Jump to content

Photo

Spindrift


2 replies to this topic

#1 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 08 September 2013 - 11:11

Dags att tipsa om en webbserie som jag har följt ett tag: Spindrift. Serien kan ses som en klassisk fantasy-adaption med rätt mycket Shakespeare-vibbar. Historien om de två klanerna/raserna som ständigt ligger i luven på varandra och med huvudpersonerna i kläm där emellan är kanske inte helt originell, men det är rappt och snyggt berättat. Jag fångades rätt snabbt och kommer fortsätta att följa.

 

00.jpg


"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#2 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 08 September 2013 - 22:24

Tack för tipset. Webbserier kan man inte få för mycket av. Jag läste den tiosidiga prologen och 25 sidor av kapitel ett och tyckte att det var intressant och vältecknat. Så jag kommer fortsätta att läsa och följa denna.

 

Har du tips på andra bra webbserier som du kan rekommendera?



#3 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 09 September 2013 - 09:28

Tyvärr dåligt med det (andra tips alltså). Den här snappade jag av en slump. Har tänkt gå genom de som listas via Links på Spindrift nån gång, men inte kommit mig för än.


"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin



Reply to this topic