Jump to content

Photo

X-Men: Apocalypse


  • Please log in to reply
19 replies to this topic

#1 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 06 December 2013 - 16:13

Ännu finns ingen information om filmen mer än att releasedatumet är planerat 27 Maj, 2016 och att Bryan Singer är involverad.

Det hela startade med en tweet från Bryan Singer själv med texten "#X-Men #Apocalypse 2016" och FOX ska sedan ha sagt att filmen är på G.

Men även om inget är känt om den än så säger namnet en hel del för oss som har läst serierna. :D Ni andra får kolla länken. ;)

 

Källa


Edited by Garm, 10 May 2016 - 16:58.
Tillägg av tagg.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#2 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 02 March 2014 - 17:37

Det har gått mycket snack om att Days of Future Past skulle vara sista filmen med Patrick Stewart och Ian McKellen, och det har länge ryktats om att de inte vill göra mer X-Men. Men nu har de båda skådespelarna själva giviot svar att så är inte alls fallet. Faktum är att de vill vara med i X-Men: Apocalypse och tänker inte ge sig fören de får vara med. De uppmanar fans att visa Bryan Singer och Lauren Shuler Donner (som har sagt att vi bara ska vänta oss att se yngre X-Men i filmen) att vi vill ha med orginal Professor X och Magneto också.
 

Sir Patrick Stewart: How can anything be apocalyptic without Magneto and Xavier? It doesn’t make sense.
Sir Ian McKellen: I don’t see how they can do it without us, really. Do you? I think if enough people start sending messages to Bryan Singer and Lauren Shuler Donner, then yeah... I would even wear the helmet. I really would.

 
Källa och video intervju
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#3 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 05 March 2014 - 20:56

Är de båda intresserade av att fortsätta så ska de givetvis göra det! De får de lösa!


Winter is Coming


#4 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 26 May 2014 - 15:20

Nu är det officiellt. Skådespelare från de gammla filmerna kommer vara med i filmen och åter spela sina klassiska karaktärer vilket tyder på att det blir tidsresande även där.  Vilka det är har de dock inte sagt än men jag skulle tippa på iallafall Patrick Stewart och Ian McKellen.
 
Det ska visas något i slutet av X-Men: Days of Future Past som hintar om det och det står om det i artiklen så jag vågade inte läsa hela då jag inte har sett filmen än.
 
Källa


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#5 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 13 June 2014 - 01:13

Det har ryktats ett tag om att Bryan Singer kanske inte kommer få regisera filmen. FOX ska just nu bråka inombords över det hela och trotts vad de flesta har trott så har det inte med våldtäktsanklagelserna att göra utan om pengar. Singer gör aldrig något halvdant så han kräver en stor budget och FOX undrar de inte kunde spara pengar genom att ersätta honom med en billigare regisör. Det här är något som tyvärr blir allt vanligare i hollywood med att ersätta regisörerna efter att deras film har blivit en stor hit.

Singer har ett kontrakt att regisera filmen men FOX kan anse att det vore billigare att bryta kontraktet och betala honom medans de skaffar en billigare mindre erfaren regisör.

 

Källa


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#6 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 14 July 2015 - 01:53

Teaser cam från Comic-Con!

 

Känns lite underligt hela grejen med att Jean och Cyclops inte ens är med i X-Men när Apocalypse kommer. Och sedan att han är en förkämpe för mutanterna precis som Magneto bara det att han är villig att gå länge. Saken är ju den att hela grejen med att Apocalypse är en mutant var något de la till många år senare så att de nu gör honom till utanternas mörka messias känns lite underligt. Jag måste också hålla med kritiken lite att det känns som att de har gjort honom till lite för mycket av en charmig vältalande skurk, vilket visseligen kan förstås då den stela varianten som fungerar i serierna inte fungerar på film lika bra. Jag tycker personligen att han känns mer som Mr. Sinister än Apocalypse. Jag är inte såld men jag är övertygad om att det kommer att bli en bra film ändå.


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#7 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 17 July 2015 - 12:00

Från bilderna jag sett så ser Psycloke fantastisk bra ut medan Apocalypse ser ut som något billigt sk*t från Dr.Who

 

http://www.aintitcool.com/node/72370


Edited by super85, 17 July 2015 - 12:01.

Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#8 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 18 July 2015 - 11:26

Apocalypse är svår att få till. Han ser fånig ut i serierna också, faktiskt bra mycket fånigare.
*Hockey och superhjältar*

#9 Libby

Libby

    Senior Commander

  • Members
  • 357 posts
  • Gender:Male
  • Location:Lilla huset på Prärien

Posted 19 July 2015 - 10:30

Är det någon mer än jag som är nyfiken på om Wolverine kommer att ha klor av ben eller adamant? Som jag förstod saken i slutet av Days of Future Past så var det Mystique som tog hand om honom efter "drunkningen" och det borde väl betyda att han slapp att bli opererad.


Edited by Libby, 19 July 2015 - 10:45.


#10 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 19 July 2015 - 16:33

Ja, det undrar jag också! I och för sig lär det ha gått typ tio år mellan filmerna, så han kanske har fått sitt adamantium i alla fall, men vi får se helt enkelt. :-)
*Hockey och superhjältar*

#11 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 20 July 2015 - 07:25

Apocalypse såg något bättre ut i de Behind The Scenes bilder jag såg. Konstigt nog så såg han billigast ut på "poster bild" till omslaget av en tidning.


Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#12 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 20 July 2015 - 14:31

Hoppas att det ser bättre ut på film då. Men som sagt, Apocalypse är rätt fånig i original. Jag kanske hellre hade sett honom med enklare kläder och typ en huva, men X-Men-filmerna är verkligen på rätt spår nu, så jag hoppas mycket på den här också. Tittade på First Class och Days of Future Past: the Rogue cut i helgen, och damn, vad jag gillar dem. :)


*Hockey och superhjältar*

#13 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 12 December 2015 - 02:33



#14 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 14 December 2015 - 14:10

Såg faktiskt bra ut! Responsen på nätet verkar också mer possitiv än tidigare. Hoppas bara att scenen när han växer inte bara är en dröm utan att han faktiskt gör det i filmen.


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#15 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 14 December 2015 - 18:27

Jag har bara sett First Class än så länge. Har Days of Future Past liggandes för påseende när jag känner mig inspirerad. För jag antar att den här filmen är kopplad till dom två filmerna i första hand?

#16 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 14 December 2015 - 18:41

Ja. Det är den 3:e, och troligen sista, filmen i prequel trilogin.


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#17 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 14 December 2015 - 18:50

OK. Får se till att se den förra filmen innan denna. Gillade First Class skarpt. Tycker den till och med är bättre än alla andra X-Men filmer som har gjorts. Hoppas att den förra och den här filmen håller samma höga klass och kvalité. :)

#18 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 19 March 2016 - 02:40

Här kommer då den fulla trailern.

 



#19 Libby

Libby

    Senior Commander

  • Members
  • 357 posts
  • Gender:Male
  • Location:Lilla huset på Prärien

Posted 22 May 2016 - 20:32

Var faktiskt och såg den här nu igår. Första gången för min del med IMAX-salong och 3D, och det går ju inte att komma ifrån att det är en hisnande visuell upplevelse.

Filmen i sig själv levererar naturligtvis, men jag tror nog inte att jag egentligen tycker att det är någon av toppfilmerna i serien. Specialeffekterna är tjusiga och flera av dom

nya skådespelarna, som Jennifer Lawrence och Sophie Turner, gör riktigt bra tolkningar av sina karaktärer.

Problemet är att det är lite svårt att passa in filmen i den långsiktiga handlingen. Det är smågrejer som gör att den egentligen inte passar in överhuvudtaget,

men struntar man i logiken så har man mycket nöje av att se filmen. :thumbsup:

 

 

En sån där irriterande detalj var ju att man fick intrycket att det var Raven som tog hand om Logan när han drunknat i "Days of Future Past", men nu var han ju lik förbannat fånge hos Stryker och fullpumpad med adamant. 

Annars fick Wolverine inte många spelminuter i den här filmen, och lika bra är väl det; han börjar se gammal ut!

Kan också säga att jag gillar den där Quicksilver, han är rolig.


Edited by Libby, 22 May 2016 - 22:58.


#20 Libby

Libby

    Senior Commander

  • Members
  • 357 posts
  • Gender:Male
  • Location:Lilla huset på Prärien

Posted 15 September 2017 - 19:39

Har just upptäckt att det efter eftertexterna i flera av filmerna är inlagt en kort filmsekvens som ger en liten hint om nästa film. Att ingen sagt något om detta, det hade ju varit roligt att veta. 

I slutet av Apocalypse får man se några strikt klädda män hämta ett provrör i ett labb. Ett provrör märkt "Vapen X"!

Jag hoppas verkligen att det inte var den här sista Loganfilmen man hade i tankarna då, utan något mycket bättre.