Jump to content

Photo

Jurassic Park Rycker Närmare


  • This topic is locked This topic is locked
6 replies to this topic

Poll: Hur påverkar artikeln dig? (10 member(s) have cast votes)

Är ett verkligt Jurassic Park en bra idé

You cannot see the results of the poll until you have voted. Please login and cast your vote to see the results of this poll.
Vote

#1 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 09 October 2005 - 08:53

Feed: Science Fiction in the News
Title: Spider Blood In Amber Brings Jurassic Park Closer

Spider Blood In Amber Brings Jurassic Park Closer

A spider trapped in amber for twenty million years has been found by paleontologists; for the first time, traces of blood have been found in an amber fossil.

Paleontologist David Penney says says it may be possible to extract DNA from the extinct spider's blood. The specimen came from an amber mine in the Dominican Republic on the Caribbean island of Hispaniola.

As science fiction fans know, Michael Crichton popularized the idea that dinosaurs could be brought back to life in his novel Jurassic Park. In the novel (and the movie), DNA from blood collected from mosquitoes encased in amber was used to resurrect T. rex and velociraptor, among others. Penney believes that it may be possible to extract DNA from the spider's blood; however, the likelihood of dinosaurs making a twenty-first century comeback remain remote.

Take a look at Pleistocene Park' For Woolly Mammoths? for a real-life plan to bring mammoths back. See also Spider's Blood Found in Amber.

(Story submitted 10/8/2005)

Actions Read on


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#2 Jaja

Jaja

    Lieutenant

  • Members
  • 80 posts
  • Interests:Starwars och LEGO. Och rock/punk/hårdrock/vad det nu är, såsom The Hives, Green day och Teddybears Sthlm.

Posted 09 October 2005 - 08:57

Träning ger färdighet, säger jag bara... ;)

#3 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 09 October 2005 - 09:01

Själv har jag ingen åsikt i frågan. Boken är ju givetvis ett Worst Case Senario men jag tror inte att vi har de resurser som det skulle krävas och hålla alla dinosaurier i schack. (Om vi nu utgår från att de får ursprunglig storlek).

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#4 Snälle Hulken

Snälle Hulken

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 3,861 posts
  • Location:Trånkan City (den exklusiva stadsdelen)
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 09 October 2005 - 11:36

forskarna skulle ju lära sig väldigt mycket på detta, och dessutom tror jag inte att dom är så dumma att dom faktiskt "tillverkar" de farligare dinosaurierna.
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#5 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 09 October 2005 - 12:28

Om de kunde tror jag säkert att de skulle vilja återskapa djuren för att se hur de verkligen såg ut och fungerade.

Men jag tror också att den starka högerkristna kreationistlobbyn skulle motarbeta saken med stor energi. :P
Support your local search and rescue unit - get lost.

#6 Snälle Hulken

Snälle Hulken

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 3,861 posts
  • Location:Trånkan City (den exklusiva stadsdelen)
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 09 October 2005 - 12:30

haha så sant som det är sagt!
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#7 uniteder

uniteder

    Commander

  • Members
  • 213 posts
  • Location:Grängesberg och Örebro

Posted 15 October 2005 - 23:34

Det vore skitcoolt med ett riktigt jurassic park ju :)