Jump to content

Photo

StarGate SG-1 - säsong 6


  • Please log in to reply
261 replies to this topic

#1 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 06 July 2007 - 12:15

Idag fortsätter säsong 6 av StarGate SG-1 på TV6 :)

Edited by Georgia, 06 July 2007 - 12:40.

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#2 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 06 July 2007 - 12:34

Wooh :)

Får vi äntligen en ny vinjett då?

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#3 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 06 July 2007 - 13:02

Det har de som vet hoppats på flera gånger redan och vi sitter fortfarande med samma trista vinjett som vanligt. Jag tror inget förrns jag ser 'et. :P
Support your local search and rescue unit - get lost.

#4 SaberBlade83

SaberBlade83

    Captain

  • Members
  • 516 posts

Posted 06 July 2007 - 15:43

Borde bli en ny idag och ny igen på tisdag. Den som använts i de tidigare säsongerna användes aldrig till S6 och framåt...om inte TV6 gått in och klippt in den gamla förstås. :)

#5 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 06 July 2007 - 16:42

enligt gateworld

On The SCI FI Channel, the first three episodes of Season Six began with a new (short-lived) intro, with multiple close-up shots of the gate spinning, seen from different angles. It was replaced with a new intro (beginning with "Frozen"), based on that, but includes shots of the actors intercut with scenes from the series.
.....
These new intro sequences for later seasons also aired in syndication. Outside the U.S., introductions vary -- though it seems that the syndicated versions are more common. These versions also appear on the DVD releases, and have become more standardized since Season Six.



Lite fakta: Showtime tyckte det var dags att lägga ner SG-1 efter 5 säsonger men MGM ville annat och SCI FI Channel tog över från och med säsong 6. :)

Brad Wright: I honestly didn't think we were going to do a sixth season. The problem was we needed to find a new broadcaster. Fortunatly SCI FI Channel stept in with an offer to pick up the show.


Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#6 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 06 July 2007 - 18:05

Nytt intro :D Äntligen.

Corin Nemecs namn står med i introt, så det blir väl Jonas Quinn som tar över Daniels roll i teamet, om dom klarar sig från Anubis attack förstås.

McKay tillbaka och gör livet allmänt surt för Carter :lol:
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#7 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 06 July 2007 - 18:24

Snygga overaller Sam och Jack hade. :P Jonas var verkligen snabblärd, på tre månader har han läst och lärt nästan alla Daniels böcker och forskning. :o

X-302 :thumbsup:

Jack - Phasers?
Sam - Sorry, Sir.


Jack: "Hey, how come you're not downstairs with the rest of the eggheads? Not that you're...an egghead..."
Jack: "Well, you are...actually...but in a good way."
Sam: " I couldn't think down there...they all kept looking at me for the answer."
Jack: "Well, you do have a penchant for pulling brilliant ideas out of your butt. Head...out of your head...when we need them."

Jonas: "How do I know what color to wear?"
Sam : "We call each other every morning..."

:lol2:
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#8 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 06 July 2007 - 18:38

Jonas: "How do I know what color to wear?"
Sam : "We call each other every morning..."

:lol2:
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#9 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 06 July 2007 - 19:06

Harry Maybourne (tom mcbeth) är med i dagens "Saved" avsnitt på tv3. :D
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#10 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 06 July 2007 - 19:25

Introt med närbilderna på portalen är snyggare än det förut, men det är fortfarande inte vad jag vill kalla ett bra intro. Å andra sidan är det som kommer efter introt så mycket bättre att jag kan bortse från det. :P

Det kommer att ta lite tid att övertala Jack att acceptera Jonas i SG-1, men det är uppenbart att det är nästa steg. Jonas är inte alls lika Daniel och det tackar vi för. Ett alltför vanligt misstag att ersätta en karaktär med en nästan likadan.

Och nu måste vi vänta ända till måndag innan vi får se hur de tar sig ur dilemmat med Anubis. För han är väl säsongens antagonist? Inte sjutton kan han besegras så enkelt att de blir av med honom redan nu? :unsure:

Ni som vet behöver inget säga för jag vill inte veta - inte ens under spoilertaggar. Det var en retorisk fråga. ;)
Support your local search and rescue unit - get lost.

#11 SaberBlade83

SaberBlade83

    Captain

  • Members
  • 516 posts

Posted 07 July 2007 - 10:25

En jättebra start på nya säsongen. SGC har fått lite uppgraderingar med nya dator skärmar, de klagades ju lite i början att de va lite omodernt med CRT skärmarna. ;) Kanske bara är jag, men jag tycker känslan över serien förändras direkt, det kanske har med bytet av Daniel/Jonas? Gillar det faktum att, kanske främst Jack, de är lite dåliga känslor mot Jonas direkt i början. Gillar att de bygger vidare på de som hände i näst sista delen av S5, att de inte bara glömmer bort allt de och går vidare direkt. Jag tror Jack inser att de inte är Jonas fel, men ändå så vill han inte riktigt acceptera honom.

McKay tillbaka! :thumbsup: Han och Carter är alltid bra i scener tillsammans så de är alltid roligt när han är med även om han var lite av en idiot mot henne i "48 Hours". X-302...gillar också det faktum att även om den fungerar bättre än föregångaren, så klarar de inte av hyperspace helt ännu. Man ska ju inte kunna klara ut allt när man är så nya på dessa saker.

Jättebra story också vid sidan om det som händer på SGC, med Teal'c och hans familj. Kul att se Rya'c igen, och Bra'tac är lite av en favorit så alltid bra när han är med också. Anubis med lite cheesy snack där i slutet, håller med Jack; "Oh come on. Who talks like that". :D

#12 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 07 July 2007 - 11:21

Kan förstå att Ryac blev så arg på sin far. Även om han kämpar för att de ska bli fri från Goa'ulderna så har de ändå blivit förvisade och tvingats fly, vilket ledde till att hans mor dog. Vem skulle inte känna sig bitter över en sån sak?
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#13 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 07 July 2007 - 15:00

På många sätt så påminde sido-plotten med Teal'c och Rya'c lite om Xena avsnittet Orphan of War [#2:1]. :) (Jo - det är en liten skada - jag brukar kunna hitta åtminstone 1 avsnitt Xena i det mesta som jag tittar på. Kan inte förstå varför... ;) :P ) Rya'c känslor är ju förståeliga - och har han dessutom fått för sig att Teal'c anser att han [Rya'c] har ett svagt sinne sedan hjärntvätten så är ju det en liten katalysator i sig i den nedåt gående spiralen. Smidigt att Teal'c gick igenom samma sak... Vid ungefär samma tidpunkt i förra säsongen. :P

McKay... :lol: Han hade inte många sekunder i det här avsnittet men lyckas locka fram det bästa hos Sam den lilla tid han hade. Kändes som om han inte var fullt lika nedlåtande här som i förra avsnittet, men det kan givetvis bero på att han inte var i bild så många gånger. :P Lagom nedlåtande var han mot Jonas också - men han var iaf glad och få medhåll i att x-302an inte skulle fungera. Och jag blir inte överraskad om det faktiskt blir Jonas som blir den 4e medlemmen i SG1. :)

Anubis tal på slutet var sådär lagom överdramatiskt - en sak som slog mig var att kanske så sker det någon form av överslag i sinnet hos de Gou'aulder som blir Gudar och de får svårt och ta sig ur de rutinerna efter ett tag. Jag tror att Anubis tilltalade människorna på det enda sättet han visste: som en Gud som återvänder i vredesmod till sitt folk.

Och nya vinjetten var klart bättre än den gamla. :D

Önskelistan inför nästa avsnitt:
Sam sätter McKay på plats. :P

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#14 Restless

Restless

    Captain

  • Members
  • 554 posts
  • Gender:Female
  • Location:Tv-land
  • Interests:TV-serier
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 09 July 2007 - 15:06

Jag missade avsnittet i fredags, men jag såg reprisen imorse. Bra avsnitt, i alla fall. Jag gillar Jonas, men jag ha missat så många avsnitt att jag missade när han dök upp. Ooops...
McKay var lite trevligare i det här avsnittet än förra gången, vilket verkar stämma - han är ju inte riktigt lika taskig i Atlantis som han var då, så det är väl logiskt att hans dåliga beteende trappas ned stegvis.
...Eller så har jag helt fel och han är värre än någonsin i nästa avsnitt (eller han kanske inte är med? Fast det borde han ju vara, eftersom det är ett tbc-avsnitt).

Jag blev faktiskt lite irriterad över "to be continued..." i slutet av avsnittet när jag såg det imorse, och då behöver jag ju ändå inte vänta så värst länge. Måste ha varit ganska jobbigt för alla er som såg det i fredags. :P
"So... This is engineering, huh? Engineering. Where the noble semi-skilled laborers execute the visions of those who think and dream... hello, oompa-loompas of science!"
Sheldon, The Big Bang Theory

Heisenberg blev stannad av polisen för att han körde för fort.
"Vet du hur fort du körde?!" frågade polisen som stoppat honom
"Nej, men jag vet exakt var jag är," svarade Heisenberg.

#15 Mjolnir

Mjolnir

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,000 posts
  • Gender:Male

Posted 09 July 2007 - 16:36

Måste ha varit ganska jobbigt för alla er som såg det i fredags. :P

Hmm... nä, faktiskt inte. ;)

#16 SaberBlade83

SaberBlade83

    Captain

  • Members
  • 516 posts

Posted 09 July 2007 - 22:58

En jättebra avslutning på denna historia. Nästan på att de bästa i avsnittet var allt som hade att göra med Sam och McKay. :D Här visar han lite mer respekt för henne, förra gången han var med så var de ju lite annorlunda. ;)

Sam: "Before I take credit for this. Shouldn't the EM pulse generator be pointed at the gate?"
McKay: "You're good! Very good!"

Undrar dock en sak. Fick SGC köpa eller hyra Ryssarnas gate i slutändan? Tycker de inte är riktigt klart, de pratade om att hyra den till USA men i slutet lät de nästan som att de köpte den istället.

#17 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 09 July 2007 - 23:59

5x17:

StarGate Armageddon. :thumbsup: (Jag vet, jag är lite sen)
Och Jacks snack om att han sett filmen. :lol:

Och en låt från StarGate filmen som jag inte minns att jag hört i serien innan. (Iallafall inte på ett tag)
Rätt komiskt. Jag tänkte under början "Tänk om Goa'uld ligger bakom det här" och så gjorde de det. :D
Hmm, designen på bomben. Först går den inte att stänga av och sedan så är alla trådarna gula. Känns som för mycket för att bara vara en tillfällighet.
Det får mig att undra, kan Goa'uld ha en spion på Jorden?
Fast det var lite väl mycket att Jack lyckades klippa alla utom den han inte fick klippa.

Måste säga att jag var besviken på Asarna. Hade väntat mig att de på något sätt skulle hjälpa till i slutet, men nej.
Fast samtidigt var det trevligt att människorna räddade sig själva utan hjälp. Visst, Tok´ra räddade SG-1 men SG-1 räddade Jorden själva.
Ett rätt bra avsnitt. Inte lika bra som filmen men väldigt spännande och händelsefullt.


5x18:

Heheh, Jacks koreckta hälsning och allas reaktion på den. :P Och hans "You there, with the skirt". För att inte glömma "I se you are a one who speaks your mind, O´Neill" "Yeah, wich is why I dont say much."
Diggade verkligen när de komenterade att Jorden hade primitiva vapen och Sam visade just hur "primitiva" de var. :D
Länge sedan jag såg Teal´c så glad.
Snacka om gudakomplex. Kytano verkade tro sig vara en gud i sin förmåga att befria Jaffa. Eller iallafall så trodde man det innan det visades att han var Imhotep, som han påstod sig ha dödat. Fast lite konstigt att en så känd som Imhotep var med så lite i serien. Snygg scen mellan honom och Teal'c.
En väldigt tydlig paralell till Muslimska självmordsbombare.
Bra'tac var lite blind (Men Teal'c var nog blindare). Men jag kan förstå hur han kan bli förblindad över att hans dröm, till synes, gått i uppfyllelse. Och det syntes hur han drogs mellan SG-1 och sina Jaffa men också att han själv misstänkte att något var fel.
Yu är en skyst snubbe. Fast Imhotep var ju en fiende till Yu så det var i hans eget intresse.


5x19: Nej nej nej... Replicators är leksaker som flippat skapade av en Robot-unge? Måste de förstöra de bästa fienderna de skapat i serien genom att ta blort deras mystik och göra dem till farliga leksaker? Jag gillade inte alls det här.
Jag gillade grejen med en Replicator Queen men det skulle ha gjorts på annat.
Men jag gillade slutet med när Jack skjuter tjejen och Daniel blir arg.


5x20:

Vad kul att se Henry Gibson.
Så jag har förstått det så var tillbakablicken lite falsk och de skådespelare från teamet som var med idag var inte med när det avsnittet utspelade sig?
Hahah, vad kul. Grogan fick visst en plats i SGC också. Och han somnade. :P


5x21:

Och där dog Daniel. :(
Fy fan. Stackars Daniel vad han gick igenom innan han dog.
Vissa delar var riktigt bra men annars så var det ett tradigt måste-spara-pengar-till-finalen avsnitt med en massa utfyllnad, om än vissa riktigt viktiga scener.
Undrar om Sams känslor för Daniel är syster/broder känslor eller något annat. Hon har alltid visat starka känslor för honom.

Hela grejen med Daniels upplyftande till en högre plats var bara meh. Kändes lika rätt som när Cordelia blev det i Angel. Hoppas verkligen det ligger mer till det och visar sig vara något lurt bakom det. För jag tror inte att Daniel verkligen är borta från serien.
Och är han det så var det inget vidare bra sätt. Det blir bara halvsnyftande för han dog ju inte riktigt. Hade i så fall varit bättre om han bara dog för då hade man kunnat gråta helt förtvivlat.


5x22:

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ!!!!!!!!!!!! Inte THOR!!! :upset:
Så här kan de väl inte göra. Bara döda honom sådär mellan scenerna. Och varför reagerade ingen på hans död?

Edit: Tack och lov. Thor lever fortfarande. Men jag tycker att de borde ändå ha reagerat på hans död. Fast jag antar att de har fullt upp med att bearbeta Daniels död.
Men jag gillade verkligen hur de kämpade för att rädda honom. De har verkligen en fin vänskap med Thor. :) Men stackaren är i en koma. :(

Och i slutet så kom Daniel och tafsade på Sam och Jack verkade kunna se honom.

Slutet var väldigt konstigt. Med tanke på att det var säsongsfinalen så väntade jag mig en sjudundrandes cliffhanger. Men nej. Fast med tanke på att serien kanske var nedlagd så förstår jag att de inte gjorde det.

Hmm, vem är igentligen Anubis? Det måste ju vara något speciellt med hans utseende eftersom de gömer det så. Och var fick han sin överlägsna teknologi från?
Osiris kände visst verkligen av Daniels död. Eller kanske Sarah sken igenom?

Asarna fick åter igen be Jorden om hjälp och de skämns inte över det heller. Jag gillar det att de är över såna saker och inte alls ser något fel med att be om hjälp. Dessutom har det visat sig att de ser upp till primitivitet och dumhet med tanke på hur de hyllade Jack med att döpa ett skepp efter honom. :P
Intesant att de är det klassiska med att de klonar sig och börjar få slut på rent DNA. Söta små rackare är de.

Heimdall gillade jag verkligen. Han var festlig. :D Och det var kul hur förnärmad han blev när de började fråga ut honom om deras sexliv. (Fast hur irriterad hade du inte varit om du inte kunnat haft sex i 1000 år).

Heheh, först ju upptäcker jag att Michael Shanks gör rösten åt Thor. :P


6x01:

Bra början på serien. :) Gillar verkligen att Corin Nemec står som en av huvudrollerna nu. Jag gillar verkligen Jonas Quinn som karaktär och känner att han kan bli min favorit i serien. :) Hoppas han blir kvar och inte bara är en tillfällig regular.
Och McKay. kan det bli bättre? :P
Och givetvis. Den bättre, fast inte bästa, iNTROSEKVENSEN. Jag är överlycklig om jag aldrig mer ser Introt med den skelögda statyn.


6x02:

ÄNTLIGEN så fick de tillbaka sin riktiga StarGate. :)
Jäklar Teal'cs son kan slåss. :P Och han räddar dagen också. Och Teal'c verkar verkligen njuta av att strida med sin son.
McKay börjar plötsligt bli väldigt bekväm med Sam och gör henne obekväm. :D Men det var kul med pussen hon gav honom och hur hon drev med honom ang. att hon tyvckte han var mer atraktiv när hon hatade honom.
Gillar verkligen att Jonas Quinn är med i gruppen nu. Tror att han kan medföra mycket. :)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#18 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 10 July 2007 - 00:13

5x22:

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ!!!!!!!!!!!! Inte THOR!!! cries.gif
Så här kan de väl inte göra. Bara döda honom sådär mellan scenerna. Och varför reagerade ingen på hans död?

:huh:
Antagligen för att du postar i fel tråd när det gäller s.5 avsnitten :P
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#19 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 10 July 2007 - 00:18

Hint åt Crusader: Klipp ut Säsong fem åsikterna och posta deti rätt tråd så någon får reagera på dem ;)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#20 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 10 July 2007 - 01:53

5x22:

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ!!!!!!!!!!!! Inte THOR!!! cries.gif
Så här kan de väl inte göra. Bara döda honom sådär mellan scenerna. Och varför reagerade ingen på hans död?

:huh:
Antagligen för att du postar i fel tråd när det gäller s.5 avsnitten :P

Jag menade i SG-1 teamet. De bara "Jasså, är han död".

Hint åt Crusader: Klipp ut Säsong fem åsikterna och posta deti rätt tråd så någon får reagera på dem ;)

Orsaken jag postade dem här var för att den gammla tråden var död och jag antog att ingen skulle bry sig om att gå in där bara för att kolla vad jag tyckte om några avsnitt som de såg för en vecka sedan. ;) Jag har märkt det att folk är inte så värst intreserad i det man skriver om något gammalt på det här forumet. :P
Men jag läste genom det ni skrev om avsnitten i s.5 tråden. :D


Föresten jag hörde något om att Michael Shanks lämnade serien för att han blev ovän med de andra skådespelarna, stämmer det?

Edited by Crusader, 10 July 2007 - 02:28.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#21 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 10 July 2007 - 05:18

Föresten jag hörde något om att Michael Shanks lämnade serien för att han blev ovän med de andra skådespelarna, stämmer det?

Nej, det stämmer inte. Michaels bästa vän är Chris Judge (Teal'c), som tv6 på pekat vid 2 tillfällen. :P

Shanks cited his reasons for leaving as the change of direction in the show in the last two seasons, especially with more focus on military storylines at the expense of the exploration of the galaxy and discovery of ancient civilizations which made the movie and series such a hit with fans in the first place. He also cites the demotion of his character from major player to 'wallpaper' in the fifth season as a major factor in his decision to leave.

"There I was watching Stargate and saying, 'This is an interesting show. I wish I was... oh, wait a minute, I *am* on it! It was one of those moments that were becoming more and more frequent where I'd think, 'I'm spending nine months a year doing this show and at the end of the day I'm really not in it a lot."
Michael Shanks TV Zone #146 December 2001


Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#22 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 10 July 2007 - 06:05

more focus on military storylines at the expense of the exploration of the galaxy and discovery of ancient civilizations which made the movie and series such a hit with fans in the first place.


Det är ju det som är bra... Säsong 1-3 med sina "Planet och the Week"-stories är ju urtråkiga till största delen. Igenom Stargaten, få problem, lösa problem, åka hem. Vecka efter vecka...

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#23 Mjolnir

Mjolnir

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,000 posts
  • Gender:Male

Posted 10 July 2007 - 10:40

Jag tolkar inte hans utspel som ett missnöje med kontinuiteten utan mer med fokuseringen på "Hur ska vi besegra den här Goa'ulden då? Jag vet, vi skickar superhjältarna O'Neill och Teal'c att smyga omkring på moderskeppet och meja ner 150 Jaffa medan Carter finkalibrerar ringtransporterns kondensator och Daniel erbjuder moraliskt stöd"-avsnitt. Sånt må vara seriens stomme men de borde balanseras av galaktiska utforskningar och kulturella inblickar som inte sker i ett vakuum (som i säsong 1-3) utan knyter an till huvudstoryn.

Nyligen fick man t.ex reda på att Asgard för länge sen förlorade sin förmåga till sexuell reproduktion... utan att få veta hur. Man ska bara acceptera en sådan onaturlig förändring rakt av. Det är inte viktigt för storyn och därför försöker de inte ens ge nån förklaring. Det är den huvudsakliga anledningen till att serien i mina ögon är ytligt fluff som duger till att fylla ut en timme men sällan engagerar på nåt djupare plan. Den är liksom bara ett skelett, istället för en fullblodig organism.

#24 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 10 July 2007 - 11:00

Skulle det vara intressant för den som ser på avsnittet om de försökte hitta på nån technobabbel-lösning till hur Asgards förlorade sin sexuella reproduktion då? Jag är tveksam. På det viset kan man ju plocka sönder så gott som alla avsnitt av alla SF-serier som existerar, fruktar jag.

Och du vet ju inte om det kanske kommer ett svar så småningom.. :P

Fast svaret var väl indikerat i avsnittet: De har klonat sig så många gånger att deras DNA håller på att brytas sönder/ner.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#25 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 10 July 2007 - 12:16

Orsaken jag postade dem här var för att den gammla tråden var död och jag antog att ingen skulle bry sig om att gå in där bara för att kolla vad jag tyckte om några avsnitt som de såg för en vecka sedan.

Det spelar ingen roll om tråden är 'död' eller inte. Dina inlägg om s.5 ska in där så att folk kan kommentera rätt säsong i rätt tråd. Det är ju det som är meningen med delade trådar. Så jag tycker att du kopiera/klipper ut dina s.5 svar och postar dom i rätt tråd.
Tråden hamnar ju längst upp när du postar så folk går säkert in och läser och kommenterar dina åsikter.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.