Jump to content

Photo

Lost Girl - Spoilervarning


  • Please log in to reply
129 replies to this topic

#51 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 01 February 2013 - 09:42

Jag gillade det ända ned till hur nonchalant hon är när hon kastar det där vapnet (som f.ö. borde vara av bly va?).


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#52 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 02 February 2013 - 00:39

Jag vet inte vad dom är gjorda av. Bly är väl dock en bra gissning. Dom blänkte, verkade vassa och såg hur coola som helst ut.


Edited by Garm, 02 February 2013 - 00:39.


#53 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 31 March 2013 - 23:36

Säsong 3 börjar 2 april kl 21 på TNT (nordic).


Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#54 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 01 April 2013 - 08:34

Läste det. TNT är snabba med att köpa in den. :)


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#55 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 03 April 2013 - 16:34

Blev riktigt förvånad, inte en enda reklampaus. De brukar alltid visa reklam för deras andra serier under avsnittens gång men inte nu. :)


Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#56 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 03 April 2013 - 17:12

TNTs är dessutom generösa med sina reklampauser - de är korta om man jämför med andra kanaler. :)


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#57 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 18 November 2013 - 20:55

4 00: Kul liten förfast med skådespelarna, intressanta frågor man fick in och webisoderna var helt klart uppskattade. Mycket hintar om den kommande säsongen utan att avslöja något som man inte redan anat under förra säsongen.

 

4 01: Herre... vilken inledning! Respekt till serier som vågar ha en säsongsinledning nästan helt utan sin huvudfigur; Anna Silk har typ två cameos i hela avsnittet. Gillar storyn i stort med minnesförlusten; undrade inledningsvis vart Bo var och varför man letade efter Lauren och Tamsin med inte Bo (hon inte nämndes inte ens). Kärleksintrigen mellan Kenzie och Dyson kändes helt OK - men lite ruttet av dem och smyga för Hale... Eller med tanke på omständigheterna var det kanske lika bra. Jag skulle tippa på att det är Bos pappa (eller hans fiender) som ligger bakom; vet att det spekulerades mot slutet av förra säsongen om det var Oden som var pappa. En del tyder ju på det, för visst var det väl runor på korgen där på slutet? Kul att Tamsin fortfarande är med i leken (hoppas jag iaf, hon har inte synts till ännu) hon seglade upp lite till en favoritkaraktär under förra säsongen.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#58 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 19 November 2013 - 01:03

Jag svävade med pekaren över texten för att testa mig själv. Men jag hann inte direkt att urskilja något av vad du hade skrivit. Jag har fått lite mer karaktär på sista tiden. Även om jag medger att det kliar bra mycket i fingrarna. Jag är ju så van vid att ha fingrarna i kakburken. ;)

 

Det ska bli trevligt att följa säsongen och att diskutera den med dig. Lost Girl är en väldigt bra tv-serie väl värd att följa.

 

Återkommer!



#59 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 20 November 2013 - 13:25

Hoppas du kommer i fatt fort. :) Jag orkade inte plocka ut enkillda avsnitt och spoilermarkera, så jag drog svartpennan över hela klabbet.

 

*

 

4 02: Ett bra avsnitt med lite mer Bo, tyckes mig att man såg en liten antydan baby kula på Anna Silk i ett par scener men helt säker är jag inte. En lättandens suck drog iaf jag när Tamsin visade sig inte bara vara med i matchen (om än på avbytarbänk) utan dessutom pånyttfödd (man antydde ju att hon närmade sig slutet på sin livcykel i förra säsongen). Dock så var hon kanske aningen enerverande som barn, hon verkar växa upp fort iaf. Undrar om det där fae-glittret är beroendeframkallande, för Kenzie beter sig lite som en oroväckande tycker jag. Det här avsnittet kändes väldigt mycket som en upptakt till något större, som det där sista djupa andetaget man tar innan man dyker ned under vatten. Sedan skall det givetvis bli intressant att se om Dyson hamnar på samma tåg eller på ett efterföljande tåg. Och framför allt: om ändstationen är Valhall.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#60 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 20 November 2013 - 17:34

Jag spoilermarkerar inte alls. Dels så ligger tråden i spoilerdelen av tv-forumet och sedan är den dessutom markerad med en extra spoilervarning i trådtiteln. Således känns det lite överkurs att använda en spoilermarkering, i en spoilertråd med en spoilervarning. Jag räknar med att dom som inget vill veta, har så mycket självbevarelsedrift att dom låter bli att läsa. ;)

 

 

In Memoriam

 

Ett bra avsnitt och jag gillar att man är så duktig med att knyta samman avsnittet med hur det sista avsnittet i säsong 3 slutade. Även om jag medger att jag kanske borde ha sett om just det avsnittet eftersom det var ett tag sedan man gjorde det och således inte har allt som hände, färskt i minnet. Men tillräckligt mycket för att hänga med i alla fall. Som XC nämner så är det vågat att låta huvudkaraktären stå tillbaka som Bo får göra i det här avsnittet. Dock så måste jag ha missat ett av tillfällena i avsnittet som hon var med, själv så märkte jag bara slutet då hon öppnar ögonen. Men jag gillar greppet att göra som nu och låta birollerna få mer framträdana sådana i avsnittet. Speciellt Kenzi är ju trevlig att följa, jag har alltid gillat den karaktären och ser henne som av av dom bättre sidekick:en sedan Gabrielle i XWP. Och hon hade en hel del att göra i avsnittet. Man fnissade en hel del åt hur vimsig hon är och alla coola repliker som hon droppar. Och jag gillade dansscenen. Riktigt snyggt gjord. Och romansen som hon har med Dyson känns helt OK, mer passande än Dyson hjärtar Bo som vi har fått se tidigare. Och jag uppskattar även att få återse både Trick och Vex, båda hade ju en betydande del i avsnittets handling. Som för övrigt var riktigt bra och spännande. Jag hoppas precis som XC att vi får återse Tamsin, det var en karaktär som gav mersmak. Och så dök självaste George "Mr. Sulu" Takei upp i rollen som ormmannen. En bra insats, även om scenens CGI inte var så övertygande. Och angående slutet så var det mycket riktigt runor på korgen. Både på sidan och toppen. Den ena kända jag igen direkt som Odalrunan. Så jag är inne på samma spår som XC.


Edited by Garm, 20 November 2013 - 17:36.


#61 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 21 November 2013 - 10:16

Jag upplevde ungefär samma sak som du: att man borde snabbfluktat en vända på sista avsnittet (iaf slutet av det) innan man gav sig i kast med det här.

 

Glömde nämna Takei; han gjorde en bra roll helt klart. Jag kan hålla med dig om cgin men den är ändå godkänd.

 

Bo syntes också helt kort i barscenen mot slutet, precis innan Dyson får sin "deja vu"-upplevelse.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#62 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 21 November 2013 - 17:36

Jag gick tillbaka och kollade in större delen av barscenen och mycket riktigt så skymtar Bo förbi där lite snabbt. En klassisk "blinka-och-du-missar-det" scen. Vilket jag väl gjorde första gången.

 

~~~

 

Sleeping Beauty School

 

Jag hade svårt att fokusera på avsnittet medan jag såg det. Men jag gillade i alla fall att Tamsin återkommer, om än i vad som verkar vara en ny inkarnation. Och kul att man hann med att uppleva henne som både barn och tonåring (typ) under avsnittets gång. Vilket även skapade en del ofrivilligt roliga situationer. Kenzi såg t.ex. ut att vara i närmast upplösningstillstånd där ett tag när hon skulle passa den riktigt unga Tamsin. Vilket jag kan förstå. Jag är lite nyfiken på om man tänker återanvända samma skådespelerska som spelade Tamsin tidigare, och att det här bara är en del i handlingen för att utveckla karaktären ytterligare. Eller om den här delen av handlingen och/eller är till för att man samtidigt kommer att byta skådespelerska. Jag hopps inte det. Kenzi var och kladdade på Hale i avsnittet, så kanske att hon hade mer av en fling med Dyson och inget som var seriöst. Samtidigt så är det svårt att veta i det här läget. Och ärligt talat bryr jag mig inte så mycket om relationsdramat inom seriens gränser, den finns ju där mellan dom olika karaktärerna av en anledning, men som tur är så finns det mer i avsnitten än dessa beståndsdelar som är mer intressant. Och som XC antyder så känns det här avsnittet, liksom det första, som delar i en större story arc. Jag skulle inte bli förvånad om handlingen spänner över flera avsnitt, eller kanske rent av över hela säsongen. Inte mig emot, jag gillar bra och genomarbetade story arcs som kan få hålla på precis hur länge som helst, bara det finns en poäng med det hela. Och längre story arcs är man ju inte överdrivet bortskämd med i dagens tv-serier inom denna genre.



#63 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 21 November 2013 - 17:54

Hehe; Kenzies prestation på barnpassningsfronten är väl inte direkt 100%:ig. :lol:

 

Med tanke på att Rachel Skarsten var med i uppeppnings-programmet så tror jag inte de byter skådespelerska... Eller också var det därför hon inte var med hela. :P Jag hoppas iaf att Rachel har förnyat förtroende.

 

Tror grejen hon hade med Dyson var en produkt av glömske-förtrollningen; därav att hon sade till Dyson att "det här har inte känts rätt på väldigt länge". Dock så tycker jag att det var intressant att glömske-förtrollningen tydligen även påverkade Dysons "sanna kärlek" till Bo.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#64 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 22 November 2013 - 01:21

Nej, med tanke på hur smått jobbig som den yngre Tamsin var. Men hon gjorde så gott hon kunde. Och jag måste säga att lilltjejen gjorde ett väldigt bra jobb med rollen och det hela kändes ungefär lika trovärdigt som barn i den åldern kan vara.

 

Okej, jag har inte sett "inför"-programmet än. Får se om jag gör det sedan. Hoppade över det för att vinna lite tid. Så om Rachel Skarsten var med i det, så kan vi nog stryka min teori om att man byter skådespelerska. Vilket bara är bra, för jag tycker att Rachel Skarsten är bra i rollen och ogillar rent allmänt när man behöver byta till någon ny, när man har vant sig vid någon annan.

 

Jag missade nog hela den biten av dialogen. Så det låter troligt att det är som du säger, utifrån den. Vilket är en bra förklaring till varför scenen var just så. Det där med Dyson och hans "sanna kärlek" till Bo ska bli intressant att se hur det utvecklar sig, som du säger. Det måste ju finnas en förklaring även för det.



#65 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 22 November 2013 - 15:33

De fick en fråga - något om deras bakgrund - och Rachel skämtar om att hon var en "flickig" flicka som yngre - till skillnad från nu när hon [aka Tamsin] är "typ en av grabbarna i gänget". :P Får du chansen tid se införprogrammet. :)

 

Kenzie sade så precis innan hon och Dyson sätter snurr på kompassen i slutet av första avsnittet. :)


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#66 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 22 November 2013 - 23:40

Jupp, jag ska se specialaren. Bara att jag prioriterade bort den för att hinna ifatt dig. Så det blir säkert någon lucka framöver då det passar bra att se den.



#67 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 25 November 2013 - 17:10

Lovers. Apart.

 

Ett OK avsnitt, om än lite småtråkigt till och från. Bo kunde det gott få vara lite mera drag på, som det är nu så tycker jag inte att Anna Silk gör så mycket väsen av sig i sin roll. Men det beror kanske på att hon uppenbarligen var gravid när avsnittet spelades in. Bos del i handlingen med familjen Jenkins var inte speciellt intressant, bortsett från tillbakablicken när hon tar sig an vålnaden(?) som hoppar mellan värdkroppar. Dock så måste jag säga att man återigen kan konstatera hur dåligt blod blir när man gör det helt i CGI. Jag tänker på när Noah blir skjuten i just tillbakablicken. Biten av avsnittets handling som rör Dyson och Clio var inte heller den särskilt intressant, men tågresen (så länge den varade) var rätt snyggt gjord. Jag gillar interiören. Och så blev jag inte helt överraskad över att dom hittar Bo i detta avsnitt. Däremot så blev jag aningen överraskad kring det som hände med Clio mot slutet av avsnittet. Inte riktigt vad jag trodde skulle hända. Jag gillar delarna med Lauren. En klart intressant karaktär och hennes förflutna sprang så ifatt henne i detta avsnitt. Jag gillar verkligen slutet på avsnittet och hur bitterljuvt som det är med tanke på hur nära Bo och Dyson är för att kunna hjälpa Lauren. Och så är Evony tillbaka, vilket säkert kan bädda för en del intressanta intriger framöver.


Edited by Garm, 03 December 2013 - 01:25.


#68 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 27 November 2013 - 10:54

4 03: Med två starka inledande avsnitt så ramlar man tillbaka till ett mellanavsnitt som kanske inte hade så mycket drag som man kanske önskat. det är inget fel på avsnittet som sådant utan intrigen med Jenkins är helt OK och kopplingen till svunna tiders häxjakt är välkommen. Det är kanske mer sidointrigen med Lauren som inte riktigt lyfter, lika nyfiken som jag är på Laurens förflutna (och vad som hände innan hon bytte namn från Karen till Lauren) lika ointressant är hon i det här avsnittet med kollegan som mest verkar limma på henne. (jag blev väl inte direkt överraskad över twisten i bilen på slutet, men det skall bli intressant om detta här i hop med Fae eller "Karen" - eller varför inte bägge). Dock så var det en detalj som intresserade mig och det var att mot slutet fick jag intrycket av att både Dyson och Bo glömt "tåget" och nu bara är på väg hem. Är det en naturlig bieffekt att tåget är något man likt drömmar tenderar glömma i efterhand eller är det någon som slaget till glömske-förtrollningen igen?


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#69 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 02 December 2013 - 12:01

4 04: Intressant avsnitt som belyser en del av frågorna man har, Lauren verkar vara i en riktig härva och det återstår att se om hon är fångad av "The Wanderer" i ett led för denne att locka till sig Bo. Hennes bakgrunds historia (om vem "Karen" är) var både intressant och lite av en besvikelse. Men jag antar att man inte ville göra Lauren till en helt förtappad karaktär. Förhoppningsvis får vi veta mer och kanske kan Lauren få ett avslut å den historien. Kenzie/Masimo-intrigen får sig ett avslut, skönt att man inte drar ut för länge på det, och den senares sorti ur avsnittet (och serien?) tog mig med överraskning. Trodde nog inte man skulle fimpa honom så här tidigt. Efter förra veckans anti-klimax så känns storyn på rätt väg igen. Och Tamsin lär vara tillbaka till sitt mörka jag vilket avsnitt som helst nu. :P Och Bo har slutligen halkat in på en av sidorna, jag hade hoppats man inte skulle göra så - men valet av sida var intressant iaf.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#70 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 03 December 2013 - 01:30

Turn to Stone

 

Ett bra avsnitt. Även om dom inledande scenern med Dyson och Bo i boxningsringen känns så påklistrade och onödiga. Jag uppskattar att man får veta mer om Laurens bakgrund. Mappen som Bo hittade hemma hos Lauren gav lite mera kött på benen, likaså scenerna med Lauren och Crystal hos vem det nu än är som håller dom fångna. Och det är ju uppenbarligen inte Hale som man skulle kunnat tro. Det ska bli intressant att få veta lite mera i detalj vem det är, i ett kommande avsnitt. Och Lauren berättar ju även lite vad hon och brodern var med om och som fick henne att fly från första början. Och jag hoppas att Lauren inte hålls fången i mer avsnitt än vad som är nödvändigt. En av dom mer roligare scenerna i avsnittet involverar Bo och Kenzi och en ishink full med vatten. Säkert inte varmt sådant. Ingen scen man skrattar åt så att man ligger dubbelvikt, men fortfarande underhållande tack vare det sedvanliga "tuggandet" från en ovetande Kenzi och en mera handfast Bo som vet hur man behöver göra för att lösa den uppkomna situationen. Några av dom bättre scenerna i avsnittet är dels när Bo letar igenom Laurens skrivbordslådor och hittar den där fina asken med ett vackert halsband och en lapp med ett personligt meddelande; "For giving me the freedom to love. And I do". Som jag tolkar är menat att vara något som hon skulle ha gett till Bo. Och en annan bra scen är när Kenzi slutligen lättar på sitt hjärta och berättar hur hon har känt sig den senaste tiden. Och så kom även hennes fling med Dyson på tapeten. Man förstår att Bo reagerar som hon gör, men det känns även som att hon överreagerar en aning. Tamsin går mer och mer mot sitt rätta jag och jag ser fram emot det. Jag saknar den riktiga Tamsin och Rachel Skarsten som gestaltar henne. Jag diggar CGI:n som användes när Tamsin fällde ut sina vingar. Snyggt gjort. Och Massimos bortfall i slutet av avsnittet var oväntat. Så till vida att han tog sig själv av daga. Jag trodde att Tamsin eller Bo skulle göra det, så det var trevligt med en skruvboll till oss som tittar. Och slutet på avsnittet, där man får veta att Bo har valt sida, den mörka sidan, var klart intressant och ett bra slut på avsittet. Man blir lite extra sugen på att se mer.



#71 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 03 December 2013 - 09:15

Undrar om det kan vara brodern som håller Lauren fången, han kanske blev insyltad i Fae han med - fast på den mörka sidan? Att Hale var oskyldig var jag rätt säker på - han är väl avsatt tror jag - och av någon anledning känns det inte som den ljusa sidan heller...

 

Det verkar som om Docubus-anhängarna kan hysa ett visst hopp om att loppet inte är kört mellan Lauren och Bo iaf.

 

Och som du säger så var en av de roligare partierna när Bo helt sonika löser sitt och Kenzies problem med att hälla en hink vatten överhuvudet på den senare.

 

Håller med om cgin de använde på Tamsin, riktigt snygg och välgjord. (Speciellt för att vara på en TV-Serie).

 

Det skall f.ö. bli intressant om Massimos "mamma" hänger ihop med Lauren på något vis.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#72 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 04 December 2013 - 02:09

Intressanta teorier och frågeställningar. När det gäller brodern så blir jag lite tveksam. För jag har fått för mig att det nämndes av Lauren att brodern dog? Eller så hörde/fattade jag fel. Tyvärr så har jag inte kvar avsnittet, för annars skulle jag kunnat dubbelkolla. Oavsett, så känns det som något som skulle passa och ge den delen av handlingen en extra krydda. Det där med Hale tänkte jag faktiskt inte på förrän Lauren själv nämnde det, då spann jag loss men kom fram till att det inte kändes så troligt. Vilket ju Lauren bekräftade.

 

Lauren hjärtar Bo är smakfullt gjort och något som har känts trovärdigt, så man vill ju tro att det fortfarande finns något kvar mellan dom båda. Samtidigt så skulle jag inte saknar det helt, huvudsaken är att man i sådant fall gör en snygg sorti på det hela.

 

Jupp, jag nickar instämmande i att det mycket väl kan vara så att Evony, genom Massimo, på något sätt är inblandad i det som nu händer med Lauren.



#73 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 04 December 2013 - 17:01

...Sedan när har det stoppat folk från att ploppa upp och kidnappa folk? :P

 

Skämt åt sido, minns du vilket avsnitt? Kollar gärna upp det hela isf.

 

Det känns som rätt troligt att Laurens bortrövande hör ihop med någon av komplotterna runt Bo. Eller också hör det ihop med Kongo-intrigen på någon höger.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#74 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 05 December 2013 - 21:54

Jag snabbscannade sista avsnittet igen och jag tror du eventuellt refererar till scenen där hon berättar för Crystal om sin bror? Berättelsen som avslutas med:

  • Crystal: "Where is he [brodern] now?"
  • Lauren: "The point is that Karen ran..."

Hon talar om ett attentat där 11 personer omkom "ingen skulle vara där" säger hon. Visst kan brodern ha omkommit där - men Lauren verkar inte riktigt vilja svara på den typen av frågor. Hon kan ju ha dödat honom själv också. Kanske därför hon undvek att svara på frågan. (Men det låter otroligt).
 
Lauren verkar ha en del skelett i garderoben. Lustigt nog nämns inte brodern, något som får mig att nästan misstänka att även KB är ett taget namn... Och man undrar ju då vem Nadia är, och om hon visste om vem Lauren är. Kanske fanns det mer än en anledning till att ljusets fae försatte Nadia i sömn, kanske var det för att skydda Laurens nya identitet.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#75 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 08 December 2013 - 01:07

Jupp, jag tänkte på scenerna i det senaste avsnittet då Lauren och Crystal var tillfångatagna och Lauren började att prata om sin bror och något om ett bombattentat. Jag fick för mig att hon nämnde "flera människor dog" i samma andetag som "min bror" och min hjärna fick det till att han hade omkommit där. Jag lekte vidare med tanken på att något där och då formade Lauren till den hon var då och som hon nu försöker att fly från. Men nu var det inte exakt så hon sa, vilket i och för sig inte utesluter att det fortfarande kan ha hänt. Men jag tror att det är mer realistiskt att brodern inte alls dog i attentatet och att han mycket väl kan vara vid liv och kanske rent av den som försöker att få Lauren att konfrontera sitt förflutna. På det sättet känns det lite spännande att man inte kan avskriva honom riktigt än. Och jag kan hålla med dig om att det nog inte är så troligt att Lauren själv dödade sin bror, men jag medger gärna att det skulle vara en rätt intressant vändning när det gäller Lauren och vad vi inte vet om hennes förflutna. Det skulle kunna ge karaktären en extra dimension. Men som du säger, frågan är om dom vill göra Lauren till en helt förtappad karaktär som du var inne på.

 

Som du säger kan ju Karen Beattie också vara ett taget namn och att hon lever med någon form av dubbelidentitet (utöver Lauren då). Det är ju något med karaktären som gör att man varken vet var man har henne och inte heller riktigt kan lita på det som presenteras i avsnitten. Och händelserna med Nadia och besöket i Kongo gör ju att man kanske kan koppla det samman med det som händer med Lauren nu. Det var ju några säsonger sedan som Nadia råkade illa ut, men jag gillar att man hela tiden sammanför handlingen från samtliga säsonger. Om nu så är fallet vill säga.

 

Det är uppskattat att man inte förenklar handlingen i Lost Girl utan att man sår ett frö till eftertanke hos dom som tittar så att vi kan ha lite diskussion kring det som vi ser.