Jump to content

Photo

Tipstråd - TV-Serie boxar, specialutgåvor mm.


  • Please log in to reply
102 replies to this topic

#51 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 12 December 2009 - 00:06

Discshop har sänkt priset på BSG boxen med 196 kr.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#52 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 12 December 2009 - 01:20

Arkiv X Säsong 1 kostar bara 99kr på DiscShop. :)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#53 Loch Lomond

Loch Lomond

    Lieutenant

  • Members
  • 88 posts

Posted 13 December 2009 - 16:17

Arkiv X Säsong 1 kostar bara 99kr på DiscShop. :)


Apropå det så har både Ginza och Cdon "Säsong 1"-kampanj på serier för 99:-.
Bland annat Stargate SG-1/Atlantis, Futurama, Family Guy, Buffy, Angel, Arkiv X...

Cdon
Ginza

#54 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 13 January 2010 - 19:41

Discshop kör Simpson-kampanj från 49:-
Discshop

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#55 Kizmiaz

Kizmiaz

    Wanderer of the Wastes

  • Aktiv member
  • 1,880 posts
  • Gender:Male
  • Location:Badsville, Ostrogothia

Posted 02 March 2010 - 04:05

EzyDVD har en drive på bl.a. Dr. Who.
../l、 Getting old is when a narrow waist and a broad mind change places!
(゚、 。 7
 l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
 じしf_,)ノ

#56 Vorlon

Vorlon

    Ensign

  • Members
  • 49 posts
  • Gender:Male

Posted 18 March 2010 - 23:42

Har Stargate Atlantis boksen her, 1500.- i Norge. Heldigvis ikke pakket som "foldouts" som med SG-1 boksen, men hver season har en boks i solid plast. Bra saker. Kjøpte DVD boksen fordi det hittil ikke er planer om Blu-Ray (BD) utgivelse, og fordi jeg vet DVD boksen kommer fra HD master. Siden jeg har en BD spiller som er svært god til å oppskalere DVD (Philips BDP-9500), gir jeg fan i BD og nyter DVD boksen!

Har ellers nylig kjøpt Battlestar Galactica Season 1 og 2 på BD; season 3 kommer snart.

EDIT:

Har nå bestilt BSG Season 3 på BD fra CDon. Ser også at Stargate SG-1 Season 1 kommer på BD, tror jeg så dette på Amazon.com. Ingen release dato ennå.

Edited by Vorlon, 25 March 2010 - 14:53.


#57 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 28 March 2010 - 12:08

Children of The Gods - Final Cut (Stargate SG-1s pilot avsnitt omgjord till film) hos discshop för 99 kr (ord pris 169). Ett nytt soundtrack, tillagda scener, snyggare specialeffekter mm.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#58 Sparks

Sparks

    Commander

  • Members
  • 238 posts
  • Gender:Female

Posted 01 May 2010 - 12:36

Första säsongen av Pushing Daisies kostar bara 99 kr på Discshop. Och det är med Svensk text

Hokey religions and ancient weapons are no match for a good blaster at your side, kid.


#59 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 06 May 2010 - 00:43

The West Wing - hela serien (7 säsonger) för 46 EUR.

Löjligt billigt för en grymt bra serie.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#60 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 06 May 2010 - 07:13

Då förmodar jag att mr Shopping slagit till igen? Lovely! Du är verkligen på g! :thumbsup:

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#61 Sparks

Sparks

    Commander

  • Members
  • 238 posts
  • Gender:Female

Posted 12 June 2010 - 08:44

The Big Bang Theory säsong ett kostar 149 kr på Discshop

149 kr kostar också Mitt liv som död

Hokey religions and ancient weapons are no match for a good blaster at your side, kid.


#62 Sparks

Sparks

    Commander

  • Members
  • 238 posts
  • Gender:Female

Posted 18 June 2010 - 18:46

The Big Bang Theory säsong 2 kostar 179 kronor på CDON

Min nya favvoserie ^^

Hokey religions and ancient weapons are no match for a good blaster at your side, kid.


#63 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 15 July 2010 - 05:35

Axelmusic.com har 1 cent (per varje 100 g) i fraktkostnad tills på söndag kväll. Gäller även förhandsbokningar.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#64 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 03 October 2010 - 18:05

Nu kan man boka Farscape boxen (Region2) på Discshop för ca. 1000kr
Farscape - Definitive collection (32-disc) - Dvd2 - Discshop.se
Preliminärt releasedatum: 2010-11-19
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#65 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 23 November 2010 - 19:57

Denna vecka är det fraktfritt på CDON.se
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#66 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 15 January 2011 - 10:09

Babylon 5 - säsong 1-5 finns nu på discshop för bara 749 kr (ord pris 1495)
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#67 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 16 January 2011 - 23:21

Nu vart jag väldigt sugen på att bränna stålar!

Winter is Coming


#68 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 21 March 2011 - 11:46

Discshop har fraktfritt den här veckan, de firar 12 år. Sen har de rea på film och spel.

Cdon fyller också 12 år och har en massa kampanjer. http://cdon.se/start..._Ã¥r/kampanjer/
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#69 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 21 March 2011 - 15:18

Tack för tipset, slängde iväg en beställning på Battlestar Galactica säsong 4 för endast 179 kr totalt :D

Winter is Coming


#70 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 21 March 2011 - 15:59

Blev samlingen komplett med den? :)

Tack för tipset GaterGirl. Jag handlade lite från CDON som har betydligt bättre erbjudanden än Discshop.

#71 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 22 March 2011 - 21:13

Blev samlingen komplett med den? :)

Japp, sånär som på The Plan då. Men den är knappt värd att köpa tycker jag.

Blev förvånad att jag inte fick den skickad till mig idag då jag beställde igår morse. Fick se nu att aviseringen var skickad till min mejl. Jag hade tydligen inte angett mitt mobilnummer till discshop :rolleyes:

Edited by Rick Hunter, 22 March 2011 - 21:23.

Winter is Coming


#72 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 23 March 2011 - 14:40

Jag har The Plan hemma men inte tagit mig för att se den än. ^_^

Trist med den lilla missen med mobilnummret. Men bra att du fick en avi via mejlen för hade dom valt en vanlig så hade det väl tagit en dag till.

Jag har märkt att många har problem med sina leveranser från Discshop då posten har krångel både titt som tätt. Jag har själv råkat ut för det ett par gånger.

#73 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 23 March 2011 - 15:12

The Plan var en verklig besvikelse. Kunde den blivit bra? Säkerligen, men manuset lider av den oförtjänsten att pussla samma saker så det mer känns som en clipshow tillsammans med dålig regi (Edward James Olmos är en bra skådis, men alla hans avsnitt som han regisserar känns träiga).
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#74 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 23 March 2011 - 15:41

Klart du ska köpa The Plan, Rick! Samlingen ska ju vara komplett! Passa på om du hittar den på rea åtminstone. :)

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#75 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 23 March 2011 - 15:43

Den brukar finnas i rea-backarna med "3 filmer för 99 kronor" så det borde inte vara så dyrt att komma över den. 33 kronor är ungefär vad den är värd. :P
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«