Jump to content

Photo

Samarbete!


7 replies to this topic

#1 FredrikRydén

FredrikRydén

    Cadet First Year

  • Members
  • 3 posts

Posted 06 July 2011 - 18:02

Hej!

Fredrik Rydén heter jag, och var som 15/16-åring (?) med från början när SSS skapades. Tecknade ena halvan av serien Revolution som var med i #2. Nu vill jag dock helst glömma mina teckningar från den tiden, och blicka framåt!

Slutade aldrig teckna serier utan har försökt själv av och till under åren, men har svårt att komma på en bra historia till alla karaktärer och koncept jag hittar på.

Det jag söker är därför någon som också har ett kreativt sinne, som tillsammans med mig vill utarbeta nya, fräscha koncept och idéer för den bästa serie vi någonsin skapat! Någon med samma passion för historieberättande som jag har för konsten.

Genre eller stil spelar ingen roll, men jag gillar drama, mysterium, kvinnor, vapen och våld!

Så om du är räddningen jag behöver i min kreativitetsfrustration, hör av dig här, på ryden.fredrik@gmail.com, eller på Facebook.

Let's do something great together!

#2 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 06 July 2011 - 19:58

Mors! En gammal bekanting är tillbaka, kul! Du kommer säkert att hitta någon att rita åt, men nu under sommaren kan det ju vara lite skralt med det. Har du tänkt dig ett helt nytt koncept, eller kan det vara ett redan befintligt SSS-koncept som kan tas till nya höjder? Vill du vara med och skapa det från början eller kan du tänka dig att anamma någon annans färdiga idé? Har du några nya teckningar att visa upp? Håll ut, så hittar du nog någon att samarbeta med, annars kan jag nog komma på något!
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#3 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 06 July 2011 - 21:11

Ett bra sätt att dra uppmärksamheten till sig, är ju att visa upp sina senaste alster också, så att både fans och skapare kan få en liten bild av vem du är, och vad du vill göra för seriekonst. =)

Har du ett konto på communityt DeviantArt förresten? Rekas definitivt, där kan du få mycket feedback och idéer.

#4 FredrikRydén

FredrikRydén

    Cadet First Year

  • Members
  • 3 posts

Posted 07 July 2011 - 20:13

ett litet axplock av vad jag har haft för mig de senaste åren finns på http://fredrikryden.carbonmade.com!

#5 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 07 July 2011 - 20:49

Vissa av bilderna är ju riktigt bra! Du kommer att hitta en författare! Men hur är det nu, kan det vara någon annans koncept helt och hållet, eller vill du vara med och utveckla det från början?
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#6 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 07 July 2011 - 20:57

Tfels sade just det jag hade i tankarna.
Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#7 FredrikRydén

FredrikRydén

    Cadet First Year

  • Members
  • 3 posts

Posted 08 July 2011 - 12:42

Tfels sade just det jag hade i tankarna.


Självklart hade jag tyckt det var roligast att få utveckla ett nytt koncept tillsammans med någon. Men om någon här har ett färdigt manus som tilltalar mig, där jag får kreativ frihet med designen är det klart jag nappar! :)

#8 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 08 July 2011 - 16:12

Jag har tyvärr inget riktigt bra nedskrivet. Har bara ett färdigt manus, men det är nog inte så riktigt tilltalande, knappt för mig ens, så jag kan inte vara till hjälp där.
Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.



Reply to this topic