Jump to content

Photo

Stardust / Stjärnstoft


  • Please log in to reply
76 replies to this topic

#1 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 18 March 2007 - 12:12

Belv förvånad över att ingen postat om den här ännu:

Stardust - ComingSoon.net Film Database

Release Date: August 10, 2007
Studio: Paramount Pictures
Director: Matthew Vaughn
Screenwriter: Jane Goldman, Matthew Vaughn
Starring: Claire Danes, Charlie Cox, Sienna Miller, Ricky Gervais, Jason Flemyng, Peter O'Toole, Michelle Pfeiffer, Robert De Niro, Ian McKellen (narrator)
Genre: Adventure, Fantasy, Romance
MPAA Rating: Not Available
Official Website: Stardustmovie.com
Review: Not Available
DVD Review: Not Available
DVD: Not Available
Movie Poster: Not Available
Production Stills: View here
Plot Summary: "Stardust," based on the best-selling graphic novel by Neil Gaiman and Charles Vess, takes audiences on an adventure that begins in a village in England and ends up in places that exist in an imaginary world. A young man named Tristan (Charlie Cox) tries to win the heart of Victoria (Sienna Miller), the beautiful but cold object of his desire, by going on a quest to retrieve a fallen star. His journey takes him to a mysterious and forbidden land beyond the walls of his village. On his odyssey, Tristan finds the star, which has transformed into a striking girl named Yvaine (Claire Danes).

However, Tristan is not the only one seeking the star. A king's (Peter O'Toole) four living sons – not to mention the ghosts of their three dead brothers – all need the star as they vie for the throne. Tristan must also overcome the evil witch, Lamia (Michelle Pfeiffer), who needs the star to make her young again. As Tristan battles to survive these threats, encountering a pirate named Captain Shakespeare (Robert De Niro) and a shady trader named Ferdy the Fence (Ricky Gervais) along the way, his quest changes. He must now win the heart of the star for himself as he discovers the meaning of true love.

Trailer:
Coming Soon!


Stardust - Rotten Tomatoes

Edited by XC, 09 October 2011 - 21:28.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#2 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 18 March 2007 - 12:48

Jag hoppas att filmen blir bra, det är en av mina favoriter när det kommer till böcker av Gaiman. Försöker dock hålla förväntningarna på en normal nivå så att jag inte tar ut något i förskott. Det ska även bli intressant att se hur hans andra kommande project blir, Beowulf och Coraline.

#3 Spidde

Spidde

    Rear Admiral

  • Members
  • 3,747 posts
  • Location:Norrköping <-> Uppsala
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 18 March 2007 - 13:00

Jag tycker det verkar lovande. Bra skådisar m.m. Men tyvärr finns det ju inget info än...väntar ihärdigt på trailern :)
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#4 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 18 March 2007 - 13:06

Det lustiga var att det just trailer de postade om idag (men den artikeln var bort plockad) och som fick mig att inse att det faktiskt var en film på G. (Något som jag missat totalt).

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#5 rino

rino

    First Engineer

  • Moderator
  • 2,122 posts
  • Gender:Male
  • Location:Härnösand
  • Interests:Science Fiction, Fantasy, Depeche Mode

Posted 18 March 2007 - 15:20

Bra bok att göra film på dessutom, lagom kort. :)
Att bli gammal är obligatoriskt, att bli vuxen är valfritt... :P

Okänd?

#6 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 21 March 2007 - 18:55

OK. Officiella sidan har nu öppnat.

Innehållandes: 1 st fruktansvärt enformig trudelutt (troligtvis från filmen) som tack och lov går och stänga av. Synopsis och info om filmmakare och skådespelare. En hög skrivbordsunderlägg (inte i WS-format dock) och kanske mest intressanta av allt: bilder. Av bilderna och döma så ser det intressant ut - men avvaktar trailern innan jag skrålar hej hå, hej hå - vi nu till bion gå. :)

OT: FireFox vill dessutom korrigera stavningen på trudelutt... eluttag skall det tydligen vara. :rolleyes: :P

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#7 Spidde

Spidde

    Rear Admiral

  • Members
  • 3,747 posts
  • Location:Norrköping <-> Uppsala
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 21 March 2007 - 19:47

OK. Officiella sidan har nu öppnat.

Innehållandes: 1 st fruktansvärt enformig trudelutt (troligtvis från filmen) som tack och lov går och stänga av. Synopsis och info om filmmakare och skådespelare. En hög skrivbordsunderlägg (inte i WS-format dock) och kanske mest intressanta av allt: bilder. Av bilderna och döma så ser det intressant ut - men avvaktar trailern innan jag skrålar hej hå, hej hå - vi nu till bion gå. :)

OT: FireFox vill dessutom korrigera stavningen på trudelutt... eluttag skall det tydligen vara. :rolleyes: :P


Jag tror det blir en trevlig och underhållande film, om inte annat är ju Ricky Gervais med på ett hörn :)
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#8 rino

rino

    First Engineer

  • Moderator
  • 2,122 posts
  • Gender:Male
  • Location:Härnösand
  • Interests:Science Fiction, Fantasy, Depeche Mode

Posted 22 March 2007 - 10:11

OT: FireFox vill dessutom korrigera stavningen på trudelutt... eluttag skall det tydligen vara. :rolleyes: :P

:lol: Om nu FF vill att det ska stå eluttag, ska det väl stå eluttag. Litar du inte på stavningskontrollen?
Att bli gammal är obligatoriskt, att bli vuxen är valfritt... :P

Okänd?

#9 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 22 March 2007 - 14:28

Skulle jag lite till 101% på stavningskontrollen så skulle somliga bannlysa mig för särskrivningar (eller sär skrivningar som FF vill ha det till. :P ). ;)

Edited by XC, 22 March 2007 - 14:30.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#10 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 24 March 2007 - 14:05

Catch the Stardust Trailer! - ComingSoon.net


The new trailer for Paramount Pictures' Stardust has launched online at Yahoo! Movies. Based on the best-selling graphic novel by Neil Gaiman and Charles Vess, the Matthew Vaughn-directed fantasy-adventure stars Claire Danes, Charlie Cox, Sienna Miller, Ricky Gervais, Jason Flemyng, Peter O'Toole, Michelle Pfeiffer, Robert De Niro. It is narrated by Ian McKellen and opens August 10.

Click here to watch the trailer!


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#11 Aztecface

Aztecface

    Commodore

  • Members
  • 1,336 posts

Posted 24 March 2007 - 14:40

Ojojoj denna filmen ser väldigt mäktig ut.
"There once was a man from Nantucket..."

#12 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 24 March 2007 - 14:41

Tack för tipset :thumbsup:

Trailern var fin, det fanns saker som jag gillade och även saker som jag inte gillade. Jag undrar hur mycket dom har ändrat från bok till film. Hoppas att dom inte har tagit sig alltför stora friheter. Sedan är jag lite fundersam över en del skådespelare, en del är verkar vara bra castade och en del känns lite främmande för just den här filmen.

Trots allt så är jag väldigt optimistisk till filmen och jag hoppas att den får en biopremiär här i Sverige, för det här är en film som jag verkligen vill se på bio.

#13 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 24 March 2007 - 14:50

Jag tycker också den verkar lovande. :) Skall helt klart se den.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#14 Spidde

Spidde

    Rear Admiral

  • Members
  • 3,747 posts
  • Location:Norrköping <-> Uppsala
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 24 March 2007 - 18:10

Häftigt!

Efter Spider-man 3, Guldkompassen och Simpsons-filmen är det här den storfilm som jag ser mest fram emot i år! Fast jag blev lite besviken av trailern trots allt, jag hade väntat mig att de skulle försöka bygga upp en mer mystisk sagostämning som den i boken men jag fick lite känslan av att det här kan bli en äventyrsfilm i stil med "Pirates..." (och de filmerna är inte alls min kopp av te). Jag tycker huvudpersonerna ser lite för mycket "Hollywood" ut...jag hade väntat mig späda, bleka britter liksom. Men samtidigt kan jag inte se hur det kan gå fel; vi har en bra story, fina miljöer, getter som drar en vagn (!) och den alltid lysande Ricky Gervais.

På tal om Ricky bör alla kolla in den här färska grejen: Riktigt, riktigt kul! :D
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#15 Tom_Hell

Tom_Hell

    Senior Commander

  • Members
  • 300 posts
  • Location:Vintergatan, Jorden, Europa, Sverige, Örebro
  • Interests:Kiss, Star Trek, Spel, Film, Sci-Fi, Fantasy

Posted 24 March 2007 - 23:02

Detta är en trevlig överraskning. Mitt ex tryckte på mig boken för några år sedan och som jag minns det var den ojämn men också udda och intressant. Ska bli trevligt att stifta bekantskap med berättelsen igen.
"Var får US Gold alla galna namn till spel ifrån? Jo, varje gång ett obetitlat spel dyker upp håller de en företagstävling med ett lämpligt pris. Det var så Psycho Pigs UXB fick sitt namn, och priset var ett kilo prima bacon."
/Nyhetstext i den engelska tidningen Crash, nr 57 1988

--> Retroguiden - ger dig mervärde på dina gamla spel

#16 hardtobeagirl

hardtobeagirl

    Cadet Third Year

  • Members
  • 19 posts
  • Location:Teehoe

Posted 25 March 2007 - 11:06

Ryyyys

Älskar den här boken och det här ser ju läckert ut. Fast jag är en sucker för mäktiga trailers.
Dr. Macartney: Join me again next week on this episode of "Let's make no fucking sense" when I will be waxing an owl.

#17 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 25 March 2007 - 11:28

Fast jag blev lite besviken av trailern trots allt, jag hade väntat mig att de skulle försöka bygga upp en mer mystisk sagostämning som den i boken men jag fick lite känslan av att det här kan bli en äventyrsfilm i stil med "Pirates..." (och de filmerna är inte alls min kopp av te).

Tänkte inte i dom banorna (men jag gillar iofs Pirates...) men det kan ju vara så att trailern flirtar lite åt det hållet eftersom Pirates filmerna går väldigt bra. :)

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#18 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 25 March 2007 - 12:06

Trailern är antagligen klippt så för att locka en större publik än dom som läst boken men det behöver inte betyda att filmen är sån. Iaf hoppas jag att den inte är sådan.

Edited by Wylie Times, 25 March 2007 - 12:07.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#19 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 07 May 2007 - 20:14

CanMag- Posters- 2nd Poster Sprinkled in Stardust

Here is a brief update coming at all you star-crossed lovers hoping to find both adventure and romance in Paramount Pictures' upcoming genre mixture known as Stardust.

"Sam" has alerted us to this new poster for Stardust that appeared online this morning. Unlike the first poster, which only featured Pfeiffer, this version gives us a look at the leading cast. This poster is extremely er, tall, so I can only assume that Paramount will have a similar, officially-sized version later.

[img]http://imgred.com/http://www.canmag.com/images/front/movies2007/stardustposter1.jpg[/img] [img]http://imgred.com/http://www.canmag.com/images/front/movies2007/stardustposter2.jpg[/img]

You can check out a huge version of this same poster at Kino-Govno.

Stardust opens to theatres on July 27.

For more stills, trailer, first poster and additional movie info, go to the Stardust Movie Page.

Stay tuned for updates.

*uppdaterar ämnesbeskrivningen med rätt datum*

Bara jag som tycker loggan är avlägset bakant? :unsure: :P

Gillar den första postern bättre. :)

Edit... slänger in första postern ochså brevid den nya.

Edited by XC, 07 May 2007 - 20:17.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#20 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 08 May 2007 - 12:06

Båda var snygga men precis som dig så gillar jag den första lite mer. Ju mer jag ser av filmen så blir jag mer och mer övertygad om att Charlie Cox och Claire Danes är precis rätt personer till att spela Tristran och Yvaine.

#21 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 23 May 2007 - 09:44

CanMag har publicerat en ny batch av bilder från filmen:

CanMag- Stills- A Meteor Shower of Stardust Movie Stills

[img]http://imgred.com/http://www.canmag.com/images/front/movies2007/stardust15.jpg[/img]

[img]http://imgred.com/http://www.canmag.com/images/front/movies2007/stardust16.jpg[/img]

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#22 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 23 May 2007 - 12:26

Det råder ju ingen tvekan om att filmen kommer bli bra rent visuellt, inte om man ska gå efter allt man sett i form av bilder, trailers och tv-ads. Väntan känns ännu jobbigare nu än någonsin. :upset:

Officiella Hemsidan är även uppdaterad med bilder och nya downloads.

#23 Magnus

Magnus

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,097 posts
  • Gender:Male
  • Location:Onsala

Posted 26 May 2007 - 20:08

Häftigt!

Efter Spider-man 3, Guldkompassen och Simpsons-filmen är det här den storfilm som jag ser mest fram emot i år! Fast jag blev lite besviken av trailern trots allt, jag hade väntat mig att de skulle försöka bygga upp en mer mystisk sagostämning som den i boken men jag fick lite känslan av att det här kan bli en äventyrsfilm i stil med "Pirates..." (och de filmerna är inte alls min kopp av te). Jag tycker huvudpersonerna ser lite för mycket "Hollywood" ut...jag hade väntat mig späda, bleka britter liksom. Men samtidigt kan jag inte se hur det kan gå fel; vi har en bra story, fina miljöer, getter som drar en vagn (!) och den alltid lysande Ricky Gervais.

På tal om Ricky bör alla kolla in den här färska grejen: Riktigt, riktigt kul! :D

Jag håller med Spidde, jag har nyligen läst boken(såg till att läsa boken innan jag såg trailern).
Tycker boken utspelar sig som en riktig saga, berättelsen är precis så som en saga ska vara.
Medans när jag såg trailern så verkar de ha lagt till "onödiga" saker.

Bokspoiler:
T.ex trodde jag att stjärnan skulle vara mycket otrevligare i början ;-), och jag förstår inte varför tristran thorn måste springa igenom muren sådär, I boken så pratade ju bara hans pappa med de två byvakterna som de i filmen verkar ha ersatt med en gammal vakt som alltid är där vilket får mig att misstänka att marknaden som är vart nionde år inte är med i filmen, förstår inte helller varför de måste slåss på skeppet

Och ändå så ser jag fram emot filmen(PS, jag gillar pirates filmerna med men jag vill att denna film ska ha sagokänsla)

#24 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 31 May 2007 - 13:29

En ny TV Spot finns online.

Tycker det fortfarande ser bra ut utifrån det lilla jag egentligen sett. Det finns fortfarande en del saker jag är fundersam över men med lite tur kommer dessa till sin rätt när man ser filmen. Väntan tills filmen får premiär här i sverige kommer bli låååååååång, ska försöka hålla mig.

#25 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 08 June 2007 - 12:35

3 nya TV Spots finns att se via den officiella hemsidan. Klicka på "Video" för att se dom.

Källa