Jump to content

Photo

Metallica - Den officiella diskussionstråden


  • Please log in to reply
29 replies to this topic

#26 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 09 February 2009 - 13:47

Metallica till Hultsfred.

Hultsfred nästa | Musik | Nöjesbladet | Aftonbladet
”Vet inte vad jag skulle göra om vi inte fick komma”

Metallica kommer till Sverige.

Den 18 juli spelar rockgiganterna i Hultsfreds Folkets park.

– Det finns ingen plats jag hellre spelar på, säger bandets trummis Lars Ulrich.

I sommar kommer Metallica till Småland som huvudakt för den turnerande rockfestivalen Sonisphere.

– Det känns som ett mönster – Europa, utomhus, sommar. Det passar ihop med Metallica och har gjort så under många, många år. Det finns ingen plats jag hellre spelar på än utomhus i Europa under sommaren. Nu tar vi med oss våra familjer, det är som semester och vad mer vill du göra när du är på semester än att smyga ut och spela rock fyra gånger i veckan? säger bandets trummis Lars Ulrich till Nöjesbladet via bandets management.
”Perfekt för oss”

– Det är perfekt för oss. Vi har gjort det under så många år att om någon sa att vi inte kan komma till Europa i sommar och spela festivaler, då vet jag inte vad jag skulle göra med mig själv.

Konsertarrangören AEG Lives vd David Maloney är entusiastisk över bokningen.

– Det finns inget ställe i Sverige som kan ge Sonisphere den rätta atmosfären bättre än Hultsfreds festivalområde. Metallica har även spelat på alla stora spelställen i Sverige så det kommer att bli en unik upplevelse att få se dem i ett sånt här festivalsammanhang, säger han.

Sonispheres arrangörer John Jackson och Stuart Galbraith har höga förväntningar på festivalen.

– Det har varit många framgångsrika rockfestivaler runt om i världen, men detta är första gången som en festival turnerar internationellt. Metallicas engagemang gör denna händelse till årets event och vi kan inte vänta på att få komma igång.

Sammanlagt kommer tio till tolv än så länge hemliga band att uppträda på festivalen.


Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#27 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 08 March 2009 - 22:09

Metallica ställer in - fansen får vända - Musik - Expressen.se
Fansen såg fram emot en superkonsert.
Men en timme innan spelningen skulle börja meddelade Metallica att man ställer in.
- Sångaren James Hetfield har blivit sjuk och är på väg till sjukhus, säger Carolina Setterwall på Live Nation till Expressen.se.

Metallica hyllades efter lördagens spelning i Globen. På söndagen hade tusentals fans sett fram att se supergruppens andra spelning i Stockholm.
Men ungefär en timme innan konserten skulle börjat ropade man ut i högtalarna att spelningen ställts in på grund av sjukdom.
– Sångaren James Hetfield har blivit sjuk och är på väg till sjukhus, säger Carolina Setterwall på Live Nation till Expressen.se.
Ny konsert i vår

Enligt det meddelande som ropades ut kommer spelningen att ske senare i vår i stället.
Besökarna uppmanades därför att behålla sina biljetter.
Konsertdatumet kommer att presenteras på Live Nations hemsidan under den kommande veckan.
Carolina Setterwall kan inte säga om James Hetfields sjukdom är allvarlig.
– Man hoppades in i det sista på att det skulle gå att genomföra. Det här är saker som ingen kunde rå över, säger Carolina Setterwall.


Vilken mardröm om man är ett fan.
Nu verkar det som om de som skulle gå ikväll får en chans till (om de behåller sina biljetter) senare i vår.
Det är ju bra.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#28 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 13 March 2009 - 00:34

Metallica ger ny Sverigekonsert i maj - Musik - Expressen.se

Besvikna fans grät när Metallica ställde in sin konsert i Globen den 8 mars. Nu hoppas metal-legenderna att alla ska bli glada igen med en ny spelning 4 maj och en gratis mp3:a, skriver Live Nation i ett pressmeddelande.

Fansen trodde inte att det var sant när Metallica äntrade scenen utan sångaren och gitarristen James Hetfield.
Det visade sig att han däckats av dåliga ostron och låg på sjukhus.
Alla som var på den inställda spelningen får en ny chans i Globen den 4 maj.
Biljetter från spelningen den 8 mars gäller även på den nya konserten.

Den som inte kan gå i maj kan istället få tillbaka pengarna. Fram till den 8 april kan biljetterna lösas in där man har köpt dem.
Dock återbetalas bara själva biljettpriset. Evetuella serviceavgifter får man inte tillbaka.
Som extra plåster på såren kommer alla som går på konserten den 4 maj att kunna ladda ned den gratis som mp3:a efteråt.
Personal kommer dela ut instruktioner om hur man ska göra utanför Globen under konsertkvällen.


Som extra plåster på såren kommer alla som går på konserten den 4 maj att kunna ladda ned den gratis som mp3:a efteråt.

Vilket bonus :)
En live inspelning från en konsert man själv varit på är alltid kul att lyssna på.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#29 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 27 September 2011 - 12:24

Idag är det 25 år sedan Cliff Burton förolyckades. Låt oss minnas honom genom att lyssna på hans begåvning med basen i låtarna "Orion" samt "(Anesthesia) Pulling Teeth".





#30 Walker

Walker

    Rear Admiral

  • Aktiv member
  • 3,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dodge City

Posted 27 September 2011 - 23:14