Jump to content

Photo

lägesrapport


4 replies to this topic

#1 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 10 June 2010 - 05:53

Protokoll av SSS möte den 9 juni 2010
Ordförare: Sebastian Sandberg
Sekreterare: Viktor Matiesen
Medverkande: Lars Johansson

DEADLINE för SSS nr 12: 30 juni, så skicka in all färdiga material om ni har det och vill ha de publicerade.


#Framtida artiklar (Nyhetssida? Rant sida? Frågor och Svar sida?)
- En intervju med Lasse ”Dolores” Otterström togs upp, då hans butik Dolores Serie kommer att läggas ned i år efter över 30 år. Redaktionen kommer att lista upp olika frågor som Thomas kan ställa de ifall han accepterar uppgiften att intervjua Dolores då han bor i Göteborg.
- En idé om en Frågor-och-Svar sida lades ned, men kanske inom framtida nummer då SSS har fått mer popularitet.
- Intervjun artikeln med Daniel Thollin hölls kvar tills han har lagt fram en ny serie SSS.
- En artikel sida där SSS’ redaktion rekommenderar andra serier debatterades, men kom till överens då så länge inga bilder från serierna lades in i artikeln, kan man skriva om indie –och kommersiella serier, fanzines och diverse.

#Status på framtida serier för 12:an och 13:an (Law for Hire, Förstöraren osv)
- Sebastian Sandbergs ”Förstöraren” är på status Ej Påbörjad, då han är upptagen med andra detalj under halva juni.
- Viktor Matiesen var inte alls nöjd med sin tidiga version av Law for Hire, så han gör en reboot och istället för tre delar, så blir det bara en del. Han är dock positiv att han blir klar innan deadlinen.
- Daniel Laneérs Ångesmannen är inlämnad och klar för publicering.
- Nordens Stjärnor äventyret ”En Hobby för Alla” har ej än lämnats in till seriekontakten, vilket är Matiesen. Men enligt forumet är den klar efter textning.
- Daniel Thollin har nämnt att lämna in en serie, men det blev för tajt med deadlinen så vi får anta att det satsas till nr 13.
- Det diskuterades om att publicera serier av Mikael Bergkvist. Lasse ska maila honom om att skicka in opublicerat material till Matiesen.
- Matiesen ska kontakta Johan Ragnarsson (Den Gröna Hämnaren) om manuset till Stål Ruben del 2.

#Sökan efter en ny redaktör
Den förre kandidaten tappade intresset pga. andra engagemang, Ragnarsson (Hämnaren) har utlovats till en ny potentiell kandidat för SSS redaktion. Matiesen ska kontaka honom för MSN info så att trion kan diskutera saken vidare med honom.

#Samarbete med serieskolan i Vingåker
- Stefan Eriksson, lärare på Serios en serieskola i Vingåker, kontaktade Matiesen via facebook förra veckan om att skicka in material till SSS då eleverna på serieskolan hade uppgift att skapa superhjältar. SSS fick omedelbart intresse för det, och Matiesen ska hålla en nära kontakt med Eriksson.
- Lasse fick även en idé att kontakta en kompis i en annan serieskola om att ha ett samarbete med SSS och med det fick trion idén för en serieprojekt som de kommer att gå igenom regler och info på torsdagen den 10:e.
- Om allt slås perfekt, kan SSS försöka ansöka efter samarbeta med övriga serieskolor och/eller kurser i Sverige.
- Projektet kommer att kallas ”Malmo vs Gavle”

#SSS som förening
- Det sågs lite för komplicerat rent ekonomiskt sätt att starta igång en förening för SSS till gränsen att bli ett företag istället. Men Lasse har lösningen att ansöka för en enkel förening istället tills vi har hittat en kunnig person inom ekonomi och företag.

#Övrigt:
- Nyhetsbladet, och SSS hemsida kommer att uppdateras inom veckan då Matiesen har skickat in alla tidningar till tidskriftsbutiken och Comics Heaven.
- Matiesen väntar på ett svar från Seriehyllan om att skicka in tidningar till de.
- Det diskuterades om en tredje distributör kallad Levande Ljus som drivs av operatören för denna forum site. Lasse ska kontakta honom och diskutera.
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#2 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 10 June 2010 - 16:43

Ljud, inte Ljus... Nu är det Viktor som har varit framme och skämtat... IGEN! ;)

Mycket bra sammanfattning dock boys, och stort tack till Thomas för ovanstående post. :) Vad tror du Thomas, är du på för att intervjua Lasse Dolores? Tänkte att du känner nog han lite granna, med tanke på att du säkerligen varit kund i många år?

#3 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 10 June 2010 - 16:54

Jo det kan jag tänka mig att göra.
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#4 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 10 June 2010 - 17:13

Har ni några specifika företags/förenings- och/eller ekonomifrågor så är det bara att hojta till. Jag har trots allt fått lära mig en hel del när jag startade upp företaget, och jag delar gärna med mig av godheterna..

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#5 Longshot

Longshot

    Ensign

  • Members
  • 40 posts

Posted 19 June 2010 - 15:55

- Det diskuterades om att publicera serier av Mikael Bergkvist. Lasse ska maila honom om att skicka in opublicerat material till Matiesen.

---

mikael.bergkvist@gmail.com
Och visst, det vore skitkul, jag har några faktiskt.



Reply to this topic