Jump to content

Photo

Flight of the Conchords


  • Please log in to reply
15 replies to this topic

#1 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 15 August 2007 - 10:58

Jag har t.ex. haft mer behållning av "John" än av sommarens andra HBO-serie Flight of the Choncords som har hyllats på många ställen.

Jasså? jag tycker FotC är en riktigt rolig serie. Lag om udda och bizarr humor som tilltalar mig.

Edited by Marie Morot, 16 August 2007 - 00:53.
Justerade rubriken en aning (stavning)

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#2 Thinice

Thinice

    Captain

  • Members
  • 567 posts
  • Interests:Sci-fi i alla dess former, historia (1700-talet, Hellenism, möbeldesign), musik, hockey givetvis...

Posted 15 August 2007 - 20:54

^ Bästa nya serien på länge, helt klart - genommysig, härligt musiknördig.

[Fleetwood Mac] Mind you they did some of their best music back then.
Rumours...
No, it's all true.


:D

Edited by Thinice, 15 August 2007 - 20:54.

Climbing to the Moon...

#3 Spidde

Spidde

    Rear Admiral

  • Members
  • 3,747 posts
  • Location:Norrköping <-> Uppsala
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 15 August 2007 - 21:42

Ännu mer off topic: FotC är rätt kul och duger helt klart att titta på. Men det är trots allt den tredje komediserien om en udda musiker-duo på bara några få år. Det känns knappast originellt. Plus att Tenacious D och speciellt The Mighty Boosh var mycket bättre. Humorn i FotC känns ofta framtvingad och pretto i min mening :P
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#4 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 15 August 2007 - 22:19

Men det är trots allt den tredje komediserien om en udda musiker-duo på bara några få år.

Det har jag faktiskt inte tänkt på. Men då var jag inte heller speciellt förtjust i The Mighty Boosh och Tenacious D känns väldigt annorlunda jämfört med FotC även om det är samma grundidé.

Edited by Wylie Times, 15 August 2007 - 23:23.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#5 Thinice

Thinice

    Captain

  • Members
  • 567 posts
  • Interests:Sci-fi i alla dess former, historia (1700-talet, Hellenism, möbeldesign), musik, hockey givetvis...

Posted 15 August 2007 - 22:23

Humorn i FotC känns ofta framtvingad och pretto i min mening :P


Inga problem, har blivit kallad självgod och dryg ett antal gånger så det borde passa alldeles utmärkt. Var på tiden att vi narcissister också fick ett erkännande, och soundtrack. :P
Climbing to the Moon...

#6 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 15 August 2007 - 23:30

Jag delade ämnet från John-tråden eftersom det verkade mynna ut i en liten diskussion. Fortsätt gärna och utveckla ert hat/älskande av serien. :)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#7 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 16 August 2007 - 00:22

Ok, hur kan man inte uppskatta texter som dessa? :)

They call me the Hiphopopotamus
Flows that glow like phosphorous
Poppin’ off the top of this esophagus
Rockin’ this metropolis
I’m not a large water-dwelling mammal
Where did you get that preposterous hypothesis?
Did Steve tell you that, perchance?
Steve.

Edited by Wylie Times, 16 August 2007 - 00:22.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#8 Thinice

Thinice

    Captain

  • Members
  • 567 posts
  • Interests:Sci-fi i alla dess former, historia (1700-talet, Hellenism, möbeldesign), musik, hockey givetvis...

Posted 16 August 2007 - 08:32

Binary solo!: 00000010000001100000010000001..1

Det här med att Tenacious D skulle vara så mycket bättre kan jag inte förstå. TD står och faller med Jack Black, och det känns som om dom förlitar sig lite väl mycket på hans smått spastiska ADHD ibland när materialet i sig inte fungerar. Dom kunde inte ha tagit det så mycket längre än Pick of Destiny, och redan där var det tydligt att idéerna börjat tryta.
Climbing to the Moon...

#9 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 18 August 2007 - 02:31

Yes!! Andra säsong klart! :thumbsup:


Entourage Parties On, New Conchords Flight Booked


HBO has renewed the hit comedy series Entourage for a fifth season and Flight of the Conchords for a second season, it was announced by Carolyn Strauss, President, HBO Entertainment. Currently debuting new episodes back-to-back on Sunday night, both series conclude their current season Sept. 2, and will return with new episodes in 2008.

"Entourage is a full-fledged cultural phenomenon, and Flight of the Conchords has quickly become a show to watch," said Strauss. "I'm delighted that we'll be bringing new seasons of these distinctive series to our subscribers."


Att Entourage får en till säsong är inte helt fel heller.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#10 Thinice

Thinice

    Captain

  • Members
  • 567 posts
  • Interests:Sci-fi i alla dess former, historia (1700-talet, Hellenism, möbeldesign), musik, hockey givetvis...

Posted 19 August 2007 - 16:02

HBO håller facklan högt, trevligt med lite satsning som omväxling!
Climbing to the Moon...

#11 Thinice

Thinice

    Captain

  • Members
  • 567 posts
  • Interests:Sci-fi i alla dess former, historia (1700-talet, Hellenism, möbeldesign), musik, hockey givetvis...

Posted 20 August 2007 - 11:46

En femdelars dokumentär (44 min totalt) om hur dom gjorde sig ett namn i USA före serien. Har bara hittat den på youtube, tror inte den släppts på DVD. Väl värt det, även om man inte sett serien. :D

Från Nya Zeeland till en musikfestival i Austin, Texas...

Del 1

Del 2

Del 3

Del 4

Del 5
Climbing to the Moon...

#12 Spidde

Spidde

    Rear Admiral

  • Members
  • 3,747 posts
  • Location:Norrköping <-> Uppsala
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 28 August 2007 - 16:01

De tre senaste avsnitten har faktiskt varit riktigt bra och roliga. Tycker verkligen serien har växt. Det är speciellt Mel och Murray, managern, som jag gillar bäst. Veckans avsnitt var absurdt på alla sätt och vis, och väldigt rolig. Sagan om Ringen-videon var riktigt kul! :D
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#13 Thinice

Thinice

    Captain

  • Members
  • 567 posts
  • Interests:Sci-fi i alla dess former, historia (1700-talet, Hellenism, möbeldesign), musik, hockey givetvis...

Posted 29 August 2007 - 21:30

Murray har varit klockren genom hela serien, snudd på överglänst pojkarna själva. Murray, present... Check. :D Var ett bra drag att ta med honom i serien och inte bara överföra standup-en rakt av.
Climbing to the Moon...

#14 Spidde

Spidde

    Rear Admiral

  • Members
  • 3,747 posts
  • Location:Norrköping <-> Uppsala
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 04 September 2007 - 14:31

Säsongsavslutningen var också väldigt kul. ARF ARF! :D

Någon som vet när säsong 2 kommer? Nästa sommar?
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#15 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 22 September 2007 - 17:13

Jag kom äntligen för mig att se på A Texan Odyssey som jag laddade ner för ett par veckor sen. Intressant och väldigt kul. :) Konstigt att se Bret med långa polisonger och utan skägg.

På HBOs website finns också Mels video blog. Utifall ni missat det. Väldigt kul det också.

Säsong 2 gissar jag kommer nästa sommar. Det brukar gå minst ett år mellan säsongerna på HBO.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#16 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 14 October 2019 - 16:37

Den här har jag kollat igenom nu. Tycker om'et.

 

Båda säsongerna finns att se på HBO Nordic. Och där finns även ett uppträdande på en halvtimme från 2005 och en konsert på enånhalv timme från 2018.

 

Hade varit kul om birollerna från tv-programmet fått vara med i konserten på något vis också, men det kördes ett annat upplägg. Och den kom ju en klase år efter.