Jump to content

Photo

Haj-sommar på SFN! Filmfest!


  • Please log in to reply
108 replies to this topic

#101 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 21 September 2013 - 22:18

Måste ta och se Snow Shark någon gång, jag satt och läste era omdömen inatt och formligen gapskrattade. När jag kom till Crusaders; "Och manuset.,, jag menar, de lockar den med en tändare." så låg jag typ dubbelvikt. :P Och sedan är ju inte jag främmande för att se den här typen av amatörfilm, och det underlättar väl en titt.


Den med tändaren är typ bästa scenen i hela filmen. :P

Och som crusader nämner så är den filmad i slowmotion. Vanligt idag har jag märkt. :P


:lol2: Ja, det är en vanlig företeelse har jag märkt. När införs varningstext för sådant? ;) Och det är illa när sådant händer till en film med 80 minuters speltid. Det är inte ett gott tecken.


Edited by Garm, 21 September 2013 - 22:20.


#102 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 30 September 2013 - 16:50

Up from the Depths (1979) [PH/US] ¤ "Tack" Garm.
! Sol, vind och vatten; hajar, turister och djupa hav; det, är mina drömmar vävda av.
+ Roger Corman goes Hajen!
- Storyn är aptråkig, jag tror jag somnade ett par gånger mitt i. Jag tror filmen kom med en dialog.
+ Väldigt tjusig poster med egen take på klassiska hajens.
- "Urtidshajen" ser ut som en gädda ... de få gånger den faktiskt är i bild
+ Väldigt tjusig poster.
- Regin i proportion med budgeten och skådespelarna känns dubbade, väldigt dubbade.
? Man hittar kroppsdelar av människor i vattnet och man vänder sig till hamnchefen och inte polisen?
 

*

 

En sökning på IMDb genererade nyss följande felmeddelande:

 

2013-09-3017_28_27-500Error-IMDb.png

It's like they know me or something! :P


Edited by XC, 30 September 2013 - 16:51.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#103 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 01 October 2013 - 00:14

Kort och koncist omdöme. Får väl se om jag kollar in filmen lite närmare vid något tillfälle. Ditt omdöme får mig att tveka lite, speciellt raden om att den verkar fungera som sömnmedel. Något som jag själv råkar ut för då och då när jag ser på film. Så kan man undvika det, så är det kanske dumt att utmana ödet. :P

 

Kuligt felmeddelande vid din IMDb-sökning. Dom har kartlagt senaste tidens filmtittande väl. ;)



#104 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 01 October 2013 - 16:27

Jag hade iofs jobbat fm igår och jag är ofta lite småtrött då på em; det är inte helt ovanligt att jag då kan nicka till även under riktigt bra filmer. :)


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#105 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 02 October 2013 - 00:53

Sådant spelar givetvis roll. Jag lär väl återuppleva det själv när jag nu kan börja jobba igen. Filmen är ju lockande, det ska erkännas. En sådan där typisk c-film som man gillar att se mellan varven. Så vem vet, det kanske blir realitet förr eller senare.

 

Annars då, har du någon mer hajfilm på lager som du skulle vilja se?



#106 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 02 October 2013 - 01:04

Jag ska också se Up from the Depths men XC's tankar om filmen fick mig att tappa suget, om man säger så. :P Så det får bli en dag då jag känner att jag orkar med det. ;)

 

Jag vet inte hur det är med XC men då Halloween närmar sig så blir jag mer sugen på att se andra skräckfilmer (Slasher t ex) och ta en längre paus från haj-filmer. Känns som att det mäst finns bottenskrap kvar, nu. :P


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#107 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 02 October 2013 - 07:58

Helt OK Crusader, du behöver inte ha dåligt samvete över att inte komma till skott. Jag såg den eftersom den här filmen fick mig att köpa Machete Maidens Unleached och den här filmen nämns där mot slutet. Annars har jag nog inte heller kommit till skott. :P


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#108 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 02 October 2013 - 15:12

Skönt att det är fler än jag som känner så inför att se den filmen. Men samtidigt bra att man inte helt överger tanken på att den förr eller senare ska ses. :D Själv har jag ju snöat in på Dario Argento, så jag misstänker att det tar ett tag innan jag tar mig an några hajfilmer. :P



#109 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 03 October 2013 - 00:38

Vi borde igentligen ha en skräckfest nu över Halloween. ;)


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif