Jump to content

Photo

Guardians of the Galaxy Vol. 2


  • Please log in to reply
4 replies to this topic

#1 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 29 October 2014 - 03:39

3:e filmen i Phase 3 är också en av de mäst efterlängtade uppföljarna!

 

df3g6blthe7mc0ptt4y7.jpg


Edited by Garm, 01 February 2017 - 01:40.
Korrigering av film/trådtiteln. Tillägg av taggar.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#2 Sparks

Sparks

    Commander

  • Members
  • 238 posts
  • Gender:Female

Posted 06 May 2017 - 11:53

Denna ska jag se ikväll! Har bara hört gott om den hittills så är laddad :)

Hokey religions and ancient weapons are no match for a good blaster at your side, kid.


#3 Magnus

Magnus

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,097 posts
  • Gender:Male
  • Location:Onsala

Posted 19 May 2017 - 12:02

Så vad tyckte du om filmen då? :)



#4 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 20 May 2017 - 01:11

Jag tyckte den var mycket bra, Mycket mer balanserad än originalet när det gällde komik och drama. :)


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#5 Sparks

Sparks

    Commander

  • Members
  • 238 posts
  • Gender:Female

Posted 21 May 2017 - 09:40

Så vad tyckte du om filmen då? :)

Tyckte på många sätt den var bättre än den första! Utforskade mer dynamiken mellan Nebula och Gamorra. Och gillade att de ändå bygge vidare på det som hänt tidigare, med att vi vet att Peters pappa är en utomjording.

Sen var det några grejer som jag inte gillade, t.ex. hur de hanterade Yondus "redemption arc". Tycker att de sopade hans behandling av Peter lite under mattan med att "åh men jag menade inte illa egentligen". Tycker att de lät Peter förlåta honom för lätt. Samtidigt så gillade jag den delen av storyn, annars.

Och i början av filmen så befinner sig några karaktärer på en bordell vilket jag tycker är sådär. Känns inte som att det fyller någon funktion utan är bara allmänt stötande.

 

Men på det stora hela tyckte jag den var bra! Absolut att man ska gå och se den om man gillade 1:an.


Hokey religions and ancient weapons are no match for a good blaster at your side, kid.