Jump to content

Photo

Ark - Ny Sci-fi Webbserie


17 replies to this topic

#1 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 22 July 2008 - 08:16

Oni pacts with 60Frames for comics - Entertainment News, Technology News, Media - Variety

Oni Press has pacted with online entertainment producer 60Frames to create original print and Web-based comicbooks.

First titles include "Men With Guns: Assassin," created by Tom Fontana ("Oz," "Homicide"), as well as "Ark," from "Freaks and Geeks" scribes Gabe Sachs and Jeff Judah, now showrunners on the CW's upcoming redo of "Beverly Hills, 90210."

The two properties will launch simultaneously in print and as Web series next year.

"Ark," a sci-fi series created by Robbie Thompson and developed by Sachs and Judah, follows a young woman who wakes up in a coffin-like capsule on a large spacecraft. Series will explore how and why she got there and if she can get home.

The Web series will feature a combination of live-action and CGI.

"Men With Guns" is a gritty drama that follows an assassin who is eluding the cop trying to bring him down plus their respective children, who are star-crossed lovers.

Concept originated from Fontana's TV pilot script of the same name but was reimagined by the producer as a Web and comic series. "Assassin" is intended to be the first chapter of an ongoing anthology.

As part of the deal, the two companies will also create Web series based on several of Oni Press' upcoming and existing library titles.

Oni Press partners Joe Nozemack and Eric Gitter will shepherd the projects through their entertainment arm, Closed on Mondays.

Online content producer 60Frames Entertainment was founded last year by former UTA agent Brent Weinstein to finance and syndicate digital entertainment.

Oni Press is one of the larger indie comicbook publishers, with several projects set up around Hollywood to turn into features.

Those include "Scott Pilgrim vs. the World" at Universal, with Michael Cera set to star and Edgar Wright to direct, as well as "Leading Man" and "Resurrection," also at U. Meanwhile, "Courtney Crumrin and the Night Things," "The Damned" and "The Return of King Doug" are set up at DreamWorks. Warner Bros. picked up "Maintenance." — via reneeoconnor.info

Renee Confirmed to Star in Online Sci-Fi Series

Got in touch with Renee and confirmed that she will be doing the
upcoming 2009 online sci-fi series Ark for 60frames.com
Info about the series can be found on afterellen.com

Sharon
Official Xena Fan Club


Länk: 60Frames

Jag behöver väl inte tala om var mitt största intresse ligger? :P


--
Länkar:
60frames | 60frames.com
YouTube | youtube.com/user/ark
Officiell | arktheseries.com

Edited by XC, 13 August 2008 - 18:06.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#2 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 22 July 2008 - 11:33

Jag började läsa. Tyckte det lät intressant. Kom till andra delen av det som XC postade och helt plötsligt blev det mer än intressant. :D

Bring it on!! :thumbsup:

#3 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 22 July 2008 - 13:54

Jag läste om serien på AUSXIP (som i sin tur länkade till AfterEllen.com). Tog med bekräftelsen från mejlingslistan som extra mums mums för oss Xenties. :)

Edited by XC, 22 July 2008 - 13:55.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#4 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 25 July 2008 - 08:02

25 Jul 2008 | Renee Comic Con Video of Ark Trailer

Video of Renee and Ark Trailer: [WMV] [Flash]

The video is vertical for a little bit and then straightens up to view the Ark trailer - wmv format (Källa)

Det är ingen bättre upplösning på den nedladdningsbara WMV-filmen.

(Det är väl ingen officiell HD-version men man ser lite grann iaf).

Edited by XC, 25 July 2008 - 08:04.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#5 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 25 July 2008 - 11:37

På slutet såg man betydligt bättre. Första scenerna var nog ute i rymden skulle jag tro (tyckte det såg ut som någon form av skepp). Såg bra ut, det lilla man fick se/såg. Hoppas det dyker upp en bättre version framöver. :)

Edited by Cartman, 25 July 2008 - 12:19.


#6 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 25 July 2008 - 12:09

Var inte mycket man såg där.
Men det låter intressant :)
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#7 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 02 August 2008 - 16:18

Nu finns en hemsida också: arktheseries.com.

Och en riktig trailer (saxar in den här - fick inte igång den i FF så jag fick byta till IE):

Fullskärm: http://flv-player.ne...n-theater-1.jpg

Jag är då intresserad! :D


(Det återstår och se om vi kan se den, men jag har testat några videos på 60frames och iaf fått igång dem).

Edited by XC, 02 August 2008 - 16:21.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#8 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 04 August 2008 - 12:49

Awww Renée O'Connor :wub:

Kul att få se en ordentlig trailer, den andra gav ju en liten 'tease' om hur serien verkar bli och den stärktes IOM en bättre trailer. Handlingen känns även den riktigt intressant så jag hoppas att man kan följa denna serie.

Edited by Cartman, 04 August 2008 - 12:50.


#9 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 04 August 2008 - 13:20

Det är kul att se hur de nöästa helt har rippat ett svenskt koncept rakt av. Not. Inte bara handlingsmässigt, utan även visuellt och logotypeaktigt. Nu blev det ju släppet av rollspelet ARK aldrigt av så det går ju inte direkt stämma skiten av företaget direkt, men jag arbetade rätt mycket med rollspelet för två år sen typ (bidrog till grudnreglerna och skrev första modulen, som aldrig släpptes) och då var det redan några år gammalt. Det är nästan kusligt hur likt det är vid första intrycket.

Första intryck därmed: inte särskilt imponerad. Men kul med fler nätserier som vågar sig på något. :)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#10 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 04 August 2008 - 13:42

Jag är positivt inställd till det. Sedan att Reneé O'Connor medverkar är ju ett en massa plus i kanten.

Finns det några möjligheter att de kommit i kontakt med 'ditt' Ark på någotvis? På sidan du länkar till står det att det iaf funnits amerikanska itressanter för att ge ut spelet.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#11 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 04 August 2008 - 17:19

Jo, Reneé är ett plus för mig med.

Nej, jag tror inte det. Jag talade med TDH om det tidigare (var jag som påpekade det för honom). När det var på gång var det enbart på svenska det var aktuellt. Det är med andra or mest en slump. Sådant händer - men det är ändå rätt lustigt. Jag ska se det i alla fall.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#12 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 07 August 2008 - 10:15

på tal om Renee O'connor, så har hon huvudrollen i Monsters Ark, som visas på sci-fi till helgen, trodde först det var samma men det är det visst inte.

Första intryck därmed: inte särskilt imponerad. Men kul med fler nätserier som vågar sig på något.

håller med sentinel. var inte så intressant trailer.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#13 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 07 August 2008 - 10:58

Filmen hette Genesis Code ett tag. Jag postade om det delvis för att ROC var med i den.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#14 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 07 August 2008 - 11:04

ok.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#15 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 11 August 2008 - 08:59

O'Connor Boards Web Ark (Sci-fi Wire)

Monster Ark star Renee O'Connor told SCI FI Wire that she's wrapped production on a similarly named SF series for the Internet: Ark, which combines live action and computer animation.

In Ark, O'Connor (Xena: Warrior Princess) plays Connie, a young woman who awakens on a spaceship and in a pod that resembles a coffin. She has to determine why and how she is on the ship and whether or not she can return home.

"[Ark] is the Internet TV show that I just finished for Judah-Sachs, the show runners for the Beverly Hills 90210 show coming up," O'Connor said during an Aug. 6 conference call, referring to producers Jeff Judah and Gabe Sachs, who developed the show with creator Robbie Thompson (Jericho). "That has a sci-fi element, but this woman, she's a heroine. She's a schoolteacher, and she is a survivor, and I love characters like that."

O'Connor--who has also ventured into writing, producing and directing--also confirmed that she's submitted several ideas to SCI FI Channel. "I can't really talk about that right now," O'Connor said with a laugh when asked if she's working on anything at the moment.

The independent comic publisher Oni Press and 60Frames will launch Ark as print comic books and a Web-based series next year.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#16 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 08 September 2008 - 14:28

Reneé O'Connor säger i en intervju som hon gjorde inför FanExpo i Toronto att Ark (the Series) kommer ha premiär nästa år och att den kommer vara tillgänglig för hela världen (samtidigt tror jag hon sade också).

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#17 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 08 September 2008 - 14:58

Glädjande nyheter IMO. :thumbsup:

Is there any other projects that you wanna promote before they are coming out?

ROC: It's one that I think you guys are going to like. It's called Ark: The Series and that's coming out on the Internet next year. That should be fun because everyone around the world will be able to watch it at the same time. Which I think is pretty cool. It's phenomenal, you know. You don't have to wait anymore.


Fritt återberättat med eventuella missuppfattningar och stavfel. :D

#18 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 27 July 2010 - 08:40

Nu har det börjat röra på sig angående den här serien, helt plötsligt här om dagen så dök alla avsnitten i serien upp på - den amerikansklåsta tjänsten - Hulu. Trey Stokes (seriens skapare och allt-i-allo vad jag förstår) skrev i ett meddelande till Ausxip att serien antagligen även kommer släppas för oss utanför Usa :thumbsp::

»I told Renee you guys would wonder why we didnt say anything...

long story made very short because I'm posting from someone's iPhone:

yep, it's legit. Syfy and hulu are both affiliated with NBC/universal, so this came about as a result of the syfy "interest". It happened very fast, all within the past week. We asked hulu to give us a warning before the show went live but they didn't. So we didnt have a chance to announce anything. When Renee gets back from comiccon I'm sure she'll say something about it on her site.

Also Renee and I were real busy with... something else this week, and we'll both be saying more about THAT as soon as we can...

let's see, what else... I have no idea what "huhu" is, but they have nothing to do with any of this. I guess that was a misprint of "hulu" somewhere.

And for non-US viewers, be patient - I just took over that long-dormant Ark page on YouTube, and the episodes will all show up there after we see how we fare on hulu. We might throw some other extras on there as well.

Gotta go - but for now, spread the word about ark: watch it, tell everyone you know to watch it, post reviews on the hulu site, etc. If we get a big response on hulu, that only increases that potential "interest" that could lead to bigger things«
[Källa]


Edited by XC, 27 July 2010 - 08:41.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)




Reply to this topic