Jump to content

Photo

The Orville - Fox 21:00 måndag


  • Please log in to reply
16 replies to this topic

#1 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 23 March 2018 - 18:20

Ni måste se.

 

Fox har fel uppgifter, nästa avsnitt är på måndag. Sen går repriser

 

Det ska vara komedi men jag tycker inte det. En serie med ursprunglig Star Trek-anda. Det sker etniska konflikter eller folk som glömt bort att de är på ett gigantiskt  rymdskepp. En robotvarelse som påminner om androiden Data som ifrågasätter saker.

 

Avsnitt 4 har redan varit

 

Avsnittet som varit har en efterföljare som visas den 26. Ni kan se fösta delen lördag 24 mars 19:35, är det för tidigt så går avsnittet igen den 25 kl 22:55. I annat fall kan det finnas i play om ni har.



#2 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 26 March 2018 - 19:21

Men tjena!

 

Det är visst bara du Supertreck som har Fox. Vi andra har udda operatörer som har max 8 kanaler, det är därför vi inte längre kan följa serier som pågår på andra kanaler. Jag har Roslags söder IP-tv som har tv1 tv2 tv3 tv4 kanal5 tv6 sjuan kanal9. Allt är i SD-upplösning.



#3 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 27 March 2018 - 22:04

Ännu verkar inte nån sett på serien.

 

Den är så mysig och nostalgisk som påminner på TNG. Roboten Isaac ifrågasätter mänskliga beteende. I det senaste avsnittet förstod Isaac inte på humor och får en utmaning. Gör nåt oväntat så det överraskar en ja hmmm. Dom åker in i en rymd av gigantiska hårda bubblor så det blir svårt att köra igenom.  



#4 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 29 March 2018 - 23:13

Wng3n2u.png

 

Vad har folk missat som inte tycks reagerat på serien. En typisk Star Trek-anda som flyger in i konstiga miljöer



#5 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 26 April 2018 - 01:10

Har ni hört om sci fi forumet som kör metoden "intresseklubben antecknar"

När en aktuell sci fi-serie pågår på nån kanal så ignoreras det.

Istället ägnar sig folk att diskutera annat som inte rör pågående serier.

 

Det tyder på att forumet saknar substans när folk här överhuvudtaget

inte följer några serier. Det är bara distanssnack men serien kan vara länge sen



#6 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 01 May 2018 - 01:08

Så var det här sista inlägget. Jag trodde att jag startat en tråd om en serie som nån såg på men tydligen inte. Det blir ingen dialog utan andra. Trodde serien var nåt som andra såg på tydligen hade jag så fel.

 

Admin kan lika gärna ta bort tråden som inte fyller sin funktion. Nu uppfattar folk tråden som en monolog som inte känns representativ att kommentera.



#7 joakim95

joakim95

    Lieutenant Junior Grade

  • Members
  • 65 posts
  • Gender:Male

Posted 01 May 2018 - 19:59

Eftersom jag är en snäll person så svarar jag i tråden.

Det lilla jag sett av serien fick jag uppfattningen att det är mer en humorserie och det brukar väl inte vara min smak direkt så länge humorn inte tar över storyn :)

#8 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 25 August 2018 - 13:06

Eftersom jag är en snäll person så svarar jag i tråden.

Det lilla jag sett av serien fick jag uppfattningen att det är mer en humorserie och det brukar väl inte vara min smak direkt så länge humorn inte tar över storyn :)

 

Jag tycker att det är seriöst skådespel.för att vara komedi.

Av så många konstiga saker som har hänt Star Trek hur kam man bedöma det här som mindre trovärdigt?

 

På vilket sätt är det seriöst när kapten Picard ska strålas tillbaks och dyker upp som ett barn?

Vad är det seriösa med Q som dyker upp med sina spratt?

Vad är det seriösa att TNG hittar människor i föråldrad utveckling på en planet?

 

Är det för att serien inte är klassad som komedi så kan man ta det på allvar, men du skulle inte se på Star Trek om det var komedi?



#9 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 10 September 2018 - 23:06

Kan konstatera att joakim95 inte ens sett på några avsnitt eftersom han inte tar upp nåt ur serien.

Vem kan påstå att Star Trek-serier är seriösa som det händer massa konstiga saker

 

Men joakim95 hävdar att The Orville inte är på allvar, hur resonerar han?

 

I ett avsnitt i TNG besöker dom en planet då nån omedvetet går på förbjudet område,  enligt deras lag så blev straffet avrättning

. Utredning blir väldig lustig,,, jaså så du erkänner att du gick på område ja dåså då var det här avklarat. Picard frågar hur besökare ska kunna känna till deras lag och får svaret typ,,, va, ifrågasätter du vår lag vad det för fel med den.

Hur seriös anses handlingen?

 

I ett avsnitt i serien VOY så blir det nåt fel på transportstrålen så Neelix och Tuvoks DNA blandas.

Med tanke på att dom har en massa diskussioner så händer det dem.

Hur seriös är avsnittet?

 

Så en typisk sci fi kärlekstragedin. I ett avsnitt i DS9 så blir Dax kär i en man, det tragiska är att han kom från en annan dimension som snart ska fasas ur, det kommer att dröja sextio år tills deras planetsystem fasas tillbaks.

Hur seriöst var det?



#10 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 14 September 2018 - 15:06

Så går det att konstatera att joakim95 svar var oseriöst som inte tar ställning till saklighet. Att han inte har svarar det beror på att han faktiskt gjort bort sig. Han saknar belägg att förklara handlingen i The Orville att inte tas på allvar jämfört med liknande handringar i Star Trek-serier.

 

Ha ha ha LOL



#11 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 18 September 2018 - 11:10

Supertreck, tagga ned lite, så många aktiva medlemmar har vi inte längre så vi behöver dig att skrämma iväg dem.

 

Det är inte okej att först gnälla över brist på svar och sedan gå på som en svagsint ångvält när man väl får en svarspost.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#12 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 18 September 2018 - 19:19

Vad XC sade.

 

Du är trots allt tillbaka på nåder, och det är nog bättre att vara lite trevligare mot dina medmänniskor än att inte kunna posta alls.


//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#13 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 04 October 2018 - 22:56

Vad XC sade.

 

Du är trots allt tillbaka på nåder, och det är nog bättre att vara lite trevligare mot dina medmänniskor än att inte kunna posta alls.

 

Och det anser du ska vara rikta till mig när det är jag som upplever det otrevligt. Han inleder med en kommentar som att det inte var värt besväret och resten är nåt kortfattat som inte förklarar nånting. Ett överslätat svar att det är komedi som inte kan tas på allvar, men det brukar ju vara liknade handlingar Star Trek

 

Men efter min första inlägg av följdfrågor så blev det inget svar.

Vem är det då som är otrevligt med föregripande dålig ställning, som inte hade nån tanke att diskutera än att sätta upp en gul lapp

 

Så du får allt motivera dig vad för relevans  du har att misskreditera. Jag som förväntade mig at få igång en diskussion

 

Så gissar jag att du svarar "det är frivilligt"

Så du tycker det är praktiskt och användbart i en tråd med passiva inlägg som inte leder till någon uppföljning, vilka är det som drabbas om inte andra som gör sitt besvär i onödan?



#14 joakim95

joakim95

    Lieutenant Junior Grade

  • Members
  • 65 posts
  • Gender:Male

Posted 09 October 2018 - 11:33

Jag har inte alls varit otrevlig mot dig.

 

Har som sagt bara sett några minuter när jag zappade bland kanalerna.



#15 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 11 October 2018 - 00:32

Supertreck, tagga ned lite, så många aktiva medlemmar har vi inte längre så vi behöver dig att skrämma iväg dem.

 

Det är inte okej att först gnälla över brist på svar och sedan gå på som en svagsint ångvält när man väl får en svarspost.

 

Det går inte att veta om svarande har dragit sig ur
Så menar du att ett följande motargument oavsett anses som en försåtlig handling
när svarande inte tycks medverka.
Det är då jag gjorde en respektlös handling för en oavsedd händelse.

Så är svarstiden obestämd så hur ska man förutse det?


Jag har inte alls varit otrevlig mot dig.

 

Har som sagt bara sett några minuter när jag zappade bland kanalerna.

 

Du är förlåten jag satt bara mellan tangenterna här om dagen.



#16 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 11 October 2018 - 17:16

Nä, jag vet Supertreck -- det är aldrig ditt fel.  :rolleyes: Det är oss alla andra det är fel på.

 

Det där ordbajsandet likt Björn Ranelid (men ditt inte är lika poetiskt att läsa) är en av anledningarna till att du blir själv i trådarna. 

 

(Du behöver inte svara på den här posten, jag ämnar inte gå in i någon störd och onödig diskussion med dig bara för att du uppenbarligen är grälsjuk).


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#17 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 01 December 2018 - 03:16

Vad då grälsjuk?

 

Någon kommenterar retorisk att serien inte är nåt att se på så var det komedi

Han går inte in på några detaljer.

 

Som du läser så visar det sig att han bara hade sett i några få minuter.när han zappade bland kanaler.

Kan du verkligen anser att det är en hållbar referens att bygga åsikt på?

 

Så du menar att det var mitt fel för att jag inte visste hur mycket han hade tittat

och ovetande ställt frågor? Den där gubben går inte, här trampar du verkligen vatten.

 

Åh jag ber om ursäkt för att jag inte visste hur mycket han hade tittat.

Kan du ge ett bra råd hur man undviker att ställa följdfrågor när kommentarer inte påvisar volymen tittandet?


Edited by Supertreck, 01 December 2018 - 03:34.