Jump to content

Photo

Letterman vs Leno


  • Please log in to reply
51 replies to this topic

#1 Jazzdevil

Jazzdevil

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,298 posts
  • Location:Sverige
  • Interests:1. Lee Van Cleef<br />2. The Dude<br />3. John Constantine<br />4. Dale Cooper<br />5. Charles Mingus<br />6. Scott Walker<br />7. Frank Miller<br />8. Nancy Sinatra<br />9. Barry Adamson<br />10. Serge Gainsbourg <br />

Posted 29 July 2004 - 06:52

Vem är egentligen bäst? Leno eller Letterman?

Jag är lite osäker på vem jag skulle välja fast det skulle nog bli Letterman mycket tack vare Biff, Allan och Rupert. Dessutom gillar jag hans Bush inslag och "is that anything" och såklart "will it float".

#2 Mara Jade

Mara Jade

    Senior Commodore

  • Members
  • 2,171 posts

Posted 29 July 2004 - 07:02

Conan O'Brien.... :D
Vad lyssnar och ser jag på?

Posted ImagePosted Image

Livet innebär naturligtvis många problem. Några av dom mest populära är. Varför föds vi? Varför dör vi? Varför använder vi så stor del av den mellanliggande tiden till att titta i skyltfönster? ~ Liftarens Guide till Galaxen

#3 Fonz

Fonz

    Lieutenant

  • Members
  • 92 posts
  • Location:GbG
  • Interests:Rollspel,Serier,musik och film

Posted 29 July 2004 - 08:58

Conan O'Brien.... :D

Så sant som det är sagt
”The force is extremly strong with him.”
Posted Image

#4 Jazzdevil

Jazzdevil

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,298 posts
  • Location:Sverige
  • Interests:1. Lee Van Cleef<br />2. The Dude<br />3. John Constantine<br />4. Dale Cooper<br />5. Charles Mingus<br />6. Scott Walker<br />7. Frank Miller<br />8. Nancy Sinatra<br />9. Barry Adamson<br />10. Serge Gainsbourg <br />

Posted 29 July 2004 - 11:25

Har tyvärr inte sett så mkt conan, han går på 4+ va? Tillhör den del av landet där utvecklingen går i sin egen lilla takt.... :(

#5 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 29 July 2004 - 11:45

Jo, det går på TV4+.

Skönt att se att det är mer än jag som lever på en plats där man får vara glad om det ens finns el :P
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#6 Mara Jade

Mara Jade

    Senior Commodore

  • Members
  • 2,171 posts

Posted 29 July 2004 - 14:39

Barbarer....dags att införa er i moder Svea...göra er civiliserade.. :P
Vad lyssnar och ser jag på?

Posted ImagePosted Image

Livet innebär naturligtvis många problem. Några av dom mest populära är. Varför föds vi? Varför dör vi? Varför använder vi så stor del av den mellanliggande tiden till att titta i skyltfönster? ~ Liftarens Guide till Galaxen

#7 HugoStrange

HugoStrange

    Captain

  • Members
  • 462 posts

Posted 29 July 2004 - 14:44

Kristian Luuk. ;)
Golf is a good walk spoiled - Mark Twain

Utan musik så dör jag - Jag själv

#8 Erika

Erika

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,783 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Trollhättan
  • Interests:Böcker, serier, film, TV-serier, TV-spel m.m.

Posted 29 July 2004 - 17:45

Jag har knappt sett de programmen. ;)

#9 StarBld

StarBld

    Silent Castaway

  • Members
  • 1,397 posts
  • Location:Stockholm
  • Interests:Serier, tecknat, retro, spel, rollspel, figurspel, film, böcker och samlarprylar.

Posted 29 July 2004 - 18:18

Alla har fördelar och nackdelar. Letterman tycker jag har en väldigt stel humor och hans inslag är ibland något av det värsta jag sett. Leno har helt klart bättre humor, men ibland skämtar han om samma saker om och om igen. Hur många gånger har han inte dragit Clinton skämt till exempel? Conan kan vara bra, men jag tycker att han är för virrig och har inte riktigt samma koll och kvalité på gäster som Letterman och Leno. Den absoluta favoriten är dock Jay Leno, följt av Oprah ;)
HK-47: You are like a delightful random cruelty generator, master, poisoning all you touch with your presence. You are a testament to all organic meatbags everywhere.

#10 Mara Jade

Mara Jade

    Senior Commodore

  • Members
  • 2,171 posts

Posted 29 July 2004 - 19:12

Oprah? Usch *ryser*
Vad lyssnar och ser jag på?

Posted ImagePosted Image

Livet innebär naturligtvis många problem. Några av dom mest populära är. Varför föds vi? Varför dör vi? Varför använder vi så stor del av den mellanliggande tiden till att titta i skyltfönster? ~ Liftarens Guide till Galaxen

#11 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 29 July 2004 - 19:32

1. Conan O'Brien
2. Jay Leno
.
.
.
.
.
22533. Letterman

:)

Kommer ihåg i början av 90-talet då man kunde se Leno och O'Brien på MSNBC. Var väldigt ledsen när den kanalen försvann. Blev dock glad igen när femman började med Leno och väldigt glad när 4+ började med O'Brien.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#12 Lady Dragonheart

Lady Dragonheart

    Senior Captain

  • Members
  • 799 posts
  • Gender:Female
  • Location:Vännäs

Posted 29 July 2004 - 19:48

Har inte sett någon av de programmen

Edited by Lady Dragonheart, 29 July 2004 - 19:49.

 


#13 wookiee

wookiee

    Senior Captain

  • Members
  • 599 posts
  • Location:Nacka, öster om Söder
  • Interests:Tecknade serier, Star Wars, jamaicansk musik och di gyal dem

Posted 29 July 2004 - 20:21

Conan är helt klart nummer ett, mycket tack vare figurerna som alltid dyker upp mellan inslagen:
* Preparation H Raymond
* Leonard Diesel (Vin Diesels bror)
* Masturbating Bear
* Space Needle och CN Tower (de lerbrottande tornen)
och min favorit:
* The Guy Who is Protected From Three-Inch Bees

Sedan är det jämnt skägg mellan Leno och Letterman för mig.

Leno är nog den bättre intervjuaren av de två och han har bättre manus med tydligare skämt (gammal ståuppare som han är) ... dessutom har han ju en del smarta återkommande inslag som "Jaywalking", "Battle of the Jaywalk All Stars" och "Where in the World Are Kip and Kim?" ... och Kevin är en roligare bisittare än Paul Shaeffer.

Letterman lever mer på att han är en genuint lustig typ, med knepiga infall och en oförutsägbar stil.
Dessutom är han mer inriktad på praktiska lustigheter som att kasta ner saker från hustaket eller låta körkortslösa stackare fickparkera på gatan nedanför.
Favoritinslaget var annars när han skickade ut Rupert Jee på stan (med öronsnäcka och dold kamera i glasögonen) och satt med en walkie talkie och matade honom med oförskämda repliker.

Jo, jag är en sucker för late night TV. ;)
Kanske skulle skriva en avhandling i ämnet.
Posted Image

#14 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 29 July 2004 - 20:50

Var det nån som såg en Saturday Night Live-sketch på ZTV häromnatten där Norm MacDonald föreställde Letterman och drev med hans sätt att skämta om irrelevanta saker och sedan skratta åt det som om det var det roligaste skämtet i världshistorien? Jag tyckte i alla fall det var roligt...

Ett program jag är nyfiken på är Last Call with Carson Daly som Conan nämner i slutet av sitt program. Nån som vet hurdant det programmet är?
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#15 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 29 July 2004 - 21:20

Jo, jag har sett några avsnitt av Last Call, verkar vara en avläggare av Late Late show med Greg Kinear (eller vad den hette). En halvtimme långt och med en gäst.

(Fick tag på en stream som strömmade en NBC-affiliate live på nätet för ett tag sedan, nu har den dock slocknat.. :( om det är tillfälligt eller inte vet jag inte, länken är kvar: http://www.vsb.bm/ (Tune in for live coverage...))

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#16 Confined Earth

Confined Earth

    Captain

  • Members
  • 483 posts

Posted 30 July 2004 - 01:50

Jag mår illa utav Conans program, dårför kan jag inte säga nått om det då jag inte klarar av att se på det. Annars är Leno kul när man inte ser det så ofta och Leterman har bra innehåll.
Cool like Spider-Man

Is: Confined Earth
Was: Primegandur, JimPrime

#17 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 30 July 2004 - 02:49

Conan är skitskön, och den absoluta höjdpunkten är när Frankensteins monster ska slösa bort en minut av vår tid eller när de visade små klipp av Walker, Texas Ranger. :D
*Hockey och superhjältar*

#18 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 04 August 2004 - 11:49

Letterman älskar jag. Hans totalt sjuka humor, som just går mycket ut på saker som att kasta ner grejer från hustak etc. Just det avsnittet med Rupert och öronsnäckan är ett av de roligaste saker jag sett på TV. Alla "George W Bush joke that isn't a joke" "George W Bush, Ladies Man" etc inslagen är också lysande.

Letterman helt klart. Och Letterman gillar Batman.


Jay Leno, tja hans "Head lines" är riktigt kul. Annars gillar jag inte programmet.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#19 Jazzdevil

Jazzdevil

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,298 posts
  • Location:Sverige
  • Interests:1. Lee Van Cleef<br />2. The Dude<br />3. John Constantine<br />4. Dale Cooper<br />5. Charles Mingus<br />6. Scott Walker<br />7. Frank Miller<br />8. Nancy Sinatra<br />9. Barry Adamson<br />10. Serge Gainsbourg <br />

Posted 04 August 2004 - 15:06

Letterman älskar jag. Hans totalt sjuka humor, som just går mycket ut på saker som att kasta ner grejer från hustak etc. Just det avsnittet med Rupert och öronsnäckan är ett av de roligaste saker jag sett på TV. Alla "George W Bush joke that isn't a joke" "George W Bush, Ladies Man" etc inslagen är också lysande.

Letterman helt klart. Och Letterman gillar Batman.


Skönt att det inte bara var jag som gillade Letterman mest, det känns som många dissar honom ordentligt, biff hendersson och rupert får mig att asgarva!!! Tex igår när biff besökte demokraternas konvent, humor i högsta klass, eller när rupert spottade på kameralinsen strax innan "tell regis to shove it" tävlingen, grymt!

Leno har ju en hel del bra grejer också, såsom jaywalking och frågetävlingen med idioter osv, och han slipper ju för all del paul shaffer

#20 Mara Jade

Mara Jade

    Senior Commodore

  • Members
  • 2,171 posts

Posted 04 August 2004 - 15:21

Letterman är ju klart bättre on Leno. Gillar Dave's humor mera, och att vad som helst kan hända på den showen.. :)
Vad lyssnar och ser jag på?

Posted ImagePosted Image

Livet innebär naturligtvis många problem. Några av dom mest populära är. Varför föds vi? Varför dör vi? Varför använder vi så stor del av den mellanliggande tiden till att titta i skyltfönster? ~ Liftarens Guide till Galaxen

#21 zaphod

zaphod

    Fleet Captain

  • Members
  • 1,034 posts
  • Location:Stockholm

Posted 05 August 2004 - 00:33

Min favorit är faktiskt Kristian Luuk. Jag känner en större närhet hos hans mer svenska skämt. Jag gillar hans stil.
Bland dom amerikanska showerna gillar jag Leno bäst. Han har helt enkelt roligare humor än Letterman, även om Letterman är en större personlighet. Ni får ursäkta men Conans show hatar jag verkligen. Uppskruvad och stirrig är vad han är.

#22 wookiee

wookiee

    Senior Captain

  • Members
  • 599 posts
  • Location:Nacka, öster om Söder
  • Interests:Tecknade serier, Star Wars, jamaicansk musik och di gyal dem

Posted 05 August 2004 - 01:09

Hm...
Ironiskt nog är Conan Kristian Luuks största förebild. :lol:
Posted Image

#23 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 05 August 2004 - 20:57

Ser aldrig på talkshows ;)

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#24 Collecta.se

Collecta.se

    Senior Commander

  • Members
  • 261 posts
  • Location:Göteborg
  • Interests:Flickvännen,SSS, filmer, fotboll, elektronik, IT etc

Posted 05 August 2004 - 20:59

Conan O´Brien rockar! I samma klass som Jim Carrey när det gäller "Mental Maniacs" .

#25 wookiee

wookiee

    Senior Captain

  • Members
  • 599 posts
  • Location:Nacka, öster om Söder
  • Interests:Tecknade serier, Star Wars, jamaicansk musik och di gyal dem

Posted 05 August 2004 - 23:05

Ha!
Halle Berry var hos Conan ikväll.
WB har verkligen satsat hårt på att låta henne promota Catwoman.
Stackarn. :rolleyes:
Posted Image