Jump to content

Photo

Mysko


  • Please log in to reply
28 replies to this topic

#1 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 19 February 2008 - 16:53

Har fått en avi om ett paket som ska hämtas på utlämningsstället här i Gävle.
Men vad jag vet så har jag inte beställt något :unsure:
Riktigt mysko :ph34r:

Kollar närmare på avin, det är två paket till och med :ph34r:

Edited by Georgia, 21 February 2008 - 18:01.

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#2 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 19 February 2008 - 16:56

Jultomten kanske missade något... :P

Står ingen avsändare heller?

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#3 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 19 February 2008 - 17:02

Ja, inte är det jag som har skickat något iaf... :P

Har själv en liknande upplevelse. Den gången visade sig det vara ett svar från ett bokförlag som jag väntade på. Dom tyckte inte att det räckte att svara lite enkelt på min fråga via ett vanligt brev utan kände sig tvugna att skicka med skrymmande reklam också.

:lol:

Edited by Cartman, 19 February 2008 - 17:02.


#4 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 19 February 2008 - 17:04

Nej det gör det inte.
Bara mitt namn och två sådana där lappar med 'kolli' nummer.

Man kan ju börja undra...
Känner mig lite paranoid just nu, har kollat alla sidor där jag brukar beställa böcker, filmer och skivor och sånt, men där är det tomt på beställnings/leverans sidorna.



Ja, inte är det jag som har skickat något iaf...

Det var ju synd :P
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#5 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 19 February 2008 - 17:04

Du har inte varit med i någon tävling eller så?

#6 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 19 February 2008 - 17:06

Du har inte varit med i någon tävling eller så?

Jo, förra året, men då skulle jag ju ha fått ett mail om det tycker jag, sen blev nog dom priserna utskickade i november tror jag. Lite väl lång tid för ett paket att komma fram tycker jag.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#7 Erika

Erika

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,783 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Trollhättan
  • Interests:Böcker, serier, film, TV-serier, TV-spel m.m.

Posted 19 February 2008 - 17:09

Jag var med om något snarlikt förra året, jag fick en avi och jag var lite överraskad. Jag hade ju inte beställt något. Det paketet som jag hämtade ut var någon reklamgrej från ett teföretag. Det var inte fel med gratis te. :)

#8 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 19 February 2008 - 17:09

Det kan jag hålla med om. Alla gånger som jag vunnit har jag fått mail samt att vinsterna har kommit fram inom någon vecka eller så. Såvida det inte är från utlandet och kanske dessutom har varit på vift någonstans?

Hämta inte ut det om du inte är säker på vad det är. Be att få titta på paketen innan. Med lite tur kanske du kan se avsändare eller på paketets utformande vad det kan vara.

Jag var med om något snarlikt förra året, jag fick en avi och jag var lite överraskad. Jag hade ju inte beställt något. Det paketet som jag hämtade ut var någon reklamgrej från ett teföretag. Det var inte fel med gratis te. :)


Tänk om det är förgiftat! ;)

Även om det är en fin tanke så skulle jag trots allt ställa mig tveksam till en sådan grej då jag faktiskt inte har bett om det.

Edited by Cartman, 19 February 2008 - 17:11.


#9 Erika

Erika

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,783 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Trollhättan
  • Interests:Böcker, serier, film, TV-serier, TV-spel m.m.

Posted 19 February 2008 - 17:25

Tänk om det är förgiftat! ;)


Jag lever fortfarande. :P

Även om det är en fin tanke så skulle jag trots allt ställa mig tveksam till en sådan grej då jag faktiskt inte har bett om det.


Jag kollade igenom brevet (som fanns med i paketet) flera gånger och lät även mina föräldrar få göra det, det var i fall om det var något som skulle betalas eller något i den stilen.

#10 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 19 February 2008 - 17:59

Sweet! Gratispaket rockar! :)

Du får uppdatera oss om innehållet och hur det går! Vardagsmysterie! :D
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#11 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 19 February 2008 - 18:18

En del får vänta på att få något de har beställt, medans andra får saker de inte har beställt. somliga har då tur :P

Edited by Hofling, 19 February 2008 - 18:20.

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#12 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 19 February 2008 - 18:31

Så fort jag vet vad det är, dvs har hämtat det, ska jag meddela er.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#13 Snälle Hulken

Snälle Hulken

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 3,861 posts
  • Location:Trånkan City (den exklusiva stadsdelen)
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 19 February 2008 - 20:09

Jag tycker det låter jättespännande :lol: Men vadå, klart man hämtar det i vilket fall. Det lär väl inte vara någon bomb? :P
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#14 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 19 February 2008 - 20:34

Jag fick ett mysteriepaket en gång, och då var det Amazon.com som av någon anledning skickade grejer till mig som skulle till någon helt annan.. :P

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#15 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 19 February 2008 - 20:41

Då blir jag nyfiken Peak, vad innehöll det och skickade du tillbaka det?
^_^
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#16 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 19 February 2008 - 20:58

Det var nån bok som skulle till nåt universitet, och ja, jag kontaktade dem och fick nån sådan där returlapp.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#17 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 19 February 2008 - 21:40

Jag fick också ett mysteriepaket en gång. Det visade sig vara något som jag prenumererade på men som fastnat i Tullen och färför fick hämtas ut på posten istället för att komma i brevlådan som vanligt.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#18 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 19 February 2008 - 21:45

konstigt Georiga. :o

Innan jul (början av december) fick jag också ett mysko paket, stod avsändare Nicwa (på avin) tyckte jag, kollade upp det på nätet då fick jag fram National Indian Child Welfare Association, tänkte jaha vad ska de skicka till mig. Men det var bara någon som skrev ett slarvigt m. Det var en julklapp från min förra arbetsgivare. :lol:
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#19 Spidde

Spidde

    Rear Admiral

  • Members
  • 3,747 posts
  • Location:Norrköping &lt;-&gt; Uppsala
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 20 February 2008 - 06:34

Förmodligen någon slags present. Har hänt mig också. Verkligen inget att bli paranoid av, om man inte vill måla upp ett mardrömsscenario för lite extra spänning i vardagstristessen :P
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#20 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 21 February 2008 - 17:00

Mysteriet löst.

Det var 'reklam' med havssalt, fin och grov kornig :lol:

Och att det var två paket berodde på att ett var till mig och ett till mamma, så dom var lata och satte lapparna på en avi bara.

Jag som trodde jag skulle få något kul ;)
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#21 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 21 February 2008 - 17:09

Synd att det inte var ett byst (skulptur, vad trodde ni? :P ) av Dave Gahan.

Är det bara jag som reagerar negativt på att företag snokar reda på ens adress och skickar en massa saker som man inte bett om att få?

Edited by Cartman, 21 February 2008 - 17:14.


#22 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 21 February 2008 - 17:09

Havssalt? Mums. :D

Det är verkligen stor skillnad på salt och salt, jag blir mer och mer kräsen där faktiskt.
Support your local search and rescue unit - get lost.

#23 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 21 February 2008 - 17:10

Du och mamma är alltså numera två salta tjejer? :lol:

Men tur att det inte var något allvarligt iaf... :)

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#24 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 21 February 2008 - 17:45

:lol:

Synd att det inte var ett byst (skulptur, vad trodde ni? tongue.gif) av Dave Gahan.

:wub: en sån skulle jag vilja ha :D


Är det bara jag som reagerar negativt på att företag snokar reda på ens adress och skickar en massa saker som man inte bett om att få?


JOZO har köpt medlemsregistret från svenska kockars förening och skickar ut varuprover, är väl egentligen riktat till restaurant folk men jag åker dit också eftersom jag är (gratis ;) ) medlem.

Havssalt? Mums.

Provas nu till maten :)
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#25 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 21 February 2008 - 18:05

:lol:

Synd att det inte var ett byst (skulptur, vad trodde ni? :P ) av Dave Gahan.

:wub: en sån skulle jag vilja ha :D


Jag tänkte väl det. Om jag någon gång snubblar över en sådan ska jag komma ihåg att ge den till dig. :D

JOZO har köpt medlemsregistret från svenska kockars förening och skickar ut varuprover, är väl egentligen riktat till restaurant folk men jag åker dit också eftersom jag är (gratis ;) ) medlem.


Det förklarar ju en del, är man medlem lite här och där samt att olika företag byter/säljer sina adressregister så kan jag tänka mig att man kan få varuprover och liknande hemsänt till sig.

Edited by Cartman, 21 February 2008 - 18:05.