Jump to content

Photo

StarGate SG-1 - säsong 6


  • Please log in to reply
261 replies to this topic

#201 Thinice

Thinice

    Captain

  • Members
  • 567 posts
  • Interests:Sci-fi i alla dess former, historia (1700-talet, Hellenism, möbeldesign), musik, hockey givetvis...

Posted 01 August 2007 - 08:33

Jag tycker ändå att du underskattar revirtänkandet, Groundsplitter. Kina är (tillsammans med Indien) framtidens ekonomiska stormakt, något dom mycket väl är medvetna om, vilket gör att dom inte har något som helst intresse av att rubba dagens status quo då dom är på god väg att passera Väst på alla fronter (ekonomiskt, militärt etc.). Det enda dom egentligen kan göra för att inte hamna på efterkälken i denna nya situation är att bli mer direkt inblandade. Och om inte det skulle fungera på första försöket: öppna upp och berätta för resten av världen för att lägga ytterligare tryck på USA. Alternativet - att låta dom få fortsätta utveckla ny teknik och bygga ännu fler moderskepp och rymdstridsflyg medan den stolta Folkrepubliken Kina trampar runt ute i marginalen - skulle inte vara hållbart på varken kort eller lång sikt. Överlevnadsinstinkterna kopplas mycket riktigt på, men jag misstänker att det skulle handla mer om kamp snarare än flykt. Och med 1.3 miljarder rävar i ryggen... ;)
Climbing to the Moon...

#202 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 01 August 2007 - 09:04

Gårdagens avsnitt:
Intressant intrig även om det var något genomskinligt att de 3 överlevarna från skeppet dolde något - att "rymdvarelserna" hade anknytning till skeppet tyckte jag var uppenbart, men jag trodde det eventuellt kune vara något virus eller annat som åstadkommit splitten. Kul att Jonas fick vara den som till slut satte dit skurkarna. :)

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#203 Thinice

Thinice

    Captain

  • Members
  • 567 posts
  • Interests:Sci-fi i alla dess former, historia (1700-talet, Hellenism, möbeldesign), musik, hockey givetvis...

Posted 01 August 2007 - 10:53

Appropå Jonas - han fungerar verkligen i gruppen nu, har gått från klarhet till klarhet de senaste avsnitten.

Men vad var det han pysslade med där i slutet med handen och de menande blickarna, och hur tusan kunde dom missa det? Kunde lika gärna hållit upp en stor skylt med "Det är en fälla" ovanför huvudet... :D
Climbing to the Moon...

#204 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 01 August 2007 - 11:02

Jag tror man få ta det sär som teatergester. Dvs de hade varit mer diskreta om det varit IRL men att de nu är mer framträdande för att tittaren skall se dem tydligt. Ungefär som en "teaterviskning" kan man säga.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#205 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 01 August 2007 - 12:30

Det hjälpte ju inte heller för övertydligheten att kameran gång på gång zoomade in på blickar och gester för att vi som publik verkligen inte skulle ha en chans att missa tecknen. :P
Support your local search and rescue unit - get lost.

#206 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 01 August 2007 - 17:15

SGFD 1? :P

Jag tror man få ta det sär som teatergester. Dvs de hade varit mer diskreta om det varit IRL men att de nu är mer framträdande för att tittaren skall se dem tydligt. Ungefär som en "teaterviskning" kan man säga.

Precis. Så gör alla TV-serier. Hur ofta ser man inte någon göra ett utryck som är övertydligt men ingen av dem i närheten märker det. Det är för att vi tittare ska se det. Sedan så kollade skurkarna inte på Jonas ansikte så det funkade ju.
Det där med att han kliade sig i pannan var ju uppenbarligen ett SG tecken för "allt är under kontroll".
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#207 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 01 August 2007 - 17:18

Men vad var det han pysslade med där i slutet med handen och de menande blickarna, och hur tusan kunde dom missa det?

:lol: ja det kan man ju undra.
Men vad Jonas ville visa med sina handgester var sin manick som öppnar irisen på SGC.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#208 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 01 August 2007 - 17:50

Yay, det var RIKTIGA Daniel Jackson. :) Hade de funderingarna snabbt när han först dök upp men ändå...

Så nu är Teal'c utan symbiot. På tiden måste jag säga. Har väntat på det här långe och trodde ärligt talat att det skulle hända mycket tidigare.

Rätt uppenbart vilket TV-serie om brandmän som Teal'c hade tittat på. :P

Edited by Crusader, 01 August 2007 - 17:57.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#209 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 01 August 2007 - 18:04

Ett underhållande och ganska annorlunda avsnitt (som dessutom var skrivet av Christopher Judge). Alltid kul när Daniel tittar förbi och jag är glad att han skrevs in som utomstående i en av Teal'cs drömmar istället för att helt enkelt ploppa ut Jonas och återföra Daniel till teamet. (Förkläderna i början var ju bara för söta förresten).

Gillar det. :)

Edit BTW fick tummen ur och kolla varför jag kände igen Aden Corso i gårdagens avsnitt. Det visade sig att skådespelaren (Martin Cummins) även spelade Ames White i Dark Angel.

Edited by XC, 01 August 2007 - 18:06.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#210 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 01 August 2007 - 18:08

Det här avsnittet har jag väntat på ända sen dom fick tag på Tretoninet :D

Teal'c som Brandmannen Tee :) ovanligt att se honom agera som en vanlig människa.

Daniel :hurrah:
Om man inte förstod att det var (våran) Daniel första gången, så gjorde man definitivt det andra gången han dök upp. Han kallde ju Tee för Teal'c när han gick i väg.

Edited by Georgia, 01 August 2007 - 18:09.

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#211 SaberBlade83

SaberBlade83

    Captain

  • Members
  • 516 posts

Posted 01 August 2007 - 18:37

Gillar både gårdagens och dagens avsnitt, dock dagen extra mycket. :) Bra jobb av Chris som skrev denna, lite annorlunda. Även fast man vet att han drömmer, så trodde jag att det som hände på SGC genom avsnittet var verkligt till en början. Men som jag förstår det så var det en dröm i en dröm :)

Daniel tillbaka igen. :thumbsup:

Teal'c: "I would prefer not to consume bovine lactose at any temperature." :D

#212 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 01 August 2007 - 18:47

Var det bara jag som såg en lite miss förresten?
Tee på sjukhuset och byte av bild till Teal'c i sjuksängen på basen när han precis sätter sig upp och tittar åt vänster (mot kameran) så har han inget märke i pannan, men i nästa bild när han lagt sig ner igen så är märket där.
Eller såg jag synvillor?
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#213 Thinice

Thinice

    Captain

  • Members
  • 567 posts
  • Interests:Sci-fi i alla dess former, historia (1700-talet, Hellenism, möbeldesign), musik, hockey givetvis...

Posted 01 August 2007 - 18:54

:lol: ja det kan man ju undra.
Men vad Jonas ville visa med sina handgester var sin manick som öppnar irisen på SGC.


Ahh, kunde inte komma på vad det var han menade. Inte fullt så långsökt då trots allt.

Fick ungefär samma vibbar av "Tee" som när jag såg Brent Spiner för första gång utan smink i något annat än ST TNG. Hjärnan vill som inte riktigt samarbeta, känns bara så fel de först fem minuterna. Men jag gillar det här avsnittet, lite nya miljöer – trevligt sidospår där Judge får spänna lite andra muskler för en gångs skull.

Och Jonas passade bra i förklädet... Borde ha något liknande på sig när dom åker iväg på uppdrag. :D
Climbing to the Moon...

#214 weavex

weavex

    Lieutenant Junior Grade

  • Members
  • 50 posts
  • Interests:Datorer, Musik

Posted 01 August 2007 - 19:53

Edit BTW fick tummen ur och kolla varför jag kände igen Aden Corso i gårdagens avsnitt. Det visade sig att skådespelaren (Martin Cummins) även spelade Ames White i Dark Angel.


Ja, jag kände igen också direkt när jag såg honom. Mina misstankar mot att han inte va den han sa han va började redan då för man är van att se honom i sådana roller. Han har ju varit med i Smallville också som Dr. Garner också och där var han inte så trevlig heller, precis som i Dark Angel.
Major Carter - "So what didn't they go for?" Col. O'Neill - "The name I suggested." Major Carter - "Sir, we can't call it the Enterprise." Col. O'Neill -"Why Not?"

#215 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 01 August 2007 - 21:34

Bra avsnitt idag. (kunde dock inte se det) Daniel tillbaka. Gillar hela iden med SG-1 som brandmän. :)

I det här avsnittet fick vi se Amanda Tappings make, Allan Kovacs (brandmannen som åkte ner för stången) och Chris Judges son (pojken i bilen) i 2 av rollerna. ;)

Edited by GaterGirl, 01 August 2007 - 21:35.

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#216 weavex

weavex

    Lieutenant Junior Grade

  • Members
  • 50 posts
  • Interests:Datorer, Musik

Posted 01 August 2007 - 22:01

Ja, bra avsnitt, rätt annorlunda.

Vi fick också se Christopher Judge fru Gianna Patton som spelade sjuksköterskan.

Edited by weavex, 01 August 2007 - 22:02.

Major Carter - "So what didn't they go for?" Col. O'Neill - "The name I suggested." Major Carter - "Sir, we can't call it the Enterprise." Col. O'Neill -"Why Not?"

#217 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 02 August 2007 - 18:15

Ett intressant avsnitt idag. Kul med ett avsnitt där man inte aktivt söker nya världar att utforska utan botar Promethius från barnsjukdomar. Intressant dessutom och se hur den politiska balansen är på väg att tippa över till fel sida men hur det (med pur viljestyrka) väger över till den fredliga linjens fördel.

Mäktig scen dessutom när porten restes. :D

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#218 Magnus

Magnus

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,097 posts
  • Gender:Male
  • Location:Onsala

Posted 02 August 2007 - 18:58

Först så trodde jag att det här kanske var en värld som hon "destroyer of worlds" hade varit på , och det var därför de bara hade 300 års historia men jag hade fel men det var lika kul, för det.

Börjar säsong sju snart, är det den säsongen de samsänder med Atlantis säsong 1?

#219 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 02 August 2007 - 19:17

Börjar säsong sju snart, är det den säsongen de samsänder med Atlantis säsong 1?

nästa vecka börjar s.7.
Och nej, det är s.8 som går parallellt med Atlantis s.1

Mäktig scen dessutom när porten restes.

Verkligen :D

Den där kaptenen på Prometheus var verkligen inte service-minded :rolleyes:
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#220 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 02 August 2007 - 19:32

Mäktig scen dessutom när porten restes.

Verkligen :D

Ja, riktigt mäktig. :)

Bra avsnitt det här. Intresant politisk intrig. Jag gillae verkligen det här. Och hela "flyga till andra planeter i rymdskepp" var väldigt kul och... orginelt. :rolleyes: :P
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#221 Mjolnir

Mjolnir

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,000 posts
  • Gender:Male

Posted 02 August 2007 - 19:40

Jag trodde de skulle ta en sida från A Canticle for Leibowitz och låta den gamle professorn vara medlem i nåt hemligt sällskap som bevarade gamla dokument och kunskap från Före. Han kunde ha bett om gängets hjälp att iscensätta nåt slags bildningsrevolution men de körde visst med ett mer rättframt upplägg.

Guldstjärna i kanten för att de för första gången vad jag kan minnas slängde in ett teknobegrepp utan en fasthäftad förklaring för O'Neill den tröge. Jag tänker på de relativistiska effekterna Carter nämnde. Vad hon menade var att mycket mer tid skulle ha passerat på Jorden när de väl kom fram än på Prometheus, ifall de beslöt att segla tillbaka dit.

#222 Thinice

Thinice

    Captain

  • Members
  • 567 posts
  • Interests:Sci-fi i alla dess former, historia (1700-talet, Hellenism, möbeldesign), musik, hockey givetvis...

Posted 02 August 2007 - 19:53

Det är verkligen en 'lagom' säsong det här, lite småtrevlig så där... som havregrynsgröt, TIAlotter och Ernst i ladan. Inga större risker och inga djupare bottennapp.

Ett helt ok mellanavsnitt överlag men det får gärna hetta till lite nu - lite mer ompf. Full Circle kan inte vara långt borta?

Edited by Thinice, 02 August 2007 - 19:53.

Climbing to the Moon...

#223 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 02 August 2007 - 20:08

Heh, Jack när han skulle prata diplomatiskt över radion men lät som att han pratade med barn. :P
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#224 Magnus

Magnus

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,097 posts
  • Gender:Male
  • Location:Onsala

Posted 02 August 2007 - 20:08

Jag kom att tänka på en sak nu, när Sam pratade om Nebulosor på dagen(avsnitted med Ceberus och fångarna) och Jack inte verkade förstå något, anledningen till att jag tyckte det var konstigt var på grund av att Jack är intresserad av Astronomi

#225 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 02 August 2007 - 20:26

Jag älskar att hitta glitches i serier och filmer. Nu har det förekommit två stycken på två avsnitt. :P

I gårdagens avsnitt så saknade Teal'c märket i pannan när han vaknade upp i sjuksängen på SGC i en scen. Han vände bort huvudet från kameran och när man såg honom igen så fanns den där. :lol:

I dagens avsnitt när Sam slog in kombinationen för jorden på dhd:n alldeles i slutet så borde väl symbolen för jorden vara den sista? Det var dock en helt annan symbol som hon tryckte in där innan den röda knappen.
Support your local search and rescue unit - get lost.