Jump to content

Photo

Ant-Man


  • Please log in to reply
5 replies to this topic

#1 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 20 March 2013 - 18:25

Är säker på att det finns en tråd men njag kan inte hitta den.

 

Här är iallafall det Live-Action testfotage som gjordes men inte tidigare har visats för publik!


Edited by Garm, 13 March 2015 - 17:53.
Tillägg av tagg.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#2 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 13 January 2014 - 23:58

Nu har det blivit bekräftat att Michael Douglas kommer spela Hank Pym som här kommer vara en gammal vetenskapsman och föredetta superhjälte som har dragit sig tillbaka. Och det ryktas att han kommer vara skurk.

 

Jag tycker det hela låter underligt. Känns som att de kastar bort karaktären.

 

 

Källa


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#3 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 24 May 2014 - 03:58

Edgar Wright kommer inte längre att regisera Ant-Man. Marvel vill inte gå in på detaljer mer än att de inte kom överens om hur filmen skulle vara men att det kommer inte ha någon påverkan på filmen och releasedatumet står fast. Det här kommer rätt mycket i sista minuten, manus och skådespelare är klara så det kan bara handla om regin.

 

Min gissning (och det är verkligen bara en gissning) är att Wright ville göra filmen mer som en lite skruvad komedi medans Marvel ville ha den lite mer seriös. När Edgar Wright började jobba med filmen (som var hans idé) 2006 så var det före Iron Man och MCU och filmen var länge inte tänkt att vara en del av MCU (då Marvel inte trodde riktigt på den) så Edgar Wright hade säkert sin syn på filmen. Redan från början gjorde han det klart att det skulle vara en komedi med action. Men efter beslutet gjordes att den skulle bli en del av ett större universum så ändrades väl också reglerna och han fick inte längre fria händer att göra som han ville. Det är vad jag tror iallafall.

 

Källa


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#4 Magnus

Magnus

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,097 posts
  • Gender:Male
  • Location:Onsala

Posted 08 January 2015 - 18:59

Här är en teaser trailer till Ant-man: 



#5 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 13 April 2015 - 17:12



#6 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 28 July 2015 - 10:16

Såg den här när den hade premiärhelg i här i UK.

 

Filmen kör det väldigt säkert, Känns som regissören Peyton Reed gör det väldigt medvetet efter att han fick ärva projektet från Edgar Wright som lämnade projektet(han kreddas fortfarande som manusförfattare och som en producent) på ett väldigt känt sätt. Filmen är helt ok, styrkan ligger väl i det där med "visual gags" det är kul att se en hjälte i myr-storlek göra grejer.

 

Plus för att karaktärerna inte är småungar i den här, Paul Rudd funkar väldigt bra som Scott Lang/Ant-Man och det är alltid kul att se Michael Douglas som jag alltid gillat som skådis. Evangeline Lily är en skådis jag gillar, men hennes story som "jobbig arg sur kärring som blir en lite trevligare bitch med hjärta" kunde ha varit bättre. Humorn är sådär, det som jag gillar är Scott Langs gamla kriminella kompisar, den humorn tyckte jag var genuint rolig.  Storyn med "Scott vill vara en bra farsa" är väl fin, men vissa scener mellan honom och dottern blir bara så typiskt klyschiga. 

 

Corey Stoll är helt ok som skurken,inget speciellt sådär men funkar. Lite väl lågt att man måste visa att skurken är elak mot gulliga djur för att göra honom elak :rolleyes: , men ja sånt är väll effektivt på ett billigt sätt. 

 

Helt ok sommarunderhållning, och jag gillar att Reed inte gör filmen överdrivet lång, bra tempo i den också. Godkänt helt klart.

 

EDIT: just ja, för en gångs skull så valde jag att se filmen i 3D. Det sköna med England är att man ofta kan se filmer under premiärhelgen och välja se filmen i 2D i en stor salong. I det här fallet så valde jag se den i 3D med tanke på filmens stil. Funkar helt ok, effekterna är rätt roliga i 3D.


Edited by super85, 28 July 2015 - 10:41.

Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight