Jump to content

Photo

1000 ögon LOVECRAFT indiegogo!


  • Please log in to reply
1 reply to this topic

#1 TerrorTub

TerrorTub

    Senior Commander

  • Members
  • 261 posts
  • Gender:Male
  • Location:Uppsala
  • Interests:Skräck.

Posted 10 March 2014 - 15:36

Hej alla serieälskare! 

Jag (Daniel Thollin) och Jonas Anderson är skaparna bakom Uppsalaskräckserierna som går under samlingsnamnet 1000 Ögon. Vi har nu påbörjat vårt nästa album som kommer att bestå av fyra serier baserade på H.P. Lovecrafts verk, men där vi valt att placera historierna i nutida Uppsala! 
Till det här projektet så har vi dragit igång en indiegogokampanj med hopp om att nå ut till fler av Sveriges skräck- och serieälskare och att kunna erbjuda schyssta prylar - knappar, orginalteckningar, tavlor mm. 

Kolla gärna in kampanjen här: http://www.indiegogo...craft/x/6484750

 

20140302031439-sidor01.jpg?1393758879



#2 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 14 March 2014 - 15:25

Ser tipp-topp ut! =) Hoppas ni når erat mål inom kort!

Skulle vilja ge lite feedback på textrutorna, dock. Jag hajar att det är ett konstnärligt grepp, men jag är lite kritisk till färgade textrutor överlag. Gråblå och grå bakgrund till svart text blir faktiskt i mitt tycke lite svårare att läsa. Överväg att ljusa upp dom, eller möjligtvis ändra om färgerna på nåt annat sätt, innan publicering.

Ibland funkar det, men det är rätt trixigt att få det just rätt, i mitt tycke. Såg nyligen ett hyfsat försök på detta i DC's Batman & Superman -tidning, där ljusgul text används på en bakgrund liknande er mörkgråa. Kanske gå ännu lite mörkare, och sen ljusare text?


Edited by PredaBot, 14 March 2014 - 15:25.