Jump to content

Photo

Iron Sky


  • Please log in to reply
73 replies to this topic

#1 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 21 October 2007 - 12:18

Finnarna håller på med ett intressant sci-fi projekt. Posted Image Storyn tycker jag verkar helintressant. Hoppas det hela håller i sig och att vi får se en teaser/trailer snart.

Officiell Hemsida: IronSky.net.

.:: Iron Sky - the story ::.

Background
Iron Sky is a feature-length science fiction comedy, from the creators of Star Wreck: In the Pirkinning (2005) and the producers of Jade Warrior (2006). The script is written by award-winning science fiction writer Johanna Sinisalo ("Not Before Sundown"), and is based on an original idea by Jarmo Puskala (Star Wreck: In the Pirkinning). The development began in early 2006, but no schedules or release dates are given at this point.

Expect more information about the film as the year progresses. To make sure that you are the first to hear the latest news, sign up for our Newsletter.

Story premise
Towards the end of World War II, in 1945, the SS officer Hans Kammler's staff made a significant breakthrough in anti-gravity research. From a secret base built in the Antarctic, the first Nazi spaceships were launched in late '45, and they founded the military base Schwarze Sonne (Black Sun) on the so-called dark side of the Moon. The purpose of this base was to build a powerful invasion fleet and return to take over the Earth once the time was right.

It is the year 2018. The Nazis are about to return to an unsuspecting Earth – but the homeworld has problems of its own. Frustrated people hunger for anything inspiring, shocking, strange or surprising, like a lightning bolt out of the blue. They're going to get it – more so than they've ever hoped! And they're going to love it!

Welcome to a journey into the world of Iron Sky.

About the film
Iron Sky is being produced by Energia Productions, Blind Spot Pictures and Petri Jokiranta. At the moment, the team is working to finalise the script, put together a top-notch production team, and are looking for financing. The primary language of the film will be English, and the production is aiming for worldwide distribution, on film and on the Internet. If you are interested in joining in the production of Iron Sky, please contact us!

Collaborative production
Later this year the creators of Iron Sky will also introduce a revolutionary production method where you can join in and bring your knowledge, skills and talents to the production. Yes, we are talking about an Internet-based collaborative film production platform! There will be more information on this later this year, so stay tuned.


Hittade det via: SFcrowsnest.com de länkar dessutom till en dokumentär... visserligen på finska Posted Image men de som kan finska kanske vill se den? Skickar in en länk, det visas lite bilder som jag antar är från filmen. >> YouTube - Iron Sky preview

IMDb: Iron Sky (2008) (fortfarande tom ännu).

Edited by Georgia, 02 April 2012 - 15:46.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#2 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 21 October 2007 - 13:30

Star Wreck: In the Pirkinning var ju klart underhållande och väldigt ambitiös så jag tar mig gärna en närmare titt på deras kommande projekt. :)

#3 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 26 October 2007 - 17:12

Help us build the Nazi Moonbase! Ploppade upp i gmail aldeles nyss.

*Hick*

Tog ett tag och fatta att det inte var spam utan helt enkelt nyhetsbrevet från skaparna av denna film. :lol: Man ville helt enkelt se om några var intresserade av att hjälpa till med filmen vad jag förstår. (Mer info).

Med brevet så följde det även med tre länkar med preview bilder. Är ni intresserade? :P
Nazi Moon Base overview: Posted Image
Pentagon embed: Posted Image

Den sista bilden är läcker, men den har tyvärr inget med själva filmen och göra utan är helt enkelt en referensbild för att man skall förstår storleken.

Och det finns några fler bilder i Iron Sky's Galleri.

Edited by XC, 26 October 2007 - 17:16.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#4 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 28 October 2007 - 14:04

Visst är vi intresserade. :D

Håller med om att bilden på Pentagon var imponerande men synd att den inte har något med filmen att göra. Dock hittade jag några i deras galleri som var rätt snygga och ambitiösa om inte annat.


XC, har du sett deras tidigare film, Star Wreck: In the Pirkinning?

#5 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 28 October 2007 - 14:13

Nej, men DVDn ligger på min minneslista. :)

Edit: *Suck* Nu är jag uppe i snart 40 000:- igen. :P Jag köper alldeles för lite film...

Edited by XC, 28 October 2007 - 14:14.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#6 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 28 October 2007 - 14:31

Hojta till när du sett filmen, skulle vara kul att höra vad andra tycker om den då jag verkar vara ensam om att ha sett den... :D


40 000:- spenderat på film totalt?

#7 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 28 October 2007 - 14:36

Näe... 40 000:- som jag uppenbarligen kommer att spendera. :lol: Jag lägger till de flesta filmerna jag håller ögonen på på önskelistan på discshop, och discshop är så snälla och summerar värdet av listan. 38.373,00 kr är det just för närvarande... Men då är det å andra sidan en hel del TV-Serier, det skall erkännas. :)

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#8 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 28 October 2007 - 14:48

Impressive. Most Impressive. :lol: :D

Jag använder mig inte av den funktionen men borde kanske göra det för att hålla koll på det svenska utbudet av kommande releaser om inte annat. Köper rätt mycket importfilm men då anlitar jag andra ställen som har bättre priser.

#9 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 28 December 2007 - 10:58

Det har dykt upp en flashfilm med vad som verkar vara produktion och consept bilder från/till filmen:
[img]http://imgred.com/http://www.iconlet.com/icons/lila/white/128x128/apps/kaffeine-play.png[/img] (Eftersom den är autostartande så väljer jag att inte videotagga den).

Edited by XC, 30 December 2007 - 15:23.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#10 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 30 December 2007 - 15:32

Jag gillar att finländarna börjat jobba lite mer i olika genrer, man vet att man kan göra krigsfilm, dystra filmer och mycket tragiska filmer i Finland, kul med något i Sci-fi väg men lite synd att det måste vara en komedi. Känns alltid för mig att när man inte gör nånting helt seriöst så är det för att man inte litar på vad man gör. Som den där vampyrrullen..vad hette den som man gjorde i Sverige, Frostbiten? försök att "play it straight" hur "löjlig" konceptet än må vara. Jag uppskattar sånt mycket mer och det blir ofta roligare så.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#11 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 07 January 2008 - 14:28

Trevlig liten flashfilm. Det är rätt intressant att få följa en sådan här film från början till slut på detta sätt. :)

#12 Fantastix

Fantastix

    Lieutenant Junior Grade

  • Members
  • 59 posts

Posted 15 May 2008 - 20:04

Finland har annars en rätt så bred grupp som gör Indiefilmer. På vågen efter Star Wreck har det dykt upp en hel del proffessionella filmskapare.

Kändast är väl A. J Annala med sin Jade Warrior som blandar Wuxia filmer med Kalevala. Han håller förövrigt på en en skräckfilm som heter Sauna (eng. Filth). Filmens engelska synopsis:
"A cruel horror film bathing in the Finnish sauna culture, in the no-zone between Christianity and paganism. A story of two brothers, who leave a young girl to die and become haunted by her, as she follows them in supernatural form, her face pouring with endless filth. The brothers escape with a commission marking the border between Russia and Finland to a Russian-Orthodox village. In there they find a sauna - The sauna where all sins are washed away. Seeking for forgiveness, the brothers step into the sauna…"


Marko Mäkilaakso gör en krigs-zombiefilm som går under titeln Stones War. Filmens synops är litet som Sauna. Synopsis:
"Captain Martin Stone is leading a finely-trained, elite platoon of American and Finnish soldiers as they attack an enemy bunker. Underestimating their enemy’s strength, they are quickly beaten back into the forest. As they try to regroup, they are suddenly attacked by the same soldiers they had just killed a few minutes earlier. Forced to flee deeper into Russian territory, they discover one of war’s most terrifying secrets and realize they have woken up a far more deadlier enemy."

Andra filmer som görs som bäst är också Blood Ceremony Pictures film Black Blooded Bride of Satan. En skräckfilm som går i den gamla goda Hammer stilen.

Tidigare filmer som bör nämnas är väl också The Mist som är en indiefilm som blandar finsk saga med fantasy. Filmen kan laddas ner gratis från deras hemsida. Filmen finns med Engelsk text. Rekomenderas vart för alla som är intresserad av att se finsk indiefilm.

En annan fantasyfilm som också kan nämnas är Domoi - the Way home. En kort film på 32 minuter som berättar om en soldat som får tillräckligt av krig och vandrar hem. Han övernattar i ett slott där han möter en våldnad. En rätt så kul film som tyvärr tagits bort från nätet men kan laddas ner här

Finland har även en förening som går under titeln Finnish Indiependent Movie Assosiation (FINDIE) som är en kontaktorganisation för alla som gör indiefilmer i Finland. Blir någon intresserad kan man ladda ner och se på en del filmer på sidan Finfilms.

Nu underar jag också om en sån sak finns det ett liknande system i Sverige och framförallt finns det Indiefilmskapare som distribuerar sina filmer t.ex. gratis på internet. Jag är själv en stor fan av indiefilmer och ser en hel del och det vore kul att få se litet från grannlandet också. I synnerhet skräck, science fiction och fantasyfilmer.

Kenneth

#13 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 16 May 2008 - 12:45

Många intressanta tips att titta närmare på. Har sett Jade Warrior och tyckte väl att den var sådär. Rent visuellt är det en vacker film men jag blev inte så imponerad av handlingen måste jag säga.

Edited by Cartman, 16 May 2008 - 12:46.


#14 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 01 July 2008 - 12:43

The first episode of Iron Sky Signal is here! Iron Sky Signal is a monthly show that will follow the production of Iron Sky from the very beginning to the premiere and beyond! Signal is hosted by the lovely and beautiful Mariel Mettälä.

Watch the first episode on our blog: http://blog.starwrec...gnal-episode-1/

You'll find the Signal episodes and more from our YouTube channel: http://www.youtube.c...rgiaproductions

If you have any tough questions you'd like Mariel to ask from us, please send them to mariel<at>ironsky.net


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#15 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 22 July 2008 - 16:27

Iron Sky posters : Iron Sky

Iron Sky posters are here and they look great! Get your propaganda from The Store.

Posted Image Posted Image

Tjusiga va? Diggar speciellt den där sista. :D

Edited by XC, 22 July 2008 - 16:28.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#16 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 22 July 2008 - 16:39

Coola. Den sista ger en härlig retro-känsla. Skulle inte ha något emot att ha en av dom på väggen. :)

#17 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 22 July 2008 - 17:12

Inte jag heller. :) Fast jag vet inte om det är värt 200 spänn.

Edited by XC, 22 July 2008 - 17:12.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#18 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 22 July 2008 - 17:18

Inte en chans att det är det. Har enbart ett fåtal posters på mina väggar, då är det också till filmer som verkligen betyder något och som har varit värda att köpa.

Kan tänka mig att priserna för dessa posters hjälper till med filmens budget?

#19 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 22 July 2008 - 17:30

Antagligen... Det är isåfall den enda anledningen till att jag skulle betala så mycket för en poster. :)

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#20 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 23 June 2009 - 19:39

Ser att trailer inte postats här ännu.

{Fullskärm/HQ}

Jag ser då fram emot filmen. :D

Edited by XC, 23 June 2009 - 19:44.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#21 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 23 June 2009 - 19:50

Jag vill oxå se den! :)

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#22 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 24 June 2009 - 12:08

Tycker det ser ut att kunna bli en riktigt bra och underhållande film. :)

#23 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 14 May 2010 - 15:02

Fick mejl från Enerigia productions att en ny teaser är släppt:
http://www.youtube.com/watch?v=DeAfoiN5SDw
YouTube Fullskärm Officiell Hemsida

Jag tycker det ser riktigt bra ut, ser med nöje fram och införliva den i filmoteket. :)

Edited by XC, 14 May 2010 - 15:06.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#24 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 14 May 2010 - 23:18

Jag håller med, det ser riktigt bra ut! :D
Men när kommer den? :unsure:

Winter is Coming


#25 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 15 May 2010 - 07:52

Vet inte. :(

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)