Jump to content

Photo

Captain America: The First Avenger


  • Please log in to reply
234 replies to this topic

#1 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 01 January 2008 - 18:39

Står inte mycket på IMDb om den nya Captain America filmen.

IMDb >>The First Avenger: Captain America (2011)

Director: Nick Cassavetes
Writers: Jack Kirby (characters)
David Self
more
Release Date: July 2009 (USA) more
Genre: Action / Adventure more
Plot Outline: Unassuming Army officer Steve Rogers volunteers for a top secret research project that turns him into Captain America, a superhero dedicated to defending America's ideals.


ComicBookMovie.com


Uppdaterad 080929:

Writers: Jack Kirby (characters)
Zak Penn (screenplay)
more
Genre: Action | Adventure more
Plot: After being deemed unfit for military service, Steve Rogers volunteers for a top secret research project that turns him into Captain America, a superhero dedicated to defending America's ideals.


Edited by Georgia, 18 October 2011 - 19:13.

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#2 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 01 January 2008 - 19:19

Hmm, jaha. Kan mycket väl bli intressant, om dom t ex har Ed Brubaker att skriva manus.

Dessutom behövs ju en Cap-film för att få till den framtida Avengers-filmen som Marvel planerar ( tydligen ska Nick Fury finnas som en röd tråd som knyter ihop alla nya Marvel-filmer, med start i Iron Man, för att kulminera i Avengers). :)

Just Cap är nog den marvel-figur som är absolut svårast att lansera internationellt är jag rädd dock... Så vi får se hur dom ska klara detta, utan att det blir en nationalistisk soppa.

#3 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 01 January 2008 - 19:22

Jo, det säkraste kortet för en Intrenationell Cap är nog Nazisterna som fiender både då och nu samt kanske en internationell sidekick av nåt slag?
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#4 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 05 January 2008 - 16:54

Hoppas filmen faktiskt görs. Brubaker som manusförfattare skulle ju vara kul men det är ju väldigt sällan serieförfattare får ha en stor roll när det hanlar om hollywood adaptioner, finns undantag,men tvivlar på att Brubaker får göra det. Cap får säkert slåss mot terrorister,förhoppningsvis så är skaparna av filmen liberaler så de kör säkert med något i stil med att de terroristerna Cap slåss mot under 2000-talet har en koppling med Nazisterna eller något. Kan bli en riktigt cool film, en Captain America om den görs rätt.


Vi får väl se.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#5 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 05 January 2008 - 22:50

Tja, tror väl att det kanske finns större chans nuförtiden, att serieförfattarna får vara med på ett hörn i marvel-filmerna?

JMS t ex, har ju nämligen gått och blivit manusförfattare till Silver Surfer.

#6 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 06 January 2008 - 11:20

Sändes inte Captain America igår på TV? ;)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#7 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 07 January 2008 - 15:19

Intressant projekt som jag lär följa utvecklingen av. Dock känns Nick Cassavetes som ett suspekt val av regissör IMO. Men tiden lär väl utvisa om han är ett bra val eller ej. :)

#8 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 07 January 2008 - 23:17

Den måste ju bli bättre än filmen från 1990 i alla fall. Jag vägrar att tro att den går att göra sämre.

Winter is Coming


#9 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 07 January 2008 - 23:21

Undrar om de tänker ha med Bucky den här gången, eller om de skippar honom nu också?
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#10 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 07 January 2008 - 23:25

Är det nån sidekick eller?

Winter is Coming


#11 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 07 January 2008 - 23:39

Ja, Bucky Barnes var Caps medhjälpare under andra världskriget, innan han dog på slagfältet. Or did he???

Edited by SwedishSuperhero, 07 January 2008 - 23:40.

"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#12 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 06 May 2008 - 12:32

FirstShowing - Rumor: Matthew McConaughey Possibly Captain America - Blasphemy!

Posted Image

Edited by Cartman, 06 May 2008 - 17:47.


#13 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 10 May 2008 - 21:07

Captain America’s Shield Spotted in Iron Man
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#14 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 10 May 2008 - 22:39

Inga åsikter om Matthew McConaughey som Captain America? :blink:

Okej, då slänger vi in något kontroversiellt. Jag ser inga problem med det! ;)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#15 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 10 May 2008 - 22:53

Bättre kan de nog hitta. Helst någon relativt okänd skådis också. I alla fall är McConaughey ett rykte som det inte finns något direkt belägg för än, så det finns inte så mycket att kommentera om det. Marvel har än så länge varit riktigt bra på casting i sina filmer, så det lär nog fortsätta vara det i framtida projkekt också. Fast jag hoppas på någon annan skådis. ;)
*Hockey och superhjältar*

#16 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 10 May 2008 - 23:08

Nja McConaughey var väl inte världens sämsta val. Inte världens bästa heller.

Mitt val: Nikolaj Coster-Waldau från New Amseterdam.

Edited by Wylie Times, 10 May 2008 - 23:58.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#17 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 10 May 2008 - 23:47

En dansk spelandes Captain America? Djärvt val!! ;)
*Hockey och superhjältar*

#18 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 10 May 2008 - 23:56

:D Utseendemässigt tycker jag dock att han passar väldigt bra. Plus att han inte är så jätte känd.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#19 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 11 May 2008 - 00:21

Jag är inte så säker på det jag. Måhända att han är en skådis på SAMMA nivå som Downey eller Norton då? Cap Am behöver verkligen en talang av den storleken för att komma till sin rätt.

Utseendemässigt är han skaplig för rollen iallafall, måste jag erkänna.

Hmm. Hur är det med *brytningen*? Cap har ju inte skandinavisk brytning ju..

#20 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 11 May 2008 - 00:32

Brytningen är inga problem, han låter inte mer dansk än Viggo Mortensen gör.

Men jag kan förstå din invändning gällande att spela mot skådisar av Donwey Jr. och Nortons kaliber senare i Avengers. Och jag gissar att filmbolaget tänker likadant. Så McConaughey är ju definitivt ett mer troligt namn.

Men med det sagt så tycker jag att Coster-Waldau är en bra skådis som absolut skulle kunna spela mot Donwey Jr. och Norton.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#21 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 11 May 2008 - 00:32

Hmm. Hur är det med *brytningen*? Cap har ju inte skandinavisk brytning ju..

Det har inte Nikolaj Coster-Waldau heller om det är honom du pratar om.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#22 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 12 May 2008 - 07:32

Marvel is Setting Up Captain America Storyline in The Incredible Hulk Movie!

Marvel is doing some clever cross promotion in their films! Not only can you spot Cap's shield in the Iron Man movie, but it turns out that the Incredible Hulk movie will set up the super soldier storyline--prepping the origin story for the Captain America movie! See a pic of the super soldier serum inside!

Universal pictures has given us a new batch of photos to examine from The Incredible Hulk. The pic below is the first look at the "super soldier serum" that is used to create Captain America. Scoopers tell us that in the Hulk movie, General Ross's dialogue will include a bit about a super soldier project started during World War II--the origin story of Cappy!


Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#23 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 12 May 2008 - 15:54

Marvel är då ena listiga ena.. :D Är väl ganska logiskt att det nämns där också, då det finns en koppling mellan de två i Ultimates, och med tanke på vad General Ross antagligen vill ha Banner till när han får tag i han.

#24 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 12 May 2008 - 16:24

Så ska de ta supersoldatserumvinklingen i nya Hulk? Bilderna man har sett verkar ändå tyda på gammastrålning av något vis...men coolt om de här figurerna (Cap, Hulk, Iron Man, Thor) kopplas ihop sådär. :)
*Hockey och superhjältar*

#25 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 22 May 2008 - 11:47

Captain America, Thor Details Leaked

Kevin Feige, president of Marvel Studios, confirmed that the upcoming The First Avenger: Captain America will be a World War II period piece, like the comic book on which it is based, and he shot down a rumor that Matthew McConaughey was in line to play the hero.

Feige, speaking to online journalists at Universal Studios on May 21, added that Captain America would help set up the eventual Avengers movie, which follows six weeks later. (Feige also confirmed what many fans have speculated: That the star-shaped object in Tony Stark's workshop in Iron Man is indeed part of Cap's famous shield.)

/.../


Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.