Jump to content

Tash's Content

There have been 3 items by Tash (Search limited from 26-April 23)


By content type

See this member's

Sort by                Order  

#154033 Diverse böcker säljes

Posted by Tash on 07 February 2008 - 13:47 in Köp, Byt & Sälj

Hej där! Jag har blivit nostalgisk på äldre dar... och är ute efter Hans Kneifel´s böcker om MacLane med besättning.
"Robotarnas uppror", är det den enda av hans böcker du har eller?



#138706 Immortel (ad vitam)

Posted by Tash on 14 September 2007 - 13:35 in Filmer

Den är lite speciell, och sticker således ut. Personligen tyckte jag om filmen, bl a har den en jäkla skön stämning som finns med ända till slutet. Jag rekomenderar den i vart fall.



#138600 Babylon 5: The Lost Tales

Posted by Tash on 13 September 2007 - 02:05 in Recensioner

Såg "den" alldeles nyss - och sorry, guys: Det är inte någon film, utan två halv-lyckade avsnitt (2x42 min, ca).
Jag hyser en enorm kärlek till B5, men det här duger verkligen inte! Tyvärr känns det som att min tidigare
uppfattning av Straczynski nu beseglas: Killen är toast.

Måste erkänna att jag blir alldeles virrig i pärat då jag, logiskt, försöker förklara för mig själv varför
denna överhuvudtaget gjordes?!?!?!?? För att vara ett par pilotavsnitt till en möjlig säljning, så är avsnitten
helt jävla meningslösa. Med tanke på att B5 lades ned pga dåliga tittarsiffror, så räknar i vart fall jag med
att man måste "ny-intrudisera" den här genom en jävla häftig pilot. Men här puttrar handlingen på som om
B5 aldrig lades ner... Vilket leder till att detta enbart, och helt, riktar sig till redan invigda!

Märkligt, mycket märkligt. Sedan har jag (mer) negativt att säga, men det känns inte rätt med tanke på
forumets agenda, och mina egna känslor. Jag älskar fortfarande B5, och den går att se om vartannat år
med behållning. Inte så pjåkigt av en lågbudgetsci-fi....