Jump to content

Photo

Senaste sedda film 2


  • This topic is locked This topic is locked
540 replies to this topic

#1 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 23 March 2009 - 22:36

Vilken film tittade du på senast? Skriv lite grann om vad du tyckte, gärna med ett betyg men det måste vara mer än bara filmtitel och betyg. Annars kan du använda dig av den här tråden istället. ;)

Senast såg jag tyvärr...

Punisher: Warzone
Uruselt skriven, taffligt regisserad och dåliga actionscener i en film som bygger på att ha snygga actionscener. Samtliga skådisar spelar över eller bara dåligt utom en. Ray Stevenson är nämligen riktigt bra i tielrollen. Betydligt mycket bättre än Thomas Jane. Precis så här föreställer jag mig Frank Castle. Synd att allt annat var skit. Dominc West kan såååå mycket bättre.

1,5/5

Edited by Wylie Times, 08 April 2010 - 14:38.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#2 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 23 March 2009 - 22:49

Är vi redan på ny tråd :o Har totalt missat det ^_^
Det tog 1 år och lite till för att nå gränsen på 1000 inlägg :D
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#3 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 23 March 2009 - 22:58

Ray Stevenson är nämligen riktigt bra i tielrollen. Betydligt mycket bättre än Thomas Jane.


Det intressanta var väl att Thomas Jane hoppade av filmen för att han inte trodde det skulle vara någon kvalité i den. Med andra ord, han är bättre på att välja roller än Stevenson. :P
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#4 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 23 March 2009 - 23:17

Mycket möjligt. Men med Thomas Jane i filmen hade den blivit ännu sämre.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#5 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 23 March 2009 - 23:33

Tja, han såg ju att filmen var skräp så han har ju uppenbarligen någon form av talang som Stevenson inte har. Sen kanske det inte är skådespel. ;)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#6 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 24 March 2009 - 00:16

Han kanske borde bli en agent istället. :)

Nä jag gillar faktiskt Thomas Jane för det mesta, men i Punisher passade han väldigt dåligt.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#7 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 24 March 2009 - 00:21

:lol:

Jag har inte sett honom i särskilt mycket, men i det jag sett honom så har jag gillat honom men det är inte så att han lockar mgi att se en film.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#8 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 24 March 2009 - 11:42

Appleseed (1980)
Mycket är sig likt. Mycket är så annorlunda. Storyn känns annorlunda - tidsramen är en annan tex. Tycker animeringen funkar trots att den här 20 år på nacken nu. Ganska bra story (även om det där med självmord kanske är aningen överdrivet i synopsisen imo). Aningen genomskinlig kanske. Gillar musiken (men så gillar jag ju 80-tals discon och 80-tals syntpopen också). Lite förutsägbar upplösning kanske. "Kul" detalj: 10 minuter in i filmen så stängde jag av de svenska undertexterna - det blev för jobbigt och följa två konversationer samtidigt. :P -- OK.


Kul att du gillade filmen. Du har väl sett alla tre filmerna vid det här laget? Är det någon du tycker sticker ut mer än dom andra?

Det jag tycker att den här filmen faller lite på, är att den har dels lite för kort speltid och även saknar en hel del från mangan. Nu är ju själva adaptionen/förlagan inte viktig för en del, men jag som har läst den tycker att dom tagit bort en del av huvudhandlingen och fokuserat på fel saker, vilket gör att jag tror att någon av dom andra två filmerna passar bättre att se om man vill få en bättre helhet. Nu bevisar ju ditt inlägg att du inte alls hade svårt att följa med i handlingen så antingen har jag fel eller så är det en smaksak. Fördelarna med filmen är att den är snyggt animerad, ingen CGI här inte utan traditionell animering. Inget fel med CGI, men ibland är det trevligt att gå tillbaka till och njuta av hur det var förr i tiden. Sedan tycker jag även att röstskådespelarna gör ett strålande jobb. Så även om jag tycker att det inte är en klockren filmatisering så är det en klart trevlig film att se.

Jag är glad över att du har börjat upptäcka anime mer och mer XC. :)

#9 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 24 March 2009 - 11:50

Japp, jag har sett (och köpt) alla tre filmerna.

Första filmen (till skillnad från den från 2004) nämner ju inte appleseed, och det kan nog vara lite förvirrande för 'nytillkomna' med en titel som inte verkar relatera till själva storyn. Men udda titlar är vi ju vana vid det här laget så jag tror inte det har så stor effekt på filmupplevelsen i stort. Jag vet inte om jag vill kalla den för kort, jag er hellre en kortare film än en film som innehåller en massa onödigt förlängda scener. Däremot kände jag just självmords-delen i första filmen som aningen för fristående. Synopsisen gör det gällande att det är en viktig del - och kanske är det så rent storymässigt. Men i filmen så är den detaljen inte mer än en fotnot och mer en spoiler än någor annat. Som filmer kan jag hålla med om att de senare är bättre på många plan.

Och klassisk animering är alltid trevligt. :D

Edited by XC, 24 March 2009 - 11:50.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#10 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 24 March 2009 - 21:39

Hawk the Slayer (1980) [trailer]
Den här sprang jag över (bland Cartys delade artiklar) i samband med att nyheten släpptes att den skulle få en uppföljare. Efter en titt på trailern så konstaterade jag, avgjort intressant. Både originalet och uppföljaren. Enkel, rak och klassisk fantasy story den är inte överdrivet originell och heller inte allt för plagiariserad. Tycker det är bra insatser i filmen rakt igenom, för att vara en film från tidiga 80-ralet så har specialeffekterna (även om jag skulle ha kunnat leva utan somliga av de tillhörande ljudeffekterna) överraskande bra. Så bra faktiskt att jag upplever att de fortfarande funkar riktigt bra. Gillar också att "the dark one" inte är djävulen personifierad eller "djävulens hantlangare" utan i första hand den försmådde mannen som tvingades se kvinnan han älskade/åtrådde välja hans yngre bror . Hans hjälm är dock misstänkt lik hjälmarna från Star Wars. En annan sak som jag gillade var att Alven inte framtod som drop-dead-gorgeous och sätter både män och kvinnors hjärtan i brand. En kvart i i filmen var jag redan kär i soundtracket. Vid det här laget känner ni säkert till min lilla förkärlek för 80-tals fantasyn, och det affekterar kanske mitt omdöme om filmen. -- BRA.

Fotnot: Carty har för sig att filmen kallades "Svärdet" i Sverige, det bekräftas på imdb. Jag ser den titeln som ganska missvisande.

Tillägg: Det verkar som om JoBlo var först med nyheten.

Edited by XC, 24 March 2009 - 22:06.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#11 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 24 March 2009 - 22:23

Watchmen

Helt OK. Kändes lite väl lång (speciellt i en Biosallong). Mycket seriösare än jag väntade mig då jag trodde att filmen skulle varit mycket mer komisk. Bra skådespelare och intresanta karaktärer.
Inte min typ av slut precis men inget jag hatade eller så.
Vet inte riktigt vad jag ska säga. Behöver nog smälta den lite.

7,5/10
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#12 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 26 March 2009 - 03:02

Hulk vs. Wolverine

Helt OK Marvel Action. Mer story än jag väntade mig. Snyggt animerad med bra röstskådespelare.

7,5/10
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#13 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 29 March 2009 - 16:56

Watchmen (till slut)

Betyg: 4/5

Edited by Fiskrens, 29 March 2009 - 16:57.

"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#14 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 29 March 2009 - 22:34

Blade Runner - The Final Cut!

Jag såg orginalklippningen för ca 15 år sedan och jag var en av de få som inte tyckte om filmen. Men jag tänkte ge den en ny chans nu med The Final Cut versionen men jag var inte mycket mer imponerad nu. För det första märkte jag inte av några större skillnader från orginalet och även då jag gillar konceptet av storyn och vad den vill förmedla så tycker jag att det inte görs på det bästa sättet. Plus att filmens "hjälte", den tuffe Blade Runner, är en mes som mäst får stryk och inte gör så mycket och jag irriterar mig på karaktärens värdelöshet.
Det lyckliga slutet kändes en aning påklistrat och passade inte riktigt in. Visst, det ger lite mer till slutet än orginalslutet men det känns som en egen liten minihistoria som börjar i slutet och bara varar någon minut. Inget de kunde ha gjort åt det nu men det hade varit bättre om de kunde intergrerat det lite mer på något sätt.

I slutändan en något sådär OK film som får en att tänka och som har en väldigt cool design och värld men inte riktigt lyckas med vad den ska förmedla och jag är inte förvånad att den genom gått så många klippningar men de aldrig blir riktigt nöjda med den.

5,5/10
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#15 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 30 March 2009 - 08:43

Blade Runner - The Final Cut!

Jag såg orginalklippningen för ca 15 år sedan och jag var en av de få som inte tyckte om filmen. Men jag tänkte ge den en ny chans nu med The Final Cut versionen men jag var inte mycket mer imponerad nu. För det första märkte jag inte av några större skillnader från orginalet och även då jag gillar konceptet av storyn och vad den vill förmedla så tycker jag att det inte görs på det bästa sättet.

Det är inga större skillnader i filmens längd: mest att voicover är borta samt att vissa scener har tagits bort/lagts till. Skiljer bara fyra minuter dem emellan.

Plus att filmens "hjälte", den tuffe Blade Runner, är en mes som mäst får stryk och inte gör så mycket och jag irriterar mig på karaktärens värdelöshet.

Och var sägs det att han är tuff? Han är en privatdeckare som möter varelser med närmast övermänskliga krafter. Jag tycker det bara är naturligt att han får spö.

Det lyckliga slutet kändes en aning påklistrat och passade inte riktigt in. Visst, det ger lite mer till slutet än orginalslutet men det känns som en egen liten minihistoria som börjar i slutet och bara varar någon minut. Inget de kunde ha gjort åt det nu men det hade varit bättre om de kunde intergrerat det lite mer på något sätt.

Vilken version har du egentligen sett? Det är originalversionen som har den påklistrade "åka iväg i vackert landskap"-scenen på slutet - som filmbolaget tvingade på mot Scott's vilja (tillsammans med voiceover). Final Cut slutar med att de går in i hissen, mot en betydligt mer osäker framtid.

I slutändan en något sådär OK film som får en att tänka och som har en väldigt cool design och värld men inte riktigt lyckas med vad den ska förmedla och jag är inte förvånad att den genom gått så många klippningar men de aldrig blir riktigt nöjda med den.

5,5/10

Trist att du tycker det, jag håller den själv för en av de bästa SciFi-skildringar som gjorts.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#16 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 30 March 2009 - 09:51

Crusader: Du är inte den enda som tycker filmen suger. Jag håller med om att det inte är en höjdare. Det må vara en historisk film, men jag tycker inte den är särskilt minnesvärd.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#17 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 30 March 2009 - 15:04

Lust, Caution
Tog ett tag innan jag satte mig att se den här, trots deltagande i turneringen senast. Antagligen för att jag brukar ha svårt för erotisk film, brukar ha svårt att se vad såna element tillför "vanliga" ;) filmer. Det stämmer den här gången också. Fast här är det faktiskt två såna scener som tillför något till handlingen. Ett av dem är riktigt obehagligt eftersom det känns så äkta.

Men Ang Lee gör som vanligt dessutom ett väldigt bra och tätt drama med thrillerelement som dessutom är väldigt vackert filmat och välspelat. På många plan alltså en njutning att se.

Betyg: 8/10

"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#18 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 30 March 2009 - 15:27

Blade Runner - The Final Cut!
Plus att filmens "hjälte", den tuffe Blade Runner, är en mes som mäst får stryk och inte gör så mycket och jag irriterar mig på karaktärens värdelöshet.

Och var sägs det att han är tuff? Han är en privatdeckare som möter varelser med närmast övermänskliga krafter. Jag tycker det bara är naturligt att han får spö.

Han är ju en Blade Runner och dessutom en av de bästa. Alltså tränad för att jaga och döda dem. Visst, han har dragit sig tillbaka men det är ju ingen tillfällighet att de just kallade tillbaka honom för att sköta det här.

Det lyckliga slutet kändes en aning påklistrat och passade inte riktigt in. Visst, det ger lite mer till slutet än orginalslutet men det känns som en egen liten minihistoria som börjar i slutet och bara varar någon minut. Inget de kunde ha gjort åt det nu men det hade varit bättre om de kunde intergrerat det lite mer på något sätt.

Vilken version har du egentligen sett? Det är originalversionen som har den påklistrade "åka iväg i vackert landskap"-scenen på slutet - som filmbolaget tvingade på mot Scott's vilja (tillsammans med voiceover). Final Cut slutar med att de går in i hissen, mot en betydligt mer osäker framtid.

Jag kommer faktiskt inte ihåg det slutet från innan. Jag hade för mig att den slutade på taket. Den här slutade, som sagt, med hissen.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#19 Mjolnir

Mjolnir

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,000 posts
  • Gender:Male

Posted 30 March 2009 - 16:53

Replikanterna i filmen tillhör den nya Nexus 6-modellen, som antyds vara överlägsen alla tidigare modeller i både mental och fysisk förmåga ("more human than human, is our motto"). Det finns en bortklippt scen där Deckard besöker Holden på sjukhuset, som varnar honom om just detta.

#20 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 31 March 2009 - 10:50

Lust, Caution
Tog ett tag innan jag satte mig att se den här, trots deltagande i turneringen senast. Antagligen för att jag brukar ha svårt för erotisk film, brukar ha svårt att se vad såna element tillför "vanliga" ;) filmer.


Kul att du har sett filmen. :)

Själv trodde jag att jag hade sett allt när det kommer till erotisk film efter att ha sett denna film samt Caligula, Salo & t.ex. Thriller - En grym film. I helgen såg jag dock den japanska filmen Sinnenas rike och blev fullt medveten om att jag inte alls har sett allt. Jäkligt bra film men dom erotiska inslagen är ännu mer vågade än i Lust, Caution. I Lust, Caution tycker jag inte att filmen blir bättre med den typen av scener, inte heller sämre. Känns som att man båda kan ha och mista dom. I Sinnenas rike tillför dom en massa, utan dom skulle det bli en helt annan film. Dock är dessa scener hela tiden på gränsen och nästan lite för extrema och oppassande för en vanlig spelfilm.

#21 Kizmiaz

Kizmiaz

    Wanderer of the Wastes

  • Aktiv member
  • 1,880 posts
  • Gender:Male
  • Location:Badsville, Ostrogothia

Posted 31 March 2009 - 13:17

[quote name='Cartman' date='31 Mar 2009, 10:50' post='191496']I helgen såg jag dock den japanska filmen Sinnenas rike och blev fullt medveten om att jag inte alls har sett allt.
Vill minnas att jag såg den på bio när det begav sig. Tyvärr minns jag väl inte så mycket av den idag, men jag har för mig att det var en inspirationskälla till Lorena Babbit. :unsure:
../l、 Getting old is when a narrow waist and a broad mind change places!
(゚、 。 7
 l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
 じしf_,)ノ

#22 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 31 March 2009 - 13:30

Con Air på kanal 9 igår.
Hade inte sett den tidigare.Tyckte det var en OK action-rulle. Don S. Davis (SG-1) dök upp i en scen. :D

6/10

Edited by GaterGirl, 31 March 2009 - 13:30.

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#23 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 31 March 2009 - 13:38

Vill minnas att jag såg den på bio när det begav sig. Tyvärr minns jag väl inte så mycket av den idag, men jag har för mig att det var en inspirationskälla till Lorena Babbit. :unsure:


Så den gick upp på bio här hemma alltså? Inte illa, har alltid fått intrycket av att den förbjöds här med.

Edit: Sökte via Statensbiografbyrå och dom hade info om granskning. Så då stämmer det att den gick upp på biograferna i en klippt version.

Beslut: Från 15 år
Beslutsdatum: 1976-09-21
Längd i tid: 1:48:55
Antal klipp: 2
Klipptid och beskrivningar: 0:00:28 - Kastreringsscenerna - 0:00:18 - Kastreringsscenerna


Kan mycket väl vara så att den inspirerade Lorena Bobbitt. Händelserna i filmen är baserad på verkliga händelser.

En annan fråga som ställs är ju när en vanlig spelfilm med erotiska inslag övergår till att vara en pornografiskt film med inslag av handling. Gränserna känns väldigt suddiga i det här fallet och det känns mer som en personlig tolkningsfråga än något annat. Här verkar det iaf som att regissören insisterade på att filmen skulle ha inslag av hårdporr från första början och inte som i fallet med Caligula eller Thriller - En grym film där det klipptes in i efterhand av någon helt annan.

Är precis som med Lust, Caution fortfarande kluven till dessa scener. Inte så att jag stör mig på själva saken, utan mer om det verkligen tillför filmen något eller om man hade kunnat åstakomma samma sak på ett annat sätt. Kul iaf att Atlantic har gjort Sinnenas rike/Passionernas rike tillgängliga för den svenska marknaden. Nagisa Oshima gick ju sedan vidare och regisserade den hyllade och mycket bra filmen; Merry Christmas Mr Lawrence, bland annat.

Edited by Cartman, 31 March 2009 - 13:52.


#24 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 02 April 2009 - 19:26

Kenny Begins

Måste säga att den var betydligt roligare än jag hade väntat mig. Kanske är det för att det var så hemskt länge sen jag såg tv-serien sist (missade senaste reprisomgången), men förutom det var den hemskt bra gjord, speciellt visuellt. Vanligen brukar nåt som gjorts i Sverige som innehåller så mycket specialeffekter bara vara en reklamfilm på knappt en minut. Nu var de väl inte helt state of the art alla gånger, men det tycker jag inte ska behövas. Dessutom gjorde det att den kändes rätt old school, vilket jag tror var avsiktligt. Det gjorde de i alla fall med ett flertal nods till filmer som Star Wars, Superman och t.o.m. The Warriors på ett ställe. Jag tror det fanns en referens till V också, men är inte helt säker. Ett litet problem var bara att den IMO blev en aning seg mot slutet, men det var inget som förstörde filmen i sin helhet. Tvärtom, den var riktigt underhållande, speciellt med Johan Rheborg samt Sissela Kyle och Björn Gustafsson som resten av familjen Starfighter. massor av andra svenska skådisar dyker upp i cameos och jag tror att min favorit var Johan Glans som tafflig superskurk.


8.5 av 10
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#25 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 11 April 2009 - 12:35

[Anime]Spirited Away
Jättehärlig story, snygg animering (när man väl är inee i filmen så tänker man faktiskt inte på att den är animerad egentligen). Kul karaktärer (föräldrarna var väl lite bleka men så har ju de inte så stora roller heller). Här och där känns det som om man lånat in element i från klassiska barnsagor - inte så mycket att man känner igen enskilda sagor. Ett ganska fint slut vid bilen då man inte helt kan avgöra hur länge de varit borta från den här världen. -- BRA.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)