Jump to content

Photo

Legend of the Seeker - Nyheter | Spoilervarning!


  • Please log in to reply
174 replies to this topic

#51 blodeuedd

blodeuedd

    Captain

  • Members
  • 419 posts
  • Location:Finland - på Pampas slätten
  • Interests:Böcker, tv-film, musik etc

Posted 30 July 2008 - 12:10

Woe, det ser ju bra ut :thumbsup: :popcorn:
Men jag skulle se på det hur dåligt det än skulle vara. Har verkligen fantasy abstinens.

Skall bli kul att se hur de gjort det för yes böckerna är mörka och Goodkind är verkligen intresserad av S/M
"You're like a drug to me. Like my own personal brand of heroine."

#52 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 05 August 2008 - 09:59

Sci-fi Wire | Seeker Faithful To Goodkind

Sam Raimi, executive producer of the upcoming syndicated TV series The Legend of the Seeker, based on Terry Goodkind's books, told SCI FI Wire that the goal of the series is to remain true to the SF novelist's work.

"We want to tell in a very consistent style this great epic fantasy that Terry has created," Raimi said in an interview at Comic-Con International in San Diego last month.

Raimi, together with frequent collaborator Rob Tapert (Xena: Warrior Princess), will executive-produce 22 episodes of the one-hour drama. He confirmed that the first season will cover the main plot points of Goodkind's book Wizard's First Rule and will follow the adventures of the powerful wizard Zedd (Bruce Spence).

Unlike their previous genres series, which were more tongue in cheek at times, Raimi said Seeker will not delve into the absurd.

"Sometimes Rob would break and make a funnier version of Xena or Hercules, but we won't be doing that here," Raimi said. "There is a great deal of humor in the books, but it's different. For instance, the character of Zedd is a very funny character. But the show will be very serious and straight. We'll let the humor come out of the characters in the exact same way that Terry did, and that will translate directly to the screen." The Legend of the Seeker will premiere on Nov. 1 and will air Saturday nights in syndication.

Jag kan då knappt bärga mig... Väntar nog med och läsa böckerna till efter att serien (eller åtminstone första säsongen) visats.

Edited by XC, 05 August 2008 - 10:01.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#53 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 05 August 2008 - 11:58

Denna serie erbjuder ju att försöka läsa böckerna på nytt. Tror jag väntar ett tag och ser om serien kan återfå lusten att läsa böckerna. Själv ser jag också fram emot denna serie och det låter ju lovande att dom försöker vara så trogna som möjligt, även om man har hört det tidigare. Jag hoppas lite att denna serie ska/kan fylla tomrummet efter Xena.

#54 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 05 August 2008 - 13:32

Låter bra att dom kommer vara trogna böckerna :)

Ska bli kul att få se en fantasy-serie igen :)
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#55 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 05 August 2008 - 14:21

Raimi/Tappert har ju klarat av det förr. Hoppas att man dessutom jobbar en del med klassisk sfx också och inte bara slabbar dit en massa cgi.

HUr stor är chansen att v får se Lucy Lawless, Reneé O'Connor och Hudson Leick som gästspel/cameos i serien tror ni? :)

Edited by XC, 05 August 2008 - 14:21.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#56 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 05 August 2008 - 14:25

Det är ju faktiskt inte helt omöjligt med något inhopp eller två, det vore ju hur kul som helst i så fall. Hoppas dom inte bara gör det "för sakens skull" i så fall utan att dom i sådant fall verkligen har någonting att tillföra [spoiler](mer än deras sexighet förstås) ;) i avsnittet/en dom är med i.

Jag hoppas också på mer tradionell SFX samt även lite gammal hederlig "creature feature".

Edited by Cartman, 05 August 2008 - 14:26.


#57 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 06 August 2008 - 10:00

Sci-fi Wire | Seeker Fans Reassured

Terry Goodkind, author of the best-selling fantasy series The Sword of Truth, told SCI FI Wire that the upcoming Legend of the Seeker TV series will not disappoint fans of the original books.

"I think what readers read the story for is because they want to watch and follow characters that they love and hate," Goodkind said in an interview at Comic-Con International in San Diego last month. "They want to be with those characters and follow that story and know what's going to happen. Exactly what those characters do isn't as important."

Seeker is based on Goodkind's Wizard's First Rule and follows the adventures of a young woodsman named Richard, a mysterious young woman named Kahlan and a powerful wizard named Zedd, who band together to stop the rise of a dark wizard.

"If the characters are great characters and you want to journey with them, the story is secondary," Goodkind said. "Every time I do a new book--that's like saying a new book couldn't possibly work because the readers read the previous book, and why would they read more stories about the characters? It's the characters that are important."

Goodkind added that he was prepared for some fans to be unhappy with the syndicated TV series, from producers Sam Raimi and Rob Tapert. "I'm sure there's always going to be dissatisfied [people]," he said. "But I think the vast majority of fans, their greatest hope and desire is to see the hero and heroine they love brought to life on screen." The Legend of the Seeker will premiere on Nov. 1 and will air on Saturday nights in syndication.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#58 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 26 August 2008 - 17:47

Har denna bild varit uppe tidigare?

Posted Image

Hittade den via denna blogg (som jag numera bevakar med min GR) ;)

Bevakar även denna sida som ser ut att kunna erbjuda intressant information när det börjar röra på sig ordentligt framöver.

Edited by Cartman, 26 August 2008 - 17:48.


#59 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 26 August 2008 - 19:04

Nej, tror inte det. Känns inte klänningen lite 'arwen'? :unsure:

Har lagt till båda flöderna jag också nu.

Tror inte den här postern postats tidigare:

http://legendofthese...mages/wfrtv.jpg
<"Wizard's First Rule promotional poster. The real actors are not pictured, but they will be replaced in a later version. " — Källa>

Edited by XC, 13 September 2008 - 10:46.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#60 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 27 August 2008 - 11:52

Nu när du säger set så finns det ju lite drag av Arwen i hennes kläder.

Nope, den postern har inte varit uppe tidigare i tråden. Snygg måste jag säga. :)

Väntan på att denna serie ska börja sändas känns väldigt påfrestande. ;)

#61 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 27 August 2008 - 17:40

Journey of the Seeker • New Video Shorts of Richard and Kahlan

(480x272) A short 15 second spotlight clip featuring Kahlan in Quicktime format..
(480x272) A short 15 second spotlight clip featuring Richard in Quicktime format.

Verkar vara TV-Spottar. :)

Ser också fram emot den här.

Edited by XC, 27 August 2008 - 17:40.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#62 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 27 August 2008 - 17:50

Dom var inte långa dom. Men helt klart känns det mer och mer spännande att få ta del av hur serien kommer vara. Just att den har så många kopplingar till Xena och Hercules gör ju att ett gammalt fanboys hjärta slår trippelvolter i ren extas. Plus att det bådar för ett intressant utgångsläge med tanke på hur bra dom serierna är.

#63 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 29 August 2008 - 08:13

Sci-fi Wire | New Legend Image Revealed

Disney has released a new publicity photo for the upcoming syndicated fantasy series Legend of the Seeker, produced by Spider-Man director Sam Raimi and based on Terry Goodkind's Wizard's First Rule and The Sword of Truth.

The image shows stars Craig Horner as Richard Cypher, a woodsman who discovers his own magical powers, and Bridget Regan as Kahlan, a mysterious woman who joins a wise old wizard named Zedd to help Richard fight a ruthless tyrant who wants to unleash an ancient evil and enslave the world. The one-hour drama premieres in syndication Nov. 1.

Posted Image


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#64 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 29 August 2008 - 10:52

Läckert bild. Denna skal jag inte missa. :)

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#65 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 29 August 2008 - 11:43

Vacker bild. Jag tycker att pilotavsnittet kan läcka ut på nätet vilken dag som helst nu... ;) :D

#66 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 02 September 2008 - 18:33

Ted Raimi Guests On Seeker

Ted Raimi (Spider-Man 3), the actor brother of Legend of the Seeker executive producer Sam Raimi, will guest-star in an upcoming episode of the syndicated fantasy series.

Ted Raimi will appear in the series' fourth installment, "Bounty," as Sebastian, a mapmaker skilled in the lost art of cartogromancy, the making of enchanted maps.

Executive producers also announced that David de Lautour will have a recurring role on the series, joining previously announced leads Craig Horner, Bridget Regan and Bruce Spence. Other recurring actors include Jay Laga'aia and Craig Parker.

De Lautour portrays Michael Cypher, brother of Horner's Richard.

Legend of the Seeker follows the travels of woodsman Richard Cypher, who must stop a ruthless tyrant from unleashing an ancient evil and enslaving the world. The series will kick off with a two-hour premiere on Nov. 1.


Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#67 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 02 September 2008 - 18:39

Varför är jag inte förvånad? :lol:

UNDERBART!!!

#68 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 02 September 2008 - 19:17

Varför är jag inte förvånad?

:lol:
Någon som blir det tro?
Är väl nästan klart redan från början att han ska vara med någonstans i sin brors filmer/Tv-serier ^_^
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#69 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 02 September 2008 - 19:18

Helt fantastiskt. Hoppas det inte blir en ny Joxer-roll för honom bara. :)

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#70 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 03 September 2008 - 10:56

Nu väntar jag på cameos av Lucy, Renée, Hudson, Bruce med flera. ;) :D

#71 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 08 September 2008 - 11:42

Avsnittsnamnen är spoilermarkerade.

AUSXIP - Episode Names and Airdates

07 September 2008

Just received the upcoming episode names and airdates for November 2008

* Nov. 1: Episode 101 - Prophecy
* Nov. 1: Episode 102 - Destiny
* Nov. 8: Episode 103 - Elixir
* Nov. 15: Episode 104 - Bounty


Edited by Cartman, 08 September 2008 - 11:43.


#72 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 10 September 2008 - 09:26

En liten bunt nya promo bilder finns postade på legendoftheseeker-plus.com.

Edited by XC, 13 September 2008 - 10:55.
Tagit bort bilderna, hotlinking funkar inte frå LoS+ numera

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#73 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 10 September 2008 - 11:24

Den sista såg rätt cool ut. :)

#74 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 11 September 2008 - 14:50

Ytterligare ett gäng läckra bilder via legendoftheseeker-plus.com.

Edited by Cartman, 15 September 2008 - 11:16.
Tagit bort img-taggarna, hotlinking funkar inte frå LoS+ numera /XC


#75 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 13 September 2008 - 11:03

Det har dykt upp en ny officiell poster:
Ny poster.

BTW, jag jav tråden en liten överhalning och plockade bort lite img-taggar som inte fungerade. (LotS+ gillar tydligen inte inte att man lånar deras tumnagelbilder).

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)