Jump to content

Photo

Green Arrow som TV-serie


  • Please log in to reply
110 replies to this topic

#101 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 22 October 2014 - 21:35

Upptäckte just att det ligger en intervju med Stephen Amell på Kanal 5 Play.



#102 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 02 February 2017 - 15:27

Nu har tredje säsongen av The Flash visst börjat på Kanal 11. Femte säsongen av Arrow satte de igång för länge sedan, men tog paus i. Den ska visst återupptas tionde mars. Måhända är idén att de ska komma i synk igen.

 

Är här någon mer än jag som fortfarande följer Arrowverse-programmen?



#103 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 02 February 2017 - 21:24

Jag gjorde det till uppehållet nu över jul. Arrow har inte gjort någon höjdarsäsong så här långt och jag tror inte jag kommer känna någon större motivation att hoppa på tåget igen i mars.

 

Flash har jag sett de två tidigare säsongerna av men är jätte-opepp på den 3e säsongen. Minns inte ens hur 2a slutade.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#104 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 15 February 2017 - 22:42

Jag tittar fortfarande, Arrow har lyft sig efter en klart sämre fjärde säsong. The Flash är alltid bra (nästan) och Legends of Tomorrow får de gärna lägga ner om ni frågar mig, tycker det är en ren komediserie. Sen ingår ju även Supergirl på sätt och vis i Arrowverse numera och den är ju rätt charmig om inte annat, dock är den ganska ruttet skriven oftast.


Winter is Coming


#105 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 16 February 2017 - 09:49

Det känns som om Arrow sprang vilse någonstans där runt att "flashback-scenerna" tog sig från ön. Och första halvan av den femte säsongen har inte så mycket till driv -- tycker mest karaktärerna springer runt i cirklar.

Legends of Tomorrow och Supergirl har jag inte sett.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#106 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 27 February 2017 - 01:57

Legends kan du med gott samvete skippa, Supergirl däremot har blivit lite bättre sen den flyttade till The CW också så den kan du alltid kolla in om du har lust/tid/möjlighet :)


Winter is Coming


#107 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 26 June 2017 - 18:06

Om detta är den allmänna arrowversetråden, kan här passa att nämna att jag nu hunnit ta mig igenom både första och andra säsongen av Legends of Tomorrow.
 

Det där med tidsparadoxer är en knepig grej, men det tycker jag hanterades rätt bra här.

...kan man inte precis säga om den tv-serien. Det mesta är faktiskt väldigt ologiskt.

 

OCH ÄNDÅ TITTAR JAG!!!!

 

De andra tre tv-serierna håller jag på att ta mig igenom senaste säsongerna av. För tillfället tycker jag bäst om Supergirl, men jag har alltså inte sett slutet på säsongen än, så jag väntar med att lägga mig i diskussionen som pågår om programmet.

 

De nya säsongerna av alla fyra kommer i oktober, har det sagts. Jag lär kolla vidare.

 

För övrigt så upptäckte jag just att andra säsongen av Vixen kom förra året, utan att någon sa något. Får väl se till att leta rätt på den med...

 

Och The Ray är tydligen tänkt att komma senare i år, men något exakt datum har jag inte sett till.



#108 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 27 June 2017 - 13:50

Jag har nu nått fram till crossover-avsnittet. Och det var ju rätt trevligt. Konstigt dock att det praktiskt taget inte refereras till det alls i Blixtens egen tv-serie. Vad jag förstår så utspelas "World's finest" mitt i "Versus Zoom". Narnia-tid, liksom.
 
Men den stora följdfrågan blir ju... Om vi nu antar att alla DC-tv-serier hör till samma multiversum... Vilken crossover skulle ni vilja se härnäst? Man får väl anta att den måste göras som ett (eller flera) avsnitt av en pågående tv-serie, men det finns ju inget som hindrar att den andra Jorden är en nedlagd serie. Så länge skådespelarna fortfarande lever, alltså.
 
Jag har en idé om vad jag önskar mig här...

 

Kom att tänka på detta nu när jag var inne i Supergirl-tråden och kollade. Tråkigt nog har min önskan vid det här laget gått om intet.



#109 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 03 July 2017 - 11:14

För övrigt så upptäckte jag just att andra säsongen av Vixen kom förra året, utan att någon sa något. Får väl se till att leta rätt på den med...

 

Och nu är den skådad. Får stundom tanken att kanske borde alla arrowverseprogram vara tecknade...



#110 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 14 January 2018 - 21:59

Så är det paus i säsongen. Nya avsnitt börjar komma typ imorgon, tror jag, så var är vi? Vad finns att säga om säsongerna så här långt?

 

The Flash: Fjärde säsongen blev den första där huvudantagonisten inte är en speedster. Variation!! Elongated Man tycker jag för övrigt är ett trevligt tillskott till gänget. Senaste avsnittet slutar i vanlig ordning med att Barry är dum i huvudet. Varför låta sig gripas för ett brott han inte begått när det säkerligen kommer att bli mycket jobbigare att förklara varför det verkar som att han har det, än det hade varit för honom att städa undan indicierna på en halv sekund?

 

Legends of Tomorrow: Lika logisk som vanligt. Det vill säga inte. Var ska man börja liksom? Jaja... Gällande senaste avsnittet vill jag i alla fall hävda att Damien var kass på att cosplaya Oden, och att det var trevligt att John Constantine trots allt fick återkomma. Undrar om han blir liksom ersättare för Jax nu. Eftersom det har avslöjats att Johns äventyr kommer att fortsätta i animerad version (med manus av DeMatteis!!) gissar jag att han inte kommer att bli en långsiktig huvudperson i LoT. Hur som helst, kanske jag borde ta itu med att se det... eh... otecknade programmet om honom nu, innan jag kollar vidare här.

 

Arrow: Vart tog Dolph vägen? Vad är förklaringen till att... Hm... Jaha, hans roll dog visst i slutet av förra säsongen. Det missade jag. Och sedan räddades Ollie från ön. Därmed har prologen hunnit ifatt huvudberättelsen, och alla därefter nyttjade flashbacks kan handla om vem och vad som helst och inte nödvändigtvis om vad Oliver hittade på innan han återvände till Starling. Handlingen nu då? Eh... De slåss mot bovar.

 

Supergirl: Jaha, då fick vi tidsresor här med. Men Mon-El hör väl ihop med The Legion of Superheroes, så det är väl kanske så det ska vara. Tur att ingen hittade rymdskeppet tidigare, så han hade dykt upp innan han försvunnit. Det hade blivit pinsamt... eller nå't. Och Alex gör slut med Maggie. Hoppas hon får vara kvar i handlingen ändå. Släng in Kate Kane också, så får hon en ny flickvän! Och släng in Toby Raynes också, så kan hon bli ihop med henne i stället, så Kate blir ledig och kan bli ihop med Alex! Eller tvärtom. Eller jag vet inte. Och Alura spelas numera av Erica Durance. Vilka gamla stålmannenskådisar återstår att återanvända, tro?

 

Crisis on Earth-X: Jo, crossovers är trevliga, men nazistdubbelgångare från en annan dimension kanske inte kändes så överdrivet fantasifullt. Detta är förresten första gången det fastställs att det multiversum vi har att göra med i dessa tv-program innehåller exakt 52 universum. Och i repliken efter att detta etableras avslöjas att det finns ett femtiotredje också. Antar att det bara är för att ursäkta att jorden i fråga numreras X i stället för med ett tal. Det hade ju kunnat vara Jord-10, vilket motsvarigheten till pre-Crisis-Jord-X fick heta i det begränsade multiversumet som etablerades efter 52. Men då hade ju namnet inte stuckit ut.
 
Freedom Fighters: The Ray: Jaha. Nu har visst den kommit också. Får väl kolla in den med då.
 
Stretched Scene: Ännu en minigrej. Tre avsnitt om Ralph Dibny. (Alltså ovan nämnde Elongated Man.) Senast jag letade hittade jag ingenstans att se dem.
 

Och så finns även en kortis som heter Superhero Fight Club, men den är liksom utom kontinuitet.

Och, ja just det. Den har också fått en uppföljare. Den behöver man inte alls se, men utiflatt man vill så:



#111 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 16 February 2018 - 18:41

Freedom Fighters: The Ray: Jaha. Nu har visst den kommit också. Får väl kolla in den med då.

 

Gjort! Första säsongen består av sex avsnitt som tydligen utspelas före Crisis on Earth-X. Det hela slutar med en cliffhanger. Och några ord om när säsong 2 kommer hittar jag ingenstans.