Jump to content

Photo

Klassiska Doctor Who


  • Please log in to reply
106 replies to this topic

#26 Restless

Restless

    Captain

  • Members
  • 554 posts
  • Gender:Female
  • Location:Tv-land
  • Interests:TV-serier
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 24 March 2008 - 14:59

Aj då, jag har visst missat att kommentera! Jag får försöka minnas vad jag tyckte om avsnitten...

25.2/avsnitt 152 - "The Happiness Patrol"
Väldigt, väldigt, väldigt roligt avsnitt. Candy-man! :thumbsup: Jag gissar att det där är enda gången i Doctor Whos historia då Doktorn + companion blivit mordhotade med choklad?
Det var ett tag sedan jag såg avsnittet, men jag minns det rätt så bra. För det var sjukt roligt. Några av mina favoritbitar var när TARDISen blev målad rosa, när Doktorn övertygade soldaterna att lägga ned sina vapen och låta honom gå (Doktorn är bra på att prata!), när Ace skulle bli rekryterad av The Happiness Patrol, uh... okej, jag minns kanske inte så bra som jag trodde, för jag vet att det var många fler scener jag verkligen gillade.

Doktorn: Candy-man! I don't believe you've met my young friend Ace. An expert in calorification, incineration, carbonisation and inflammation.
Candy-man: I beg your pardon?
Doktorn: She's come to look at your oven.



25.3/avsnitt 153 - "Silver Nemesis"
Rätt tråkigt avsnitt. Har inte direkt något annat att säga.


25.4/avsnitt 154 - "The Greatest Show in the Galaxy"
Det här avsnittet såg jag klart idag.
Avsnittet började rätt segt, men sista delen var jättebra!
Vilket inte är så konstigt - varulvar och zombies, asagudar och ondskefulla mördarclowner, och Doktorn visade upp sina trolleri-skillz. ;)
Ace är rädd för clowner. :D

Doktorn: I'm going back to the ring.
Ace: Are you off your head??
Doktorn: The Psychic Circus needs acts! If it got me, then perhaps it won't worry about you two for a while.
Ace: Sometimes I think it's you that's crazy, not Deadbeat here.
Doktorn: Anybody even remotely interesting is mad in some way or another.

Edited by Restless, 24 March 2008 - 15:00.

"So... This is engineering, huh? Engineering. Where the noble semi-skilled laborers execute the visions of those who think and dream... hello, oompa-loompas of science!"
Sheldon, The Big Bang Theory

Heisenberg blev stannad av polisen för att han körde för fort.
"Vet du hur fort du körde?!" frågade polisen som stoppat honom
"Nej, men jag vet exakt var jag är," svarade Heisenberg.

#27 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 30 May 2008 - 00:23

Nu ska jag beta av Doktorns första möten med Sontarans ! :)


70: The Time Warrior

Första mötet med Sontarans! :thumbsup:
Bra serial om än kanske lite väl utdragen.
Rekvesitan var inget vidare. Jag menar, en trä-yxa målat i vitt... jättebra. :rolleyes:

Bäst i avsnittet var:

The Doctor: Now I need to find a young girl.
Professor: I thought he was to old for that.


:P




77: The Sontaran Experiment

Nja, inte så jättebra. :mellow: Och Sontarans i den här serial var inte alls bra gjort. Såg väldigt falskt och dåligt gjort. Tycker de såg mycket bättre ut i förra.



97: The Invasion of Time

Den här visade sig vara riktigt bra. :) Ett tag undrade jag om jag verkligen såg på rätt serial för några Sontarans såg jag inte. :P Men de kom ju sedan tillsist. ;) Såg en aning bättre ut än förra gången också.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#28 Restless

Restless

    Captain

  • Members
  • 554 posts
  • Gender:Female
  • Location:Tv-land
  • Interests:TV-serier
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 30 May 2008 - 18:34

En lista över alla avsnitt med The Master, med kommentarer. Riktigt bra gjort. Och rolig. :D
Spoilrar alla avsnitt med The Master!
"So... This is engineering, huh? Engineering. Where the noble semi-skilled laborers execute the visions of those who think and dream... hello, oompa-loompas of science!"
Sheldon, The Big Bang Theory

Heisenberg blev stannad av polisen för att han körde för fort.
"Vet du hur fort du körde?!" frågade polisen som stoppat honom
"Nej, men jag vet exakt var jag är," svarade Heisenberg.

#29 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 02 June 2008 - 11:11

Jag har en gåta.. :P

Vilken av Doktorns regenerationer har män sett minst av, och varför?

Svar: De knockades ut strax före av nåt som visades strax ovanför doktorn...




:P

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#30 Restless

Restless

    Captain

  • Members
  • 554 posts
  • Gender:Female
  • Location:Tv-land
  • Interests:TV-serier
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 02 June 2008 - 12:47

Doctor Who video (sjukt rolig :D )


Peak: :lol:

Edited by Restless, 02 June 2008 - 12:47.

"So... This is engineering, huh? Engineering. Where the noble semi-skilled laborers execute the visions of those who think and dream... hello, oompa-loompas of science!"
Sheldon, The Big Bang Theory

Heisenberg blev stannad av polisen för att han körde för fort.
"Vet du hur fort du körde?!" frågade polisen som stoppat honom
"Nej, men jag vet exakt var jag är," svarade Heisenberg.

#31 Restless

Restless

    Captain

  • Members
  • 554 posts
  • Gender:Female
  • Location:Tv-land
  • Interests:TV-serier
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 05 June 2008 - 21:19

Det var ju meningen att jag skulle börja på den sista säsongen. Istället hoppade jag bakåt i tiden och började på säsong sju. :rolleyes: Jag gillar den tredje Doktorn!

7.01/avsnitt 51 - "Spearhead from Space"

Jag älskar regenerations-avsnitt. Eller avsnittet precis efter ett regenerationsavsnitt, om man ska vara petig. Att se en helt ny Doktor in action är alltid lite roligt.

Brigadier: How do I know that you're not an impostor?
Doctor: Ah, but you don't. You don't. Only I know that... what do you think about my new face, by the way? *traskar bort till en spegel* I wasn't to sure about myself to begin with, but it sort of grows on you. *gör en massa grimaser framför spegeln* As flexibel as ever! *fortsätter göra grimaser* Could be useful on the planet Delfar, where they communicate with their eyebrows. *vickar på ögonbrynen framför spegeln ett tag* ...Well, that's strange, how on earth did I remember that?!
Brigadier: Alright, alright, if I accept that you are the Doctor, there are still a lot of things... oh, by the way, this is ms. Shaw.
Doctor: *vickar på ögonbrynen mot henne och ler sedan ett typiskt Doktor-leende* That's delfon for 'how do you do?'.
:lol: En planet där de kommunicerar med ögonbrynen! Awesome.


7.02/avsnitt 52 - "Doctor Who and the Silurians" (a.k.a. sämsta-avsnittsnamnet-någonsin)

Ooh, bra avsnitt! Jag var lite skeptiskt först - sju delar, liksom. Det blir lätt tråkigt, för att inte nämna om sjukt frustrerande med alla onödiga vändningar i berättelsen som saknar någon annan funktion än att ta upp tid ("The Daleks", I'm looking at you)... men det här funkade ju riktigt bra. Dinosaurier i en grotta som attackerar mänskligheten med biologisk krigsföring, what's not to love? :thumbsup:
Det var roligt när de började planera att skicka ett räddningsteam in i grottorna efter Doktorn, Doktorn vandrade in i rummet, hörde vad de sa och frågade om han fick följa med eftersom det lät så spännande. :lol: En annan rolig grej var hur Doktorn jämt gick in i rum precis när personerna där inne pratade om honom, i de första delarna. Och i den nästsista delen, när the Brigadier flera gånger störde Doktorn när han jobbade (han kunde verkligen inte låta bli att börja prata med Doktorn, det var roligt att se :D ).

Liz Shaw: Could it be prehistoric?
Doctor: Well, it was certainly some kind of dinosaur... certainly nothing I've ever seen before then...
Random dude: In museums, you mean?
Doctor: No, I do not mean in museums! ...Or, on second thought, perhaps I do, yes.

Skojigt avsnitt, som dock får ett stort minus för allt satans gnisslande. Urk.

Edited by Restless, 05 June 2008 - 21:21.

"So... This is engineering, huh? Engineering. Where the noble semi-skilled laborers execute the visions of those who think and dream... hello, oompa-loompas of science!"
Sheldon, The Big Bang Theory

Heisenberg blev stannad av polisen för att han körde för fort.
"Vet du hur fort du körde?!" frågade polisen som stoppat honom
"Nej, men jag vet exakt var jag är," svarade Heisenberg.

#32 Magnus

Magnus

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,097 posts
  • Gender:Male
  • Location:Onsala

Posted 07 June 2008 - 14:18

aargh, klicka bort min post av någon anledning och nu måste jag skriva om allt .
hursomhelst jag såg följande igår

The Time Meddler

Nu har jag lagt märke till att första doktorn verkar gå och prata och småskratta för sig själv väldigt mycket, jag har inget emot det ioförsig.
Roligt med de skandinaviska namnen på vikingarna såsom Sven och Gunnar , jag tycker Sven var perfekt uttalat.
Men ett litet faktafel såvitt jag vet så hade vikingarna inga horn på sina hjälmar.
Andra roliga saker var när Doktorn träffade munken och att munken hade en bättre "Tardis" och att Doktorn såg lite trumpen ut varje gång han påpekade det och försökte föra samtalet till något annat.
Slagsmålen ser ju roliga ut och inte särskilt allvarliga mer som teater än tv men så länge det är en bra historia så.
Gillade att Doktorn inte ville att Vicki skulle läsa hans privata korrespondens med munken, och smart plan av doktorn.
Också kul med att Munken har fått da vinci på flygmaskins tankar och hjälpt bygga stonehenge med antigrav manicker undra om han hade en hand i något av de andra storverken som t.ex pyramiderna.
Om nu munken var 50 år efter doktorn , säg att han är relativt ung, kanske bara precis blivit vuxen och att detta är hans första kropp, då borde han åtminstone kunna stanna 900 år alltså ända till 1966 och kanske även ända fram till vår tid.
Så vad hände med munken, finns det något avsnitt som beskriver hans öde?
Eller tänker doktorn komma tillbaka och hämta honom någon gång.


Hur går detmed Peaks recenscioner förresten, jag gillar de och uppskattar gärna fler, om han inte vet vilka han ska recenscera så kan han antingen göra det i kronologisk ordning eller ge sin åsikt om de avsnitt/serials som är nämnda i tråden.

Sådär nu har jag sett, siffrorna för varje doktor:
1
An unearthly child
The web Planet
The Time Meddler
2
The Tomb of the cybermen
3
A spearhead from space
The Three Doctors
4
Robot
(första avsnittet i The Evil Planet, ska se resten snart och säga vad jag tyckte var roligt i avsnittet och så :) )
8
Filmen
9
Säsong 1 i nya serien
10
allt fram tills nu

Det här sista var mer för mig själv ;-)

Edited by Magnus, 07 June 2008 - 14:19.


#33 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 07 June 2008 - 14:39

Jag gör dem i mån av tid, vilket är lite si och så nu när jag arbetar...

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#34 Restless

Restless

    Captain

  • Members
  • 554 posts
  • Gender:Female
  • Location:Tv-land
  • Interests:TV-serier
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 08 June 2008 - 19:41

1x03/avsnitt 3 - "The Edge of Destruction" (/The Brink of Disaster)
Oh, Barbara är AWESOME. Trevligt att Doktorn äntligen börjat uppskatta henne. :) Slutscenen var rätt så gullig.
Avsnittet var väldigt, väldigt konstigt... vilket gjorde det hela intressant.




7x03/avsnitt 53 - The Ambassadors of Death
Bra avsnitt. Roligt när Doktorn snabbt erbjöd sig att flyga upp i rymden för att rädda astronauterna - han börjar bli lite desperat nu när TARDISen är trasig, va? :P
Vad som slog mig mest med avsnittet var slutet. Doktorn har verkligen ändrats, om det varit tionde Doktorn hade han börjat skrika något om att det var mord - tredje Doktorn var däremot väldigt förstående.
Jag gillar verkligen tredje Doktorn, han är så trevlig.

"So... This is engineering, huh? Engineering. Where the noble semi-skilled laborers execute the visions of those who think and dream... hello, oompa-loompas of science!"
Sheldon, The Big Bang Theory

Heisenberg blev stannad av polisen för att han körde för fort.
"Vet du hur fort du körde?!" frågade polisen som stoppat honom
"Nej, men jag vet exakt var jag är," svarade Heisenberg.

#35 Restless

Restless

    Captain

  • Members
  • 554 posts
  • Gender:Female
  • Location:Tv-land
  • Interests:TV-serier
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 12 June 2008 - 13:50

7x04/avsnitt 54 - Inferno

Coolt med en resa till ett alternativt universum! Och samma problem i båda världarna... Jag gillar verkligen Liz (fast jag gillar "riktiga" Liz mer än parallella Liz). Och hela grejen om hur Brig är snyggare med mustasch än utan var rolig. Det var ett bra avsnitt, men monstren kändes lite onödiga. Inte nog med att jorden var på väg att gå under, de kände sig tvungna att slänga in grön lava som förvandlade folk till varulvar också... :rolleyes: ...okej, lite roligt var det kanske. Och det gjorde ju det hela lite mer spännande.
Slutscenen var härlig. :D

The Brigadier: Welcome back!
Liz Shaw: Where did you go?
The Doctor: A few seconds forward in time... and a few hundred yards due east in space...
Liz Shaw: The rubbish tip?
The Doctor: The rubbish tip.
Liz Shaw: Oh, dear.
The Doctor: Brigadier, my dear fellow, I wonder if I could borrow a couple of your stalwart chaps to give me a hand bringing the TARDIS back? It landed in rather an inaccessible position.
The Brigadier: 'Pompous, self-opinionated idiot', I believe you said, Doctor?
The Doctor: Yes, well... we don't wanna bear a grudge for a few hasty words, do we? No, not after all the years we've worked together. Now, come along my dear fellow, put on a smile!
:lol: Soptippen!

"So... This is engineering, huh? Engineering. Where the noble semi-skilled laborers execute the visions of those who think and dream... hello, oompa-loompas of science!"
Sheldon, The Big Bang Theory

Heisenberg blev stannad av polisen för att han körde för fort.
"Vet du hur fort du körde?!" frågade polisen som stoppat honom
"Nej, men jag vet exakt var jag är," svarade Heisenberg.

#36 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 12 June 2008 - 17:28

7x04/avsnitt 54 - Inferno

:lol: Soptippen!

Det roligaste är ju helt klart det faktum att Doktor förolämpar The Brigadier så otroligt mycket och är så säker på sin sak men sedan går det helt galet och han måste sedan be honom om hjälp. :lol:
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#37 Restless

Restless

    Captain

  • Members
  • 554 posts
  • Gender:Female
  • Location:Tv-land
  • Interests:TV-serier
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 18 June 2008 - 15:49

7x04/avsnitt 54 - Inferno
:lol: Soptippen!

Det roligaste är ju helt klart det faktum att Doktor förolämpar The Brigadier så otroligt mycket och är så säker på sin sak men sedan går det helt galet och han måste sedan be honom om hjälp. :lol:

Heh, ja! Väldigt rolig scen det där.

26x01/avsnitt 155 - Battlefield
Oh, awesome avsnitt. Riktigt jäkla awesome. Jag såg precis avsnittet, och nu sitter jag bara här och flinar. :thumbsup:
Först av allt måste jag bara säga: the brigadier!! :thumbsup: Yaaay.
Doktorn är Merlin? Coolt! Och delarna där Ace sprang runt med Excalibur och var Arthur-aktig var också coola. Väldigt timey-vimey avsnitt också, vilket jag alltid gillar!
Vissa bitar kändes lite cheesy, men inte på grund av manuset, snarare på grund av budgeten. Det var framför allt Morgaine-scenerna som inte kändes helt övertygande.
Kul att få höra Ace berätta exakt hur det gick till när hon sprängde konstrummet och blev relegerad. Har jag nämnt att Ace är awesome? För det är hon!

Arkeologsnubben: "That's a bit of a mystery. No one's been able to decipher the carving."
Doktorn: "It says 'dig hole here'."
Arkeologsnubben: "Extraordinary. What does it say that in?"
Doktorn: "My handwriting."

*boom*
Doktorn: "Ace..."
Ace: "I think the timer needs work."
Doktorn: "One of these days we're gonna have a nice, long talk about acceptable safety standards."

Ace: "Are you Merlin?"
Doktorn: "No. But I could be. In the future. My personal future, which might be in the past."

The Brigadier: "Oh, dear. Women. Not really my field."
Doktorn: "Don't worry, brigadier, people will be shooting at you soon."

Ace: "Doctor, this is for you."
Doktorn: "What does it say?"
Ace: "Dear Doctor, the king died in final battle. Everything else is propaganda."
Doktorn: "Who signed it?"
Ace: "...The Doctor."
Doktorn: "Oh, well, that's all sorted out."
Ace: "PS: Morgaine has just seized control of the missiles."
Doktorn: "Pft, I ought to have given myself a little bit more warning."

The Destroyer: "Can this world do no better than you as their champion?"
The Brigadier: "Probably. I just do the best I can."

Jag ger det här avsnittet 9 av 10. :thumbsup:



8x01/avsnitt 55 - Terror of the Autons
Ännu ett bra avsnitt. Eller, roligt i alla fall. The Master dyker upp med en plan för att ta över världen som inbegriper mordiska platsblommor. Haha! Roligt att The Master äntligen har dykt upp, för den delen. Jag diggar honom. Jag gillar både Jo och Yates, fast jag saknar verkligen Liz. Liz var ju cool. :(
Jag är övertygad om att Yates är lite förtjust i Jo (if you know what I'm saying), efter att han riskerade Doktorns vrede för kunna koka lite varm choklad åt henne i Doktorns labb. Det var rätt så skoj när Doktorn tog en paus från att rädda världen för att skälla ut Yates över att han lånat Doktorns bunsenbrännare, för den delen.
Den där Time Lord:en som dök upp för att varna Doktorn var inte så lite dryg, va? Förolämpa Doktorns klädstil och ha sig (OK, just den kommentaren var faktiskt rätt så rolig :lol: ).


Jag vet inte riktigt hur jag ska betygsätta det här avsnittet - ska jag ge avdrag för cheesyness eller pluspoäng? Jag menar... En snubbe blev dödad av en upplåsbar plastfåtölj! Sånt går inte att betygsätta. :lol:

Edited by Restless, 18 June 2008 - 15:50.

"So... This is engineering, huh? Engineering. Where the noble semi-skilled laborers execute the visions of those who think and dream... hello, oompa-loompas of science!"
Sheldon, The Big Bang Theory

Heisenberg blev stannad av polisen för att han körde för fort.
"Vet du hur fort du körde?!" frågade polisen som stoppat honom
"Nej, men jag vet exakt var jag är," svarade Heisenberg.

#38 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 18 June 2008 - 16:57

8x01/avsnitt 55 - Terror of the Autons
Ännu ett bra avsnitt. Eller, roligt i alla fall. The Master dyker upp med en plan för att ta över världen som inbegriper mordiska platsblommor. Haha! Roligt att The Master äntligen har dykt upp, för den delen. Jag diggar honom. Jag gillar både Jo och Yates, fast jag saknar verkligen Liz. Liz var ju cool. :(
Jag är övertygad om att Yates är lite förtjust i Jo (if you know what I'm saying), efter att han riskerade Doktorns vrede för kunna koka lite varm choklad åt henne i Doktorns labb. Det var rätt så skoj när Doktorn tog en paus från att rädda världen för att skälla ut Yates över att han lånat Doktorns bunsenbrännare, för den delen.
Den där Time Lord:en som dök upp för att varna Doktorn var inte så lite dryg, va? Förolämpa Doktorns klädstil och ha sig (OK, just den kommentaren var faktiskt rätt så rolig :lol: ).


Jag vet inte riktigt hur jag ska betygsätta det här avsnittet - ska jag ge avdrag för cheesyness eller pluspoäng? Jag menar... En snubbe blev dödad av en upplåsbar plastfåtölj! Sånt går inte att betygsätta. :lol:


Heh, nej det är inte lätt. Och sedan var ju slutet så otroligt löjligt också. Jag menar The Master har kämpat genom hela avsnittet för att hjälpa Autons att erövra och förgöra Jorden. När han sedan håller på att vinna så räcker det för Doktorn att säga "Tror du verkligen Autons kommer att tacka dig?" för att få The Master att sammarbeta med Doktorn för att rädda Jorden. Och han ska vara ett geni? :rolleyes:
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#39 Restless

Restless

    Captain

  • Members
  • 554 posts
  • Gender:Female
  • Location:Tv-land
  • Interests:TV-serier
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 24 June 2008 - 19:41

26x02/avsnitt 156 - Ghost Light

Ace FTW, som vanligt. Sjunde Doktorn är mystisk, som vanligt. Specialeffekterna är kassa, som vanligt.
Det var ungefär allt som var vanligt i det här rätt så konstiga avsnittet. Jag var väldigt förvirrad de första två delarna, så det var ju tur att man fick lite förklaringar i den sista delen. :)
Bad guy som tycker att förändringar = dåligt, vilket naturligtvis inte Doktorn håller med om. Ace försöker (eftersom Doktorn praktiskt taget tvingade henne) komma över en dålig upplevelse från sin uppväxt. Öh, och så är det en massa hypnotiserade människor, en tjänare som är en neandertalare, ett rymdskepp byggt av sten, lite konstiga monster, en polisman i en låda, lite skalbaggar och en präst som inte tror på evolutionen. Och så allt annat som jag glömde att nämna... det pågick en hel del i det här avsnittet.
Jag gillade verkligen Ace's klänning, den var fin. :)

Ace: Don't you have things you hate?
Doctor: I can't stand burnt toast. I loathe bus stations, terrible places, full of lost luggage and lost souls.
Ace: I told you I never wanted to come back here again.
Doctor: And then there's unrequited love... and tyranny, and cruelty.
Ace: Too right.

Doctor: All this change, all this movement... Tell me, Light. Haven't you just changed your location?
Light: Not yet.
Doctor: What's the matter, Light? Changed your mind?
Light: You are endlessly agitating, unceasingly mischievous, will you never stop?!
Doctor: I suppose I could - it would make a change.

The Doctor FTW. :thumbsup:


En bra förklaring över vad som pågår i avsnittet. Och med "bra" menar jag "sjukt rolig". :D
"So... This is engineering, huh? Engineering. Where the noble semi-skilled laborers execute the visions of those who think and dream... hello, oompa-loompas of science!"
Sheldon, The Big Bang Theory

Heisenberg blev stannad av polisen för att han körde för fort.
"Vet du hur fort du körde?!" frågade polisen som stoppat honom
"Nej, men jag vet exakt var jag är," svarade Heisenberg.

#40 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 23 September 2008 - 04:28

Seventh Doctor Sylvester McCoy returns to BBC1 in October, guest-starring in an episode of the daytime drama series Doctors.

McCoy portrays an actor who once played a time traveller on children's television in a show called The Amazing Lollipop Man. He now finds his life consists of giving DVD commentaries and posing for photos in his old costume, though nowadays he can't do the buttons up.

The episode is written by David Semple, who told DoctorWhoNews.com: "Sylvester gives an extraordinary performance: funny, touching and incredibly inventive. He also manages to appear 40 years old in one scene and 60-something in the next, despite the fact that Doctors is shot in a day and he filmed the young scenes in the morning and the aged ones in the afternoon."

Doctors: The Lollipop Man is on BBC1 on Monday 13th October at 1.45pm.


:P

Info från den som skrev avsnittet kan hittas här: http://www.denofgeek...doctor_who.html

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#41 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 16 October 2008 - 13:21

Okej, då har er forumgroda till slut sett alla fyra säsonger i nystarten av Doctor Who och gillar det skarpt. Jag behöver mer! Men jag har inte TV4 Sci Fi, och jag vet inte om jag har tid eller ens lust att se igenom precis alla 26 eller vad det är säsonger av den gamla serien...hade varit annat om den gick på en kanal som man hade tillgång till.

Så jag undrar lite, ni alla experter här på forumet; vilka avsnitt behöver jag absolut se av de klassiska? Kan man få lite tips om riktiga "måste se"-avsnitt med de olika doktorerna? :)
*Hockey och superhjältar*

#42 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 16 October 2008 - 13:52

Allt mycket av det med Tom Baker är bäst bra.

Genesis Of The Daleks
Brain Of Morbius
K9 Tales: Invisible Enemy/K9 & Co
The Talons Of Weng-Chiang
The Hand Of Fear
The Robots Of Death
Planet Of Evil
The Invasion Of Time
Destiny Of The Daleks
Pyramids Of Mars
The Leisure Hive
Horror Of Fang Rock
City Of Death
The Sontaran Experiment
Robot
The Ark In Space

Och nej, jag har inte köpt alla än. Men snart så... :D

#43 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 16 October 2008 - 14:02

Hur är Tom Baker? Har han fler sidor än den wacky, komiska sida som man får intrycket av? Finns det melankoli och allvar där också?
*Hockey och superhjältar*

#44 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 16 October 2008 - 15:14

Han är ju mer en bohem egentligen men visst finns det en djup, mörkare sida av honom som är allvarlig. En väldigt intressant karaktär/doktor i min mening. Som ingen annan utan helt unik. Är du intresserad så borde du se till att se några utvalda avsnitt för att bilda dig en egen uppfattning. Finns betydligt bättre beskrivningar av honom på nätet än det jag skrev. :)

#45 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 16 October 2008 - 15:17

Ja, jag är klart intresserad, så det ultimata vore om insatta kunde komma med lite tips på utvalda avsnitt med diverse olika doktorer. Tycker alla verkar vara värda att kolla upp lite i alla fall. :)
*Hockey och superhjältar*

#46 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 16 October 2008 - 15:31

Jag är mest insatt i Tom Baker som den fjärde doktorn tillsammans med dom du redan har utforskat sedan tidigare (Christopher Eccleston och David Tennant) och kan rekommendera att du tar dig en närmare titt på Tom Baker. Någon annan får fylla i det dom vet mer om. Peak har ju koll på det mesta känns det som. ^_^

#47 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 16 October 2008 - 15:32

Ja, har antecknat dina tips på avsnitt med Tom Baker, så ska kolla upp honom så fort jag *ehrmmmm*...får tag på de avsnitten... :)
Fler tips emottages gärna!
*Hockey och superhjältar*

#48 Restless

Restless

    Captain

  • Members
  • 554 posts
  • Gender:Female
  • Location:Tv-land
  • Interests:TV-serier
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 16 October 2008 - 17:39

Jag rekommenderar sjunde Doktorn. Han är så där mörk och mystisk, som Tennants Doktor är när han är på "Lonely God"-humör, samtidigt som han har en ljusare sida.
Han hade två olika companions, först Mel, som var sjukt irriterande, och sedan Ace, som var awesome. Till båda sina companions hade han den där lite partners in crime-attityden som finns i s30 (säsong fyra av nya serien :) ), uppblandat med lite lärare-elev-kommentarer (uhm... nionde Doktorn och Rose, ibland? Kanske?).

Totalt är det 12 avsnitt (4 avsnitt/säsong), där varje avsnitt är tre till fyra delar lång (varje del är på 25 min.).

"Curse of Fenric" är ett av de bättre avsnitten med den sjunde Doktorn, om du vill ha tips på specifika avsnitt. Och "The Happiness Patrol" tyckte jag var riktigt rolig. :)

Edited by Restless, 16 October 2008 - 17:41.

"So... This is engineering, huh? Engineering. Where the noble semi-skilled laborers execute the visions of those who think and dream... hello, oompa-loompas of science!"
Sheldon, The Big Bang Theory

Heisenberg blev stannad av polisen för att han körde för fort.
"Vet du hur fort du körde?!" frågade polisen som stoppat honom
"Nej, men jag vet exakt var jag är," svarade Heisenberg.

#49 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 16 October 2008 - 17:58

Sjunde doktorn, är det han som är med i början av filmen? Han verkar klart mysig och mystisk på samma gång. Ska försöka leta upp lite avsnitt med honom då, men det verkar inte vara helt lätt. Tack för tipsen so far! Keep em coming, ni som orkar och har lust! :)
*Hockey och superhjältar*

#50 Restless

Restless

    Captain

  • Members
  • 554 posts
  • Gender:Female
  • Location:Tv-land
  • Interests:TV-serier
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 16 October 2008 - 20:03

Jepp, det var han som var med i början av filmen! :)

"City of Death" (som Cartman nämnde tidigare) med fjärde Doktorn är ett absolut måste. Supercharmigt avsnitt inspelat i Paris, med manus av Douglas Adams... det blir inte bättre än så. :)
"So... This is engineering, huh? Engineering. Where the noble semi-skilled laborers execute the visions of those who think and dream... hello, oompa-loompas of science!"
Sheldon, The Big Bang Theory

Heisenberg blev stannad av polisen för att han körde för fort.
"Vet du hur fort du körde?!" frågade polisen som stoppat honom
"Nej, men jag vet exakt var jag är," svarade Heisenberg.