Jump to content

Photo

Wonder Woman


  • Please log in to reply
120 replies to this topic

#101 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 31 May 2011 - 06:55

Collider finns lite att läsa om piloten plus några bilder.

Utdrag från vad någon på iFanboy skrev om piloten:

...

The basic structure is the same from the script. We open and close with a big action sequence that showcases Wonder Woman’s superheroics, and in-between we are introduced to her world populated up of her co-workers, allies, arch enemy, and ex-boyfriend.

...

The Wonder Woman on this show is a badass who is not above choking dudes with her lasso (her favorite move) or throwing a piece of pipe through your throat if you won’t stop shooting at her. For a weekly television show, the action scenes were fairly well executed and at times quite thrilling. The whole final sequence where she storms Veronica Cale’s compound and decimates her ‘roided out super-soldier army is really fun to watch.

...

She is a badass fighter with a bit of an unhinged edge that gives her just a hint of “if she got out of control she’d be scary”. She’s also vulnerable and relatable as a person which is crucial for a television series lead. Was she exactly the Wonder Woman from the comics? No. Of course not. But she’s also not so far off as to be foreign. Ultimately, had this series been picked up I think we would have had an interesting new version of Wonder Woman, and a series that would have been a lot of fun.


Michael Ausiello var inte nådig i sitt utlåtande:

WW Pilot Post Mortem: So bad it was… awful. Dull. Humorless. Confusing. NBC was right to euthanize it. Adrianne Palicki deserved better.


Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#102 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 23 June 2011 - 23:15

Ett pyttelitet klipp har läckt ut.

http://www.comicscon...wonderwoman.htm

Synd bara att man får se så hemskt lite av Palicki. hade föredragit ett klipp där hon varit med mer, eller hela avsnittet för den delen. Vet inte om nåt mer än det här nånsin kommer ut... :unsure:
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#103 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 24 June 2011 - 11:36

På tal om Wonder Woman: ni har väl inte missat att den danske regissören Nicholas Winding Refn har en plan: han brinner hett för att göra en film av Wonder Woman. :)

Mer om det på blastr.com

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#104 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 24 June 2011 - 13:00

Ja han har sagt det flera gånger. Kul att han brinner för det. Vet dock inte om DC/WB satsar på en film efter att pilotavsnittet inte plockats upp.


Ett klipp från pilotavsnittet. Palicki ser rätt fantastisk ut i dräkten

http://panelsonpages...p=40203&cpage=1
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#105 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 22 July 2011 - 08:22

Flera klipp från piloten. Synd bara att beskrivningarna mellan klippen ska vara så negativa. Personligen tycker jag inte alls att det är så dåligt, förutom klippet där Wonder Woman klagar över proportionerna på sin actionfigur.

http://www.tv.com/cr...tory/26307.html

Edited by SwedishSuperhero, 23 July 2011 - 16:05.

"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#106 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 16 January 2012 - 23:02

Recension på pilotavsnittet med Linkara, Film Brain och Nash från ThatGuyWithTheGlasses.com:

http://thatguywithth...ideo-commentary

Nu förstår man väldigt tydligt varför serien nobbades. På sätt och vis är det väl bara bra att serien inte blev som det var tänkt, men ändå hemskt synd att det inte blev bättre än så här.

Edit: Har uppdaterat länken så att man även kan se kommentarvideon som nyligen gjordes till recensionen.

Edited by SwedishSuperhero, 10 September 2012 - 09:34.

"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#107 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 06 September 2012 - 22:32

Nytt försök.
CW planerar att göra en Wonder Woman serie i samma stil som Smallville.

Get ready for The CW's Smallville-inspired Wonder Woman TV series | Blastr


Wonder Woman is getting another shot at TV. The famous DC superhero is the focus of a new series being developed by The CW. But don't expect all the bells and whistles from the comic book. This adaptation will be slightly different.

The CW loves breaking down comic properties and making them its own. Sometimes it's a creative decision and other times it's a legal issue. With Smallville there was the "no tights, no flights" rule, and Arrow has taken the "super" out of superhero. Now they plan to give Wonder Woman the same treatment.

Vulture is reporting that the network is developing a script based on Wonder Woman's origin story. It's called Amazon, and it's being written by Allan Heinberg (Grey's Anatomy, The O.C., Young Avengers). The story will chronicle her early years as "a young, budding superhero, rather than a fully formed defender of liberty."
Amazon could focus solely on Diana, similarly to how Smallville followed Clark (not Superman). At this point they're working on a script and haven't greenlit a pilot.

Amazon comes a year after David E. Kelley's Wonder Woman pilot was passed over at NBC.
Are you interested in this version of Wonder Woman?

(via Vulture)


Om det sker så får vi dela denna tråd vid senare tillfälle.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#108 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 07 September 2012 - 06:53

Hur ung hade de tänkt att Diana ska vara? För jag tycker att Adrianne Palicki borde få en ny chans att spela rollen, men om de vill att WW ska vara tonåring kanske det inte funkar med just henne. Hursomhelst vore det roligt om det görs ett nytt försök och det faktiskt lyckas den här gången.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#109 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 07 September 2012 - 09:51

Rätta takter från WB/DC. WB vill visa sina DC karaktärer mycket innan de släpper en Justice League film, och det här är ju ett sätt. Den kan lika gärna fungera som en "prequel" till JL versionen av karaktären. Känns lite onödigt för mig att ta upp "Ja men man kan inte ha flera versioner av karaktärer samtidigt!" eftersom det finns exempel som säger emot det här, t ex Smallville och Superman Returns, sen vet jag inte om Marvel tänkt att Mark Ruffalo ska spela Dr.Banner i den planerade TV-versionen av Hulken. Palicki är ett helt ok val, men jag har inget emot om de går med någon annan.

En Wonder Woman TV-serie på CW är något jag länge tänkt är "uppenbart". Och Allan Heinberg har nog betydligt bättre koll på DCs Universum och Wonder Woman än David.E Kelley. Inte för att det garanterar att något blir lysande, men jag litar mer på det här än tidigare projektet. Det är elakt att recensera något ofärdigt, men rough-cutten av Wonder Woman piloten de gjorde ifjol var väldigt ojämn. Nu var det en rough-cut i största grad, men den karaktären är inte alls så svår att göra lyckad som vissa har för sig.

Edited by super85, 07 September 2012 - 10:44.

Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#110 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 07 September 2012 - 16:32

Kan inte hålla med dig där Super85... jag själv har väldigt svårt att fatta Wonder Woman, och om självaste Grant Morrison säger att han fan inte fattar vad grejen är, då jävlar är karaktären inte helt enkel! :o

Dock så har han, tydligen efter 5 år, slutligen fått nåt hyffsat grepp om hur hon bör göras, då han kommer göra Earth-One versionen av WW.

Hoppas dock att det blir nåt bra av denna potentiella serie. Finns ju bra grundläggande prylar här, mytologi o superhjältande o sånt är ju kul grejor.

#111 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 08 September 2012 - 09:23

Vad är så svårt att fatta ? sen förstår inte jag varför Grant Morrisons åsikt om karakären ska ha nånting att göra med det här. Det är bara en serieförfattare av många, och Morrison kom över sina "svårigheter", så jag hoppas andra kan göra det också. Det räcker att man läser t ex Superman/Batman/Wonder Woman:Trinity" mini-serien av Matt Wagner som ett exemel på hur hon funkar, eller för att få en annorlunda , mökrare bild av henne så kan man läsa nuvarande serierna av Brian Azzarello.

"Svårigheterna" känns alltid som manliga serieläsare och författare som har det svårt med att skriva/läsa om en kvinna.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#112 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 08 September 2012 - 10:38

"Svårigheterna" känns alltid som manliga serieläsare och författare som har det svårt med att skriva/läsa om en kvinna.

:hug:

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#113 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 09 September 2012 - 11:12

Hur ung hade de tänkt att Diana ska vara? För jag tycker att Adrianne Palicki borde få en ny chans att spela rollen, men om de vill att WW ska vara tonåring kanske det inte funkar med just henne. Hursomhelst vore det roligt om det görs ett nytt försök och det faktiskt lyckas den här gången.


Man kan för all del både ha sylten och äta yoghurt. Bara att slänga in ett tidsreseavsnitt eller något. Fast i så fall kanske Lynda Carter vore roligare att plocka med.

#114 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 30 November 2012 - 11:18

Nu kommer mer detaljer om försök nummer 2:

http://www.superhero...er-woman-series

Inte exakt som Wonder Woman i serierna den här gången heller, men det här låter åtminstone bättre att hon har ett förflutet som krigare än att hon styr ett affärsimperium. Men än en gång hakar de upp sig på glass av nån anledning...
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#115 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 30 November 2012 - 14:44

Hmm, Iris? Så hon kommer inte vara Diana Prince eller kallas Wonder Woman utan vara en ung Amazon vid namn Iris utan sociala kunskaper och som sätter foten i den moderna världen för första gången? Låter intresant men är det verkligen Wonder Woman då?

Glass, är det bästa Wonder Woman vet. Iallafall sedan rebooten. Vet inte om det var likadant innan.

Edited by Crusader, 30 November 2012 - 14:54.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#116 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 30 November 2012 - 16:57

Det där låter som hälften skit, hälften ok. Jag tror också att man försökt dölja vilken karaktär det handlar om, för att man försöker hitta skådespelerskan först. Om det rakt av står att det är nya Wonder Woman serien. Gissar också att hon heter Diana i serien.

Är bara en massa hyss hyss för att lite halvt dölja vad man producerar. Något WB sysslat med i sina DC produktioner förut också.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#117 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 30 November 2012 - 17:45

Geoff Johns skrev följande på Twitter:

If a WW show happens her name is of course DIANA. Codenames (like IRIS) are used in casting a lot to try and avoid speculation. #TV101 :)


Så det är en sak ur vägen i alla fall. Undrar vilka fler negativa saker som undgått mig pga min sjukliga optimism.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#118 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 30 November 2012 - 22:27

Tycker det låter som om de tagit väldigt mycket intryck av senaste trenden med huvudpersoner med bipolära/aspberger-drag (Homeland, Brottet, Bron - de båda senare är ju på gång som amerikanske remakes).
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#119 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 29 January 2013 - 00:20

Uppdatering på projektet

 

http://www.hollywoodreporter.com/live-feed/cw-wonder-woman-415938 

 

Senaste ryktet om vem som ska spela Wonder Woman 

 

http://www.imdb.com/name/nm2240061/


Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#120 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 27 February 2013 - 16:48

Det har dykt upp en sk "fan-trailer" (som inte har något med de etablerade försöken att göra visserligen) på Wonder Woman. Tyckte den var rätt bra och det skulle vara kul att höra vad forumets experter tycker om den.

 

http://vimeo.com/60594348

 

  • »Female Super Hero Fan Film from Jesse V. Johnson on Vimeo.

    And it isn't true, unfortunately. This is a fan-made trailer directed by stuntman Jesse V. Johnson, showcasing a Wonder Woman movie where WW (played by Nina Bergman) kicks a great deal of Nazi ass. It's pretty great, and not just because it doesn't end with WW on a couch, with her cat and a tub of ice cream, talking about how lonely she is (although that certainly helps). The sad part is that, as iGeektrooper rightly points out, the chances of The CW's Wonder-Woman-in-high-school show Amazon being as good as this fan trailer are slim indeed.« — [Källa]


Edited by XC, 27 February 2013 - 16:50.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#121 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 30 July 2013 - 19:27

Manuset till Piloten är nu skrotad och de börjar om från början igen. Så serien är nu lagd på is, tillsvidare. Istället planeras en Arrow spin-off om The Flash. Planerna är att The Flash ska pressenteras i den kommande säsongen av Arrow.

 

Källa


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif