Jump to content

Photo

Buffy-spinoffen "Ripper" återigen på gång


  • Please log in to reply
31 replies to this topic

#26 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 02 September 2007 - 13:05

Jo, jag förstår tankesättet och använder det också ska sägas. Men jag försöker hålla negativa åsikter om saker för mig själv för att inte bidra till en negativ stämning om det. Är det lika dåligt som jag trodde kan jag däremot efter komma med kritik, men då finns det ju något konkret att kritisera då. Det är väl vad jag menade - inte att man inte får vara negativ. ;)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#27 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 02 September 2007 - 13:54

Umm.. Du talar nu om två helt olika saker. En handlar om remake, en anna sak som fortsätter och utvecklar en redan etablerad värld. Det är liksom att säga att du inte gillar en fotbollsmatch för det är inte tillräckligt mycket hockey i det.

Sedan har aldrig Buffyverse varit insomnad, utan fortsatt framåt i andra medier. Bara för det inte går på teve så betyder det inte att den är insomnad.

Visst är det sant att Buffy lever vidare i andra medier, så det är inte detsamma som att den försvunnit från strålkastarljuset (iaf för de största fansen). För den stora allmänheten är dock Buffy borta sedan länge.

Och du har fel om att Dallas- och Miami Vice-filmerna är remakes. Det är de inte. De är fortsättning på tv-serier precis på samma sätt som Serenity var det för Firefly.


BTW: Nej, det är inga nyheter och du får gärna tycka så. Men jag håller inte med. Vad som är bra förtjänar att expanderas ständigt till ett bredare universum. Det är inte heller någon överraskande åsikt att jag tycker så, eller hur?

Sedan tycker jag att det per default är bättre att vara positiv gentemot en kommande produktion, än vara negativ.

Nej, ingen överraskning alls. :) Varför man måste vara positiv förstår jag dock inte alls. Men det är en diskussion som inte hör hemma i den här tråden, så vi lämnar det därhän tycker jag.


Jo, jag förstår tankesättet och använder det också ska sägas. Men jag försöker hålla negativa åsikter om saker för mig själv för att inte bidra till en negativ stämning om det. Är det lika dåligt som jag trodde kan jag däremot efter komma med kritik, men då finns det ju något konkret att kritisera då. Det är väl vad jag menade - inte att man inte får vara negativ. ;)

Då är vi tillbaka till att alla måste hålla med varandra och att det inte finns plats för avvikande åsikter för att "det skapar en negativ stämning". Men också det är off topic för trådens ämne, så jag överlämnar resten av tråden till alla positiva, glada människor och drar mig tillbaka.
Support your local search and rescue unit - get lost.

#28 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 02 September 2007 - 15:09

Visst är det sant att Buffy lever vidare i andra medier, så det är inte detsamma som att den försvunnit från strålkastarljuset (iaf för de största fansen). För den stora allmänheten är dock Buffy borta sedan länge.


För den stora allmänheten har de inte fått någon dos på länge, det håller jag med om. Intresset kan ha svalnat och så vidare, men det har levt kvar likväl. Att man sedan inte kände till det eller ogillar fomen är ju något helt annat.

Och du har fel om att Dallas- och Miami Vice-filmerna är remakes. Det är de inte. De är fortsättning på tv-serier precis på samma sätt som Serenity var det för Firefly.


Um... Nej, det är inte sant. Dallas är inte ens gjord så det kan vi ju helt skippa ur det här exemplet. Visa mig nu istället exakt hur det sista avsnittet från Miami Vice hänger ihop med filmen?

Sedan är jag skeptisk om det kan kallas fortsättning då du byter ut hela ensemblen mot en ny. Om samma skådisar hade haft rollerna så hade det varit troligare, ja. Men nu talar vi inte längre om fotboll-ishockey, nu är det snarare ishockey-bandy.

Varför man måste vara positiv förstår jag dock inte alls. [...] Då är vi tillbaka till att alla måste hålla med varandra och att det inte finns plats för avvikande åsikter för att "det skapar en negativ stämning".


Man måste inte vara det, för då hade jag modererat. ;)

Vad jag säger är att jag inte förstår den negativa attityden och vilja att framhäva den i många fall. Varför förvänta sig att Ripper kommer bli dåligt, när erfarenheten säger att man kommer gilla det? Och dessutom ogilla det så starkt att man säger att Ripper aldrig borde produceras?

Det betyder dock inte att alla måste vara överrens, men jag förstår inte vilja att vara negativ om man gjort klart att man inte vill se den. Då är posten enbart menat i ett destruktivt syfte. Du vill inte ha Ripper, så då ska ingen anna få det. Skillnad hade varit om du sagt något i stil med: "Jag gillar inte idén med Ripper för jag tycker det är för legat, men jag tänker ändå se det och hoppas jag har fel".
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#29 HD89

HD89

    Lieutenant Commander

  • Members
  • 123 posts

Posted 02 September 2007 - 18:22

Måste säga att jag håller med SoD i det här fallet.. Men då är jag ju också ett stort Buffy-fan och skulle glatt mig åt det mesta... :)
(jag säger "det mesta" för vissa nya Buffy-saker skulle bara göra mig sne.. typ en Animeversion av Buffy eller nåt.. Inte OK!)

#30 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 01 May 2008 - 14:56

...åså bumpar vi en av de äldre trådarna igen:

Cult - News - 'Buffy' spinoff 'Ripper' still a possibility - Digital Spy

Anthony Head has revealed that the future of proposed Buffy spinoff Ripper is in the balance.

Head told Digital Spy that his character Rupert Giles's resurrection looked certain until "the writers' strike happened and Fox picked up an idea of [Joss Whedon's] called Dollhouse that he's doing with Eliza Dushku".

However, the Invisibles actor admitted that there is still hope: "There is a possibility of something happening... the story that [Whedon's] written could adapt to being a one-off story not necessarily related to Buffy. All that means that there is the will and there is the means. It's a question of how, when and if it [comes together] through the next year or so."

On the subject of Ripper's plot, Head said: "All I can say is that it’s a ghost story. But a ghost story with a real Joss Whedon difference. It’s got such a twist to it. But I wouldn't want to give it away. It would be the worst spoiler of all time."

> Click here for our full interview with Anthony Head

...inte ens ett år gammal... tråden är ju nästan pinfäsk! :P

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#31 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 01 May 2008 - 17:44

Att det var en spökhistoria visste jag redan. Hoppas det blir något av det.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#32 Snälle Hulken

Snälle Hulken

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 3,861 posts
  • Location:Trånkan City (den exklusiva stadsdelen)
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 06 May 2008 - 09:42

Sa ju inte så mycket, men vi fortsätter hoppas :)
The sky's the limit.

Jon var namnet: