Jump to content

Photo

Star Trek XI har fått en teaserposter!


  • This topic is locked This topic is locked
67 replies to this topic

#26 SavedByZero

SavedByZero

    Fleet Captain

  • Members
  • 1,173 posts
  • Location:Linköping
  • Interests:musik, film TV böcker, fotboll. ishockey, fri idrott<br />Allt som har med SF att göra.....<br />Arthur.C.Clarke<br />Isaac Asimov<br />Greg Bear<br />Peter Nilsson<br />Clifford D Simak<br />Poul Anderson<br />mm<br />-----<br />Babylon 5<br />Star Trek- alla<br />Firefly<br />Lost<br />The 4400<br />Arkiv X<br />MilleniuM<br />Surface

Posted 04 August 2006 - 10:13

"knallar in med rullator" och hoppar på nostalgitråden :)
Tillhör den illustra skara som såg TOS när SVT sände den på 70-talet, men det som fick mej o bli SF-intresserad var den Tyska! serien Raumschiff Orion
som kom före TOS på sextiotalet. IMDB har mer om serien.

För att gå ontopic så tycker jag att en prequel skulle fungera bra, vill gärna veta mer om hur det hela började på akademien osv. Men om man spekulerar i en ev. ny serie efter en, förhoppningsfullt framgångsrik film, så är ju något helt nytt att föredra som nämns av flera här.
Apropå Nemesis så hatade jag filmen när jag såg den första gången men nu efter ett antal omtittningar så rankar jag den som en av de bättre :)
"It's a whole new world."
"Laura Daughtery" -Surface
My name is John Loengard. I'm recording this because we may not live through the night. They're here, they're hostile, and powerful people don't want you to know about it. History as we know it is a lie ......
"John Loengard"-Dark Skies
I'm federal agent Jack Bauer, and today is the longest day of my life.
"Jack Bauer"-24

#27 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 04 August 2006 - 10:17

Så, nån mer än mig som skall till Göteborg och titta på 10 filmer på Draken i september?

http://www.trekkers.se/jubileum10/

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#28 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 04 August 2006 - 10:22

Så, nån mer än mig som skall till Göteborg och titta på 10 filmer på Draken i september?

http://www.trekkers.se/jubileum10/

Göteborg? Var ligger det? :P
Skulle för övrigt aldrig orka se första Star Trek filmen på bio
Har försökt se den 3 gånger men somnat varje gång.
Däremot hade det varit mäktigt med att se t.ex Wrath of Khan och The Undiscoverd Country på bio!

Winter is Coming


#29 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 04 August 2006 - 10:29

Star Trek: The Slow-Motion Picture, ja.. :P

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#30 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 06 January 2007 - 15:19

Shatner Says Abrams Wants Him and Nimoy In Star Trek XI | TrekMovie.com

For months now William Shatner has made no secret that he wants to be in Star Trek XI, and even Leonard Nimoy has said he would come out of retirement for something substantial. We also know that both actors have consulting/promotional contracts for the film and have spoken with Abrams. Now in a new interview with IGN, The Shat says that Abrams is writing them into the script:

They seem to be going in the direction of putting in [Leonard]Nimoy and myself. But in order to do that, it’s a difficult story to write. So they’re in the midst of wrestling with all of that.

He also says that if Abrams wants the original Kirk and Spock, it better be more than just a cameo:

I’m not sure what they’re going to do. But in order to entice Leonard and myself into the movie, it has to be meaningful in some way, so I don’t know what they’re gonna do.

The Shat is resigned to a new actor playing Kirk, telling IGN "Well, it’s going to happen. It’s not so much the character. You know, it’s that old adage about, "Get me a young Shatner." I’m at the "Get me a young Shatner" moment." Shatner is at a loss as to who that ‘young Shatner’ should be, but he hopes he will be "young, handsome, funny and rich." See IGN for the rest of the interview.


Edited by XC, 06 January 2007 - 15:20.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#31 Mjolnir

Mjolnir

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,000 posts
  • Gender:Male

Posted 06 January 2007 - 15:41

Så det blir en ung Kirk i Trek XI? Det kan ju bli kul, även om vissa skulle tycka att det är helgerån. Bara vem det nu blir emulerar Shatners sätt. Att. Prata. :D

#32 Darth Wiggy

Darth Wiggy

    Captain

  • Members
  • 458 posts
  • Location:Helsingborg
  • Interests:Film, musik, star wars replicas, damer

Posted 07 January 2007 - 14:41

Hörde rykten om att Ben Affleck skulle spela Kirk och Matt Damon skulle spela Spock.
Posted Image

I'm a stormtrooper, yes I am! And I'm proud of it! In a SCOTTISH way! Posted Image

#33 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 07 January 2007 - 14:45

Det är nog just bara det. Rykten.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#34 Mjolnir

Mjolnir

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,000 posts
  • Gender:Male

Posted 11 January 2007 - 01:51

After his panel at the New York Times' 6th Annual Arts & Leisure Weekend, EW sat down with Mission: Impossible III helmer and Lost creator J.J. Abrams to get an inside look at his new enterprise: a Star Trek movie. While it isn't clear when we can expect to see the film, which will be the 11th in the series, he confirmed a draft of the script is done, and it will be trimmed sometime soon.

So what, exactly, will be the plot? Early reports (like this one in Variety) said that it will focus on the young, post-Starfleet Academy days of James T. Kirk and Mr. Spock, but Abrams wouldn't specify. Still, he assured us it's a story that even non-Trekkers can enjoy. ''On the one hand, for people who love Star Trek, the fix that they will get will be really satisfying,'' he says. ''For people who've never seen it or know it vaguely, I think they will enjoy it equally, because the movie does not require you to know anything about Star Trek. I would actually prefer [that]people don't know the series, because I feel like they will come to it with an open mind.''

Alex Christian and Roberto Orci are executive-producing and writing the sci-fi flick, and Abrams is co-producing with Lost pals Damon Lindelof and Bryan Burk. There's no word on a director or casting yet, but Abrams is anxious to move forward. ''I can't wait to do this,'' he says. ''It is an absolute thrill to work on this project. We really are still like, 'How the hell are we able to do this?'''


http://www.ew.com/ew...0007719,00.html


Låter fint men mina farhågor är att detta blir en ny Serenity - en bra film som ingen går och ser. Franchisen är en skugga av sitt forna jag just nu, så de får nog lov att presentera Trek i ett helt nytt ljus för att nån annan än science fiction-nördarna ska bry sig. Star Treks framtid kan hänga på det.

#35 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 27 March 2007 - 14:03

Det var ett tag sedan jag uppdaterade mig inför den kommande Trek-filmen. Har det hänt något nytt på senaste tiden?

#36 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 27 March 2007 - 21:32

Det var ett tag sedan jag uppdaterade mig inför den kommande Trek-filmen. Har det hänt något nytt på senaste tiden?

Jag har i stort sätt inte hört nått nytt överhuvudtaget. Tycks vara ganska lugnt på den fronten.

Winter is Coming


#37 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 28 March 2007 - 00:36

En massa snack om vem som ska spela Kirk har det varit. Nytt namn varända gång något rapoteras.

Michael Giacchino (Som gjort musiken till ALIAS, LOST samt Mission: Impossible III) kommer göra musiken. (Igentligen så är det typ samma gäng som gjort ALIAS, M:I III och alla andra Abrams projekt som gör filmen)
För tillfället är det tänkt att filmen ska bara heta "Star Trek" och inget annat men det beror mycket på om Paramount låter det vara. Men med tanke på hur ivriga de är att ge serien en ny start så vorde det inte otänkbart att den får behålla den titlen. Tanken med filmen är att den ska lyckas där Enterprise misslyckades med att både dra in folk som annars inte gillar Star Trek samt tillfredsställa de gammla fansen.

Filmen ska bli en uppdaterad prequel, typ som Superman Returns (Där de hade moderna datorer osv trots att filmen bara utspelade sig 6 år efter Superman II som utspelade sig på 80-talet). De kommer alltså följa i Enterprise spår med ny design på klädsel och teknologi och ta ett kliv från 60-tals utseendet som originalserien hade. Men samtidigt så ska den behålla tillräkligt av det gammla för att kännas igen.
Filmen ska också ha mer action än alla de andra filmerna och kommer ha den största budgeten av dem alla (Uppenbarligen så ska Paramount inte ha satt något tak för budgeten)
Alex Kurtzman och Roberto Orci är gammla riktiga Star Trek fans så jag tror nog de kan göra nåt riktigt bra. Och Abrams hade först sagt att han absolut inte skulle regisera filmen men efter att ha läst manuset (Som blev klart i Januari) så ändrade han sig snabbt.

Intervju med Alex Kurtzman och Roberto Orci
J.J. Abrams Intervju

Edited by Crusader, 28 March 2007 - 01:00.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#38 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 28 March 2007 - 12:54

Tack för informationen och länkarna, Crusader. :thumbsup:

Av det jag läst om filmen så tror jag att det nog trots allt kan bli en riktigt bra film ger Star Trek den pånyttfödelse som den behöver.

#39 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 28 March 2007 - 21:50

Jag tror fortfarande att Star Trek XI kommer bli en flopp

Winter is Coming


#40 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 30 March 2007 - 13:56

Varför tror du det? :)

#41 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 30 March 2007 - 21:51

Varför tror du det? :)

1. Prequel
2. Nya skådisar som Kirk och Spock
3. Kirk och Spock känns väääldigt gammalt och uttjatat
4. Abrams känns inte som rätt man för att göra en Star Trek film (alias-action och lost-mysterier i star trek miljö möjligtvis? :unsure: )
5. Prequel
o.s.v.....

Slutsatsen är att prequels väldigt sällan är bra. Enterprise är ett levande bevis på det. Det var en bra serie men inte en bra star trek-serie.

Jag hoppas ju givetvis på det bästa men jag är ytterst skeptisk.

Winter is Coming


#42 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 31 March 2007 - 13:26

Jag är optimistisk. :) Lost och Alias är ju BÅDA grymma serier!

#43 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 19 April 2007 - 16:13

Varför tror du det? :)

1. Prequel
2. Nya skådisar som Kirk och Spock
3. Kirk och Spock känns väääldigt gammalt och uttjatat
4. Abrams känns inte som rätt man för att göra en Star Trek film (alias-action och lost-mysterier i star trek miljö möjligtvis? :unsure: )
5. Prequel
o.s.v.....

Slutsatsen är att prequels väldigt sällan är bra. Enterprise är ett levande bevis på det. Det var en bra serie men inte en bra star trek-serie.

Jag hoppas ju givetvis på det bästa men jag är ytterst skeptisk.


Jag kan skriva under på punkt 2. Där är jag lite "orolig" för hur det kommer kännas att se andra skådespelare till två så oerhört inarbetade karaktärer. Utöver detta så har jag sett många prequels som är bra (inklusive Enterprise) och är optimistisk. Abrams känns helt rätt då han hittills skapat bra och intressanta koncept.

Ser att Abrams bekräftat att Kirk ska vara med i filmen.

http://www.trektoday...180407_03.shtml

#44 Groundsplitter

Groundsplitter

    Senior Captain

  • Members
  • 626 posts
  • Gender:Male
  • Location:Knivsta

Posted 19 April 2007 - 18:07

Jag tror fortfarande att Star Trek XI kommer bli en flopp


Varför tror du det? :)

Tja, en möjlig anledning är ju att den har ett ojämnt ordningsnummer. ;)
(Ni känner väl till förbannelsen kring Star Trek-filmernas jämna och ojämna nummer?)
Samlingsplatsen för alla nordiska Transformersfans: NTFA

#45 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 19 April 2007 - 20:12

Jag tycker inte det är en förbannelse. Jag har Generations som en favorit och jag gillar Star Trek III också. Tycker igentligen inte att nån av filmerna är dåliga.
Tycker föresten att vi borde byta namn på tråden eftersom filmen inte ska vara fortsättning utan början på ett nytt gäng filmer och ska bara ha namnet "Star Trek".
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#46 Mjolnir

Mjolnir

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,000 posts
  • Gender:Male

Posted 19 April 2007 - 21:13

Jag ger inte mycket för den där förbannelsen heller. Tycker ettan och trean är bra filmer och Insurrection är inte direkt dålig, även om den känns som en glorifierad episod av TNG. Men Nemesis är ju jämn och den är lam.

#47 Groundsplitter

Groundsplitter

    Senior Captain

  • Members
  • 626 posts
  • Gender:Male
  • Location:Knivsta

Posted 19 April 2007 - 21:59

Jag ger inte mycket för den där förbannelsen heller. Tycker ettan och trean är bra filmer och Insurrection är inte direkt dålig, även om den känns som en glorifierad episod av TNG. Men Nemesis är ju jämn och den är lam.

Nej, jag håller inte heller med, men jag tyckte det var roligt att dra upp "förbannelsen" som ett argument eftersom den är ganska välkänd.
Min favorit i serien är nog faktiskt just Insurrection (nr 9), i hård konkurrens med The Voyage Home och The Undiscovered Country (jag gillar de starka politiska aspekterna i 6 och 9), medan jag upplevde Nemesis som en flopp och tyckte First Contact var "sådär" med flera svaga punkter.
Samlingsplatsen för alla nordiska Transformersfans: NTFA

#48 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 20 April 2007 - 12:48

Jag känner till förbannelsen men för mig personligen stämmer den inte. Tycker t.ex. om Nemesis, Generations samt The search for Spock. Tycker nästan att förbannelsen har blivit lite av en vandringssägen där några började med att lista att varannan film var bra och varannan var dålig och sedan har alla bara hakat på trenden istället för att ha en personlig smak.

#49 rehnvall

rehnvall

    Senior Commander

  • Members
  • 380 posts

Posted 17 May 2007 - 20:03

Filmen ska också ha mer action än alla de andra filmerna och kommer ha den största budgeten av dem alla


Ja de har verkligen varit star treks filmernas förbanelse för liten budget och för lite action (slut på ironi) om de nu vill ha en sf-action film varför inte göra något nytt eftersom de endå inte kommer att bli en "riktig" star trek film.

#50 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 27 July 2007 - 14:11

Robbie Williams has been in talks to star as Captain Kirk in an upcoming Star Trek movie, according to reports. (Källa)

(Enda anledningen man behöver isf för att sky filmen som pesten. :P )

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)