Jump to content

Photo

Green Arrow som TV-serie


  • Please log in to reply
110 replies to this topic

#51 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 15 September 2013 - 22:38

Låt mig pressentera Barry Allen, som senare kommer bli mer känd som The Flash!


För mig en helt okänd kille. Typisk CW casting. Kul att han är ett fan, hade dock hoppats på någon som vore några år äldre. Åtminstone säger de att han fortfarande är assistent på sitt labbjobb.

Hoppas karaktären blir en hit. Och det faktiskt blir Flash TV-serie och möjligtvis film i framtiden.


Rent utseendemässigt så var det inte riktigt vad jag hade förväntat mig. Men det är rätt svårt, för att inte tala om lite onödigt att gå efter foton på killen. Sedan vet vi ju att det som verkligen räknas är hur han framstår som skådespelare. Jag är hoppfull i varje fall och hoppas att han är rätt person för rollen, att det blir bra och det vore ju trevligt med en egen tv-serie för Flash.


Edited by Garm, 15 September 2013 - 22:39.


#52 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 16 September 2013 - 10:50

Jo alltså onödigt och önödigt, jag dissar ju inte honom, bara typiskt att CW klarade av casta en 30 åring som Ollie/Green Arrow så med sin tydliga Teeny-stil och castar en kille som  ser ut som en tonåring. Detta är ju trotts allt inte "Smallville".   Jag hoppas han är bra, bara att jag hade föredragit en Barry Allen i samma ålder som Ollie.


Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#53 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 16 September 2013 - 22:12

Jag menade inte dig specifikt, utan mer allmänt, inklusive mig själv. Att man inte ska stirra sig helt blind på dom foton som man brukar finna vid offentliggörandet av skådespelare. Jag håller för övrigt med dig i det du skriver.
 
Det har kommit några character sheet idag. Och TV Guide har en bild på Bronze Tiger.
 
a1.jpga2.jpg

a3.jpga4.jpg

Edited by Garm, 16 September 2013 - 22:12.


#54 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 18 September 2013 - 08:17

Det är bra att CW har ett sinne för humor.  Det var ett skämt under första säsongen hur Ollie och de andra manliga karaktärerna visades hela tiden med bar överkropp så är nog detta som är tanken här. De lär dock inte släppa likadan bild med alla seriens damer ;).


Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#55 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 18 September 2013 - 08:43

Skönt för omväxling med en serie som vågar visa mer än bara kvinnliga kuttersmycken. :P


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#56 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 18 September 2013 - 10:37

Då lär du ha Spartacus marathon hemma rätt ofta? ;)

 

 

Hade gärna sett lite lättklädd med Mamma Queen. GRRRRRRR!


Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#57 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 18 September 2013 - 12:35

Haha. Spartacus stillade 6-pack behovet för ett par decennier framåt tror jag. :P Egentligen är jag inte så mycket för lättklädd pr, oavsett kön, men jag tycker det är kul när lättklätt inte bara involverar tuttar och bikini. Och jag ser inte heller några problem med att visa upp de äldre i serien heller.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#58 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 20 September 2013 - 22:12

IGN AU har typ 25 (om jag räknade rätt) nya bilder från den kommande säsongen. Bland annat på den alltid lika begåvade och bedårande Summer Glau. Det är inte annat än att man längtar efter att få se henne och dom andra i den nya säsongen. Bilder kan beskådas här.


Edited by Garm, 20 September 2013 - 22:13.


#59 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 28 September 2013 - 22:46

Actor Dylan Neal has been cast as DC comics villain Dr. Anthony Ivo in the upcoming second season of The CW's Arrow.

 

The character is part of a four episode arc in the season starting with the fifth episode entitled League of Assassins.

 

In this incarnation, he encounters Oliver Queen on the island and is a brutal and ruthless scientist determined to unearth a breakthrough that dates back to the Second World War.

 

In the comics, Professor Ivo seeks immortality and builds a dangerous android named Amazo who becomes a major villain for the Justice League.


Edited by Garm, 28 September 2013 - 23:40.


#60 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 02 October 2013 - 14:53

Det är nu klart att John Barrowman kommer återvända och vara med i minst 2 avsnitt under säsong 2. Men möjligen bara i nyinspelade Flashbacks. (Hoppas verkligen att han inte dog i slutet av säsong 1)

 

Källa


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#61 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 03 October 2013 - 22:52

Jimmy Jean-Lous has been cast in the role of The Captain for a multiple episode arc in the second season of The CW's Arrow.

The Captain is said to be a mysterious and deadly associate of Anthony Ivo and has a connection to a mystery of Season 2 called the Amazo.



#62 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 23 October 2013 - 22:53

Sean Maher is set to play DC Comics supervillain Shrapnel in the second season of The CW's Arrow series.

 

Maher will guest star in this season's tenth episode as Mark Scheffer (aka. Shrapnel), a serial bomber who places Starling City in a grip of terror and threatens the life of Sebastian Blood (Kevin Alejandro).

 

In the comics he's a being made of organic metal, but much of his backstory remains unknown.

 

He marks the latest DC Comics character to make the jump to the series following the likes of Black Canary, Bronze Tiger, Sin, Isabel Rochev, Sebastian Blood and soon The Flash.



#63 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 18 November 2013 - 10:04

OBSERVERA!

 

Jag har flyttat avsnittsposterna för S2 till "rätt tråd". Följer ni serien i Kanal 5 ber jag er posta där och inte här.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#64 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 19 November 2013 - 16:23

OBSERVERA!

 

Jag har flyttat avsnittsposterna för S2 till "rätt tråd". Följer ni serien i Kanal 5 ber jag er posta där och inte här.

 

Men är det inte konstigt att inläggen som handlar om säsong 2 ska skrivas i tråden som heter säsong 1? Borde inte någon göra en nu tråd eller byta namn på den gamla?



#65 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 19 November 2013 - 16:44

Ojdå. Glömde döpa om den. :) :fixar:


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#66 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 19 November 2013 - 16:51

Tyckte också det var underligt att "rätt tråd" var säsong 1 tråden. :P


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#67 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 19 November 2013 - 18:10

Jaja. En släng av senil-demens ... :P


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#68 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 03 December 2013 - 22:41

Mina damer och herrar, låt mig pressentera: Barry Allen!

 

grant_gustin_arrow.jpg


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#69 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 21 January 2014 - 00:33

2x10: "Blast Radius"
 
Bra avsnitt. Men det var en hemskt tråkig Shrapnel de hade gjort.
Gillar inte heller att orsaken Deathstroke blir ond är att serumet gör honom galen. Visst, det hela blir sorgligt när en god man blir ond mot sin vilja men jag hade hellre velat att det hela skedde naturligt.
Undrar vad som händer nu när Laurel vet att Blood ljuger och är en mördare.
Sedan måste jag säga att jag gillar inte att de fortsätter med att Laurel käkar piller och dricker sprit (eller bli odräglig som hon varit i tidigare avsnitt) för det hela kommer få alla att hata karaktären. De gör samma misstag som gjordes med Lana i Smallville och de kunde aldrig vända på det igen. Med tanke på att planerna är att Laurel är Olivers riktiga kärlek som han kommer hamna med i slutet och att hon sedan ska ta över som Black Canary så är det mycket som hänger på att fans inte avskyr karaktären vilket många redan har börjat göra.


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#70 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 13 February 2014 - 21:16

Arrow har blivit upplockad för en 3:e säsong! :)

 

Källa


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#71 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 28 February 2014 - 19:40

Låt mig presentera The Flash!

 

THE-FLASH-First-Image.jpg


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#72 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 05 March 2014 - 20:38

De verkar ta de klassiska dräkterna på allvar! Det är positivt :D


Winter is Coming


#73 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 11 March 2014 - 17:58

Här är hela dräkten:

 

1978393_372147419589963_1200896545_o.jpg

 

De har nyligen börjat filma piloten och i Maj kommer vi få veta om serien blir upplockad!

 

Källa

 

 

 

Mycket hänger på det här. Det sägs att WB avaktar beslut om The Flash och Green Arrow i filmerna beroende på hur det går med det här. Misslyckas piloten så kommer det troligen att betyda att alla planer om att föra samman TV-serierna med filmerna kommer att gå i kras och karaktärerna blir då troligen rebottade för filmerna med nya skådespelare.


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#74 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 12 March 2014 - 09:29

Lyckad dräkt. Bilden de valde dock ger den där roliga "stor huvud" vibben som superhjältedräkter ofta ( t ex Captain America) har i live-action från vissa vinklar. Första bilden gjorde mig dock väldigt glad. Som sagt bra dräkt, Men det förväntade jag mig av ett proffs som Colleen Atwood.  

 

comicbookmovie.com (som verkar updateras eller något eftersom jag inte kan posta länkar till just de artiklarna) uppdaterar med bilder och videoklipp från inspelningen. Finns massa bilder på dräkten där.


Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#75 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 14 March 2014 - 22:09

Ser bra ut. förresten om det är nån som vet? Kommer Barry Allen/Flash dyka upp i Arrow igen innan Flash-piloten?


Winter is Coming