Jump to content

Photo

Preacher


  • Please log in to reply
37 replies to this topic

#26 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 20 May 2015 - 20:44

Kanske det, men HBO har ju fortfarande en tendens att överutnyttja möjligheten till att visa naket. Önskar att det fanns nån kanal mittemellan de båda.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#27 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 21 May 2015 - 22:18

En till roll tillsatt.

 

Tom Broke är Fiore.



#28 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 22 May 2015 - 15:36

Kanske det, men HBO har ju fortfarande en tendens att överutnyttja möjligheten till att visa naket. Önskar att det fanns nån kanal mittemellan de båda.

 

Jo, fast det jag var mer inne på var att AMC är som HBO utan att folk får vara nakna eller svära.  Jag har inget behov av konstant naket eller svärande, men i vissa serier så är det en naturligt grej. T ex Preacher är en serie där svärandet går ihop med den ibland riktigt sjuka humorn. Den biten är ett större problem tycker jag ,om språket tonas ner.


Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#29 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 03 November 2015 - 01:15

Trailer som inte direkt gav någon mersmak. Men visst ska jag ge den en chans. Vad tycker ni andra?



#30 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 03 November 2015 - 22:13

Håller med, sa mig väldigt lite.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#31 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 05 November 2015 - 16:07

Är ju en väldigt snygg teaser trailer.  Men det är ungefär det, på ett sätt så är det ju väldigt kul att en trailer inte är så som de så ofta numera är att de spoilar alldeles för mycket, men för att bygga hype för de som inte har någon koll på vad det är för något så vet jag inte om den var sådär jättebra.


Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#32 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 05 November 2015 - 23:44

Nej, jag håller med om att den inte är speciellt bra för att fånga in intresset hos alla som inte har läst Preacher. Men jag antar att det lär komma någon mer teaser och trailer innan premiären som kanske lyckas att göra det på ett bättre sätt.



#33 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 10 November 2015 - 08:42

Ennis tycker både trailern och pilotavsnittet är jättebra. Vilket då betyder att alla på internet måste vrida det till att han egentligen tycker att det suger men säger att det är bra för att han får pengar ;).

 

http://www.bleedingc...eacher-trailer/


Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#34 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 15 March 2016 - 21:47

Den 22 maj så startar serien i USA och finns kort efter det att beskåda via Internetkanalen. Jag ser fram emot att se vad dom har gjort med det här projektet.

 

Det dök även upp en rätt kul beskrivning av en scen tidigare efter att piloten hade visats på SXSW, slänger en spoilermarkering runt den.

 

Spoiler

 

SAAWxBQ.jpg


Edited by Garm, 15 March 2016 - 21:47.


#35 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 26 June 2017 - 18:40

Andra säsongen verkar ha börjat redan, men jag håller på att kolla första. Någon mer som glor?

 

För min del har jag inte läst serien, så jag vet väldigt lite om vad jag bör vänta mig.



#36 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 23 July 2017 - 21:27

Preacher tillhör ju mina favoriter bland serier, men jag har inte kommit igång att se serien (har inte Viaplay och orkar inte med internetkanalen numera). Som jag förstått det är det rätt löst baserat på serien än så länge, åtminstone S1 som i princip pågår innan första boken.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#37 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 25 July 2017 - 17:04

Jag har, som sagt, inte läst den, men det jag ser tycker jag funkar bra. En sak som dock verkar lite motsägelsefullt är att det i andra säsongen framgår att det minne man upplever på repeat i Helvetet aktiveras av en maskin i taket av en cell som man sitter i , men när Fiore och DeBlanc beger sig till Helvetet för att hämta the Saint of Killers, så kliver de rätt in i hans minne , vilket verkar konstigt om det nu var så att han egentligen stod i en cell och upplevde det . Men det kanske kommer att förklaras. Eller inte.



#38 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 28 October 2017 - 14:51

Och så har jag sett klart andra säsongen med, och får sätta mig och vänta på tredje. Sagt är att den kommer nästa år, men inte vilken månad.