Jump to content

Photo

Bara Bröst!


  • Please log in to reply
54 replies to this topic

Poll: Toppless på badhusen?

Bara Bröst?

You cannot see the results of the poll until you have voted. Please login and cast your vote to see the results of this poll.
Vote Guests cannot vote

#1 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 06 February 2008 - 20:22

Verkar vara passande dag för den här typen av diskutioner. :P

En femenistisk grupp har startat en förening som kallas Bara Bröst som har som mål att få det tillåtet att bada Toppless på badhusen i Sverige då de anser att det ärt diskriminerande mot kvinnor att män får visa sina bröst medans kvinnorna måste gömma sina.

barabrost.se

Era åsikter?

Edited by Crusader, 06 February 2008 - 21:22.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#2 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 06 February 2008 - 20:33

Eller så kan man ju gå en annan väg och göra det otillåtet för män att visa sina bröst på badhusen :P

Winter is Coming


#3 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 06 February 2008 - 20:34

Röstade "ja, upp till var och en"
Jag plågar ju folk med att visa upp mina "manstuttar" varje gång, så..

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#4 Snälle Hulken

Snälle Hulken

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 3,861 posts
  • Location:Trånkan City (den exklusiva stadsdelen)
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 06 February 2008 - 21:04

Jag håller med, tycker att det ska vara upp till var och en :) Folk måste ju få välja själva såklart, kan tänka mig att det inte är alla som vill :P Sen kan jag tycka att det är en rätt konstig fråga att ta upp, eller i alla fall inte det viktigaste vad gäller jämlikhet just nu.
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#5 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 06 February 2008 - 21:20

Jag håller med, tycker att det ska vara upp till var och en :) Folk måste ju få välja själva såklart, kan tänka mig att det inte är alla som vill :P Sen kan jag tycka att det är en rätt konstig fråga att ta upp, eller i alla fall inte det viktigaste vad gäller jämlikhet just nu.

Ja, jag håller med där. Det är verkligen en konstig fråga att ta upp och inte så värst viktig igentligen. Iallafall inte om jämlikhet.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#6 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 06 February 2008 - 21:27

Upp till var och en som ni andra säger, men det har ingenting med jämlikhet att göra. Om man på allvar tycker att det är en jämställdhetsfråga kanske man borde fundera över vad man har för fokus i såna här frågor.
Support your local search and rescue unit - get lost.

#7 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 06 February 2008 - 21:32

Drar man det till sin spets är det ju självklart det är en jämställdhetsfråga (alltså, i den bemärkelsen att det alltid ska vara exakt likadant för båda könen). Sedan skulle jag väl inte tycka att det är diskriminering för att kvinnor tvingas skyla sina bröst. :P

(Galenskap, ja... Men inte diskriminering ;) )
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#8 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 06 February 2008 - 21:35

Är väl upp till var och en.
Men jag undrar bara varför vara toppless i ett badhus???
De flesta som badar och speciellt solar toppless gör ju det för att få en jämn brun färg över hela överkroppen utan vita ränder här och där. Och det går ju inte i ett badhus, om dom inte installerar sollampor i taket förstås :P

Edited by Georgia, 06 February 2008 - 21:36.

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#9 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 06 February 2008 - 21:39

:D Håller helt med feministerna. Det är orättvist att man bara skall behöva titta på manboobs på badhus.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#10 Firiel

Firiel

    Ensign

  • Members
  • 34 posts

Posted 07 February 2008 - 17:08

Jag var gammaldags och svarade nej. Velade lite mellan alternativen men valde tillslut "omoraliskt och opassande", med betoning på opassande. Egentligen tycker jag att det ska vara upp till var och en, men äh... jag blir så trött. Varför vill folk vara topless på badhuset? Jag kan inte ens tänka mig att ha bikini där (av praktiska skäl). Enda anledningen måste ju vara en vilja att visa upp sig, och det är inte någon bra anledning att vistas på ett badhus (enligt mig). Hur vi än ser på saken så har kvinnobröst en betydligt större sexuell laddning än mansbröst, och ett badhus är en offentlig plats. Då får man helt ekelt finna sig i sådana sociala regler. Men jag håller med om att det inte är någon speciellt viktig fråga...

#11 Zaphodile

Zaphodile

    Lieutenant Junior Grade

  • Members
  • 64 posts

Posted 07 February 2008 - 21:53

Grymt jobbigt för män ju, det är inget vi kan hjälpa att den ställer sig i givakt. Ska man behöva tejpa fast den bara för att man ska på badhus eller? :D

#12 Snälle Hulken

Snälle Hulken

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 3,861 posts
  • Location:Trånkan City (den exklusiva stadsdelen)
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 07 February 2008 - 21:54

:lol: Dagens bästa :D
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#13 rino

rino

    First Engineer

  • Moderator
  • 2,122 posts
  • Gender:Male
  • Location:Härnösand
  • Interests:Science Fiction, Fantasy, Depeche Mode

Posted 07 February 2008 - 23:19

Funkar det på stranden så funkar det väl på badhuset.
Att bli gammal är obligatoriskt, att bli vuxen är valfritt... :P

Okänd?

#14 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 07 February 2008 - 23:23

Tycker att det ska få vara upp till var och en. :) Vi män behöver ju inte skyla överkroppen, utan får ju simma lugnt i bara kallingarna i princip.

#15 Mjolnir

Mjolnir

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,000 posts
  • Gender:Male

Posted 08 February 2008 - 19:19

Men jag håller med om att det inte är någon speciellt viktig fråga...

Sant, men dess obetydelse bleknar i jämförelse med kampanjen att göra trafikmärken jämställda, där skyltar med "herr Gåman" vid vissa övergångställen ska bytas ut mot andra med "fru Gåkvinna". Vad det är för neurotisk noja som får folk att attribuera manliga könskaraktärer till en simpel streckfigur övergår mitt förstånd.

#16 Aztecface

Aztecface

    Commodore

  • Members
  • 1,336 posts

Posted 11 February 2008 - 01:59

Jag röstade på "Nej. Det skulle helt enkelt vara fel"

Missförstå mig inte. Jag älskar bröst. Fråga bara min älskade flickvän. Men med tanke på alla fula bröst jag har sett i mitt arbetsliv så vill jag undvika att se dom i mitt privatliv.
"There once was a man from Nantucket..."

#17 Darth Wiggy

Darth Wiggy

    Captain

  • Members
  • 458 posts
  • Location:Helsingborg
  • Interests:Film, musik, star wars replicas, damer

Posted 11 February 2008 - 19:03

Jag röstade - upp till var och en på frågan. Unga kvinnor behöver ju sällan skämmas för sina bröst och vill de visa upp dem så gärna för mig. Äldre damer brukar ju vara av sådan ålder att de inte anser att bröst är något man visar upp för allmänheten. Ska bara män få visa sina manboobs? Lika osnyggt det som hängbröst på gamla tanter.

Fast å andra sidan... Om nu det blir tillåtet att gå topless på badhus, kommer inte feministerna då att få spel för att männen tittar på alla bröst? Ligger ju i generna på oss män...

Edited by Darth Wiggy, 12 February 2008 - 09:08.

Posted Image

I'm a stormtrooper, yes I am! And I'm proud of it! In a SCOTTISH way! Posted Image

#18 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 11 February 2008 - 20:01

Darth Wiggy , nu taler jag inte som moderator i detta forum, men jag skulle personligen uppskatta, at du inte använder ord som fula hängpattar, idet jag uppfattar det som et degraderande ord och inte särskilt revligt mot os äldra kvinnor . Detta er en personlig vädjan från mig och altså inte officiellt.

Jag hållar med om at unga kvinnors bröst garanteret er snyggare, men please som sagt kanske inte säga sådanne ord här.

Bara min personliga mening.

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#19 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 11 February 2008 - 21:22

Där håller jag nog med FX faktiskt. Måste du alltid uttrycka dig lika starkt? :(

#20 Aztecface

Aztecface

    Commodore

  • Members
  • 1,336 posts

Posted 11 February 2008 - 21:44

Undrar igentligen hur många varningar Wiggy har nu för tiden?
"There once was a man from Nantucket..."

#21 Snälle Hulken

Snälle Hulken

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 3,861 posts
  • Location:Trånkan City (den exklusiva stadsdelen)
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 11 February 2008 - 22:03

Nu sa ju FX att hon sa det i egenskap av privatperson och inte som moderator, så DW's varningar har inget med det här att göra. Även jag håller med FX, det var onödigt att uttrycka sig sådär.
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#22 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 11 February 2008 - 22:06

Som kommentar till DW så vill jag bara säga en sak: **** ******! <_<
Support your local search and rescue unit - get lost.

#23 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 11 February 2008 - 22:13

Okej, nu får alla en Adminvarning här. Återvänd till bröst på badhuset nu och inte tala om enskilda medlemmars sätt att uttrycka sig.

Och det säger jag i egenskap av admin.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#24 Lady Dragonheart

Lady Dragonheart

    Senior Captain

  • Members
  • 799 posts
  • Gender:Female
  • Location:Vännäs

Posted 11 February 2008 - 22:41

Ja! Det ska vara upp till var och en.

 


#25 Darth Wiggy

Darth Wiggy

    Captain

  • Members
  • 458 posts
  • Location:Helsingborg
  • Interests:Film, musik, star wars replicas, damer

Posted 12 February 2008 - 09:05

Vill bara kommentera ovanstående minidebatt lite:
Bröstsynonymer ändrade i mitt inlägg. Hoppas "hängbröst" är en mer accepterad benämning. Ordet "pattar" håller jag med om är nedlåtande, så jag ber samtliga damer på forumet om ursäkt.

Tebaks till ämnet.
Om det nu blir tillåtet att gå topless, tror ni inte det blir tjafs om att män stirrar på alla bröst?

Edited by Darth Wiggy, 12 February 2008 - 09:11.

Posted Image

I'm a stormtrooper, yes I am! And I'm proud of it! In a SCOTTISH way! Posted Image