Jump to content

Photo

Nya Spock rollbesatt?


  • Please log in to reply
79 replies to this topic

#51 Snälle Hulken

Snälle Hulken

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 3,861 posts
  • Location:Trånkan City (den exklusiva stadsdelen)
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 31 October 2007 - 02:21

Pine och Pike, klart man blir förvirrad :wacko: :P
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#52 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 31 October 2007 - 14:13

Jag håller med grodan, det var så jag menade i mina inlägg, en kombination av en viss likhet med karaktären skådespelaren ska gestalta och talang som skådespelare är att föredra. Håller med Crusader om att ifall dom bara går efter utseende så blir det katastrof och detsamma gäller motsatsen att om skådespelaren är jäkligt bra men inte det minsta lik karaktären så köper i alla fall inte jag det.

En kombination är den rätta vägen att gå.

#53 Mjolnir

Mjolnir

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,000 posts
  • Gender:Male

Posted 03 November 2007 - 13:21

Att hitta nya skådespelare till alla original-karaktärerna känns inte alls som en bra idé. Kunde de inte hitta på nåt nytt?

Kunde de säkert men vem hade varit intresserad? Jo, de redan hängivna fansen. Trek har sjunkit så mycket i anseende på senare år att icke-Trekkers snarare hade bemött det hela med likgiltig nonchalans, oavsett vad de hittade på. Därför står hoppet till att göra ngt vågat och blåsa nytt liv i dessa ikoniska karaktärer från en tid då Trek faktiskt var underhållande, som en signal att det finns lite passion och glöd bakom skapandet nu igen. Förhoppningsvis vinner det tillbaka en publik som inte är SF-nördar ut i fingerspetsarna. Just därför...

Det jag har hört är följande.

Det ska handla om hur en romulan vill ta sig tillbaka i tiden för att där förstöra hela tidslinjen. Delvis ska det lyckas, vilket i sig öppnar upp för en franchise som börjar om från början. It makes sense... and sort of cool. Det kan vara vad som behövs för att få igång Star Trek igen.

... ser jag inte med blida ögon på det här. Ska det vara så förbaskat svårt att få till en story utan att dra fram utslitna klichéer och dramaturgiska nödlösningar som tidsresor och alternativa universa? Det låter onekligen som fan fiction, om inte premissen är mycket mer genomtänkt och originell än jag vågar hoppas

Abrams (eller vad det någon av manusförfattarna?) har sagt att Treks kanon kommer att respekteras och det väljer jag att tro på. Inte för att det måste ses som ett självändamål men för att det innebär att han till sin första ouvertyr med Trek bara vill ha en rak och bra story inom det etablerade ramverket. Hans uppgift är svår nog utan att han tar sig friheter med sånt från början.

Edited by Mjolnir, 03 November 2007 - 13:25.


#54 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 05 November 2007 - 15:00

TrekWeb.Com - New Star Trek Movie Teaser Trailer in the Works

10:19, 2 November 2007

Latino Review posted some interesting news about J.J. Abrams upcoming Star Trek movie prequel.

According to the site sources, "Apparently, there's a teaser trailer in the works that shows the Enterprise being built. Code name for the production is Central Headquarters."

The site says the trailer has not been shot and they are working on it, so be prepared for more info on this soon. The source is close to the film.

The original report can be found here.

UPDATE : Trek Movie Report has confirmed this info with multiple sources. In addition, one source revealed to Trek Movie that parts of the teaser have already been shot.



TrekWeb.Com - Roberto Orci Says New Star Trek Movie Script is in Great Shape

14:22, 1 November 2007

Trek Movie Report posted an article on the upcoming Writers Guild of America strike and its lack of impact on the upcoming Star Trek movie, with a few quotes from producer and writer Roberto Orci. Here is a few excerpts.

Orci told Trek Movie that Paramount and the team have been working on the assumption of a strike for months. “The script is in great shape and we had a long lead time,” said Orci confidently.

“J.J. [Abrams] and I have been up to the wee hours of the morning getting it all together,” Says Orci. The writer said that they will “always take advantage of every minute and second of time to try and improve anything and everything possible” if negotiations continue. Orci even joked that the strike has its benefits. “For once I will actually see our script on screen,”

According to another article on the site, the movie begins filming November 7th.

The full article is here.



Trektoday.Com - Giacchino To Incorporate TOS Theme In New Film

November 2, 2007 - 12:18 AM

Despite the all-new cast, at least one thing will be familiar to Star Trek fans once the eleventh movie reaches the big screen: the opening notes of the film's soundtrack.

"I think that the thing to do would be to hold on to the only thing that does speak—that says Star Trek—universally, which is the [opening theme from the original series]," the film's composer, Michael Giacchino, told the Sci-Fi Wire. "To me, that fanfare, boom, that says it all right there. [...] And this film is about everything that came before that. So, yes, I want to keep that. But everything that was done after that, it shouldn't be about that. It needs to be about these characters now and how they met and all of these things. So it's a very kind of specific place and time."

Giacchino has been working with Star Trek director J.J. Abrams since his hit ABC series Alias, and said that however the film ends up looking, there'll be something special for him to work with. "I don't know what it's going to be, so I still have that anticipation about it."

Part of Giacchino's anticipation comes from the prospect of following up on the work of established composers such as Jerry Goldsmith and James Horner, who worked on the earlier Trek films. "[It's] to think that I've got to go and stand in line with those guys. [...] You just go in scared. You just hope you do your best. It's one of those things where the film will tell me what to do."

For the original interview with Giacchino, please follow this link.


Edited by Cartman, 05 November 2007 - 15:00.


#55 Snälle Hulken

Snälle Hulken

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 3,861 posts
  • Location:Trånkan City (den exklusiva stadsdelen)
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 05 November 2007 - 23:05

Låter intressant! Michael Giacchino har gjort bra musik till bl.a. Alias, MI:3 och Lost :)
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#56 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 06 November 2007 - 13:45

Trekmovie.Com - Chris Doohan Gets His Audition

James Doohan’s son Chris Doohan’s name first came up in relation to the new Star Trek film last February when he started a somewhat tongue-in-cheek campaign to land the role of Scotty. He has since gracefully endorsed the selection of Simon Pegg to fill his father’s shoes as the Enterprise’s engineer. That might have been the end of the story, but recently rumors arose that Doohan actually got an audition. TrekMovie.com contacted Chris and he confirmed that he recently read for an unnamed ‘minor speaking role.’ Doohan wouldn’t go into details, but stated:

"Star Trek has been a huge part of my life since I was about seven years old, so you can only imagine how honored I am that they asked me to audition."

Doohan has not been offered a part, but he remains hopeful and thinks working with the cast and J.J. Abrams “would be a dream come true.” Chris feels that he would not have got the audition if it weren’t for the support of the fans. “My dad always loved his fans and now I know why,” said Doohan. If he lands the small part it would not be his first time appearing in a Star Trek feature. Chris and his brother Montgomery had background roles in Star Trek The Motion Picture back in 1979.


Och


TrekToday.Com - Nichols Would Love To Appear In Trek XI


Hoppas bara att det inte stiger dom till huvudet att försöka trycka in originalskådespelarna bara för sakens skull utan att deras eventuella edverkan faktiskt har ett syfte annat än att bara visa upp sig.

#57 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 08 November 2007 - 13:21

The Hollywood Reporter - Greenwood shipshape in new Trek

Nov 8, 2007

Bruce Greenwood has been cast as Christopher Pike, the Starship Enterprise's first captain, in J.J. Abrams' "Star Trek" feature for Paramount.

The character of Capt. Pike appeared in the original unaired pilot that Gene Roddenberry created. The pilot was rejected by CBS and then shown to NBC, which turned it down, though it liked the concept enough to commission a second pilot. (Only the character of Spock survived the redevelopment.)

Pike was later weaved back into Star Trek lore as the ship's first captain and appeared in a two-part episode.

Abrams' "Trek" is expected to start shooting this month. It is understood that the movie chronicles the early days of the Enterprise crew.

Greenwood, repped by Gersh and Binder Entertainment, plays two roles in Todd Haynes' "I'm Not There" and appears in "National Treasure: Book of Secrets."



Christopher Pike

Posted Image


Bruce Greenwood

Posted Image

Edited by Cartman, 08 November 2007 - 13:21.


#58 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 09 November 2007 - 14:07

:rolleyes:

Variety - Winona Ryder joins Star Trek

Actress to play Spock's mother in Abrams film.

"Star Trek" is beaming up Winona Ryder.
Paramount Pictures and director JJ Abrams have set Ryder to play the Vulcan mother of a young Spock (Zachary Quinto).

Scripted by Alex Kurtzman and Roberto Orci, the film revolves around the Starfleet Academy days of the crew of the Starship Enterprise. Chris Pine has been set to play Capt. Kirk, Simon Pegg will play Scotty, Karl Urban is Dr. McCoy and Eric Bana will play the villain, Nero.

Ryder recently wrapped "The Informers," a Gregor Jordan-directed adaptation of the Bret Easton Ellis novel, and the Geoffrey Haley-directed "The Last Word."

She is in pre-production on the Rebecca Miller-directed "Private Lives of Pippa Lee."



#59 Snälle Hulken

Snälle Hulken

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 3,861 posts
  • Location:Trånkan City (den exklusiva stadsdelen)
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 09 November 2007 - 16:42

Wow, är inte hon lite väl ung?
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#60 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 09 November 2007 - 16:46

Vet faktiskt inte.

Lägg merke till att artikelförfattaren skrev

have set Ryder to play the Vulcan mother of a young Spock


Jag hoppas att det är en typo eftersom det är Spock's pappa som är vulcan och hans mamma är människa.

Edited by Cartman, 09 November 2007 - 16:48.


#61 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 09 November 2007 - 17:43

Borde väl i såna fall röra sig om en flashback till Spock som barn annars är hon definitivt för gammal. Såvida dom inte gjort en retcon och hon är en vulcan.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#62 Snälle Hulken

Snälle Hulken

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 3,861 posts
  • Location:Trånkan City (den exklusiva stadsdelen)
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 09 November 2007 - 17:45

Alltså nä, ändrar de på det så blir jag riktigt arg! :angry: Men så dum är nog inte JJ Abrams, snarare Variety.
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#63 susclas

susclas

    Lieutenant

  • Members
  • 77 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 09 November 2007 - 17:55

Tror det är Variety som skrivit fel, annars blir jag som er andra, riktigt upprörd.

Aint It Cool News har en liten artikeln om det hela. Bild på både Winona och Spocks mamma. Eh, ser inte speciellt likt ut. Tror det rör sig om scener då Spock är ung.

Artikeln

Edited by susdan74, 09 November 2007 - 17:55.


#64 Snälle Hulken

Snälle Hulken

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 3,861 posts
  • Location:Trånkan City (den exklusiva stadsdelen)
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 09 November 2007 - 18:04

Mja, med rätt smink och grejer så kan det nog funka alldeles utmärkt :) Insåg att hon ändå är 36 nu. Men det är ju definitivt inte den sorts roll man är van att se henne i.
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#65 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 10 November 2007 - 01:39

Jo, kanske lite ung. Fast vad jag minns så levde hon längre än vad människor vanligtvis gjorde (hon blev väl rätt mycket över 100 år gammal om jag inte minns fel) och såg ung ut för sin ålder. Och 36 tycker jag ärligt talat inte är så ungt. Fast visst, för ungt för att vara Spocks mamma igentligen. Sock ska ju vara typ mellan 30-35 år gammal. Men med bra smink så går det nog bra. ;) Men troligen så är det en flashback eller så reser Spock längre tillbaka i tiden vi nåt tillfälle.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#66 Mjolnir

Mjolnir

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,000 posts
  • Gender:Male

Posted 12 November 2007 - 12:41

Pine och Pike, klart man blir förvirrad :wacko: :P

Därtill heter båda Christopher. Än värre. :P

Hoppas bara att det inte stiger dom till huvudet att försöka trycka in originalskådespelarna bara för sakens skull utan att deras eventuella edverkan faktiskt har ett syfte annat än att bara visa upp sig.

Med tanke på hur de inte verkar ha några planer på att ge självaste Shatner en roll trots att han ihärdigt gnäller om det så oroar jag mig inte om det.

Tycker rollistan ser bra ut annars. Enda frågetecknet för mig är Pine, som jag inte ens hade hört talas om innan. Nu undrar jag bara om Sarek är med och vem som ska spela honom.

#67 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 12 November 2007 - 19:41

Dedikerat till Mjolnir! (Det kan vara en spoiler så läs inte det utifall det stämmer - om du vill fly från spoilers.)

Alltså, precis som jag sa. Låter härligt underbart om det stämmer. :)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#68 Mjolnir

Mjolnir

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,000 posts
  • Gender:Male

Posted 12 November 2007 - 22:30

Jag har ingen lust att spoilermarkera prat om obekräftade rykten, så om någon inte vill veta av dessa så är det bara att sluta läsa här.

OK, så det påstås att Kirk skulle vara "the biggest thorn in the Romulans' side"... och redan där ringer BS-klockorna. Rommisarna dök upp typ tre gånger i originalserien och i filmerna spelade de aldrig någon större roll som antagonister. Klingons är redan väletablerade som Kirks ärkefiender. Om Romulans nu ville trixa med tiden för egen vinnings skull, vore det inte vettigare att gå tillbaka till problemets rot och plocka bort Archer ur spelet, som lär ha spelat en avgörande roll i Federationens uppkomst? Det luktar retcon lång väg. Icke-trovärdig sådan.

Angående resten... meh, jag vet inte. Jag vill inte avfärda något rakt av - några av Treks mest minnesvärda stunder har involverat tidsresor trots allt och det finns sämre inspirationskällor än City on the Edge of Forever - men hoppas fortfarande på att vi får se ngt fräschare än denna dramaturgiska gimmick, som har körts i botten på sista tiden, till denna största omstöpning av Trek på 20 år.

Senaste nytt är tydligen att Harlan Ellison, som författade det ursprungliga manuset till CotEoF, brölar om att han har rätt till ersättning för de element som eventuellt kommer att användas i filmen. Vilket får BS-klockorna att ringa högre. Svårt att tro att produktionsteamet skulle ha försökt hemlighålla något sånt för honom.

#69 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 12 November 2007 - 22:30

Åhå, rena Terminator-plotten med andra ord. ;)
*Hockey och superhjältar*

#70 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 13 November 2007 - 16:20

Med tanke på hur de inte verkar ha några planer på att ge självaste Shatner en roll trots att han ihärdigt gnäller om det så oroar jag mig inte om det.

Tycker rollistan ser bra ut annars. Enda frågetecknet för mig är Pine, som jag inte ens hade hört talas om innan. Nu undrar jag bara om Sarek är med och vem som ska spela honom.



Det har ju pratats om att både han mamma och pappa ska vara med i filmen. Om det blir så återstår ju att se men det vore trevligt om Sarek finns med på ett hörn.

EDIT: Jag måste bara tillägga att TOS avsnittet som manus till kommande filmen är inspirerat av är ett av mina favoritavsnitt.

===

Trekweb.Com - First Look at Zachary Quinto as Spock and Spy Footage from the Set Online

Ser rätt annorlunda ut måste jag säga. :)

Trektoday.Com - Abrams Confirms Jennifer Morrison Casting

Mera om hennes medverkan.

Trektoday.Com

It's not yet certain what role Morrison will be playing, although it seems likely she will be none other than Carol Marcus, who was first introduced in Star Trek II: The Wrath of Khan as the mother of Kirk's son.


Och så till sist.

Trektoday.Com - Kirk's Father Found?

The cast for the new Star Trek film yesterday expanded with the addition of Chris Hemsworth and Jennifer Morrison

24-year old Hemsworth will be playing the role of George Samuel Kirk Sr., the father of James T. Kirk, who was never before seen on screen but did appear in several Trek novels. Hensworth is an Australian actor who has been part of the cast of local soap opera Home and Away for the past three years. In Australia he is a minor celebrity, having appeared on the fifth run of the Australian Dancing With The Stars, but in the United States he is still an unknown commodity. According to the IESB, when Hensworth came in to read for the part of Kirk Sr., the filmmakers "were so blown away by him that he was offered the role on the spot....


Edited by Cartman, 13 November 2007 - 17:20.


#71 Snälle Hulken

Snälle Hulken

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 3,861 posts
  • Location:Trånkan City (den exklusiva stadsdelen)
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 13 November 2007 - 21:51

Wow, jag tycker nya Spock ser riktigt bra ut måste jag säga :)
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#72 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 14 November 2007 - 13:56

Jag tycker han ser minst sagt annorulnda ut, dock inte speciellt likt en ung Spock IMo men det är säkert något som växer med tiden för min del. :)

Nero Gets A Henchman - Hemsworth Confirmed

Kirk's Father, New Villain Cast

Clifton Collins, Jr to Play Villain Ayel in New Star Trek Movie

#73 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 16 November 2007 - 13:50

Lite nytt idag rörande vilken roll som Jennifer Morrison ev kommer ha i filmen.

Trektoday.Com - Morrison Role Rumors

Trekweb.Com - Jennifer Morrison Playing Kirk's Mother, Winona Kirk ?

Edited by Cartman, 16 November 2007 - 13:51.


#74 Corto Maltese

Corto Maltese

    Lieutenant Commander

  • Validating
  • 160 posts

Posted 21 November 2007 - 14:52

Nu undrar jag bara om Sarek är med och vem som ska spela honom.



Det är han. Ben Cross ska tydligen spela honom och bilderna via länken tyder på en viss likhet med Mark Lenard.

En Fransk sida har lagt upp nya läckra bilder på Quinto som Spock.

#75 susclas

susclas

    Lieutenant

  • Members
  • 77 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 21 November 2007 - 16:55

Wohh så den karaktären ska ha en roll i filmen. På ett sätt gillar jag att dom har med kända karaktärer i filmen men på ett annat sätt undrar jag verkligen om det är rätt väg att gå. Man kanske lyckas locka till sig nya fas men risken är väl också stor att man tappar äldre fans.

Ahh, detta dilemma.