Jump to content

Photo

Mass Effect 3


  • Please log in to reply
148 replies to this topic

#126 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 15 November 2012 - 18:06

En ny bild från den nya singelplayer DLC kallad Omega visar att vi för första gången i serien får se en Turian female i spelet:

Posted Image
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#127 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 25 November 2012 - 22:54

Mycket intressant, har vetat om denna DLC rätt länge och när jag spelade Mass Effect 3 första gången trodde jag rentav att den skulle ingå i grundspelet. Tror detta kan bli en ny "Lair of the Shadow Broker"

Winter is Coming


#128 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 25 February 2013 - 00:54

De två sista DLC till Mass Effect 3 är på ingång. "Citadel" till singleplayer och "Reckoning" till multiplayer. Citadel verkar bli en liten återförening med flera karaktärer från ME2 + Wrex! :thumbsup:

Nu är det alltså helt slut på den första Mass Effect trilogin och det blir inge mer förrens Mass Effect 4 är klart inom 2-3 år.

 

Reckoning släpps i övermorgon och Citadel kommer den 5:e mars.

 

http://blog.bioware....-dlc-announced/


Edited by Rick Hunter, 25 February 2013 - 00:55.

Winter is Coming


#129 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 25 March 2013 - 15:41

Håller på att flytta det här spelet från "skämshögen" nu, dvs. spela klart det efter ett långt avbrott vid namn Skyrim  ;). En mer fullständig recension kommer så klart senare, men här är några tankar:

  • Multiplayer: som förväntat, dvs. rätt kul och ger snabba kickar, frågan är dock hur länge man orkar: lite som att äta sockervadd. Väldigt ojämn när det gäller svårighetsgrad, ibland blir man parad med levels 15+ ens egen och är alltså helt rökt om inte teamet sköter sig (inte så troligt när det är random). Håller på och läser på nu hur mycket det hjälper en i huvudspelet för att se om det är värt det.
     
  • Citadel DLC var smått fantastiskt med både hyfsad story, bra karaktärsscener och framför allt: humor! Storyn är väl inte i klass med Lair of the Shadow Broker men tillräckligt bra. Massvis med interaktion med gamla och nya besättningsmedlemmar. Rekommenderar det varmt, men tipsar också om att det är bra att spela så sent som möjligt i huvudhistorien just för att det ger en möjlighet till interaktion med fler gamla bekantskaper.

Edited by Fiskrens, 25 March 2013 - 15:47.

"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#130 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 26 March 2013 - 01:49

Kul att du har börjat spela multiplayer, själv är jag så inne i det att alla andra spel bara ligger på hög, en hög som bara blir större :P

 

När man väl har börjat spela på Bronze så blir det snart för lätt då hoppar man över till Silver och märker en stor skillnad, snart nöter man Gold som en dåre och till slut det största och svåraste jag någonsin gjort i ett Mass Effect spel, Platinum. För er som spelar singleplayer på högsta svårighetsgraden (insanity) så är det det rena barnleken mot Platinum men det är så givande när man väl har klarat det!

 

Kanske du har lust att spela en omgång eller två? Om du spelar med din PC såklart


Winter is Coming


#131 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 26 March 2013 - 09:23

Hmm, jag såg igår att jag råkat ha Platinum som svårighet i början (det var default när jag startade :huh:). Kanske det var därför det var hyfsat svårt... Bytte till Silver och då var det "bara" svårt (men inte omöjligt). Jag är fortfarande rätt beroende av teammates dock :). Gillar att spelet promotar samarbete som det gör, liksom inget snack om att man ska hjälpa sina medspelare så mycket som möjligt.

Kan inte riktigt säga när jag är inne, men spelar gärna en omgång när det finns möjlighet. Snusmumriken71 är mitt nick.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#132 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 26 March 2013 - 22:10

Ha ha, Platinum som default har gjort många arga har jag märkt, och de blir alltid utsparkade illa kvickt.

Och ja samarbete betyder mycket i detta mp, det går sällan inte utan det och är dessutom inge kul spelande. Jag har kört en del solo och det är inte lätt på silver och guld men det gjorde jag i princip bara för att klara alla challanges, för det är egentligen inget kul.


Edited by Rick Hunter, 26 March 2013 - 22:10.

Winter is Coming


#133 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 29 March 2013 - 11:34

Nu har jag även spelat genom Leviathan DLC, och det levererar det med. Man får återigen en helt OK story som smälter in bra i universat (även om det kanske inte är någon filosofisk höjdpunkt: man får veta vad som var före Reapers men ställer genast frågan vad som kom före de som kom före? DLC:t innehåller en av de mest intensiva actionsekvenserna någonsin i spelserien, och bland de första gångerna någonsin (narrativt) undrar man hur Shepard ska klara sig ur situationen den här gången? Det har ju annars alltid varit en liten brist i spelen: hur jävlig siutationen än verkat har man alltid känt sig trygg i att det kommer gå bra på något sätt, och nästan alltid sett hur. Det sista gjorde jag inte riktigt den här gången. Igår kväll blev det en sån där ska-bara-spela-en-timme-men-kan-inte-sluta-situation.

 

Dessutom får man en riktigt häftig slutscen/situation; rälsad men riktigt annorlunda. Lite klyschigt är det så klart att Leviathan ska han en sån där monster-på-film-röst. Samt lite pussel/deckare-scener. Väl värt pengarna/poängen tycker jag alltså.


Edited by Fiskrens, 29 March 2013 - 11:34.

"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#134 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 29 March 2013 - 21:45

Själv har jag inte spelat några dlc:er till ME3 än, tycker de är så förbannat dyra och jag har ändå inget möjligt betalningssätt ändå. Får lösa det vid senare ett tillfälle.


Winter is Coming


#135 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 30 March 2013 - 10:37

Nu har du ju redan spelat genom 3:an två gånger, men jag rekommenderar ändå starkt att du skaffar Citadel inför en eventuell till genomkörning - och spelar det precis innan "Point of no return" (som jag själv inte exakt vet var det är eftersom jag inte spelat klart det än). Det tror jag blir det optimala avslutet på serien, tror det var Gamespot som beskrev det DLC:t som "Biowares gåva till de trogna spelarna".

 

Själv tänker jag mig en genomspelning av hela serien, med mods, och på lätt svårighet för att bara njuta av historien.


"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#136 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 30 March 2013 - 14:42

Jorå Citadel är det enda av dlc:erna som jag är riktigt jäkla sugen på, de andra fick har ju fått riktigt dåligt mottagande av hardcorefansen och de har ju oftast rätt förutom när det gäller ME3 slutet som är kraftigt överdrivet hatat. Så det är en prioritet. Och jag har faktiskt klarat ME3 4 gånger nu :whistle: 2 maleshep och två femshep. 2 Adepts, 1 Vanguard och en Sentinel och snart en renegade infiltrator ( körde ME1 för nån vecka sen och nu ME2 ) som inte tar skit av någon :evil:


Winter is Coming


#137 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 30 March 2013 - 21:51

Själv har jag aldrig fixat att spela MaleShep, provade nån gång för länge sen men röstskådisen är så oändligt mycket tråkigare än Jennifer Hales FemShep att jag inte orkade fortsätta. Har kört som Renegade (nåja) Infiltrator de senaste spelen, och det har varit jäkligt kul. Tänkte prova Adept sen (har kört ME1 som det). Läste nånstans att det absolut vanligaste var att spela som MaleShep Paragon Soldier.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#138 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 30 March 2013 - 22:05

Japp FemShep är klart bättre på alla sätt och vis men jag vill gärna spela igenom alla versioner. Adept och Vanguard är klart roligast att spela i ME2 och ME3 och i ettan är det soldier eller infiltrator som gäller tycker jag. MaleShep Paragon Soldier måste vara det tråkigaste som finns att spela om du frågar mig. Okej alla former av Engineer kanske ska ha den titeln. Förresten är det första gången jag spelade ME1 som renodlad renegade (och har även fortsatt på samma linje i ME2) och vilket svin man är då bitvis :P


Winter is Coming


#139 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 31 March 2013 - 18:40

Bah, två sista uppdragen kvar men jag måste sluta för i kväll :(. Nåja, har ju bara Galactic Readiness på 60% så jag måste jobba lite på den också innan...


"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#140 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 31 March 2013 - 20:57

Japp det bör du ha på 100% för ett av de fyra sluten. Vill du veta vilket? B)


Winter is Coming


#141 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 14 April 2013 - 17:00

Så har jag nu till slut spelat genom hela. Svor mig blodig ett tag innan, för jag hade "bara" Galactic Readiness på ~80% och multiplayer har inte funkat hela helgen (disconnect efter någon minut, vad jag än gjorde)  :rant: . Då jag svurit på att ha möjlighet till alla sluten såg det kört ut, men jag läste som tur var på lite först och räknade ut att jag faktiskt hade alla möjligheter - om jag var snabb.

 

Totalt sett är ME3 en fantastisk avslutning på hela serien, där Bioware fått möjlighet till att både förfina det tekniska och berättandet. Genom hela spelet känns inte bara huvuduppdragen utan även de många sidouppdragen viktiga - må det vara några till EMF-poäng eller bara en liten spelad scen; allt går samman i en enhet. Valmöjligheterna känns stora, och när de är begränsade beror det ofta på val man gjort i tidigare delar av serien. Känns surt just då, men ger relevans: alla val man gör påverkar någonting. Striderna kan här bli väldigt intensiva och när de är som bäst måste man ha totalkoll på allt och vara rörlig. Dialog och skådespel fortsätter vara på topp; man bryr sig verkligen om besättningen och kamraterna, även de mindre viktiga.

 

Slutet sen (bryr mig inte om att spoilermarkera; alla här som är intresserade har nog redan spelat det mer än jag ;)). Cerberus Base och framför allt Kai Leng hade jag väntat mig lite mer av, kändes mycket som en "boss fight" på rutin (för mycket MMORPG-referenser?) men hela sista delen på jorden var vansinnigt bra - där det kändes som om man nätt och jämt skulle klara det (på insane, då). Valen man tvingas göra känns "vuxna" allihopa, och att det inte fanns något "alla blir lyckliga"-val gjorde bara mig lyckligare :). Kunde inte låta bli att störa mig lite på att det "bästa" ("Gröna") slutet innebar att Shepard offrar sig som någon slags Jesus - men å andra sidan gör det ju valet lite mer komplext (var tvungen att köra genom det "röda" också -  det för mig enda andra någorlunda vettiga alternativet - för att se hur det blir när Shepard faktiskt överlever). Att ha spelat genom Leviathan gav lite bonus till slutvalen, men inte mycket.

 

Multiplayer vete 17 om jag kommer bry mig om så mycket längre; som sagt tidigare ger det lite snabba kickar, men när jag nu uppnått det jag ville tror jag inte det räcker. Visst skulle det vara lite kul att spela som andra raser, men frågan är om bara det räcker. Speciellt när verkar kunna vara hur uselt som helst rent tekniskt bitvis.

 

På det hela alltså ett väldigt värdigt slut på Shepard-sagan. Hade varit fint om det verkligen slutade där, men jag kan väl nånstans förstå Bioware att de inte släpper guldägget ME i första taget - och kommer säkert spela fortsatta spel i universat.

 

Betyg: Fantastiskt!


"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#142 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 15 April 2013 - 21:26

Kul att du gillade slutet, där är vi nog eniga och enligt mig så är det röda slutet det enda som känns äkta då det känns mest som det stämmer in på Shepard som person oavsett vilken väg man tar i hans/hennes utveckling. Det är inte för intet som det röda slutet även räknas som officiellt canon.

 

Och angående multiplayer så rekommenderar jag dig att hålla ut ett tag till tills att du låst upp lite fler karaktärer och vapen för det man får att starta med är i sanningens namn inte mycket att ha. Och så har ju inte vi spelat ihop ännu B)

 

För övrigt har jag spelat alla dlc:er nu och lite kort om vad jag tycker om dem.

 

From Ashes en katastrof att detta klipptes bort ur originalspelet! Inget stort dlc men massor av smågrejer som känns viktiga och intressanta, bara det faktum med de korta kommentarerna Javik kommer med om emellanåt om man tar med honom på huvuduppdragen. 

 

Leviathan Ganska intressant med både pussel och action och bakgrundsstory till Reapers. Däremot så känns karaktärerna som introduceras ganska bleka och så hade jag hoppats lite mer interaktion med Leviathan själv på slutet och jag tyckte det var lite diffust hur han egentligen hängde ihop med Reapers.

 

Omega Här snackar vi action i stor förpackning i den väldigt coola miljön i Omega. Aria är alltid kul att umgås med och Nyreen var rätt intressant också däremot saknade jag min egen squad, ingen av dem är med i Omega. Däremot är storyn lite meh. Bara Cerberus att slåss med och inte enda reaper i sikte.

 

Citadel Underbart! Humor, action, story. Kul att få umgås med flera gamla bekantskaper och slåss vid sidan av flera av dem. Och ett oerhört stort dlc nästan mer som en expansion då det är flera timmars speltid. Och festen på slutet, rent guld :thumbsup:  Näst bästa dlc av alla ME spel efter LOTSB från ME2. 


Winter is Coming


#143 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 16 April 2013 - 08:25

Kul att du gillade slutet, där är vi nog eniga och enligt mig så är det röda slutet det enda som känns äkta då det känns mest som det stämmer in på Shepard som person oavsett vilken väg man tar i hans/hennes utveckling. Det är inte för intet som det röda slutet även räknas som officiellt canon.
Både och, tycker jag: min Shepard har aldrig stått för utrotning, så därför kunde jag först inte välja att slå ut alla Geth (som jag tidigare sett till att öka status för). Tycker gott man kunde ha fått se någon sån effekt i slutscenerna, för i mitt tycke var de "röda" scenerna de mest lyckliga.
 
Och angående multiplayer så rekommenderar jag dig att hålla ut ett tag till tills att du låst upp lite fler karaktärer och vapen för det man får att starta med är i sanningens namn inte mycket att ha. Och så har ju inte vi spelat ihop ännu B)
 
Ja, om de får det att funka så... Har ju som sagt inte kunnat spela pga. usla servrar.
 
För övrigt har jag spelat alla dlc:er nu och lite kort om vad jag tycker om dem.
 
From Ashes en katastrof att detta klipptes bort ur originalspelet! Inget stort dlc men massor av smågrejer som känns viktiga och intressanta, bara det faktum med de korta kommentarerna Javik kommer med om emellanåt om man tar med honom på huvuduppdragen. 
Håller med: han blir ju en nyckelperson (faktum är att han blev mitt "sidsteg" i Citadel och den tredje som klev ur skeppet - båda väljs ju utifrån favoriserad karaktär).
 
 
Leviathan Ganska intressant med både pussel och action och bakgrundsstory till Reapers. Däremot så känns karaktärerna som introduceras ganska bleka och så hade jag hoppats lite mer interaktion med Leviathan själv på slutet och jag tyckte det var lite diffust hur han egentligen hängde ihop med Reapers.
Jag tycker det blir rätt tydligt om man spelar slutet efter (lite mer dialog där då).
 
Omega Här snackar vi action i stor förpackning i den väldigt coola miljön i Omega. Aria är alltid kul att umgås med och Nyreen var rätt intressant också däremot saknade jag min egen squad, ingen av dem är med i Omega. Däremot är storyn lite meh. Bara Cerberus att slåss med och inte enda reaper i sikte.
 
Bra, då vet jag vad jag ska köpa om jag får ett plötsligt ME-sug :).
 
Citadel Underbart! Humor, action, story. Kul att få umgås med flera gamla bekantskaper och slåss vid sidan av flera av dem. Och ett oerhört stort dlc nästan mer som en expansion då det är flera timmars speltid. Och festen på slutet, rent guld :thumbsup:  Näst bästa dlc av alla ME spel efter LOTSB från ME2.
 
Ja, med Citadel får man det där avslutet som många önskat och det blir ett sätt att ta adjö av alla.

Edited by Fiskrens, 16 April 2013 - 08:27.

"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#144 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 24 April 2013 - 00:27

Nu har jag i alla fall spelat slutet igen och fått se/höra Leviathan-dialogen där också, känns klarare nu. Tror detta var min femte genomspelning. Och jäklar vad mycket smått och gott det fanns i Citadel! Dök hela tiden upp nått nytt tyckte jag, spenderade en hel dag med allt man kan göra där.

 

Angående servrarna i multiplayer så verkar det allt mer ostabila numera, ryktet säger ju att de kommer stänga ner det helt till sommaren även fast jag nog tror att de kommer vara uppe året ut i alla fall, vilket fall som helst så kommer jag inte hinna eller orka maxa mitt manifest i alla fall. Att köpa uppdateringar i mp är en ren plåga. Men det är fortfarande kul att spela emellanåt :)  Skäms nästan för att skriva det men jag är snart uppe i 700 timmar mp :o

 

När kommer Mass Effect 4? :P


Winter is Coming


#145 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 15 October 2013 - 12:21

Har just avslutat en genomkörning av trilogin som MaleShep, men kan visst inte få nog av den här världen; har ägnat halva arbetsdagen åt att surfa runt på ME Wiki nu  :P.

 

Den här gången köpte jag tom. Omega eftersom jag inte kunde få av ME-spelande när jag närmade mig slutet - det var en i det närmaste bortkastad hundring tycker jag: rätt menlös action, de nya fienderna var rätt bleka, Aria alltid slänger ur sig varje replik som om hon hade en kork långt uppstoppad i arslet, och Nyreen går och dör innan hon ens blivit intressant. I jämförelse med de andra DLC:erna får man inte med sig speciellt mycket över till huvudspelet mer än nåt vapen och några förmågor som man ändå inte använder.

 

Blir så klart sugen på en till, fullständig genomkörning med en ny karaktär (FemShep!). Men ska nog ta lite paus, kanske ska passa på med lite multiplayer innan det tas ned...


"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#146 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 16 October 2013 - 11:36

Surfade vidare igår och snubblade över de här: MEEM och MEHEM. Att ilskan över slutet hade gått så långt förbluffade tom mig :o. MEEM är väl nånstans OK som ger hyfsat liknande slut med andra ordval. MEHEM däremot går hela vägen och ger det där "Disney-slutet" som jag tycker bara känns ...upprörande, de logiska bristerna i Bioware's originalslut.
 
Fast nånstans är det väl bra att något som MEHEM görs, för till slut blir det tydligt vad så många blir sura över (men tydligen inte klarar av att säga rent ut, utom här): att inte Shepard får överleva.
 
Video på MEEM:

 
Och på MEHEM:

"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#147 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 17 October 2013 - 22:30

De där moddarna ska vara riktigt välgjorda vad jag förstått men jag skulle aldrig installera dem, Biowares slut är det som gäller för mig. Det var inte perfekt men jag accepterar det fullt ut. Mass Effect triologin var ingen Disney-saga så att det inte slutade så var helt korrekt.

 

För övrigt närmar jag mig 1000 timmar i Multiplayer nu. Hade en längre paus men efter att ha fått kontakt med andra spelare i Sverige har jag börjat spela en hel del igen under hösten. 


Winter is Coming


#148 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 18 October 2013 - 11:49

Jo då, de är välgjorda: jag har bara kollat videoklippen och det räcker för mig. Det som slår mig (framför allt med MEHEM) är hur otroligt fel jag faktiskt tycker det blir med ett sånt slut; memorial-scenen förlorar t ex nästan all sin tyngd och även de andra känns blekare. Slutet ska vara bitterljuvt.

Bra att du spelar igen - då ökar chanserna att servrarna hålls öppna (EA har ju sagt att de "hålls igång så länge folk spelar") :). Har som sagt själv tänkt ta tag i det igen, men så började jag med en ny runda ME1... :blush: ;)
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#149 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 20 October 2013 - 12:00

Det är fortfarande ett ganska stort spelarfölje på MP ännu så det är jag inte så orolig för. På PC då i alla fall, värre på xbox360 och ps3 som jag förstått.

 

Och ja du borde ge MP en ärlig chans!


Winter is Coming