Jump to content

Photo

Nikita (2010)


  • Please log in to reply
12 replies to this topic

#1 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 07 October 2010 - 20:59

3 november har "Nikita" med Maggie Q premiär på Kanal 5.


Nikita till Kanal 5

Höstens coolaste actionhjälte är snart här.

Få actionkvinnor har gjort så starkt avtryck i filmhistorien som Nikita. Från skaparna av Charlie’s Angels, Supernatural och CSI kommer nu tv-serien som inspirerats av kultfilmen, och vi ser Maggie Q i rollen som en av filmvärldens mest explosiva, kvinnliga agenter.

Nyligen hade Warner-satsningen Nikita premiär i USA och i höst ser vi den actionladdade kriminalserien på Kanal 5.

Liksom i Luc Bessons actionrulle följer vi Nikita, en ung kvinna som hamnat utanför samhällets skyddsnät och levt ett destruktivt liv. Hon räddas av en hemlig gren inom den amerikanska underrättelsetjänsten kallad Division och tränas till att bli en av deras bästa lönnmördare.

Känd från Mission: Impossible

Men något händer och Nikita vänder sig mot organisationen. När serien börjar har hon gått under jorden och drivs av en kompromisslös vilja att hämnas dem som förrått henne.

I rollen som den explosiva Nikita ser vi Maggie Q känd från actionfilmer som Mission Impossible 3, Rush Hour 2 och Die Hard 4.0. Michael, hennes före detta chef på Division, spelas av Shane West (Cityakuten) och i rollen som en av Divisions senaste rekryter Alex ser vi Lyndsy Fonseca (Desperate Housewives och Kick-Ass).


Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#2 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 07 October 2010 - 21:43

Jag har sett de fyra första avsnitten och denna nya version av Nikita är helt okej om man gillar snygga tjejer som sparkar röv och det gör väl vi alla? :P

Winter is Coming


#3 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 08 October 2010 - 08:26

Ok, de behöver inte vara snygga, men jag gillar filmer/tv-serier med tjejer som är tuffa och klarar sig själva. :P

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#4 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 08 October 2010 - 11:13

Nikita är helt ok av att döma från dom två avsnitt jag sett men inget jag känner att jag har tid med så jag har lagt den åt sidan. Det går för mycket annat som är bättre.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#5 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 08 October 2010 - 17:46

Som jag förstått det så är det här en fristående fortsättning av den gamla serien, men ett par år senare typ.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#6 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 08 October 2010 - 18:31

Nja det är väl ingen fortsättning på den gamla serien men för att ge den här serien ett fräscht perspektiv så utspelas den tre år efter att hon rymt från organisationen som tränade henne och nu är hon tillbaka för att förstöra den organistationen.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#7 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 08 October 2010 - 18:51

En fristående fortsättning alltså :P
Kommer inte riktigt ihåg hur förra serien slutade men alla namn verkar ju vara detsamma i den här serien.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#8 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 09 October 2010 - 16:24

Jag har sett de fyra första avsnitten och denna nya version av Nikita är helt okej om man gillar snygga tjejer som sparkar röv och det gör väl vi alla? :P



Beror på hur de skrivs. Som koncept så var nyversionen av "Bionic Woman" right up my alley, tråkigt nog så var det enda bra med den serien Katee Sackhoff, resten sög.

Såg första avsnittet och det var sådär. Ska kanske se andra också.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#9 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 22 November 2010 - 20:58

Har nu sett tre avsnitt av Nikita och jag kan inte påstå att jag är imponerad. Tunt manus och bleka skådespelare. Maggie Q känns mer som en fotomodell som poserar. Hon gör säkert sitt bästa men vad göra med sådant manus och sådan regi? Nej, ingen tv-serie jag slaviskt kommer att följa, men passar gott till att slöa framför tv:n. :)

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#10 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 22 November 2010 - 21:01

Ungefär min uppfattning av serien. Men jag slutade efter två avsnitt tror jag. Eller var det tre?

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#11 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 22 November 2010 - 21:06

I tredje så har Alexa (Alexis? Nikita spion på insidan) lite större roll om det nu kan vara till hjälp? Och det handlade om en journalist som fick nos på en video som avslöjade något om en flygkrasch...

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#12 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 22 November 2010 - 21:10

Hm, då var det nog bara två avsnitt.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#13 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 23 November 2010 - 02:01

Maggie Q har varit bra i flera filmer under en lång tid, i den här serien? tja, hon är bättre än många andra i den. Har inte orkat se mer än två avsnitt. Blev inte direkt imponerad. Ska kanske ge den en ny chans senare.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight