Jump to content

Photo

Därför finns inte UFO


  • Please log in to reply
2 replies to this topic

#1 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 12 January 2017 - 02:07

I många generationer så har folk påstått sig sett nåt men inte kunnat se vad det är. Medan tiden så har utvecklingen gett oss moderna kameror med supersensor fota i mörker. Men det hjälper märkligt nog inte och folk är lika handikappade som om det var 80-talet.

 

Folk kan fortfarande inte fota som dra obegripliga ursäkter som inte fungerar när kameror är så bra idag utan att tänka på slutartid och bländare m.m.

 

Vi ser tv-program av folk som drar sina historier vad de såg. Det mesta händer på natten och folk beskriver konstiga ljussken.

 

Därför finns inte bigfoot

Har bigfoot levt enda sen 1800-talet eftersom man talar om en enda som strövar omkring?

 

Har odjuret i Loch_Ness levt enda sen 1933 när man talar om en enda?

 

Har storsjöodjuret i Storsjön levt enda sen 1635, man talar om en enda?



#2 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 16 January 2017 - 18:24

I många generationer så har folk påstått sig sett nåt men inte kunnat se vad det är. Medan tiden så har utvecklingen gett oss moderna kameror med supersensor fota i mörker. Men det hjälper märkligt nog inte och folk är lika handikappade som om det var 80-talet.

 

Där har vi väl själva definitionen av vad ett UFO - Oidentifierat flygande objekt - är. Så vi kan direkt klargöra att de existerar. Sen om det är flygande tefat med små gröna män låter jag vara osagt.

 

Ang. de andra tre låter jag vara osagt, jag tror inte någon av dem existerar. Men man kan ju alltid hoppas. Vad ore livet utan små mysterier? :)

 

 

Jag håller med dig om att det är störtlöjligt att kort som tas på ufon idag, är så gryniga och fula som de är.

När man så snabbt och lätt kan hitta kort på nätet där folk har fotat stjärnhimlen med sina mobiltelefoner och det är (mer eller mindre) perfekta bilder. 

 

Må kraften vara med dig, och lev länge och blomstra!

 


Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#3 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 07 March 2017 - 20:36

Ordets innebörd är inte relevant. Det är den misstänksamma konspirationen att den moderna

utvecklingen aldrig har påverkat frågan. Webbkameror,, satelliter bör ju få en tydlig bild om farkosten

är strax under.

 

Märkligt nog så alla farkosten undvikit att flyga långsamt i närheten satelliter.

Hur sant låter det att rymdvarelse vet att grejerna som svävar fotograferar?

 

Det tas aldrig tydliga bilder,, var det en farkost eller nån som skämtade?

För så lite kan man ju inte hävda att det nog var en utomjording.

 

Fåniga dokumentärer som är rena skämtet att tas på allvar.

Det handlar mest om folk som sett konstiga ljussken och mest sker det på natten

 

Är det på dagen och nån såg en farkost som landat så hade han

naturligtvis ingen kamera. farkosten står ju still men nä ingen kamera

 

Hur sant låter det att när farkoster har landat så har ingen kamera?


Edited by Supertreck, 07 March 2017 - 20:37.