Jump to content

Photo

Thor


  • Please log in to reply
221 replies to this topic

#1 Corto Maltese

Corto Maltese

    Lieutenant Commander

  • Validating
  • 160 posts

Posted 21 November 2007 - 14:39

Har helt missat att man ska filmatisera min absoluta favrit bland Marvels karaktärer. Som om inte det vore godis nog så läser jag att regissör är Matthew Vaughn som tidigare förevigade Neil Gaimans bok: Stardust. :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Läste en artikel om filmen via en Brittisk tidning (Daily Mail) och det låter mycket lovande.

Är det någon som vet mera information och/eller rykten om filmen, manusförfattare? Skådespelare? med mera?

Filmens sida på Imdb. ~~ Filmens sida på Comingsoon.

Edited by Georgia, 18 October 2011 - 19:10.


#2 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 21 November 2007 - 22:42

YES!! :D Äntligen får Thor en egen filmtråd på scifi-nytt. ^^

Tja, som sagt så har tydligen Goyer ( Blade, Batman Begins, och lite mindre bra filmer också..) skrivit en första upplaga av manuset till filmen, som tydligen ska befinna sig i det berömda omskrivningsträsket just nu.

Det bör nämnas att Marvel har i princip godkänt den största budgeten någonsin för en av deras filmer, 300 miljoner dollar... ( lite luddigt hur mycket det är egentligen, men men..)

Här är en liten artikel.
http://www.worstprev...?...113&count=0

Edited by PredaBot, 21 November 2007 - 22:42.


#3 Corto Maltese

Corto Maltese

    Lieutenant Commander

  • Validating
  • 160 posts

Posted 22 November 2007 - 14:10

Goyer som manusförfattare?
Största bubgeten hittills för en Marvel filmatisering?
Matthew Vaughn som regissör?

:thumbsup2:

Coolt! Det ser ju redan på detta stadie väldigt lovande ut.

#4 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 29 January 2008 - 13:08

SHH - Thor Casting Call?

Source: He-Man on January 28, 2008

Scooper 'He-Man' pointed us to this link which may or may not be an official casting call for Thor extras. The page describes the movie as: "Partially disabled medical student Dr. Donald Blake discovers his heretofore unknown alter ego, the Norse warrior, Thor."

We'll have to wait and see how this plays out.



#5 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 29 January 2008 - 19:14

Nice skulle kunna betyda att man börjat rollbesätta. =)

#6 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 05 February 2008 - 00:52

Jag gillar att de verkar köra med "alter ego" varianten då det är min favorit. :) De gjorde ju sig av med den i serierna under många år innan de satte tillbaka den igen under en kort tid då Thor inte visste att han var människa ibland och hans människa inte visste att han var Thor.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#7 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 10 March 2008 - 12:22

FirstShowing - Matthew Vaughn Updates Marvel's Thor Movie - Currently On Hold

March 10, 2008
Source: Empire

It has been quite a while since we've heard any updates on Marvel's Thor movie since Stardust director Matthew Vaughn pitched his $300 million script. You take that big of a budget and combine it with an unknown star, which Vaughn wants, and it's obvious that this is stuck. He confirms today with Empire that they're "in a holding pattern at the moment." Unfortunately beyond that there isn't much more of an update, but Vaughn does talk about his expectations and the script.

We've talked quite a bit recently about the status of any of Marvel's upcoming projects, but honestly I think even Marvel won't move forward on anything until they got over this summer with both Iron Man and The Incredible Hulk. Vaughn confirms that, "it's up to Marvel, they have to decide if they want to make the movie and then we take it from there." But the problem seems to lie in Vaughn's ideas, not only with the aforementioned $300 million script, but his requirement for an unknown actor and the style he's going for.

"Well, the main role is going to be played by someone totally unknown," he said. "It can't be a star, it's got to be someone totally unknown."

"I think you have to respect that it is comic book and silly to be frank, so you have to combine that with a modern style and hopefully come up with something fresh. I think we can come up with something special."

Apparently Marvel's Thor comic books are known for their overly lyrical dialogue and slightly ridiculous outfits, but (like Alan Moore's Watchmen), it's a big question as to how this will be updated and modernized to attract today's comic book movie fans. I will say that at the moment, Thor doesn't come close to any of the other comic book movies currently rumored to eventually be made, but it is a movie that I'm curious (more than anything) to see what Vaughn could do.

I'm certain we'll be hearing more updates on Thor this summer during the San Diego Comic-Con. For now it sounds like this project is on hold, at least until Vaughn works out script issues and until Iron Man and The Incredible Hulk hit theaters this summer.



#8 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 10 March 2008 - 16:06

ÄSCH... vad det traskar på långsamt... :( Vill ju se åskguden fälla Jormungand och slå Fenris till marken!

Och var det inte tal om att Thor skulle bantas ner till 150 miljoner dollar? Är redan en sjudjävla budget har jag fattat det. Tydligen ska Revenge of the Sith ha kostat 115 miljoner dollar och Return of the King endast 95 miljoner dollar.

Så... tänk er själva, en budget på 150, eller i detta fallet 300 miljoner dollar?? Sh*t liksom...

#9 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 12 March 2008 - 13:36

Får se om dom kanske inte måste banta ner summan lite om något filmbolag inte ska börja att bråka. Sedan hoppas jag att dom verkligen går på en okänd skådespelare, jag har inga problem med det utan tror snarare att det gör filmen merm intressant.

#10 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 20 March 2008 - 12:16

Filmen ser ut att dröja ytterliggare ett tag.

Hold On Thor! Matthew Vaughn is Adapting Kick-Ass First!

#11 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 20 March 2008 - 17:10

Och inte ett så litet tag, med andra ord! :( Kommer ta flera år minst... Säkert ända upp till 4 år...

#12 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 05 May 2008 - 19:10

Jaha, där försa jag mig nog förhoppningsvis. :D Filmen är ju tänkt att komma ut 2010, så nog är det grejor på gång, till och med datum å allt. =)

Hmm..! Undrar om vi inte borde börja höra lite mer om hur manuset ska stötas och blötas, samt hur stor budgeten egentligen kommer bli. Skådisar är det nog lite för tidigt ännu för att prata om.

Vet inte om det var så smart av Marvel att erkänna att en Avengers-film är på G dock, och sätta datum. Hade kanske varit trevligare med en rolig liten surprice i slutet av Cap Am istället. ^^

#13 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 05 May 2008 - 19:22

Tror slutet av Iron Man spoilade det. ;)
*Hockey och superhjältar*

#14 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 08 May 2008 - 18:27

"Thor" Loses Director
During a conference call, Marvel reported their strong first-quarter financial results, and revealed a bit of information about their upcoming movies.

"Iron Man 2" is scheduled to appear in theaters on April 30th, 2010 and while the company has general ideas of where it wants to take the sequel's story, it has yet to confirm Robert Downey Jr's and Jon Favreau's participation. Marvel will be sitting down with the two men this week before hiring writers. It seems that Downey's and Favreau's return will depend heavily on whether the studio can increase their pay.

After "Iron Man 2," the next movie will be "Thor," which is scheduled to hit theaters on June 4th, 2010. At this point, Marvel is waiting for a script polish from Mark Protosevich (I Am Legend). And even though we have read countless news articles and interviews with director Matthew Vaughn (Stardust), it appears that he is no longer attached to the project.

Speaking about the movie, Marvel Studios president Kevin Feige described "Thor" as a period fantasy in the vein of "The Lord of the Rings." "It's very much a Marvel superhero story but against the backdrop of nothing you've seen before," he said.


Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#15 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 08 May 2008 - 21:32

Verkar som att de ska satsa mycket på Thors bakgrund och Asgård. Låter mycket intresant tycker jag.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#16 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 09 May 2008 - 12:17

Spoiler TV - Vaughn No Longer Directing Marvel's Thor?

Directing a Marvel movie just doesn't appear to be in the cards for filmmaker Matthew Vaughn. The Stardust and Layer Cake helmer had been set to direct X-Men: The Last Stand a few years ago before dropping out and being replaced by Brett Ratner. Vaughn was then attached to bring Marvel's Norse god of thunder, Thor, to the big-screen, but that is reportedly no longer the case as well.

According to The Hollywood Reporter, "Matthew Vaughn no longer is attached to direct the project because his holding deal expired December."

Marvel Studios is currently waiting for I Am Legend screenwriter Mark Protosevich to turn in a script polish. "It's very much a Marvel superhero story but against the backdrop of nothing you've seen before," Marvel Studios president Kevin Feige said of Thor.

Source: IGN


Trist om det verkligen blir så. hade sett fram emot att han skulle regissera filmen. :(

#17 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 12 May 2008 - 16:26

First Showing - Rumor: Brad Pitt in the Running for Thor?

Postad bild

#18 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 12 May 2008 - 16:33

Att Mr Pitt skulle bli Thor tror jag inte det minsta på.

Att Vaughn har hoppat av är däremot säkerligen vattentätt. :( Och det är jäkligt synd, för han är ju bra... och hade säkert som Favreau, verkligen blommat ut helt i Thor. Är riktigt orolig faktiskt, för förra gången en regissör hoppade av i detta skede, så var det med X-men 3 och vi vet ju alla att den filmen blev inte alls så bra som den borde varit.

USCH! Blir riktigt sur när jag tänker på det...

#19 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 12 May 2008 - 16:42

Tror inte heller på Brad Pitt. Han har spekulerats kring de flesta superhjältar nu känns det som.

X-Men 3 hade t om två avhopp, Matthew Vaughn skulle ett tag regissera filmen också. Fast det var förhoppningsvis ett annat läge med X-Men 3 jämfört med Thor...även om jag också blir lite sur när jag tänker på det. :(
*Hockey och superhjältar*

#20 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 12 May 2008 - 16:42

Iom att Vaughn börjat jobba på en annan film så är det nog sant.

Men inte Brad Pitt. Då ser jag hellre Kevin McKidd som jag har för mig att jag såg nämnd på imdb för ett tag sen.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#21 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 12 May 2008 - 16:45

-Nä, ryktet om Brad Pitt's medverkan är just det. Bara ett rykte, tror inte alls det ligger något i det.

According to The Hollywood Reporter, "Matthew Vaughn no longer is attached to direct the project because his holding deal expired December."


Synd att han inte kunde/ville förnya det. Hade gärna sett honom som regissör till filmen.

#22 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 12 May 2008 - 18:11

Ja, vem FANKEN ska regissera nu?? :o Kommer inte på nån, som inte är upptagen eller för stor.

#23 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 12 May 2008 - 18:18

Hur tippad var egentligen Jon Favreau som regissör till Iron Man? De kan säkert hitta någon okej, bara det inte blir Mark Steven Johnson. :ph34r:
*Hockey och superhjältar*

#24 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 12 May 2008 - 19:31

Är MSJ en man av samma kaliber som Uwe Boll eller Paul W.S. Anderson, eller vad? :ph34r: :blink:

#25 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 12 May 2008 - 19:42

Svarar diplomatiskt och säger att det beror på vad man tycker om Ghost Rider eller Daredevil-filmerna.
*Hockey och superhjältar*