Jump to content

Photo

Stargate Origins (2018)


  • Please log in to reply
11 replies to this topic

#1 joakim95

joakim95

    Lieutenant Junior Grade

  • Members
  • 65 posts
  • Gender:Male

Posted 02 November 2017 - 11:33

Hej.
 
En ny stargate serie "Stargate Origins" kommer förmodligen i år att släppas på stargates egna streamingtjänst "Stargate Command".
 
Vad jag har förstått kommer serien att utspela sig innan filmen från 1994.
 
Ser i fram emot denna serie och kanske fler serier längre fram dock någon som utspelar sig i nutid.
 
Trailer

 
Teaser från produktionen

Edited by joakim95, 20 December 2017 - 21:34.


#2 Libby

Libby

    Senior Commander

  • Members
  • 357 posts
  • Gender:Male
  • Location:Lilla huset på Prärien

Posted 02 November 2017 - 11:47

Ja, det verkar lovande! Det finns ju hur många trådar som helst att spinna vidare på inom det där universumet, så vi får hoppas att man gör något av det. SG Universe var även det en fantastisk idé som man helt enkelt slarvade bort. En påkostad omstart där med intressantare karaktärer skulle jag verkligen se framemot.



#3 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 02 November 2017 - 17:02

Intressant idé. Som Libby säger så är det ju ett universum med potential, även om jag aldrig riktigt fastnade för SG Universe.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#4 joakim95

joakim95

    Lieutenant Junior Grade

  • Members
  • 65 posts
  • Gender:Male

Posted 02 November 2017 - 19:23

Intressant idé. Som Libby säger så är det ju ett universum med potential, även om jag aldrig riktigt fastnade för SG Universe.

Nej tyvärr så nådde Universe aldrig upp till samma klass som SG-1, Atlantis och filmerna även om dom kunna gjort någon säsong till för åtminstone avsluta serien.



#5 joakim95

joakim95

    Lieutenant Junior Grade

  • Members
  • 65 posts
  • Gender:Male

Posted 17 November 2017 - 20:13

Ellie Gall tar över Viveca Lindfors roll som en ung Catherine Langford från filmen som man kommer att följa i serien och Professor Langford.

 

Det kommer att vara 10 avsnitt som är 10 minuter långa, dock jag tycker att dem kunnat utöka dem till åtminstone 30 minuter

 

Förmodligen om denna pilotsäsong blir populär som jag hoppas så blir det nog längre avsnitt på ca 45 minuter till säsong 1.



#6 joakim95

joakim95

    Lieutenant Junior Grade

  • Members
  • 65 posts
  • Gender:Male

Posted 08 December 2017 - 19:27

Ny bakom kameran video släppt, ser väldigt bra ut :)

 

https://www.youtube....h?v=4agbnIv_fTQ



#7 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 11 December 2017 - 11:44

Håller med, finns en ton av Indiana Jones/Jane över den som är avgjort tilltalande.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#8 joakim95

joakim95

    Lieutenant Junior Grade

  • Members
  • 65 posts
  • Gender:Male

Posted 11 December 2017 - 22:17

Håller med, finns en ton av Indiana Jones/Jane över den som är avgjort tilltalande.

Exakt.

 

Har svårt att tro att serien släpps denna månad utan kanske inte förrns i Januari.

 

Dock har inte vi Sverige tillgång till alla serierna och filmerna på "Stargate Command" så vi får se om Origins dyker upp på Netflix eller Dreamfilm


Edited by joakim95, 11 December 2017 - 22:19.


#9 joakim95

joakim95

    Lieutenant Junior Grade

  • Members
  • 65 posts
  • Gender:Male

Posted 20 December 2017 - 21:33

Nu är det officiellt att serien släpps den 15 februari 2018.

Edited by joakim95, 20 December 2017 - 21:33.


#10 joakim95

joakim95

    Lieutenant Junior Grade

  • Members
  • 65 posts
  • Gender:Male

Posted 16 February 2018 - 13:14

Nu har jag sett dem tre första avsnitten och jag tycker den är ganska hyffsad faktiskt :)

 

Dem första tre avsnitten finnas att se gratis på Stargate commands hemsida om man registrerar sig.



#11 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 20 February 2018 - 21:42

Det ser lite för lågbudget för mig (skrämmande jag vet, som gillar gamla SF-serier där kulisserna är gjorda av typ pappkartonger).

 

Önskar att de gjort en "Discovery" av Stargate istället och satsat stort på en web-only serie.


//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#12 joakim95

joakim95

    Lieutenant Junior Grade

  • Members
  • 65 posts
  • Gender:Male

Posted 21 February 2018 - 14:52

Det ser lite för lågbudget för mig (skrämmande jag vet, som gillar gamla SF-serier där kulisserna är gjorda av typ pappkartonger).
 
Önskar att de gjort en "Discovery" av Stargate istället och satsat stort på en web-only serie.

Jag tycker det räcker om det bara blir 10 avsnitt och satsar på en Stargate serie som utspelar sig i nutid eller framtiden.

Origins är väl mest ett experiment.