Jump to content

Photo

Den sämsta serien?


  • Please log in to reply
60 replies to this topic

#51 Kizmiaz

Kizmiaz

    Wanderer of the Wastes

  • Aktiv member
  • 1,880 posts
  • Gender:Male
  • Location:Badsville, Ostrogothia

Posted 29 March 2006 - 19:37

Lilla Fridolf, Kronblom och Åsa-Nisse. Jag äter hellre stekt filmjölk.

Nemi ogillar jag också. Ibland har den någon rolig stripp, men för det mesta är den otymplig och övertydlig. Stör mej enormt på alla Nemi pin-up bilder också.

Nja, jag för min del tycker hon är rätt så kul, trots att jag misstänker att jag tillhör fel åldersgrupp. Och kön.
Några asflabb har det blivit sista året se'n hon drabbade Corren. (Till några sippa arbetskamraters förtrytelse) :evil:
../l、 Getting old is when a narrow waist and a broad mind change places!
(゚、 。 7
 l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
 じしf_,)ノ

#52 Psylocke

Psylocke

    Lieutenant

  • Members
  • 85 posts
  • Interests:X-Men, Naruto, musik, filmer, djur, slash/yaoi...

Posted 19 July 2006 - 01:34

Efter åratal av empiriska bevis så får jag nog medge att den sämsta serien någonsin (som är mainstream och känd, då) får vara: Laban.

Den gör inte bara det fatala misstaget för en "humorserie" att inte vara kul ibland. Den är ALDRIG kul. Jag vet inte hur många år jag läst serien i diverse tidningar, men jag har personligen aldrig dragit åt smilbanden åt den serien...

Nån som håller med/har en annan kandidat?


Vet inte vad Laban är för serie direkt och tur är väl det, i så fall? XD

Kalle Anka, Musse Pigg och resten av Disneygänget är otroligt kasst - med undantag för Don Rosa's serier. Jag är en Don Rosa fangirl, hans serier är underbara!!! :wub: Nemi och resten av de "populära och roliga" serierna lever inte heller upp till allt snack.
De flesta serierna som finns i dagstidningar är rent skräp (förutom Kalle & Hobbe, såklart). Van von Hunter som börjat i GP är otroligt bra som online serie och som pocketmanga, men den har inte riktigt fallit mig i smaken som dagstidningsserie. Jag kanske har fördomar.
Sen är det de gamla vanliga serierna som man avskyr, som inte behövs nämnas vid namn *host*Superman*host*Batman*host*Fantastic Four*host* Men nån måste väl gilla skiten, annars borde de ha försvunnit?

Edited by Psylocke, 19 July 2006 - 01:43.

DeviantART - Mina teckningar, etc
official NARUTO fanatic!!! yay för NaruSasu yaoi! <3
It was, like, we were all such sort of Jackson followers, that he could've said anything and you'd go, "Yeah, sure"... "So at this point, Aragorn grabs Legolas and tongues him", and you'd go "Oh, yeah, that makes sense". - Orlando Bloom, Return of the King Extended DVD, Cast Commentary
"Yeah, I'm squealing! That's the sound you make when your best friend takes a gun and stabs you in the back right infront of your eyes!" - Shawn Hunter

#53 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 05 May 2009 - 19:53

Vidhåller fortfarande Laban som världens sämsta humorserie:

http://www.smokingtr...-FredBasset.htm

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#54 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 19 October 2009 - 14:28

Vidhåller fortfarande Laban som världens sämsta humorserie:

http://www.smokingtr...-FredBasset.htm


:o Överväldigande.

#55 Walker

Walker

    Rear Admiral

  • Aktiv member
  • 3,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dodge City

Posted 19 October 2009 - 18:55

Det märks att serieforumet för en tynande tillvaro om någon har kommit undan med sågning av Marvel & DC-serier utan efterföljande debatt :rolleyes:

Laban ja, finns han fortfarande?!

#56 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 20 October 2009 - 16:29

Tja, skulle säkert också kunna såga en del Marvel- eller DC-serier, jag är ju inte så galen i många av nittiotalsserierna som många kanske har anat.
*Hockey och superhjältar*

#57 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 20 October 2009 - 21:17

Gratis tidningarna har en del rätt usla strippar också. Brukar säkert vara ibland unga tecknare som gör det typ gratis eller för rikskuponger eller något men där finns ibland så jävla usla grejer att man tänker att man själv skulle göra bättre.

Sen blir vissa moderna DC och Marvel serier lite komiska de med. Känns hemskt att nämna James Robinson i en tråd för kassa serier eftersom han har gjort så fina grejer och fortfarande gör en hel del skapligt.Läste de två första nummren av hans Justice League relaterade mini "Cry For Justice" och satt och garvade åt den ibland hemska "tough guy" dialogen han skrev.Tonen var extremt allvarlig som serier ofta idag är och teckningarna av Mauro Cascioli är fantastiskt snygga och proffsiga,men just den allvarliga tonen och sen höra Atom etc säga Clintan-liknande grejer fick mig bara att öppet skratta. Nu kan den serien ju fortfarande bli bättre men man kan garva åt serier för olika anledningar.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#58 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 08 December 2009 - 20:02

Marvel och DC har funnits ett bra tag och hunnit med att göra massor av dåliga grejer. Sjuttiotalet var en... intressant tid.

#59 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 08 December 2009 - 20:16

Dissa inte Spidde-bilen bara.. :P

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#60 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 08 December 2009 - 20:25

70-talet är udda när det gälller serier eftersom tex bland DCs serier så finns det så bra grejer som O'Neill/Adams serier, t ex Batman, och GA/GL, sen hade Batman riktigt bra tecknare överlag på 70-talet.Sen finns dock en stor mängd udda sk*t som man gav ut. Har dock mer kärlek till 70-talet än många andra årtionden.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#61 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 07 May 2011 - 00:42

Allt tecknat av Nina Hemmingsson är så dåligt att det inte ens är värt pappret det är tryckt på. Hej förresten.
Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.