Jump to content

Photo

Star Wars - The live action series


  • Please log in to reply
141 replies to this topic

#26 Walker

Walker

    Rear Admiral

  • Aktiv member
  • 3,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dodge City

Posted 09 October 2005 - 18:42

Serien kommer inte handla om huvudkaraktärerna.
Nej, den ska handla om "Imperial Bounty hunters".


Vad exakt är en "Imperial Bounty hunter" ? Ska man tolka det som Boba Fett eller någon annan prisjägare med officiell polisbricka? En gissning på namnet på tv-serien.

CSI - Coruscant :D

Edited by Walker, 09 October 2005 - 18:47.


#27 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 09 October 2005 - 20:16

Serien kommer inte handla om huvudkaraktärerna.


Det hindrar ju inte att några av dom gör gästinhopp. Det skulle ju vara coolt om man fick se uppbyggnaden av The Galactic Empire i bakgrunden av huvudstoryn.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#28 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 13 October 2005 - 11:18

Star Wars’ Season One Set For 2007

Author: Michael Simpson
Date: 10-11-2005
Source: Now Playing Magazine

Star Wars may be over on the big screen, but fans have every reason to be excited. “Star Wars Episode III: Revenge of the Sith” is set to be the biggest grossing theatrical release of the year and will be available on DVD in less than a month. Meanwhile, early work on the two forthcoming television series is progressing well, according to Now Playing Magazine.

"The live-action television series is something we're planning for just at the beginning of 2007," said producer Rick McCallum. "We're just starting to interview writers and trying to really figure out which direction to go … George Lucas envisions somewhere like 100 hours, set between Episode III and Episode IV with a lot of characters that we haven't met but [who] have been developed in some of the novels and other things. We're really excited about that because I think finally we're going to have the opportunity to answer everybody's questions once and for all by the time we finish the series."

The show will be dark and gritty, McCallum said, which would be in keeping with current trends in science fiction television. It is not clear, though, whether the plan is to make it even more adult than “Revenge of the Sith,” which warranted its PG-13 rating. If so, the series is likely to have more in common with “C.S.I.” than “Star Trek.”

Location shooting will take place in various parts of the world, McCallum said. It will also be done on the latest high definition camera equipment. Don’t believe any casting rumors that you might have heard, though. Neither the live-action nor the animated series has any actors attached at this stage. Voice-over parts for the latter may be available soon, however, because early animation work is already underway.

"The animation is being done as we speak," said McCallum. "It's starting to prep. That's being done here at the Ranch. A lot of the effects are being done in Singapore ... I think it's just now in the conceptual work and script work [phase]. I think George is trying to get 13 scripts done first before we really start to get into the pipeline of it. But that'll start happening probably at the end of March."

In addition to the new series, there are also other treats coming for Star Wars fans. On Novmber 1, Fox Home Entertainment will release a 2-disc special edition of “Star Wars Episode III: Revenge of the Sith” on DVD. Among the special features will be deleted scenes that provide details of the birth of the Rebel Alliance and other important events.

"The deleted scenes include one that fans have been waiting a long time to see, one that shows Yoda arriving on the swamp planet of Dagobah," said Jim Ward, Senior Vice President of Lucasfilm and Executive Producer of the DVD release, on the official Star Wars website. "George worked with Industrial Light & Magic and Producer Rick McCallum to finish most of these scenes with complete visual effects and sound design, and they bring a new perspective to the movie."

George Lucas has also said that he wants to re-release all of the movies in 3D form. It is doubtful that we’ll be watching them through old-fashioned cardboard glasses, though. Knowing Lucas, he will be using cutting edge technology to add yet another new dimension to the Star Wars saga.


SyFyPortal

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#29 Walker

Walker

    Rear Admiral

  • Aktiv member
  • 3,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dodge City

Posted 13 October 2005 - 12:48

Intressant artikel. Men kan inte någon moderator klistra in den samlingstråden för tv-serien?


http://www.scifinytt...?showtopic=3028

#30 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 13 October 2005 - 12:50

Jag hade gjort det om jag visste hur man gjorde. Xeeeeena!!!! Hjälp! :)
*Hockey och superhjältar*

#31 Walker

Walker

    Rear Admiral

  • Aktiv member
  • 3,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dodge City

Posted 13 October 2005 - 12:52

Jag hade gjort det om jag visste hur man gjorde. Xeeeeena!!!! Hjälp! :)


Tack endå. Skapade tråden med inspiration från Batman Begins-tråden, bättre att samla alla nyheter på ett ställe en att skapa nya trådar för varje nyhet. Men det är bara min högst personliga åsikt.. ;)

#32 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 13 October 2005 - 14:07

Du har rätt Walker :lol:

Consider it done :)

Edited by Forever Xena, 13 October 2005 - 14:08.

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#33 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 13 October 2005 - 14:10


Jag hade gjort det om jag visste hur man gjorde. Xeeeeena!!!! Hjälp! :)


Tack endå. Skapade tråden med inspiration från Batman Begins-tråden, bättre att samla alla nyheter på ett ställe en att skapa nya trådar för varje nyhet. Men det är bara min högst personliga åsikt.. ;)



Ett föredömligt sätt att tänka, för att uttrycka sig lite pedagog-torrt. ^_^
*Hockey och superhjältar*

#34 Jaja

Jaja

    Lieutenant

  • Members
  • 80 posts
  • Interests:Starwars och LEGO. Och rock/punk/hårdrock/vad det nu är, såsom The Hives, Green day och Teddybears Sthlm.

Posted 14 October 2005 - 14:57

Det hindrar ju inte att några av dom gör gästinhopp. Det skulle ju vara coolt om man fick se uppbyggnaden av The Galactic Empire i bakgrunden av huvudstoryn.


Jojomensan, annars skulle GL inte tänka som han brukar. *host*girigt*host* ;)

Walker: Det är allmänt känt att Imperiet använde Prisjägare för att utföra deras dirty work. Möjligt att det kommer handla om Boba Fett. (Vilket vissa på sw.nu rasar över, snart är han lika mystisk som XCs kön...)

#35 Walker

Walker

    Rear Admiral

  • Aktiv member
  • 3,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dodge City

Posted 14 October 2005 - 16:29

Walker: Det är allmänt känt att Imperiet använde Prisjägare för att utföra deras dirty work. Möjligt att det kommer handla om Boba Fett. (Vilket vissa på sw.nu rasar över, snart är han lika mystisk som XCs kön...)


Jo jag vet, tyckte bara titteln "Imperial bounty hunter" lät lite konstig bara. Skojade till det lite med att Boba Fett skulle vara någonslags kejserlig undercover-polis ;) . Har absolut inget emot att Fett (eller för den delen Solo) medverkar i tv-serien.

#36 Walker

Walker

    Rear Admiral

  • Aktiv member
  • 3,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dodge City

Posted 22 September 2006 - 18:10

Det har varit tunnsått på nyheter om detta projekt, men nu har det första castingrykten kommit ut på nätet. Låt vara att det är en nerdekad f.d barnstjärna som säger det men som sagt " i rörelse kraften alltid är" ;)
Så vad säger ni; funkar "John Connor" i StarWars?

The Force just might be with Edward Furlong.

In a posting on TVGUIDE.COM, in section called "Ask Ausiello" in which writer Michael Ausiello fields questions from fans, we noticed the following Q&A.

Question: I ran into the wild Edward Furlong at IHOP in Hollywood and, when I asked what was next, he said, "Some CSI, and then maybe the Star Wars TV series, man." Is that right?

Ausiello: The CSI part is right - he'll guest star in CSI:NY's third episode - but that's the first I'm hearing about him possibly starring in the small-screen Star Wars.

There is still no word yet on whether or not Edward Furlong is going to be on the new Star Wars show, we will certainly post more information on it as it comes in.


http://www.movieweb....ws/16/14616.php

Edited by Walker, 22 September 2006 - 18:11.


#37 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 22 September 2006 - 20:29

NEj, nej, nej. Edward Furlong :(

OCh jag som såg fram emot det här :(
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#38 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 22 September 2006 - 22:13

Längesen man hörde nått om detta så när man väl får det, så handlar det om Edward Furlong?!

Jag säger som Cappy så elegant skrev, NEj, nej, nej. Edward Furlong :(
Däremot så ser jag fortfarande fram emot det :)

Winter is Coming


#39 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 22 September 2006 - 23:18

JA, jA, ja... hAckA pÅ miN staVning BAra ;)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#40 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 23 September 2006 - 10:12

Har inte sett honom i något sen T2, så det blir svårt att avgöra om det här är ett bra rykte eller inte.
*Hockey och superhjältar*

#41 Walker

Walker

    Rear Admiral

  • Aktiv member
  • 3,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dodge City

Posted 07 November 2006 - 16:18

George Goes One On One With MTV

Posted By Dustin on October 9, 2006

Josh from MTV.com sent us this heads up on an interview they posted with George Lucas. In it George mentions several new pieces of information in regards to both the animated and live action television shows. Information that we've never heard until now from anyone at the Lucasfilm camp.

"In 2007, Lucas will begin work on a live-action "Star Wars" show set during the 18-year gap between Episodes III and IV. "We haven't started yet; I start that next year," the filmmaker said, adding that he's determined to write an entire first season before shooting begins on the show that will star "background" characters from that time period.

"None of the Skywalker story, none of that stuff is in there," he explained, shooting down any depiction of a young Han Solo acquiring the Millennium Falcon or running with Lando Calrissian. "It's completely different. The animated series has got all the characters in it. The one that comes after, the live-action one, is with people who were in 'Star Wars,' but they're not the main characters."

Lucas said the plot will be steered by characters such as Tie-Fighter or Rebel pilots, most only briefly glimpsed in the six "Star Wars" films."

As fan of TheForce.net Richard Thomas put it, "Sounds like Galactica in the Star wars Universe".


Ingen kan väl anklaga LucasFilm för att hasta igenom det här projektet, det går framåt med snigelfart. Men Lucas tar här definitvt död på ryktena om gamla favoriter ska dyka upp i serien. Fokus på rebell & imperie-piloter var knappast det fansen hoppats på. Men ok "so be it, Lucas!"

Edited by Walker, 07 November 2006 - 16:21.


#42 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 07 November 2006 - 16:28

Well, det var precis det här jag hoppades på faktiskt... :)
*Hockey och superhjältar*

#43 Walker

Walker

    Rear Admiral

  • Aktiv member
  • 3,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dodge City

Posted 07 November 2006 - 19:49

Well, det var precis det här jag hoppades på faktiskt... :)


Verkligen?! Inget fel att fokusera på livet ombord på rymdskeppen men blir det inte för likt andra framgångsrika scifi-serier då? Borde de inte istället lyfta fram det som är unikt för StarWars istället?
Nåväl så länge serien innehåller en karismatiskt ond skurk så kan jag acceptera att det mer blir "Biggles in space" B)

#44 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 07 November 2006 - 19:55

Ah, bara för att man inte får se en ung Han Solo så lär inte det unika från Star Wars försvinna. Jag hoppas man får se både imperiet och rebellrörelsen växa fram, och det finns en hel del möjligheter. Vi kan få följa Mon Mothma, Wedge Antilles, och dessutom lyckades ju Yoda och Obi-Wan stoppa signalen som kallade hem alla jedier i Episod III. Så det kan finnas en och annan levande jedi kvar när den här tv-serien utspelar sig...

En ung Han Solo eller Luke som liten pojke betackar jag mig för...
*Hockey och superhjältar*

#45 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 07 November 2006 - 19:58

Umm... Vad hade Han Solo med det hela att göra, Kermit? Det var ju inte det som Walker sa? :blink:

Umm... Vad hade Han Solo med det hela att göra, Kermit? Det var ju inte det som Walker sa? :blink:
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#46 Walker

Walker

    Rear Admiral

  • Aktiv member
  • 3,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dodge City

Posted 07 November 2006 - 20:00

Ja nu vad det inte precis Solo jag syftade på med det unika med StarWars, snarare allt det andra du nämnde ;) (jag har avslutat Solo-debatten B) ). Vore rätt trist och o-starwars-mässigt att bara köra rymdstrider och skildra det vardagliga livet ombord på slagskeppen.

#47 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 07 November 2006 - 20:05

Umm... Vad hade Han Solo med det hela att göra, Kermit? Det var ju inte det som Walker sa? :blink:



Syftade på tidigare inlägg i den här tråden...


Men nåja, som jag skrev ovan så finns det fler möjligheter än enbart rymdstrider. Massor rentav, och det utan att se några av huvudpersonerna från epsiod IV-VI.
*Hockey och superhjältar*

#48 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 07 November 2006 - 21:59

Lugnt, tolkade bara inte in något sådant alls i Walkers inlägg, utan tänkte att andra teveserier har haft just det inslaget, så varför ta efter det då det finns så mycket mer i världen?

Så jag håller nog med Walker där över att jag inte var helt nöjd med början.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#49 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 07 November 2006 - 22:02

Hmmm, är jag trött eller var din post mer eller mindre obegriplig? :blink:
*Hockey och superhjältar*

#50 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 07 November 2006 - 22:13

Makes perfect sense. Du är nog trött.

(Fast vad vet jag? Jag skrev ju inlägget... Kan vi få in en neutral domare? ;) )
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«