Jump to content

Photo

Wonder Woman


  • Please log in to reply
106 replies to this topic

#51 Nille

Nille

    Commander

  • Members
  • 187 posts

Posted 25 August 2006 - 18:50

Good point. Bara dom inte väljer någon alltför ung.
Lose your dreams and you will lose your mind - Ruby Tuesday, Rolling Stones

#52 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 25 August 2006 - 18:55

Varför skulle en 30 åring diskas? Wonder Woman framställs ju knappast som någon ung flicka i serierna utan som en mogen kvinna.


Klart hon ska vara väldigt ung. Finns säkert en massa 30 åringar som passar rollen men Wonderwoman ska vara en evigt ung amazon. Hur mogen hon än framställs så borde hon alltid sett väldigt ung ut.

Och för det andra så är det här med stor säkerhet någon form av Origin film. Inte en etablerad WW.


Och sen brukar folk castas för ett franchise,inte bara en film, i den här genren. Jag tror inte att det finns någon plan alls för Wonderwoman uppföljare,men bolagen vill gärna ha en ung skådespelare som funkar i en franchise,om filmen nu skulle hitta en stor publik och en uppföljare skulle bli aktuell.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#53 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 25 August 2006 - 19:17

Tobey Maguire kunde trovärdig porträttera en tonåring i Spider-Man 1 och 2, trots att han är född 1975. Finns ingen anledning till att skådisen som ska spela Wonder woman måste vara en purfärsk nittonåring heller.
*Hockey och superhjältar*

#54 Nille

Nille

    Commander

  • Members
  • 187 posts

Posted 25 August 2006 - 20:18

Klart hon ska vara väldigt ung. Finns säkert en massa 30 åringar som passar rollen men Wonderwoman ska vara en evigt ung amazon. Hur mogen hon än framställs så borde hon alltid sett väldigt ung ut.


Håller inte med där. Klart hon inte ska se gammal ut, men "väldigt" ung? För mig så är Wonder Woman inte en evigt ung flicksnärta utan har ett mer moget, respektingivande utseende. Evigt unga karaktärer brukar porträtteras med ett mer tidlöst anlete. Släta unga drag men mogen utstrålning. Svårt att framställa bara kanske. Om filmen ska spegla början av hennes karriär så är det en annan sak, bara det inte blir någon supergirl tonårs varning.

Edited by Nille, 25 August 2006 - 20:20.

Lose your dreams and you will lose your mind - Ruby Tuesday, Rolling Stones

#55 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 25 August 2006 - 20:24

Tobey Maguire kunde trovärdig porträttera en tonåring i Spider-Man 1 och 2, trots att han är född 1975


Då var han väl runt 25-26 när första Spider-Man filmades?. Sånt är acceptabelt för Wonderwoman. Och Wonderwoman ska inte se ut som en tonåring heller.

Håller inte med där. Klart hon inte ska se gammal ut, men "väldigt" ung? För mig så är Wonder Woman inte en evigt ung flicksnärta utan har ett mer moget, respektingivande utseend



Amazoner åldras inte(om de inte nu väljer på något sätt att lägga ner sin odödlighet). Det smartaste och mest logiska castandet är att ge rollen till någon som är väldigt ung, om man är intresserad av att göra någon form av franchise av det. Att casta någon i 30-35 års åldern kan fungera i en film,men blir bara kasst i längden. Med väldigt ung menar jag tidig vuxenålder. Inte en tonåring.

Edited by super85, 25 August 2006 - 20:26.

Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#56 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 25 August 2006 - 20:32

Då var han väl runt 25-26 när första Spider-Man filmades?. Sånt är acceptabelt för Wonderwoman. Och Wonderwoman ska inte se ut som en tonåring heller.


Men han var 28-29 när han spelade in Spider-Man 2, och där var väl Peter Parker runt 18...

Om man tänker på Superman returns, så kändes t. ex Kate Bosworth för "lam", och inte riktigt den Lois Lane som man kanske är mer van att se. Sen har hon såklart en annan roll eftersom hon är mamma i den nya Superman, men vad jag vill komma fram till är att en ung skådespelerska kanske har svårt att få fram den nödvändiga "tyngden" i en roll som Wonder Woman.
*Hockey och superhjältar*

#57 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 25 August 2006 - 20:37

Beror på regissören väldigt mycket. Whedon har alltid fått bra insatser från sina skådespelare och jag litar på att han får det i det här fallet också.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#58 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 25 August 2006 - 20:39

Men också på hur bra skådisen i fråga egentligen är.
*Hockey och superhjältar*

#59 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 25 August 2006 - 21:06

Tycker att Whedons track record i casting sammanhang talar för sig. Jag syftar på att han i stortsätt alltid valt de skådespelare som passat perfekt för de karaktär han skrivit.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#60 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 25 August 2006 - 21:14

Och därmed kan vi ju bara säga att vi får lita på Whedon oavsett om han ger rollen till en 30-åring eller en 16-åring. ;)
*Hockey och superhjältar*

#61 Illyria

Illyria

    Commodore

  • Members
  • 1,533 posts
  • Gender:Male

Posted 25 August 2006 - 22:05

Jag tror inte han kommer casta en 16-åring, jag hoppas på någon runt 30 (inte!!! Charisma Carpenter) men jag kan även se någon lite yngre i rollen, dvs 20-något. Personen bör ivarjefall inte se för ung ut.

#62 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 25 August 2006 - 22:22

Tror inte heller på en sextonåring, drog bara saken till sin spets när jag ville komma fram med poängen. ;)
*Hockey och superhjältar*

#63 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 25 August 2006 - 23:07

Va? Har du poänger med dina poster också? :P

Jag bryr mig mindre om åldersonanin som förekommer - för mig räcker det om skådisen övertygar. Den som får rollen får rollen - och det sker ju för att Joss vill ha henne där och att han tror på henne. Tror han på henne gör jag det också tills jag får se filmen...
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#64 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 25 August 2006 - 23:12

Det händer emellanåt, sådär. ;)

Ja, jag är mer inne på Cappys linje här. Intrycket är viktigare än åldern.
*Hockey och superhjältar*

#65 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 25 August 2006 - 23:42

Ja, jag är mer inne på Cappys linje här. Intrycket är viktigare än åldern.


:o

Vu tycker lika om någonting? :blink:
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#66 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 25 August 2006 - 23:47

Tydligen. ;)

Men jag måste å det starkaste poängtera att vi stavas med ett i, inte ett u. Sådär, nu är ordningen återställd igen. ;)
*Hockey och superhjältar*

#67 Illyria

Illyria

    Commodore

  • Members
  • 1,533 posts
  • Gender:Male

Posted 14 September 2006 - 11:29

Nytt rykte: Rachel Bilson

Varför skulle Joss välja henne?

#68 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 14 September 2006 - 16:05

Nytt rykte: Rachel Bilson

Varför skulle Joss välja henne?


Bilson är jättesöt. rätt ung och ett populart ansikte bland kidsen men ändå inte något megakänt namn för biopubliken. Sen är Whedon säkert polare med O.C författaren/producenten Alan Heinberg (som skriver Wonderwomans serietidning för tillfället) och det skulle inte vara förvånande om han tyckt att hon skulle passa för rollen. Sen märkte jag just att Bilson även gästspelat i ett Buffy avsnitt. Personligen tycker jag att hon är för kort för rollen.


Eller så är det här ännu ett internet rykte som inte har någon sanning i sig.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#69 Illyria

Illyria

    Commodore

  • Members
  • 1,533 posts
  • Gender:Male

Posted 14 September 2006 - 17:56

Jag ser det enbart som ett rykte.

Det krävs också en viss skådespelerska för rollen, och med det menar jag att hon kan skådespela, och jag kan verkligen inte se Rachel Bilson passa baserat på det.

#70 Mjolnir

Mjolnir

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,000 posts
  • Gender:Male

Posted 14 September 2006 - 19:02

Hon säger i slutet av den här videointervjun att hon inte är inblandad.

http://iesb.net/mamb...,400|height,400

#71 Illyria

Illyria

    Commodore

  • Members
  • 1,533 posts
  • Gender:Male

Posted 14 September 2006 - 19:48

That makes me happy. :P

#72 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 14 September 2006 - 19:56

Det är bara sån där smörja som brittiska tabloid-miffon kokar ihop. <_< Precis som när det stod att Lois Lane skulle få en spinoff-film efter Superman Returns. Pffft! Det värsta var att artikeln slutade med "What will the caped crusader think of that?" Tja, han kommer nog leta upp och spöa den idiot som inte fattar att han är Batman! :batman:

Edited by SwedishSuperhero, 06 December 2006 - 09:00.

"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#73 Mjolnir

Mjolnir

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,000 posts
  • Gender:Male

Posted 14 September 2006 - 20:33

Jag kommer ihåg när filmsiten joblo.com den 1 april skrev att Kate Beckinsale hade fått rollen. Det var hur uppenbart som helst att det var ett skämt (det stod bland annat att Joss Whedon hade krävt sex av henne och att hennes bröst var en avgörande faktor) men ändå postades "nyheten" på flera siter, däribland IMDB. På 2000-talet kan tydligen en lögn färdas halvvägs runt jorden innan sanningen har tagit på sig skorna.

#74 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 06 December 2006 - 09:02

Guess what, Lucy Lawless kommer spela Wonder Woman i alla fall! Fast inte i den här filmen, utan hon ska bara göra hennes röst i den kommande tecknade Justice League: A New Frontier.

http://www.supermanh...p?readmore=2971


Kul att hon har blivit castad till den rollfiguren, även om det nu inte blir live action. Jag hade inte ens tänkt på möjligheten att använda sig av animationsmediet.

Edited by SwedishSuperhero, 06 December 2006 - 09:08.

"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#75 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 06 December 2006 - 11:49

FX dansar av lycka! :)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«