Jump to content

Photo

uppdateringar!!!


  • Please log in to reply
45 replies to this topic

#26 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 12 June 2011 - 14:11

En sida till ur Diamantsmugglarna.
För att förtydliga lite. Serien utspelar sig alltså i nutid. Men den innehåller tillbakablickar på ungdomstiden då de smugglade diamanter från Sydafrika och blev fiender.

Åhhh... Sweet. Just det, eftersom du använder Pantern och Nox, kan man få sep å manuset för att se om du har skrivit de rätt?

Jeanne Nocturne: *host*bullshit*host*

Hörru! O_O

#27 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 12 June 2011 - 14:32

Det blir lite svårt att visa manuset eftersom det är handskrivet. Men jag har skrivit Pantern som stark och principfast eftersom hon bryr sig, en aning korrekt. Jag har bland annat utgått från hur hon verkar vara i En hobby för alla. I min version gillar hon inte att Vita Duvan II ägnar sig åt sin image. Nox är mjukare och har en mer undanskymd roll i den här historien.

Vad menar du med
"Jeanne Nocturne: *host*bullshit*host*
Hörru! O_O" ?
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#28 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 12 June 2011 - 14:38

Jag tror att han menar att det är Jeanne Nocturne som säger *host*bullshit*host* och att han själv säger Hörru till henne, lite som at hon har brutit sig in och kommenterat mot hans vilja.
Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#29 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 12 June 2011 - 19:58

Det firar vi med en sida till. In kommer Johnny Boy och livar upp stämningen!

Attached Files


Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#30 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 12 June 2011 - 19:58

Jag tror att han menar att det är Jeanne Nocturne som säger *host*bullshit*host* och att han själv säger Hörru till henne, lite som at hon har brutit sig in och kommenterat mot hans vilja.

Ja precis, hon är lite sådär brysk utav sig...

Men iallafall, kanske lite uppdateringar från min del.

Law for Hire: Iskall Razzia Okej, kanske inte den bästa titeln då det går i samma linje som en action serie för barn eller nåt men det är bara WIP. Ifall ni inte minns det, så listade jag upp några idéer för framtida avsnitt av denna återkommande serie för SSS. I denna äventyr så får korpral Sheila Leikowskji uppdraget att stoppa en drog smugglings operation i de kallare delarna i övärlden Denel. Jag ska posta ett par skissade sidor av det imorrn.

Nordens Stjärnor: RagnarökUtvecklingen går plågsamt framåt, och det går nu ännu sämre eftersom jag insåg ett par faktum när jag gjorde ett par små research och jag lärde mig en ganska viktigt detalj som börjar störa mig rejält och det är de ändringar som gjorts av kristna.

Många människor inser inte detta, men de texter vi brukar tänka "canon" om de nordiska myterna var faktiskt skriven 200-300 år INNAN de kristna tog över och ställde en kristen vinkling på berättelser.

Vikingarna trodde inte innan kristendomen att krigare åkte till Valhalla och de sjuka / gamla / kvinnor / barn till underjorden Hel. Vikingarna verkar ha trott att alla gick till Hel, men kristna gjorde Valhalla till ett slags himmel och Hel till helvetet.

Jättarna verkar inte vara ont heller. Det finns tecken som tyder på att människor dyrkade de vid sidan av gudarna, och en del även påstod sig vara relaterade till jotuns (det var så jättarna kallades). Gudarna styrde kulturen, och jotuns styrde naturen. Men de kristna var besatt av tanken på kampen mellan gott och ont, och vände jotuns till djävlar.

Och så finns det Loke. De få texter skrivna av vikingarna själva kallar aldrig Loke ont, bara en trickster som agerade först och tänkte senare. Även den senare kristna texterna kan inte komma överens om hur ond Loke var. Till exempel i två versioner av Balders död så nämns Loke inte ens i den ena, medan han är den stora onda hjärnan bakom det hela i en annan. Kristna ville ha en Djävul och Loke var ett lätt val.

Så vad jag insåg är att jag liksom många andra som har skrivit om vikingar och nordisk mytologi enligt de kristna versionerna, inte de ursprungliga versionerna. Okej, jag förstår att det är så vi har lärt oss men historien har oftast tendensen att förenkla saker och ting än att verkligen lägga in detaljer så vida inte man verkligen fokuserar sig och inte bara lär det man får i skolan.

Förvisso låter det inte som en bagatell men det är för mig som faktiskt skriver det här, och jag blir bara störd eftersom jag nu vet att mycket av vår gamla mytolgi har ändrats rejält. Och även om det är säkert såpass enkelt att skriva om det bara lite grann men samtidigt skapar det bara mer plot holes än min ursprunliga verison hade från början och Lars kan bekräfta att det var en hel del.

Så när Lars är ledigt, så vill jag att vi går igenom storyn och ser om vi kan göra nåt åt det hela.

#31 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 12 June 2011 - 20:06

Kan det inte vara en del av storyn att den finns i två versioner? Nu vet jag inte vad Ragnarök handlar om. Men om den utspelar sig idag så kan ju den gamla sanningen om de nordiska myterna återupptäckas under historiens gång. Vilken triumf för Loke. Han är inte ond, bara lurig. Och vilken besvikelse för eventuella gamla vikingar. Alla kommer till Hel.

PS: Kul att det blir mer Law for Hire!!!

Edited by TFels, 12 June 2011 - 20:07.

Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#32 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 12 June 2011 - 20:15

Kan det inte vara en del av storyn att den finns i två versioner? Nu vet jag inte vad Ragnarök handlar om. Men om den utspelar sig idag så kan ju den gamla sanningen om de nordiska myterna återupptäckas under historiens gång. Vilken triumf för Loke. Han är inte ond, bara lurig. Och vilken besvikelse för eventuella gamla vikingar. Alla kommer till Hel.

PS: Kul att det blir mer Law for Hire!!!



Okej, här är den kort-korta versionen: Ragnarök har hänt och förstört den gamla världen dvs midgård men Hel är den enda riket som finns kvar, och nu vill dess härskarinna Hel ta över den gamla världen (eller norden främst) och det är upp till Nordens Stjärnor att samla upp sina allierade plus skapa en motvillig en med superskurkar att stoppa henne en gång för alla. en ganska enorm story even för NS då att den är sju delar lång.

#33 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 12 June 2011 - 20:27

Och hjältarna lyckas besegra Hel och gänget genom att på nåt sätt visa att mytologin inte riktigt stämmer. Till slut blir de (Hel) knäckta och ställer saker och ting till rätta, någorlunda.
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#34 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 12 June 2011 - 20:29

Och hjältarna lyckas besegra Hel och gänget genom att på nåt sätt visa att mytologin inte riktigt stämmer. Till slut blir de (Hel) knäckta och ställer saker och ting till rätta, någorlunda.


Okej, det är mer detaljer i det hela men jag vill inte spoila det hela mer än du gjorde just nu, TACK SÅ MYCKET!! XDD

#35 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 12 June 2011 - 20:48

Varsågod gamle man! XDD
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#36 Pepe

Pepe

    Senior Commander

  • Members
  • 303 posts
  • Gender:Male
  • Location:STHLM

Posted 13 June 2011 - 12:25

Kul att se lite bilder på detta forum igen. Snyggt och som alltid rent å snyggt igen...
Blir glad att läsa att d e ett antal NS äventyr på G. Även upphetsad över de andra projekt som e påväg.
Själv så har jag gjort Silverhöken, låg färdigtecknad samt färdigt manus... men nu valde jag att göra om den lite. Var inte 100% nöjd. Så jag redigerar om den för tillfället.

Önskemål från min sida är att få se:

Endevour,
Golden gang; som är på gång vet jag,
Mutagen talent/Straffaren=Coolfaktor.
Ghast/Gromköping; Kan se staden framför mig.

Mer bilder... förgyller tillvaron

#37 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 20 June 2011 - 20:49

Det har börjat skifta mellan att börja på Tyst, de döda talar, Militant Vinter eller ett rent Ghast Äventyr. Dessa svåra val när fantasin väl sätter igång och går i högvarv.
Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#38 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 24 June 2011 - 12:05

Ska snart börja skissa sid 4 av min och Perals NS-serie om Lon och jägarna i skogen. Jagad jägare jagas, typ.
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#39 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 24 June 2011 - 18:39

Just nu är jag hemma hos flickvännen över helgen, så hon kan piska på mig lite att jobba på law for hire 2 XDD

#40 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 05 July 2011 - 15:33

OKej, nu ska jag till London imorgon bitti och blir kvar där i fem sex dagar. Så ni alla vet det ifall det blir nåt bråk med SSS

#41 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 13 August 2011 - 01:55

Tja, pepe, du lyckades lura in mig i ett projekt haha. FÅ se om vi lyckats med det här projektet också. :lol:
Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#42 Pepe

Pepe

    Senior Commander

  • Members
  • 303 posts
  • Gender:Male
  • Location:STHLM

Posted 13 August 2011 - 09:09

:skull: mooahaha

#43 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 05 September 2011 - 23:31

Jag roterar mellan tre olika saker nu, jag har påbörjat tecknandet av Golden Gang, jag fortsätter med Mordet i Bunkern (och jag ska se till att få upp nya smakprov från bägge under veckan) och sen håller jag på med en bunt små seriestrippar, enrutorsserier och en ensidorsserie med Nordens Stjärnor som kan användas för utfyllnad vid behov, likt Bwaains och Splatter.

#44 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 17 September 2011 - 17:29

Jag pysslar med två saker nu. Dels bilden på Himlens Vilja till NS skaparguide. Här kommer en halvfärdig bild som ska få bakgrund också. Dels sid 9 i min och Perals NS-serie Jagad Jägare. Här kommer en skiss.
Posted Image
Posted Image
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#45 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 24 September 2011 - 23:30

Skall börja arbeta på vårt nästa samarbete Pepe, ifall du fortfarande vill att jag skall skriva manus när Apoteus dyker upp för första gången. Fast jag kommer att själv bestämma vilka som skall vara med, men vill du det skall vara tidigt i Ghast tid i Nordens Stjärnor eller en bit in? Kommer att använda en stor del oanvända karaktärer. Och en egen story.

Förövrigt gillar jag din sida Tfels. Den känns dramatisk. Kul att jag på något vis inspirerat dig om hur du skall skriva Pantern med min En Hobby För Alla.

Samt att jag jobbar lite på Militant Vinter, och på ett JÄTTE projekt med en vän. Projektet heter Odio.

Edited by Sret, 25 September 2011 - 00:05.

Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#46 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 30 December 2011 - 17:27

Har nu även börjat småfingra på ett rent Ghast äventyr, ett av hans möten med Nekro och som till stor del återberättas av hans syster som är ett av ögonvittnen till "Ghasts Sorg" som även kommer att förklara Nekro och lite hur han är den han är, och hans speciella intresse av Ghast. Samt deras "relation" är. Tror att jag måstebörja avsluta några projekt snart.
Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.