Jump to content

Photo

StarGate SG-1 - säsong 6


  • Please log in to reply
261 replies to this topic

#26 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 10 July 2007 - 13:04

Hehe. O'Neill var väldigt snabb med att bjuda in Jonas till SG1 när han hörde att Chekov tänkte fortsätta insistera. :P Vi får väl se om vi hör något mer om det blev en rysk SG-grupp. :) Annars kan jag inte säga något annat än att det är ett riktigt bra avsnitt - Jonas tycks komplettera Carter ganska bra. :) Och Carter/McKay-senerna är då för gulliga. :lol:

Edited by XC, 10 July 2007 - 13:06.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#27 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 10 July 2007 - 18:08

Upphittat: Thors minne :thumbsup:
Smart av Thor att styra skeppet mot jorden så att dom kunde hitta det och honom. :)

Som Jacob sa (på ett ungefär), bättre att ha räddat en Asgard än ett Goa'uld skepp.

Ninja Jaffa :lol: inte för att det hjälpte mot Teal'c

Och Jonas är dagens hjälte :D

Edited by Georgia, 10 July 2007 - 18:09.

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#28 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 10 July 2007 - 18:45

Jepp, Jonas visade vad han gick för. :D Heh, kul scen med honom och Teal'c när han var osäker på om Teal'c skämtade eller inte. :P

Thors minne ja. :) Tur de hittade det. Och tur att de bestämde sig för att rädda det med tanke på att Thor skickade dit det för att han litade på dem och räknade med att de skulle hjälpa honom.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#29 Groundsplitter

Groundsplitter

    Senior Captain

  • Members
  • 626 posts
  • Gender:Male
  • Location:Knivsta

Posted 10 July 2007 - 22:22

Skulle det vara intressant för den som ser på avsnittet om de försökte hitta på nån technobabbel-lösning till hur Asgards förlorade sin sexuella reproduktion då? Jag är tveksam. På det viset kan man ju plocka sönder så gott som alla avsnitt av alla SF-serier som existerar, fruktar jag.

Och du vet ju inte om det kanske kommer ett svar så småningom.. :P

Fast svaret var väl indikerat i avsnittet: De har klonat sig så många gånger att deras DNA håller på att brytas sönder/ner.

Varför skulle de börja klona sig innan de förlorade förmågan att reproducera sig sexuellt? Jag gjorde tolkningen att de började med kloningen först i och med att de förlorade förmågan till sexuell reproduktion, men att kloningen efter 1000 år resulterat i att kvaliteten på de nya kropparna blivit så dålig att de nu behöver friskare, icke-sönderklonat genmaterial.
Samlingsplatsen för alla nordiska Transformersfans: NTFA

#30 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 10 July 2007 - 22:34

Jag tror de klonade sig för att få evigt liv men att bieffekten blev att de blev sterila.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#31 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 11 July 2007 - 05:14

haha, hade glömt bort att det var Thors röst i kommunikationssystemet. :P Det verkar vara utdömt att SGC ska få ett Ha'tak skepp.

JONAS: I mean, those of us not originally from the planet Earth have to stick together, right??
TEAL'C: Are you suggesting an Alien conspiracy?

:lol:

Nu var det bilder introt med. :thumbsup: Undrar om de kommer fortsätta med det eller ändra tillbaka igen.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#32 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 11 July 2007 - 07:35

Nya introt var väl sådär... gillade när bilderna var inklippta i stargaten, men se scener/sekvenser som visades utan stargate kändes lite som onödiga... :)

Jonas får rädda dagen. :) O'Neills beslut att lämna kvar honom med Teal'c verkat ju vara befogad då han faktiskt blev handlingsförlamad när Ninja-Jaffas dök upp. Jag tror O'Neill kommer att testa Jonas ganska hårt för att se om han verkligen klarar av jobbet. :)

Och man har hittat Thor. :D Inte fel alls.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#33 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 11 July 2007 - 09:32

Nya introt var väl sådär... gillade när bilderna var inklippta i stargaten, men se scener/sekvenser som visades utan stargate kändes lite som onödiga... :)


Instämmer helt i det antagande. De sekvenserna utanför Stargaten drar ned mitt intryck av vinjetten. Hade de bara legat i ringen å hade jag varit helt nöjd. :)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#34 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 11 July 2007 - 12:53

Jonas handlings förlaming, ja. Det är en intresant grej som gör honom väldigt mänsklig. Som en vanlig kille. Han vill vara en hjälte men blir handlingsförlamad när det sticker till.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#35 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 11 July 2007 - 18:15

Ayiana som vi får träffa här är faktiskt samma person (och samma skådespelerska) man får se i StarGate Atlantis första avsnitt när the Ancient lämnar jorden för Atlantis i Pegasus Galaxen .

Jack blir en Tok'ra :o han kommer inte vara speciellt glad när han vaknar upp med en orm i huvudet ;) även fast han tillät det.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#36 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 11 July 2007 - 20:36

:blink: Vad missade jag egentligen? Blir allt till att se reprisen imorrn bitti

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#37 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 11 July 2007 - 21:45

Heh, Jack som Tok'ra. Hoppas verkligen att de inte skippar det och att allt är som vanligt imorgon igen.
Undrar om han får samma krafter som Sam.
Och stackars Jack missade The Simpsons. :(

Verkar som att min teori stämmer att vi härstammar från The Ancient och att de från början kommer från jorden.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#38 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 12 July 2007 - 07:48

Var det bara jag som hade Milla Jovovichs Leeloo från 5e elementet i huvudet under avsnittet? :unsure:

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#39 Siri

Siri

    Lieutenant

  • Members
  • 83 posts

Posted 12 July 2007 - 09:28

Var det bara jag som hade Milla Jovovichs Leeloo från 5e elementet i huvudet under avsnittet? :unsure:


hehe, nä, tänkte med på henne när jag såg avsnittet :P

#40 Groundsplitter

Groundsplitter

    Senior Captain

  • Members
  • 626 posts
  • Gender:Male
  • Location:Knivsta

Posted 12 July 2007 - 12:45

Var det bara jag som hade Milla Jovovichs Leeloo från 5e elementet i huvudet under avsnittet? :unsure:

Jag tänkte samma sak. När hon tinades upp ur isen och jag fick klart för mig att det inte var hon som spelades av Venus Terzo, som jag först misstänkte (Venus Terzo, känd för mig som Blackarachnia i Beast Wars, gick inte att känna igen som Francine Michaels) gick tankarna direkt till Leeloo, och jag var faktiskt tvungen att kolla med IMDB i pausen för att kontrollera att det inte var samma skådespelerska. :)

Jag hoppas verkligen man bygger vidare på det mysterium som kom fram i detta avsnitt, annars var det i det närmaste meningslöst (särskilt om man sopar Tok'ra-grejen under mattan direkt). Man hittar en mystisk förhistorisk kvinna, alla blir sjuka, och i slutet av avsnittet dör kvinnan utan att vi fått lära oss någonting om henne, samtidigt som alla blir friska igen. Status quo, ingenting har förändrats.
Samlingsplatsen för alla nordiska Transformersfans: NTFA

#41 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 12 July 2007 - 13:23

Hon dyker som sagt upp igen i Stargate: Atlantis-piloten som kvinnan som lämnas kvar när Atlantis sticker i början .

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#42 Mjolnir

Mjolnir

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,000 posts
  • Gender:Male

Posted 12 July 2007 - 16:26

Svårt att avgöra vad som är mest otroligt. Att människan i sin moderna form skulle härstamma från en annan värld trots att det finns en fossilhistoria på denna som länkar oss ända tillbaka till australopithecinerna eller att alla gudar i vår kulturhistoria skulle ha verkliga, utomjordiska förebilder... utom den Abrahamitiska. :rolleyes: ;)
Kom igen, ta inte bara inspiration från de polyteistiska panteonerna. Tror de inte att kontroversen skulle gynna serien? "No such thing as bad PR".

Anledningen att O'Neill gillar Simpsons måste vara för att han identifierar sig så väl med Homer. HAAAA-hahahaha... :P

#43 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 12 July 2007 - 17:19

snälla. Major Smith!!! :angry vilken översättningsmiss. :P
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#44 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 12 July 2007 - 18:04

Heh, varända gång Jonas ställer en fråga till Sam som hon inte vill svara på så svarar hon med "Lets get some Lunch". :P
Jonas ger verkligen mycket i avsnittet. En väldigt rolig och intresant karaktär.
Avsnittet var också bra. En trevlig hyllning till Bady Snatchers. :) Vilka som låg bakom fattade jag direkt när mannen i baren sa att Jonas och Teal'c förkänade inte att vara nära dem.

Första avsnittet som Jack inte alls var med. Lite skönt måste jag säga eftersom det var trevligt att bara se Sam, Jonas och Teal'c. Men samtidigt en stor besvikelse för jag skulle verkligen vilja se Jack som Tok'ra. :(
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#45 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 12 July 2007 - 18:11

Heh, varända gång Jonas ställer en fråga till Sam som hon inte vill svara på så svarar hon med "Lets get some Lunch".

:lol2:
Det har hon fått från Jack, som även han drar till med lunch när han inte vill (eller snarare kan) svara på någon fråga.

Major Smith!!! :angry vilken översättningsmiss.

:lol: tyckte väl att det inte stämde riktigt ;)
Hörde faktiskt inte om hon sa Carter där i början, men sen blev hon ju tilltalad som Carter av han Cross? då undrar man ju lite hur det är med översättningsmoralen.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#46 Groundsplitter

Groundsplitter

    Senior Captain

  • Members
  • 626 posts
  • Gender:Male
  • Location:Knivsta

Posted 12 July 2007 - 18:13

Heh, varända gång Jonas ställer en fråga till Sam som hon inte vill svara på så svarar hon med "Lets get some Lunch". :P
Jonas ger verkligen mycket i avsnittet. En väldigt rolig och intresant karaktär.

Jag gillar verkligen Jonas. Han är en bra ersättare för Daniel (även om jag gärna hade sett Daniel stanna i gruppen; kunde de inte utökat gruppen till en kvintett istället? ^_^ ). Hela tiden glad och positiv, med ett fantastiskt öga för detaljer. Snabblärd, men har möjligen lite för stor tilltro till de breda kunskaper han skaffat sig - än så länge har han ju inte fått många tillfällen att omsätta sin kunskap i praktiken.

Det bästa med att Jack saknades (förutom att han ibland är så torr att han blir en parodi på sig själv) var att det gav Sam chansen att briljera i en klar ledarroll, med Jonas och Teal'c som hennes "hantlangare".
Samlingsplatsen för alla nordiska Transformersfans: NTFA

#47 SaberBlade83

SaberBlade83

    Captain

  • Members
  • 516 posts

Posted 12 July 2007 - 18:24

Descent: Jättebra avsnitt. Bra att de hittade Thor igen så att de kan återställa honom.

Jack: "Sure you got all of him? He's a smart guy you know." :)

Jonas får agera lite av en hjälte här. Tycker det är bra att de inte bara slänger in honom i teamet som inget, utan att han vill bevisa att han kan klara av detta och göra det bästa han kan för teamet. Roligt i skeppet mellan Jonas och Teal'c. :D

Frozen: Ett intressant avsnitt där man får träffa på en levande Ancient, som varit frusen i all evighet. Lite mindre Jack här, som verkar ju gilla Simpsons. ;) Däremot mer Jonas, som får en bra roll att spela här och gör det bra. En karaktär jag verkligen gillar, något lik Daniel, men ändå sin egen karaktär. Jack blir en Tok'ra, skulle vart intressant att se de utspela sig.

Nightwalkers
: Kanske inte det bästa, även om den hade en del bra saker, som en mycket bra interaktion mellan Sam och Jonas. Lite snabbt slut tycker jag dock, visserligen vet jag inte hur jag själv skulle avslutat det hela, men hade varit mer intressant att veta vart dessa Goa'uld kom ifrån. Troligen ett skepp, men alla verkade vara unga? Eller var de ett fåtal fullvuxna? Nu kommer jag inte på det svaret själv. :P Ingen Jack alls idag, men jag tycker att Sam, Teal'c och Jonas klarar sig fin fint på egen hand också. Kanske en liten spoiler angående Jack/RDA: Jag skulle tro att han blev en Tok'ra och utskriven från detta avsnitt då hans roll började bli mindre från och med S6. Efterson RDA ville spendera mer tid med familjen.

#48 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 12 July 2007 - 18:32

men hade varit mer intressant att veta vart dessa Goa'uld kom ifrån. Troligen ett skepp, men alla verkade vara unga? Eller var de ett fåtal fullvuxna?

De var kloner till den Goa'uld som Adrian Conrad (5x11&14) har i sig.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#49 SaberBlade83

SaberBlade83

    Captain

  • Members
  • 516 posts

Posted 12 July 2007 - 18:38

men hade varit mer intressant att veta vart dessa Goa'uld kom ifrån. Troligen ett skepp, men alla verkade vara unga? Eller var de ett fåtal fullvuxna?

De var kloner till den Goa'uld som Adrian Conrad (5x11&14) har i sig.

:blush: Så sant. Jag tror jag behöver nog sova nån timma extra. :D

#50 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 12 July 2007 - 18:50

Kndes lite trist att de verkar ha gått ifrån Jack så snabbt nu, Hoppas det kommer ett avsnitt snart som följer upp mer med honom som en (tillfällig?) tok'ra.

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<