mätt med väldigt låg budget vilket i sin tur inte alls behöver vara negativt, mer skådespeleri och mindre CGI och dylikt. Men då krävs knivskarpt manus och en mycket duglig regissör.

Winter is Coming


#3 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 03 July 2012 - 08:58

Verkar som att ovan nämnda Guardians of the Galaxy har bekräftats nu. Känns lite udda jämfört med Avengers... eller borde man ha koll på den serien?

#4 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 09 July 2012 - 00:29

Det borde du. Den var nämligen rolig och bra. =) Dom första 17 numrena iallafall...

Dom är kosmiska hjältar, varav flera av dom har varit inblandade i att fajtas mot THANOS, den riktigt stora ärkeboven du såg i slutet av Avengers1. Förmodligen kommer deras story att vävas samman med Avengers inför Avengers 3, då Thanos nog äntligen kommer försöka förgöra jorden, och med INFINITY GAUNTLET ( en handske med juveler som du såg i Thor) resten av Universum.

Avengers 2 medans kommer vara lite mer "down to Earth" så att säga, inga aliens.

#5 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 10 July 2012 - 08:10

den riktigt stora ärkeboven du såg i slutet av Avengers1.


:hysch: Du menar som jag kommer att se i slutet av Avengers 1.

I alla fall så tror jag mig ha stött på honom i en och/eller annan serie.

#6 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 06 August 2012 - 20:19

Tror Black Panther har stor potential. Han är trots allt den absolut bästa svarte superhjälten som jag känner till, och förmodligen den mest kända, i serievärlden i varje fall. =)

Marvel tror nog lite samma sak, är därför som dom satsar, kan jag tänka mig. Sen vet jag att inom dom Afroamerikanska cirklarna inom Amerikansk underhållning, så är det ganska mycket entusiasm kring detta. Kan hända att det kan bli en sleeper-hit, och slå stort utanför den vanliga demografin?

Är värt ett försök i varje fall, med tanke på vad betalningen kan tänkas ge. =)