Jump to content

Photo

Eurovision Song Contest Oslo 2010


  • Please log in to reply
28 replies to this topic

#26 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 29 May 2010 - 09:31

Så sent som för några månader sedan berättade Björkman att de planerade att utöka festivalen med ännu fler program, det verkar som den onda visionen gått upp i rök nu. :evil:

Skulle inte tro det: som Ola Salo sade är är Eurovisionsfinalen numera mest en spin-off på de svenska uttagningarna, som drar masspublik och -intäkter. Att sedan "resten a Europa har dålig smak" är mest en bisak. Finns ju fortfarande (och kommer nog aldrig att finnas) inte någon självklar koppling eurovisionsvinst <-> framgångsrik karriär, medans svenska tävlingarna har placerat sig som det naturliga steget mellan Idol och "resten av karriären", alternativt chansen att göra comeback.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#27 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 30 May 2010 - 17:52

Tyskland vann visst igår.

Tyskland vann Eurovision song contest 2010 - Melodifestivalen 2010 - Expressen Nöje | Nöjesnyheter Musiknyheter Filmnyheter

Läser vidare i artikeln och ser att de vann sist 1982 och att de senaste 5 åren har de legat på top 10 räknat nerifrån.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#28 Sparks

Sparks

    Commander

  • Members
  • 238 posts
  • Gender:Female

Posted 30 May 2010 - 20:42

Tyckte Tyskland var bästi tävlingen så jag är glad att de vann.

Hokey religions and ancient weapons are no match for a good blaster at your side, kid.


#29 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 01 July 2010 - 19:00

Jag älskade (älskar) Albaniens bidrag, It's all about you så mycket att jag köpte den på itunes. :P
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier