Jump to content

Photo

Spotify


  • Please log in to reply
78 replies to this topic

#26 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 04 October 2009 - 19:52

Nu har det bara blivit en massa tjafs i den här tråden tycker jag.

Det är helt upp till var och en om man vill regga sig på Spotify för att kunna lyssna på musik eller lyssna på radiostationer som sänder på nätet.
En av skillnaderna att använda Spotify istället för att lyssna på en radiostation är att man kan bestämma sin spellista själv.

Och att lyssna på låtar man aldrig haft en tanke på att köpa, det händer ju dagligen om/när man lyssnar på radio.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#27 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 04 October 2009 - 20:42

Du försöker vrida mina ord till något jag inte sagt, Supertreck. Det var därför jag rättade dig. Vill du inte köpa en skiva gör du naturligtvis inte det. Jag har ingen som helst lust att debattera det du vill ta upp, så därför svarar jag inte på det. Det var helt enkelt inte relevant för mitt inledande svar. Droppa det nu.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#28 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 04 October 2009 - 21:53

Jaså. Så lågt tak hade du tydligtvis. Lägg på minnet att det var du som missuppfattade och nu vägrar du.
Jag rättade dig för att du missuppfattade. Är det den vanliga trenden här att missuppfattningar sopas lätt under mattan
utan någon chans för sin faktiska mening? Jag tar det redan som ett ja eftersom det är det vanliga som sker.
Tack så mycket för visat intresse för att ignorera faktumet.

#29 Chrille

Chrille

    Senior Captain

  • Members
  • 769 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 04 October 2009 - 22:48

Inte fastnat för Spotify, brukar använda Youtube när jag vill höra lite musik som jag inte äger. Men det är kul att det är på väg i rätt riktning nu. Musikindustrin ska ta lärdom, haka på och utveckla vidare på detta tycker jag! :)

#30 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 05 October 2009 - 09:17

Jag lyssnar mycket på musik när jag sitter och skriver, så jag behöver bara musiken. YouTube gör ju att mer skrot laddas i browsern och gör datorn segare så jag tycker att det blir jobbigare att YouTubea än Spoityfa. Å andra sidan, ibland finns saker på YouTube som inte annars går att lyssna på så det är mer en reservplan för mig.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#31 Chrille

Chrille

    Senior Captain

  • Members
  • 769 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 05 October 2009 - 18:35

Mjo jag tror det är en smaksak helt enkelt. Jag brukar leta upp/göra en egen playlist på YouTube och låta den köra på medan jag jobbar, perfekt för mig!

#32 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 05 October 2009 - 20:39

Spotify tar musiken offline - IDG.se
Musiktjänsten Spotify släpper i dag en ny funktion som gör det möjligt att lyssna utan internetanslutning.
Offlineläget innebär att spellistor kan laddas hem i förväg och spelas upp även om uppkopplingen till nätet inte fungerar. Funktionen är bara tillgänglig för betalande kunder.

Spotifys mobilapplikationer till Iphone och Androidtelefoner kan redan spara ner musik i förväg, men funktionen blir tillgänglig i det vanliga programmet under dagen.


Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#33 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 28 January 2010 - 12:01

Dagens bästa: Norton Antivirus har satt Spotify i karantän då den betraktar programmet som en trojan :lol2:
Firman drabbades i morse. Tack och lova för att man kör mac ;)

Trojanen Spotify

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#34 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 28 January 2010 - 17:25

Folk vet förhoppningsvis bättre än att ha Norton Antivirus på sin dator. :P
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#35 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 28 January 2010 - 22:43

Säg det till beslutfattarna på jobbet som valde Norton... Föredrar äpplen utan mask och annat bjäfs ;)

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#36 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 28 January 2010 - 22:51

Fick tips för ett tag sedan om Grooveshark, som är helt Flash-(dvs. web-)baserad och alltså inte behöver nån klient, har bredare utbud, men inte är lika slipad och kan vara tveksam lagligt sett eftersom de låter kreti & pleti ladda upp musik. Än så länge reklamfri också :). Jag gillar det, kan ju köras på jobbet utan problem.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#37 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 29 January 2010 - 05:52

Säg det till beslutfattarna på jobbet som valde Norton...


Ordnar du ett möte med dem så absolut. Jag har inga problem med att säga sanningen!

Föredrar äpplen utan mask och annat bjäfs ;)


Jag föredrar mandariner, men jag vet inte vad det har med saken att göra? :unsure:

:P
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#38 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 27 April 2010 - 09:31

Ny version av Spotify där du kan spela egna musikbibliotek i den plus koppla ihop med Facebook för att kunna dela med vänner. Rullas ut idag enligt artikeln nedan.

Så fungerar nya Spotify
En ny version av musiktjänsten Spotify gör det möjligt att samla all musik på datorn på ett ställe.

Den som har egen musik på datorn får i dag spela den i en separat musikspelare som till exempel Itunes, medan Spotify-låtar bara kan spelas i Spotify. Den nya versionen av musiktjänsten letar reda på all musik som finns på din dator och gör det möjligt att ha spellistor där man även har med sina egna låtar.

Samtidigt kopplas Spotify ihop med Facebook, för att göra det enklare att dela musik med vännerna.
– Vi vill bli en musikplattform där du kan ha hand om all din musik, säger Gustav Söderström, produktchef på Spotify.

– Att koppla ihop Spotify med Facebook är tänkt att göra det enklare att använda. Många vet inte vad deras kompisar har för användarnamn på Spotify, men det vet de däremot på Facebook, säger Gustav Söderström.

Förutom Facebook kan det också bli aktuellt att samarbeta med andra sociala nätverk, enligt Söderström.
Hur är det med reklamen då? Jo, den som lyssnar på sin egen musiksamling i Spotify slipper störas av reklaminslag.
– Om det är dina egna låtar som spelas kommer det inte att komma ljudreklam emellan, säger Gustav Söderström.


Den nya versionen börjar rullas ut på tisdagen.


Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#39 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 27 April 2010 - 09:42

OK. Det är halvvägs där, men jag vill flytta in spotify i mitt program, inte tvärt om.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#40 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 27 April 2010 - 10:18

Precis, det skulle vara det bästa.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#41 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 27 April 2010 - 13:26

Ja ja, mer vill ha mer :P Själv tycker jag det är perfekt när det är en webbklient så att jag kan köra samma på jobbet som hemma :thumbsup:

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#42 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 27 April 2010 - 20:36

Varför flytta in Spotify i ett program? Dagens snedtänk. :P

Håller helt med Synon. Nui är Spotify perfekt och vi kan avinstallera alla gamla skitprogram i övrigt. Det här öppnar ju helt upp programmets användningsområdet så det helt utplånar nytta som övriga program kan tänkas ha. Vi är nästan framme dit vi borde vara. För den totala mobila upplevelsen är det här utmärkt!
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#43 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 27 April 2010 - 20:59

Snack. Jag har en hel del av min befintliga musik som jag lyssnar på och Spotify används i princip bara när jag blir nyfiken på artister/band/album. Oftast faller det på att jag inte orkar starta Spotify bara för det.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#44 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 27 April 2010 - 21:01

Håller med XC igen. Bästa vore om man slapp använda Spotify alls.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#45 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 27 April 2010 - 21:02

Wylie, har jag någonsin nämnt hur underbar du är ibland? :wub: :D

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#46 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 27 April 2010 - 21:09

Get a room! :P

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#47 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 27 April 2010 - 21:10

Då lär jag först få kasta ut dig... och jag är inte upplagd för sådant just nu. ;)

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#48 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 27 April 2010 - 21:20

:lol:

Ladies... there's no need to fight over me. There's plenty of Wylie for the both of you. ;)

Edited by Wylie Times, 27 April 2010 - 21:20.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#49 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 27 April 2010 - 21:24

*kaninteslutaskratta*

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#50 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 28 April 2010 - 04:57

XC, du såg väl att du nu kan lyssna på din existerandem usik i Spotify? Så det innebär att du ju inte längre behöver använda din gamla mediaspelare. Så det blir ju inte ett skäl att undvika Spotify längre. Du behöver ju fortfarande starta ett program - inte två - och får större ,musikbibliotek än om du använt ditt gamla bibliotek. Vad finns det att klaga på?

Sen behöver du ju inte använda Spotify - men ska du gnälla kan du väl göra det med hållbara argument? ;)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«