Jump to content

Photo

Bron | Broen - en Svensk/Dansk kriminalserie


  • Please log in to reply
37 replies to this topic

#26 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 05 October 2015 - 17:42

 

I torsdags tog jag en tur till Gröna Lund för att kolla uppträdandet av den Lustige Affe. Hem till Småland har jag ännu inte hunnit, utan befinner mig nu hemma hos min syster. Jag trodde att jag skulle kunna snylta på hennes Netflix för att se de avsnitt jag missade av Arrow förra veckan och denna, men säsong 3 finns visst inte att tillgå där, så i stället tog jag en titt på Thor.

 

 

Nu har jag till sist lyckats komma ikapp med Arrow, så nästa avsnitt att se, är det som sänds på Kanal 11 på torsdag. Således har jag nu börjat kolla på tredje säsongen av Bron. Där är jag dock inte ikapp än. Men det gör ju liksom ingenting. Avsnitten lär ju ligga kvar på SvT Play ett bra tag. Synd att Martin inte är med, men det ska nog gå ändå...



#27 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 08 October 2015 - 20:38

Själv saknar jag inte Martin för fem öre, Saga Norén gör denna serie för mig! Dessutom verkar Martins ersättare intressant.


Winter is Coming


#28 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 09 October 2015 - 00:43

Ja, Saga hade varit klart svårare att byta ut. Känns som att allt skulle falla då.



#29 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 11 October 2015 - 10:23

Instämmer i kören, trodde det var "Saga mot Martin" men det visade sig vara "Saga mot resten" som var det viktiga. Att sen Sofia Helin visar upp skådespeleri i världsklass gör ju inte början på den här säsongen sämre (tänker mest på de gånger hennes coola, kalkyerande fasad brister lite).
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#30 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 27 September 2016 - 11:54

Ny säsong på gång, står det till exempel här. Annanstans har jag sett antydningar om att det blir den sista.

 

Det dröjer i alla fall ett par år innan den kommer, så i väntan kan man ju nöja sig med några parodier och så'nt.

 

Särskilt den här, men för all del också dessa:

 

 

...och en till. Ja, det finns minst en till, vet jag. Men den hittar jag inte just nu. Kanske en annan gång, eller aldrig...



#31 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 28 September 2016 - 04:04

Jag hoppas att de kan övertala skådespelaren att återvända som Martin och ge fans lite avslut, som många saknar. Han skulle ha varit med i förra säsongen men skådespelaren vägrade då han hatade hur hans karaktär var i säsongen innan.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#32 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 01 October 2016 - 06:39

Jag trodde att jag skulle sakna Martin i S3 men det gjorde jag inte. Martin är förvisso en bra och intressant karaktär spelad av en riktigt bra skådespelare. Men Henrik överträffade alla mina förväntningar och tystade mina farhågor med råge. En intressant karaktär, minst sagt och även här uppbackad av en riktigt duktig skådespelare.

Av vad jag har läst, vilket kanske bara är rykten, så verkar Hans Rosenfeldt ha nämnt att det ska passera längre tid mellan S3 och S4, vilket ju skulle kunna möjliggöra att man kan få med Martin också i den kommande säsongen. Jag tror att jag även har läst att skådespelaren, Kim Bodnia är intresserad av att vara med igen.

Men som sagt, allt är kanske bara rykten.

Det enda som jag vet är att jag verkligen ser fram emot den kommande och troligtvis även den sista säsongen av den här smått beroendeframkallande tv-serien. Vilket är kul då jag ogillar 90% av all tv som vi svenskar gör, vare sig det är på egen hand eller som här, i ett samarbete med andra länder.

Edited by Garm, 01 October 2016 - 06:42.


#33 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 22 January 2017 - 22:42

...och en till. Ja, det finns minst en till, vet jag. Men den hittar jag inte just nu. Kanske en annan gång, eller aldrig...

 

Här var den visst.



#34 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 24 August 2017 - 16:13

Teaser för sista (sägs det) säsongen:

 



#35 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 12 October 2017 - 11:06

Nu har det visst annonserats att nya säsongen börjar första januari.



#36 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 14 February 2018 - 20:51

Såatte... Någon mer än jag som kollar på fjärde (även känt som sista) säsongen?

 

Ett avsnitt kvar nu, så vad tror ni? Vem kommer att dö? Det finns viss precedens i programmet för att personer man inte tror ska dö dör. Fortsätter det så? Eller kommer den oväntade twisten bli att allt slutar totalt lyckligt??



#37 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 19 February 2018 - 19:16

Totalt lyckligt vore kanske att ta i, men klart övervägande optimistiskt. Och av de fem personer jag misstänkte skulle dö, dog bara noll . Den enda personen som dog i sista avsnittet var väl Backstreet Boys . Misstänkte att det skulle ha betydelse att Henrik berättade för honom om Astrid i föregående avsnitt .

 

Så det var slutet på det hela. Men jag vill nog hoppas på att det kommer en fortsättning om några decennium. Hm... 2036 blir det tjugofemårsjubileum. Det kanske blir lagom långt in i framtiden...



#38 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 13 April 2018 - 16:42

 

...och en till. Ja, det finns minst en till, vet jag. Men den hittar jag inte just nu. Kanske en annan gång, eller aldrig...

 

Här var den visst.

 

 

 

 

Och här hade vi visst en parodi till: